Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- Kamala
- Viestit: 41
- Liittynyt: 25 Heinä 2022, 22:36
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm SW 2006
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Noniin ja kun sain paineletkun vaihdettua ja uudet öljyt sisään, niin kauhea huuto pumpusta, ohjaus tökkii ja kaikki öljyt pihalle entistä nopeammin
Eli taitaa mennä ohjausvaihde/hammastanko vaihtoon?
1200km ehdin ajamaan tällä.
Eli taitaa mennä ohjausvaihde/hammastanko vaihtoon?
1200km ehdin ajamaan tällä.
- Aquatica
- Viestit: 15094
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^
Uh.
Joo, jos se vaihde vuotaa pahasti niin vaihtoonhan se menöö.
Mites muuten OT-säiliö, kupliiko/suihkuaako siellä neste kone käynnissä vai pysyykö pinta täysin vakaana?
Sen siis pitäisi pysyä täysin vakaana kone käynnissä. Jos ei pysy, on sihti lähtenyt matkoihin ja siitäkin on aika paljon stooria, että ei ole hyvä kun vaahtouttaa yms.
Uh.
Joo, jos se vaihde vuotaa pahasti niin vaihtoonhan se menöö.
Mites muuten OT-säiliö, kupliiko/suihkuaako siellä neste kone käynnissä vai pysyykö pinta täysin vakaana?
Sen siis pitäisi pysyä täysin vakaana kone käynnissä. Jos ei pysy, on sihti lähtenyt matkoihin ja siitäkin on aika paljon stooria, että ei ole hyvä kun vaahtouttaa yms.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Öljynlämpötilamittari välillä tippuu nollaan. Täysin satunnaista. Jokin sensori paskana. Onko helposti vaihdettavissa?
Onko jollain käsitys miten nää alfat on maalattu? Omastani lähti ihan kivojakin paloja ja suikaleita irti kun painepesurilla ja mikrokuituliinoilla pesasin auton viime viikonloppuna. Pitää maalata koko auto kun alkaa olla niin hirveän näköinen maalipinta jo.
Onko jollain käsitys miten nää alfat on maalattu? Omastani lähti ihan kivojakin paloja ja suikaleita irti kun painepesurilla ja mikrokuituliinoilla pesasin auton viime viikonloppuna. Pitää maalata koko auto kun alkaa olla niin hirveän näköinen maalipinta jo.
- Tiige
- Viestit: 2898
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Jos hammastanko vuotaa niin vaihto lienee ainoa järkevä vaihtoehto. Pystyy kai sinne tiivisteetkin vaihtamaan mutta olen ymmärtänyt että se on aika vaikeaa.
En tiedä mikä letku on vaihdettu mutta muistaakseni jossain 159 ohjaustehostimen paineletkussa on kuristin letkun sisällä. Jos se on ranetettu pois niin aiheuttaa varmaan ongelmia.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Aquatica
- Viestit: 15094
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tosiaan, jos kuristimen sisältävä letku on vaihdettu ei-kuristimilliseen, niin siitä tulee jossain vaiheessa melkovarmasti ongemia.
Toinen mikä kuristaa virtausta vähän, on sihti mikä on säiliön pohjassa.
Toinen mikä kuristaa virtausta vähän, on sihti mikä on säiliön pohjassa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4900
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ekaan en tiedä vastausta.Bonezii kirjoitti: ↑05 Elo 2022, 19:24Öljynlämpötilamittari välillä tippuu nollaan. Täysin satunnaista. Jokin sensori paskana. Onko helposti vaihdettavissa?
Onko jollain käsitys miten nää alfat on maalattu? Omastani lähti ihan kivojakin paloja ja suikaleita irti kun painepesurilla ja mikrokuituliinoilla pesasin auton viime viikonloppuna. Pitää maalata koko auto kun alkaa olla niin hirveän näköinen maalipinta jo.
Minkä värinen auto? Mulla punainen ja lakka alkaa irtoilla etupuskurista. Rosso 130 -punaisesta Alfasta alkaa kyllä iän myötä lakka irtoilla. Toisessa -07 vuosimallin Alfassani on jo lähtenyt konepellistä suikale lakkaa pois.
- palkus
- Viestit: 5494
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Otsikon mukainen kysymys: onkosta jollain berlinassa hattuhyllyn alapinnassa verhoilu? En kyllä eperistä löytänyt, mutta mutta... Verhoiluliikkeestä varmaan löytyisi sopivaa materiaalia? Siel pellissä on ihan selvät kiinnittimien reijät. Joo, suuret ovat murheet
"puhun niin totta kuin osaan"
- Kamala
- Viestit: 41
- Liittynyt: 25 Heinä 2022, 22:36
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm SW 2006
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Samasta letkusta jonka tuossa korjasit, mutta sieltä moottorin takana, hammastangon päällä olevasta letkunpätkästä. Se on nyt vaihdettu hydrauliletkuun... Huomasin että vaihdetussa hydrauliletkussa oli toinen helmiliitos jätetty kiristämättä Pian uusi kokeilu.Alfistipohjoosesta kirjoitti: ↑06 Elo 2022, 00:32Mistä se öljy tulee pihalle?
viewtopic.php?f=4&t=36353
Tuossa omaa taistelua
- Kamala
- Viestit: 41
- Liittynyt: 25 Heinä 2022, 22:36
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm SW 2006
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Osaisitko sanoa, onko siellä moottorin takana sijaitsevan, pidemmän letkunpätkän sisällä myös kuristin? Jos oli, ei ole enään..
- Polforea
- Viestit: 11439
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Lonkalta väitän että mulla aikoinaan diisselissä oli, ainakin osittainen. Meinaan ku siinä bosen vahvarin kiinnitys vikisi, niin piti nykiä enste irti vehoilupala että sai vahvarin esille.palkus kirjoitti: ↑06 Elo 2022, 10:51Otsikon mukainen kysymys: onkosta jollain berlinassa hattuhyllyn alapinnassa verhoilu? En kyllä eperistä löytänyt, mutta mutta... Verhoiluliikkeestä varmaan löytyisi sopivaa materiaalia? Siel pellissä on ihan selvät kiinnittimien reijät. Joo, suuret ovat murheet
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 604
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Sekaannun tähän; on siellä kaksikin.
- Liitteet
-
- Näyttökuva 2022-8-6 kello 12.46.23.png (339.51 KiB) Katsottu 6340 kertaa
- Kamala
- Viestit: 41
- Liittynyt: 25 Heinä 2022, 22:36
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm SW 2006
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Noniin. Pitääpä ottaa yhteyttä siihen liikkeeseen maanantaina. Jos tuo vuoto nyt oli vaan tuossa, niin sitten menee taas pari litraa Liqui Molya hukkaan..
Kiitos!
- palkus
- Viestit: 5494
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Jaahans, täytyypä tutkiskella. Tuli jonkummoinen shokki, kun huomasin paljaat pinnat.Polforea kirjoitti: ↑06 Elo 2022, 12:15Lonkalta väitän että mulla aikoinaan diisselissä oli, ainakin osittainen. Meinaan ku siinä bosen vahvarin kiinnitys vikisi, niin piti nykiä enste irti vehoilupala että sai vahvarin esille.palkus kirjoitti: ↑06 Elo 2022, 10:51Otsikon mukainen kysymys: onkosta jollain berlinassa hattuhyllyn alapinnassa verhoilu? En kyllä eperistä löytänyt, mutta mutta... Verhoiluliikkeestä varmaan löytyisi sopivaa materiaalia? Siel pellissä on ihan selvät kiinnittimien reijät. Joo, suuret ovat murheet
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Alfan Punainen auto kyseessä. Luin jostain että 2000-luvun alussa, tuli jonkinlaisia ympäristölakeja maaleihin liitten ja se vaikutti eniten punaiseen väriin. Googlauksen perusteella minun auto voi hyvinkin olla tuo Rosso 130, ehkä hieman tummempi.
- AmericanItalian
- Viestit: 87
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6 -03
Muut omat:MB SLK r170 230 kompressor-98
MB ML400cdi w163 -02
Perheessä lisäksi: Volvo S60 D3 -12
Entiset alfat: 159 2.4jtdm -07, 156 v6 -99 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Rosso 130 väriä on sitten kolmella eri sävytteellä.
- Alfissimo
- Viestit: 8715
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Onkohan 159:n kartassa ollut 130:a. New Rosso Alfa 289A on ainakin yksi normipunaisen koodi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- AmericanItalian
- Viestit: 87
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6 -03
Muut omat:MB SLK r170 230 kompressor-98
MB ML400cdi w163 -02
Perheessä lisäksi: Volvo S60 D3 -12
Entiset alfat: 159 2.4jtdm -07, 156 v6 -99 - Paikkakunta: Hämeenlinna
- Alfissimo
- Viestit: 8715
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
156/147/GT on juu 130 kaikissa sävyissään. Maalattu tai ei
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4
- Paikkakunta: Turku ja Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
arv kirjoitti: ↑03 Elo 2022, 03:42Tuossa kuvia. Ylemmässä kuvassa imuputkelta lähtevä osa nro 6 on oikeasti pidempi metalliputki kumiletkuin, menee moottorin yli (alin kuva).Kiisselilinko kirjoitti: ↑02 Elo 2022, 16:15Osaisitjo neuvoa tyhmää että missä nämä huohottimen letkut menevät? En tiedä muutakun jäähdyttimen huohotinletkun paikanmatti_vuorio kirjoitti: ↑02 Elo 2022, 08:23Luultavasti huohottimen putket ovat menneet väärin ja kampikammion paine ei pääse pois, joten se karkaa sieltä mikä paikka ensiksi antaa periksi. Ota öljykorkki pois ja kaasuttele paikoillaan, että onko siellä alipaine vaiko ylipaine.
Alemman kuvan osa 1 on huohotussäiliö, joka voi myös olla viallinen.
https://www.pekidi.com/navi?SGRP_COD=23 ... _NUM=3%7C0
emaps.jpeg
https://www.pekidi.com/navi?SGRP_COD=1& ... _NUM=4%7C0
emaps-2.jpeg
Näyttökuva 2022-8-3 kello 3.19.43.jpg
Tuli kaikki letkut ja säiliö irrotettua ja puhalleltua lävitte, ei tukosta tai mitään siihen viittaavaa. Säiliön vertailukohteeksi otin toisesta moottorista missä ongelmaa ei ole ollut säiliön irti ja samanlaisilta nuo vaikuttaa. Mikä hel**tti siellä oikeen on jos kerran paine pääsee pois mutta silti pullahtaa sefa ulos
-
- Viestit: 604
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Jospa säiliö täyttyy öljystä ja huohotusilma ei pääse imuputkeen esteettä?Kiisselilinko kirjoitti: ↑07 Elo 2022, 19:26Tuli kaikki letkut ja säiliö irrotettua ja puhalleltua lävitte, ei tukosta tai mitään siihen viittaavaa. Säiliön vertailukohteeksi otin toisesta moottorista missä ongelmaa ei ole ollut säiliön irti ja samanlaisilta nuo vaikuttaa. Mikä hel**tti siellä oikeen on jos kerran paine pääsee pois mutta silti pullahtaa sefa ulos
Tarkistitko myös öljyputken (joka valuttaa säiliöstä ölyn pois)? Tai moottorissa on liikaa öljyä ettei huohotussäiliöön kerääntynyt öljy pääse valumaan tarpeeksi nopeasti kampikammioon?
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:03
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4
- Paikkakunta: Turku ja Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kaikki letkut mitä säiliöstä lähti tuli irrotettia ja kokeiltua että ei mitään tukossa. Liikaa öljyä ei ole kun viimeksi kaadoin desin kerrallaan ollakseni 100% varma että öljyä ei ole liikaa. Säiliöntäyttymisestä ei ollut merkkejä,ainakaan kun valolla yritin ylä- ja alaletkun kohdilta katsoa. Noh nyt taas uusi stefa paikalla ja kone jakopää kasatti uudella hinalla. Huomenna lyön käyntiin ja yritän saada tälle jotain tolkkua. Tosiaan nyt toisenkerran vaihtanu kampiakselin stefan ja jakohihnan 1000km sisään jospa löytyisi se vika ennekuin kolmannenkerran pääsee jakojumpan tekemään.arv kirjoitti: ↑07 Elo 2022, 23:42Jospa säiliö täyttyy öljystä ja huohotusilma ei pääse imuputkeen esteettä?Kiisselilinko kirjoitti: ↑07 Elo 2022, 19:26Tuli kaikki letkut ja säiliö irrotettua ja puhalleltua lävitte, ei tukosta tai mitään siihen viittaavaa. Säiliön vertailukohteeksi otin toisesta moottorista missä ongelmaa ei ole ollut säiliön irti ja samanlaisilta nuo vaikuttaa. Mikä hel**tti siellä oikeen on jos kerran paine pääsee pois mutta silti pullahtaa sefa ulos
Tarkistitko myös öljyputken (joka valuttaa säiliöstä ölyn pois)? Tai moottorissa on liikaa öljyä ettei huohotussäiliöön kerääntynyt öljy pääse valumaan tarpeeksi nopeasti kampikammioon?
Ja tosiaan kuten aiemmin mainitsin kun autolla ajenut alle 3000kierrosta ei ole ongelmaa ollut. Muutama rivakas ohitus yli 3k kierroksilla ja stefa pullahtaa ulos mitäkaikkea kannataa nyt katsoa kun auton lyö käyntiin?
Öljyn täyttökorkki pois ja tekeekö painetta. Irrottaa tuon huohotussäiliöltä tulevan letkun imuputkesta ja katsoa tuleeko paine oikeasti pois. Tuleeko muuta mieleen muilla🫢?
- Kamala
- Viestit: 41
- Liittynyt: 25 Heinä 2022, 22:36
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm SW 2006
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Vuoto selvisi; oli uudesta letkunpätkästä jäänyt helmiliitos löysälle
Kaikki toimii nyt mutta vähintäänkin kuvittelen että oikealle kääntäessä tehostin tehostaa vähemmän, kun vasemmalle kääntäessä. Jos ei ajan kanssa korjaannu(ilmavaiva) niin pitänee jostain etsiä alkuperäinen paineletku myöhemmin.
- Polforea
- Viestit: 11439
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Saattaa olla että muistikuva on liiankin hekumallinen. Vilkaisin tänään neidon bosellisen 159:n konttiin ja siinä on tuo verhoilukotelo Bosen vahvaria peittämässä, mutta muuten paljas hylly.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- palkus
- Viestit: 5494
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^On kieltämättä sen näköinen, ettei sieltä verhoilua puutu eikä kannata ährätäkään tuonne mitään
- Liitteet
-
- 20220806_182413.jpg (50.15 KiB) Katsottu 5707 kertaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Onko tietoa tai omakohtaista kokemusta miten paljon m32 laatikolla varustelulla 159:llä on voinut ajaa ilman minkäänlaista laatikko remonttia?
Onko paljon yli 200.000km kellään?
Tuli vaihdettua tässä laatikko öljyt (Fucs Titan 75W-80)
nyt toista kertaa historiassa ja laatikko pelittää vielä "kuin uusi" Kilometrejä 163500.
Onko paljon yli 200.000km kellään?
Tuli vaihdettua tässä laatikko öljyt (Fucs Titan 75W-80)
nyt toista kertaa historiassa ja laatikko pelittää vielä "kuin uusi" Kilometrejä 163500.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
250.000 km ilman vaihteistoöljyn vaihtoa. Ei ongelmia. Sen jälkeen meni auto vaihtoon.
- Kari
- hjpp
- Viestit: 1947
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Suunnilleen 360 tkm ja laakereiden vaihdolla ainakin 200 tkm lisää.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Moro.
Viittiskö joku tsekata että onku nuo 159:iin sopivat luiskat: https://www.skruvat.fi/Kumimatto-sisati ... rTEALw_wcB . Tuo kuskin matto näyttää hassulta omaan silmään, repsikan matto näyttää kyllä samalta kuin tuo mikä tällä hetkellä omastakin autosta löytyy. Kuskin ja molemmat takamatot siis tällä hetkellä jotain puukolla veisteltyjä lerpukkeita...
Viittiskö joku tsekata että onku nuo 159:iin sopivat luiskat: https://www.skruvat.fi/Kumimatto-sisati ... rTEALw_wcB . Tuo kuskin matto näyttää hassulta omaan silmään, repsikan matto näyttää kyllä samalta kuin tuo mikä tällä hetkellä omastakin autosta löytyy. Kuskin ja molemmat takamatot siis tällä hetkellä jotain puukolla veisteltyjä lerpukkeita...
- h_lauri
- Viestit: 6708
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ehkä 190 tkm ilman vaihtoa, auto vaihtui kiuluun. En ole voittanut lotossa vieläkään, ehkä tuuri meni tuon M32:n kanssa. Mutta tänään löysin yhden tölkin, pantti 0,15 €.Mikael J kirjoitti: ↑12 Elo 2022, 19:40Onko tietoa tai omakohtaista kokemusta miten paljon m32 laatikolla varustelulla 159:llä on voinut ajaa ilman minkäänlaista laatikko remonttia?
Onko paljon yli 200.000km kellään?
Tuli vaihdettua tässä laatikko öljyt (Fucs Titan 75W-80)
nyt toista kertaa historiassa ja laatikko pelittää vielä "kuin uusi" Kilometrejä 163500.
- Kamala
- Viestit: 41
- Liittynyt: 25 Heinä 2022, 22:36
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm SW 2006
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Uskaltaakohan tuota 2.4jtdm jakohihnaa lähteä vaihtamaan ilman apurunkoa? Kone jäis vaan yhden lokarin kiinnikkeen ja tunkin varaan.. keikkaakohan?
- hjpp
- Viestit: 1947
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Pitikös ylätuki irrottaa jakohihnaa vaihtaessa? En muista. Jos piti ja epäilyttää tunkin varassa keikkuminen, niin voihan sen laittaa ylhäältäkin roikkumaan.
- Kamala
- Viestit: 41
- Liittynyt: 25 Heinä 2022, 22:36
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm SW 2006
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Joo pitää. Eikä ole ennalta kuvaa siitä että miten iloisesti se siellä heilus yhden kannakkeen varassa
JA:
Onko täällä kellään kokemuksia noiden imusarjan läppien auki pakottamisesta? Poistaminen olisi turhan iso remppa juuri nyt, niin ainakin kuvittelin että olisi moottorille hyväksi jos ne vaan pakottaisi auki moottorin päältä ja ottaisi servon tangon irti. Oliskohan näin helppoa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ihme jos on vielä vapaana? Juuri kuvailemallasi tavalla ne on lukittu, yhdystangossa on pieni reikä siellä puolivälissä, johon saa ruuvin lukitteeksi aukiasentoon. Ja käyttölaitteen vipu irti pallotapista.
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 23 Kesä 2022, 21:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 3.2JTS Q4 -07
Maserati Biturbo 2.24v -90
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Paisari vaihdettu, tässä oli tosiaan toi paluuletkun liitäntä murtunut. Asentaja äkkinäinen oli laittanut sinne pätkän ohutta kupariputkea sisään, mikä tietty ei auttanut ollenkaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ohutta kupariputkea taitaa olla ihan alun perinkin orkkis paisareissa?
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.
- dnapekko
- Viestit: 595
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; 147 2,0 TS -07; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Alkuperäisissä on, ainakaan siinä tarvikkeessa jonka ostin, ei sitten ollut.Eero kirjoitti: ↑21 Elo 2022, 17:03Ohutta kupariputkea taitaa olla ihan alun perinkin orkkis paisareissa?
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
- Polforea
- Viestit: 11439
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Joo, mutta se orggispaisarin kuparitynkä on niin lyhyt, ettei tue enää sieltä juuresta, mistä se nippa murtuu.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- dnapekko
- Viestit: 595
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; 147 2,0 TS -07; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Niin, juurikin sen holkin vierestä oli Brerassakin poikki.....
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
- Kamala
- Viestit: 41
- Liittynyt: 25 Heinä 2022, 22:36
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm SW 2006
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Onko muilla näkynyt moista jakopään suojakotelossa, 2.4JTDM:n jakohihnan vaihdon yhteydessä?
- Aquatica
- Viestit: 15094
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tuota viiltoa meinaat?
Uus kotelo vaan, niin pysyy irti rullista. Muutama vuosi sitten tommoinen makso jonkun 50e marmorilla (piti tarkastaa, kun jossain muualla kyselty).
Tuo siis kiertyy mutkalle ja hihna/hihnapyörä alkaa hankaamaan.
Uus kotelo vaan, niin pysyy irti rullista. Muutama vuosi sitten tommoinen makso jonkun 50e marmorilla (piti tarkastaa, kun jossain muualla kyselty).
Tuo siis kiertyy mutkalle ja hihna/hihnapyörä alkaa hankaamaan.
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 23 Kesä 2022, 21:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 3.2JTS Q4 -07
Maserati Biturbo 2.24v -90
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Jaa että se on orggis? Ei kyllä auta lujuuteen siinä kitkuttaessa noin momenttien kannalta. Ehkä se tarvike muoviverme on jopa lujempi?
- palkus
- Viestit: 5494
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Sen holkin tarkoitus on pitää puristusliitos tiiviinä. Pelkkään muoviputkeen tulloopi muodonmuutoksia tai halkeamia aikaa myöten. Siellä onpi paineenvaihtelurasitus koko ajan päällänsä, joten kyllä se holkki siellä on paree olla. Muualla vesijärjestelmässä on vahvemmat ja suuremmat liitoskohdat eri muovilaadulla.
"puhun niin totta kuin osaan"
- jknracing
- Viestit: 3075
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
1750 TBI tykkää syödä öljyä ja pölläyttelee sillointällöin sinistä. Mikähän vois olla syynä? Huohotin sökö?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- Xehpuk
- Viestit: 798
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Radion ymmärsin ehjäksi, kun ajelin kesällä vähän pitempiä matkoja. Sen sijaan vikakohta löytyi antennivahvistimesta, joka on piilossa antenninjalassa.Xehpuk kirjoitti: ↑20 Kesä 2022, 09:52Rarion toiminta ei meinaa palautua enää, eiköhän tuo ole entinen laite. Onko jollain orkkis-rammaria nurkissa ylimääräisenä tai vinkkiä, mistä saa sopuhintaan DIN-adapterin (nopsa googletus antoi n. 45eur hintoja 1DIN muoville)?Xehpuk kirjoitti: ↑13 Touko 2022, 09:54Kuuluvuutta nimenomaan. Pikavalinnat pysyy OK. Ilmeisesti ihan ominaisuus sittenh_lauri kirjoitti: ↑13 Touko 2022, 09:14
Mulla oli TBissä, että Turkuun ajettaessa esim. Radio City saattoi jäädä matkalle eikä kohteessa ilmestynyt ihan heti takaisin, mutta yleensä yön yli nukuttua soi taas. Giuliahan hukkaa Helmi-radion silloin tällöin, erityisesti Kantvikiin ajettaessa tai sieltä palatessa. Uudemmassa on kanavien palautuminen nopeampaa eli saattaa tulla jo kymmenessä minuutissa takaisin.
Vai tarkoitatko, että katoaa pikavalinnoista?
Sain tänään aikaiseksi vaihtaa sen. Vaihtoon tarvitaan 22mm hylsy, mutteri on sellaisessa kuopassa, ettei siiihen pääse esim. kiintoavaimella oikein käsiksi.
Muuten meni ihan kivasti, mutta edessä olleen verhoilulevyn muoviklipsuista meni rikki vain 3/4
Tältä se vanha osa näytti:
ihmekös tuo, ettei merisää enää kuulunut
- Xehpuk
- Viestit: 798
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Edelliseen liittyen, osaisiko joku löytää varaosanumeron noille nastoille?
Nro 5 on vastakappale, se on 51735966.
Nro 5 on vastakappale, se on 51735966.
- Mikkeller
- Viestit: 192
- Liittynyt: 16 Heinä 2019, 08:25
- Car(s): 159 SW Ti 1750 TBi
Accord Type S 2.2 i-DTEC
Golf GTI 1.8T - Paikkakunta: Kemi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Kiitos tästä vinkistä. Oma radio on tehnyt auton ostosta lähtien samaa, mutta en ole saanut tehtyä asialle mitään. Nyt tietää mitä tehdä.Xehpuk kirjoitti: ↑03 Syys 2022, 21:38Radion ymmärsin ehjäksi, kun ajelin kesällä vähän pitempiä matkoja. Sen sijaan vikakohta löytyi antennivahvistimesta, joka on piilossa antenninjalassa.
Sain tänään aikaiseksi vaihtaa sen. Vaihtoon tarvitaan 22mm hylsy, mutteri on sellaisessa kuopassa, ettei siiihen pääse esim. kiintoavaimella oikein käsiksi.
Muuten meni ihan kivasti, mutta edessä olleen verhoilulevyn muoviklipsuista meni rikki vain 3/4
Tältä se vanha osa näytti:
IMG_4125.JPEG
IMG_4126.JPEG
IMG_4128.JPEG
ihmekös tuo, ettei merisää enää kuulunut
- dnapekko
- Viestit: 595
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; 147 2,0 TS -07; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Thesiksessä on samannäköinen antenninjalka, tosin vahvistin on erillinen. Vettä se päästää läpi kattolampun sisään ja siitä takapenkille. Olen kokeillut eri metodeja tiivistää sitä, saas nähdä kuin käy. Töissä elektroniikkapirkko kunnostaa parhaillaan kattovalon piirilevyä....
Positiivista on se, ettei vesi valu kattoverhoiluun.
Positiivista on se, ettei vesi valu kattoverhoiluun.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Honda VF1000F2
Aprilia RST Futura 2001