Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31 Heinä 2022, 12:21
- Car(s): Giulia Veloce
159
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lopettelen tuon kondenssivesi/sadevesi asian vielä omalta osaltani. Selvisi edellisen jatkoksi vielä sen verran, että kondenssiveden läpivienti imastointilaitteen keskeltä pohjasta löytyi. Menee eristyksineen suoraan siitä laitteelta korin läpi pohjan puolelle ja sinne ei voi päästä väliin (noin 5mm rakoa korin ja ilmastointilaitteen välissä mistä sen läpiviennin voi nähdä). Eli yläpuolelta putken aukipuhaltaminen vaatisi ilmastointilaitteen purkamisen = ei käytännössä vaihtoehto. Näin ollen putsaaminen on pakko tehdä altapäin jos tarvis.
Jos tuo ilmastointilaite alkaa täyttymään kondenssivedestä niin se todennäköisesti sitten lopulta pääsee valumaan pääilmakanavaa pitkin sinne sähköboksin päälle ja siellä hanskalokeron takana olevalle ilmankierron moottorille. Jos ei vuoda jostain kohtaa aiemmin ulos.
Eipä tuolle minun mielestä oikein voi mitään tehdä. Päädyin itse huputtamaan sähköboksin ”nahkaviitalla”. Laitoin nahkan sähköboksin taustalle, boksi siihen päälle ja sitten se nahka boksin yläpuolelta kiepsauttaen läpäksi siihen sähköboksin päälle alas asti. Vähän niinkuin nahkainen teltta. Estää ainakin takaa koria pitkin valuvan, ylhäältä päälle tulevan ja moottorilta päin roiskuvan veden pääsyn boksiin. Tiivishän se ei tietenkään ole.
Konehuoneeseen tuli kunnon listat estämään veden pääsy ilmanvaihdon imuaukkoon. Fiksailin vielä kuskin puolellekin paremmat veden ohjaimet kun vakiona kuivamisjäljistä päätellen sen muovisen katteen kallistukset ei vie kaikkea vettä ulos vaan jäävät makaamaan sen katteen päälle.
Nyt on verhoilut taas paikallaan ja voi alkaa suunnittelemaan seuraavaa asennuskohdetta
Jos tuo ilmastointilaite alkaa täyttymään kondenssivedestä niin se todennäköisesti sitten lopulta pääsee valumaan pääilmakanavaa pitkin sinne sähköboksin päälle ja siellä hanskalokeron takana olevalle ilmankierron moottorille. Jos ei vuoda jostain kohtaa aiemmin ulos.
Eipä tuolle minun mielestä oikein voi mitään tehdä. Päädyin itse huputtamaan sähköboksin ”nahkaviitalla”. Laitoin nahkan sähköboksin taustalle, boksi siihen päälle ja sitten se nahka boksin yläpuolelta kiepsauttaen läpäksi siihen sähköboksin päälle alas asti. Vähän niinkuin nahkainen teltta. Estää ainakin takaa koria pitkin valuvan, ylhäältä päälle tulevan ja moottorilta päin roiskuvan veden pääsyn boksiin. Tiivishän se ei tietenkään ole.
Konehuoneeseen tuli kunnon listat estämään veden pääsy ilmanvaihdon imuaukkoon. Fiksailin vielä kuskin puolellekin paremmat veden ohjaimet kun vakiona kuivamisjäljistä päätellen sen muovisen katteen kallistukset ei vie kaikkea vettä ulos vaan jäävät makaamaan sen katteen päälle.
Nyt on verhoilut taas paikallaan ja voi alkaa suunnittelemaan seuraavaa asennuskohdetta
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Voisiko joku foorumilaisista kertoa Giulia 952n vuotuisen ajoneuvoveron määrän? Nykyisessö Giuliettassa se on muistaakseni noin 130€/v.
Voisin harkita tuota Giulian ostoa!
Ilmeisesti siinä on vikoja enemmän kuin Giuliettassa, koska postauksiakin on jo enemmän, vaikka on reilusti uudempi malli.
Voisin harkita tuota Giulian ostoa!
Ilmeisesti siinä on vikoja enemmän kuin Giuliettassa, koska postauksiakin on jo enemmän, vaikka on reilusti uudempi malli.
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
180 € / 200 hp, velocessa jonkun verran enemmän.
Ja ei näissä mitään vikoja oo. Kunhan lätistään kuvitteellisista ongelmista ettei ois tylsää.
Ja ei näissä mitään vikoja oo. Kunhan lätistään kuvitteellisista ongelmista ettei ois tylsää.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vuosien saatossa olen omistaneena viitisentoista Alfaa, uusia ja käytettyjä, joilla yleensä ajaneena max. 100 tkm.
Tien päälle jättäneenä ainoastaan Alfa 75 kaksi kertaa viikon sisällä sinällänsä pienen mutta hankalasti löydettävän vian johdosta.
Mikään autoistani GTV, 75, useita 156, useita Mitoja, Brera, Giulietta ja Giulia ei ole vaatinut ylimääräisiä huoltamo / korjaamokäyntejä, paitsi viime syksynä Giulia lattialle tulvivan sadeveden vuoksi.
GTV:ssä oli kynnyskoteloiden ruostumisongelmaa mikä sen aikauden autojen ”helmasynti”
Punaisissa Mito:issa oli perustavanlaatuista maaliongelmaa, joista yhtä yritettiin takuuseen kolmeen otteeseen korjausmaalata. Seuraavan uuden samalla tavalla maaliongelmaisen punaisen Miton myyjäliike/ maahantuoja sitten reklamaationi jälkeen vaihtoivat sovinnolla uutteen vastaavaan Mitoon (harmaaseen) kuluitta. Tässä maalinlaatu jopa erittäinkin hyvä.
Hauskoja ja ”hymy huulilla, paidan napit auki” ajettuja kilometrejä kertynyt jo yli 40 vuoden ajalta.
Giulia viettäneenä kaksi ensimmäistä nuoruusvuottaan Tukholmassa ilmeisesti ”kuivin housuin”
Ilmeisesti muutto Suomeen pieneen taajamaan oli sen verran stressaava että pikkasen rajumman syyssateen koittaessa joutui viikonloppuparkissa ollessaan sen verran paniikkiin – että lurahti housuun. Vahinkoa sitten kuivateltiin viikon verran minun ja Delta-Auton toimesta, niin että saatiin matot päältä/alta kuivaksi ja samalla varmistettiin että pohjalevy jäi kuivaksi.
Se että ilmastoinnin ilman sisäänoton vedenesto/suojaus on niin löperösti suunniteltu että pesu-ja sadevesi pääsee tätä kautta ilmeisen helposti sisälle lattiamatolle ja mahdollisesti kastelee bcm:än ym. elektroniikkaa, on kyllä järkyttävän karmea suunnittelumoka. Tätä on vaikea uskoa 1910 perusten kunniakkaan autonvalmistajan aikaansaamisiksi, ihan uskomatonta löperöä leväperäisyyttä…
Tämänkin Alfismin kummajaisen kanssa voi elää kun ymmärtää varautua, esim. kuten nim. TompanGiulia rakentelemalla ilmanoton edessä olevan ritelikön ympärille korotettua vesiestettä, tai kuten minä hankkimalla korkeareunaiset kumimatot etujalkotilaan, joihin kerääntyvän veden voi sitten vaikka käyttää kasteluvetenä kotipuutarhassa. Meillä jo hankittuna pihan pergolaan erityisen näyttävä punakukkainen Alfa-Blossom niminen koristekasvi, minkä juurelle kaukaloista mahdollisesti löytyvä vesi tullaan aina valuttamaan…
Ilmastoinnin lauhdeputken alapään löytäminen/tukkeuman avaaminen on sitten toinen ”erityisoperaatio” joka vaatii sitten auton omistajalta joko akrobaatin ja hienomekaanikon taitoja, tai sitten täytyy ymmärtää soittaa 911 ja pyytää apua…
Muutoinhan kaikki Giuliankin kohdalla enimmäkseen pelkkää diagnostiikkaa ja perusmekaniikkaa, omanikin pelanneena täysin moitteetta reilut 10000 tkm sen viime syksyisen episodin jälkeen.
Tien päälle jättäneenä ainoastaan Alfa 75 kaksi kertaa viikon sisällä sinällänsä pienen mutta hankalasti löydettävän vian johdosta.
Mikään autoistani GTV, 75, useita 156, useita Mitoja, Brera, Giulietta ja Giulia ei ole vaatinut ylimääräisiä huoltamo / korjaamokäyntejä, paitsi viime syksynä Giulia lattialle tulvivan sadeveden vuoksi.
GTV:ssä oli kynnyskoteloiden ruostumisongelmaa mikä sen aikauden autojen ”helmasynti”
Punaisissa Mito:issa oli perustavanlaatuista maaliongelmaa, joista yhtä yritettiin takuuseen kolmeen otteeseen korjausmaalata. Seuraavan uuden samalla tavalla maaliongelmaisen punaisen Miton myyjäliike/ maahantuoja sitten reklamaationi jälkeen vaihtoivat sovinnolla uutteen vastaavaan Mitoon (harmaaseen) kuluitta. Tässä maalinlaatu jopa erittäinkin hyvä.
Hauskoja ja ”hymy huulilla, paidan napit auki” ajettuja kilometrejä kertynyt jo yli 40 vuoden ajalta.
Giulia viettäneenä kaksi ensimmäistä nuoruusvuottaan Tukholmassa ilmeisesti ”kuivin housuin”
Ilmeisesti muutto Suomeen pieneen taajamaan oli sen verran stressaava että pikkasen rajumman syyssateen koittaessa joutui viikonloppuparkissa ollessaan sen verran paniikkiin – että lurahti housuun. Vahinkoa sitten kuivateltiin viikon verran minun ja Delta-Auton toimesta, niin että saatiin matot päältä/alta kuivaksi ja samalla varmistettiin että pohjalevy jäi kuivaksi.
Se että ilmastoinnin ilman sisäänoton vedenesto/suojaus on niin löperösti suunniteltu että pesu-ja sadevesi pääsee tätä kautta ilmeisen helposti sisälle lattiamatolle ja mahdollisesti kastelee bcm:än ym. elektroniikkaa, on kyllä järkyttävän karmea suunnittelumoka. Tätä on vaikea uskoa 1910 perusten kunniakkaan autonvalmistajan aikaansaamisiksi, ihan uskomatonta löperöä leväperäisyyttä…
Tämänkin Alfismin kummajaisen kanssa voi elää kun ymmärtää varautua, esim. kuten nim. TompanGiulia rakentelemalla ilmanoton edessä olevan ritelikön ympärille korotettua vesiestettä, tai kuten minä hankkimalla korkeareunaiset kumimatot etujalkotilaan, joihin kerääntyvän veden voi sitten vaikka käyttää kasteluvetenä kotipuutarhassa. Meillä jo hankittuna pihan pergolaan erityisen näyttävä punakukkainen Alfa-Blossom niminen koristekasvi, minkä juurelle kaukaloista mahdollisesti löytyvä vesi tullaan aina valuttamaan…
Ilmastoinnin lauhdeputken alapään löytäminen/tukkeuman avaaminen on sitten toinen ”erityisoperaatio” joka vaatii sitten auton omistajalta joko akrobaatin ja hienomekaanikon taitoja, tai sitten täytyy ymmärtää soittaa 911 ja pyytää apua…
Muutoinhan kaikki Giuliankin kohdalla enimmäkseen pelkkää diagnostiikkaa ja perusmekaniikkaa, omanikin pelanneena täysin moitteetta reilut 10000 tkm sen viime syksyisen episodin jälkeen.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31 Heinä 2022, 12:21
- Car(s): Giulia Veloce
159
Re: Alfa Romeo Giulia 952
MeSoman ja JanV:n mainioiden kommenttien lisäksi sanon omasta puolestani, että mukavimmalta tuntuu kun katsoo oman yli 5v vanhan Giulian alustaa, sitä on nimittäin todella ilo katsoa! Se on suojattu hyvin, siellä on paljon alumiinia, ja ainoat ruosteiset osat, huolimatta kaikista näistä koetuista Suomen suolaisista talvista, ovatkin vain pakoputki ja jonkin verran ruostumaan lähtenyt teräksinen takapään apurunko. Olen enemmän kuin vaikuttunut. Ja apurungon kanssakin moni eläisi vielä toiset viisi tai kymmenen vuotta turhia murehtimatta ja uusisi sen sitten. Itse otan sen irti ja pistän kuntoon nyt heti samantien kun alkava ongelma on havaittu.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vielä sen verran, että vaikka olenkin sitä mieltä että alta kasteleva kukkaruukku on kyllä fiksumpi keksintö kuin päältä kasteleva Alfa, niin Alfa on kyllä monin verroin nätimpi ja puoleensa vetävämpi. Ja Giulia/Stelvio ehdottomasti se kaikkein laadukkain, suorituskykyisin ja teknisesti edistyksellisin Alfa kautta aikain.
Meikäläisen ”ultimate test:in” voittaa ylivoimaisesti, eli hidastetyössyn ylitys ilman minkäänlaisia taka-akseliston narinoita ja kolahtelua, eikä autosta muutenkaan kuulu minkäänlaisia natinoita tai nitinöitä. Ja jos hankkii bensakoneellisen, niin moottorin äänimaailmakin varsin sävyisää…
Meikäläisen ”ultimate test:in” voittaa ylivoimaisesti, eli hidastetyössyn ylitys ilman minkäänlaisia taka-akseliston narinoita ja kolahtelua, eikä autosta muutenkaan kuulu minkäänlaisia natinoita tai nitinöitä. Ja jos hankkii bensakoneellisen, niin moottorin äänimaailmakin varsin sävyisää…
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämä siis oletuksella että uusia apurunkoja olisi saatavilla kun niitä tarvitsee...TompanGiulia kirjoitti: ↑29 Elo 2022, 00:26Ja apurungon kanssakin moni eläisi vielä toiset viisi tai kymmenen vuotta turhia murehtimatta ja uusisi sen sitten.
Oikein!TompanGiulia kirjoitti: ↑29 Elo 2022, 00:26Itse otan sen irti ja pistän kuntoon nyt heti samantien kun alkava ongelma on havaittu.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alfoissa on niin moni asia tehty oikein ja lopputulos on niin lähellä loistavaa, ainakin Giorgio-sukupolvessa niin se on äärimmäisen ärsyttävää kuinka loppupelissä pienillä asioilla kokonaisuutta on sössitty.
- softan laatu ensimmäiset 2-3 vuotta launchista
- vettä kestämättömät lampunpesurit
- ruostesuojaamaton apurunko
- ilmanoton veden haukkaaminen
- kondessiletkun tukkeutuminen
- multiairin kestävyys
- koliseva hukkaporti tanko bensakoneissa
- lyhytikäinen nokkahihna dieselissä
- kylmässä taipuva bensakorkin kansi(Autossa jonka nimi (Stelvio) viittaa solaan Alpeilla!)
- ...
Suurin osa yllämainituista suunnittelun kukkasista ja huolimattoman toteutuksen helmistä olisi ollut helppoa ja halpaa tehdä ensimmäisellä kerralla oikein ilman että Alfa ajettavuus, ulkonäkö tai perimmäinen luonne olisi muuttunut mitenkään. Ja elinkaarikustannus Alfan emoyhtiölle per myyty auto olisi varmasti alhaisempi joten hintakin olisi voinut olla sama.
Luigi, oi miksi?
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lisään vielä muutamanFinPat kirjoitti: ↑29 Elo 2022, 08:43
- softan laatu ensimmäiset 2-3 vuotta launchista
- vettä kestämättömät lampunpesurit
- ruostesuojaamaton apurunko
- ilmanoton veden haukkaaminen
- kondessiletkun tukkeutuminen
- multiairin kestävyys
- koliseva hukkaporti tanko bensakoneissa
- lyhytikäinen nokkahihna dieselissä
- kylmässä taipuva bensakorkin kansi(Autossa jonka nimi (Stelvio) viittaa solaan Alpeilla!)
- softan laatu ensimmäiset 2-3 vuotta launchista. Lisään vielä tähän vaikeudet saada kaikkiin tuoreita softia päivitettyä Suomessa.
- vettä / jäätä kestämättömät lampunpesurit
- ruostesuojaamaton apurunko
- ilmanoton veden haukkaaminen
- kondessiletkun tukkeutuminen
- multiairin kestävyys
- koliseva hukkaporti tanko bensakoneissa
- lyhytikäinen nokkahihna dieselissä
- kylmässä taipuva bensakorkin kansi(Autossa jonka nimi (Stelvio) viittaa solaan Alpeilla!)
- 2018 asti ne takaluukun ponnauttimet mallia surkeita (takaluukku hinkkaa puskuriin)
- Alkupään malleissa turbon vedenkierron o-renkaat ei kestä kuumuutta. Tarkka ajankohta ei tiedossa, arvio 2018 asti
- Alkupään malleissa keskinäyttö saattaa alkaa hiushalkeilemaan auringosta / lämmöstä. Ehkä 2016-2017 malleissa.
- Starttireleet lyhytikäisiä. Päivitetystä versiosta ei vielä kokemuksia
Re: Alfa Romeo Giulia 952
.. ja eipä noidenkaan ensimmäisellä kerralla kunnolla tekeminen olisi paljoa maksanut.
Loistava platform ajettavuudeltaan ja luokassaan kauneimmat toteutukset sen päälle. Mutta sitten iski laiskuus tai jotain? Vähän sama kuin superlahjakas urheilija jolle viina maistuu. Niin paljon potentiaalia.
Loistava platform ajettavuudeltaan ja luokassaan kauneimmat toteutukset sen päälle. Mutta sitten iski laiskuus tai jotain? Vähän sama kuin superlahjakas urheilija jolle viina maistuu. Niin paljon potentiaalia.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eikös se ole pysyväissääntö, että auto on parempi ens. faceliftin jälkeen kun on ekojen vuosien lapsentaudit löydetty ja korjattu.FinPat kirjoitti: ↑29 Elo 2022, 09:35.. ja eipä noidenkaan ensimmäisellä kerralla kunnolla tekeminen olisi paljoa maksanut.
Loistava platform ajettavuudeltaan ja luokassaan kauneimmat toteutukset sen päälle. Mutta sitten iski laiskuus tai jotain? Vähän sama kuin superlahjakas urheilija jolle viina maistuu. Niin paljon potentiaalia.
- Kari
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Yes, Sir. Ja noinhan se menee kaikilla merkeillä.karila kirjoitti: ↑29 Elo 2022, 09:44Eikös se ole pysyväissääntö, että auto on parempi ens. faceliftin jälkeen kun on ekojen vuosien lapsentaudit löydetty ja korjattu.FinPat kirjoitti: ↑29 Elo 2022, 09:35.. ja eipä noidenkaan ensimmäisellä kerralla kunnolla tekeminen olisi paljoa maksanut.
Loistava platform ajettavuudeltaan ja luokassaan kauneimmat toteutukset sen päälle. Mutta sitten iski laiskuus tai jotain? Vähän sama kuin superlahjakas urheilija jolle viina maistuu. Niin paljon potentiaalia.
Mutta.
Mielestäni Alfa / Giorgiot launchattiin mielestäni ihan turhaan typerien suunnitteluvirheiden kanssa. Ja Alfa on vielä keskimääräistä huonompi korjaamaan suunnitteluvirheitään. Esim. ilmanoton kautta tulevaa tulvaa adressoidaan BCM:n päälle laitettavalla roiskesuojalla ja juurisyy jää hoitamatta. Laastari/burana -lähestymistapa.
- palkus
- Viestit: 5473
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^NIIn no, nippuside on monella merkillä the korjaus. On ohjattu veden kulkua, tyyrätty turvavöiden lukkoja yms.
Meneekö sitä vettä Giuliassa sisään jos: pikapesussa auto sammuksissa ja virta pois? Ajossa tai parkissa, kun kaukalon viemärit varmasti tukkeentumattomat?
Meneekö sitä vettä Giuliassa sisään jos: pikapesussa auto sammuksissa ja virta pois? Ajossa tai parkissa, kun kaukalon viemärit varmasti tukkeentumattomat?
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, ei Alfa ole yksin laastareiden kanssa.palkus kirjoitti: ↑29 Elo 2022, 10:18^NIIn no, nippuside on monella merkillä the korjaus. On ohjattu veden kulkua, tyyrätty turvavöiden lukkoja yms.
Meneekö sitä vettä Giuliassa sisään jos: pikapesussa auto sammuksissa ja virta pois? Ajossa tai parkissa, kun kaukalon viemärit varmasti tukkeentumattomat?
Parhaan ymmärrykseni mukaan veden tunkeutuminen autoon on varsin mahdollista pesussa ja rankkasateessa vaikka viemäri rassattuna kiiltäväksi jos auto on sammutettu ilmankierto automaattiasennossa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Komppaan oman kokemukseni valossa FinPat:ia.
Jos auto rankassa sateessa tai pesulinjalla, niin vettä voi päästä sisälle jos auto käynnissä/sammutettuna ja ilmastointi automaatilla (A), jos taasen ilmastointi sisäkierrolla (M) niin sitten ei. Jos erehdyksessä kotiin tullessa parkkeeraa autonsa vaikka uima-altaaseen, niin sitten voipi olla jo pieni riski. Tämä minun ymmärrykseni kyseiseen dilemmaan…
Jos auto rankassa sateessa tai pesulinjalla, niin vettä voi päästä sisälle jos auto käynnissä/sammutettuna ja ilmastointi automaatilla (A), jos taasen ilmastointi sisäkierrolla (M) niin sitten ei. Jos erehdyksessä kotiin tullessa parkkeeraa autonsa vaikka uima-altaaseen, niin sitten voipi olla jo pieni riski. Tämä minun ymmärrykseni kyseiseen dilemmaan…
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31 Heinä 2022, 12:21
- Car(s): Giulia Veloce
159
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tää on muuten helppo testata / havainnollistaa. Aja pesuun ja heti kun tulet pesusta ulos, kurkkaa konepellin alle mikä kaikki on märkää. Ilmanoton ritilä on hyvällä todennäköisyydellä märkä. Ja vielä parempi: Laita siihen joku kangas, vaikka imukykyinen rätti, pesuun mennessä ritilän päälle niin saat pesun jälkeen ratin puristamalla tuntumaa kuinka paljon siihen pesuriolosuhteissa vettä roiskuu.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 31 Heinä 2022, 12:21
- Car(s): Giulia Veloce
159
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ymmärränkö oikein, että tämän ongelman ilmenemisen huomaa siitä, että turbon vesikierron eli kuskin puoleinen jäähdytysneste ei pysy systeemissä vaan valuu maahan eli huomaa jos alkaa kuskinpuoleinen säiliö yhtäkkiä tyhjenemään?
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sen huomaa siitä tai jos ei siitä niin se alkaa herjaa jotain tyyliin cooling efficiency too low ku ahtimen vedenkierron säiliö alkaa olee alle minimin. Eli se vasemmanpuoleinen ihan siinä etunurkassa.TompanGiulia kirjoitti: ↑29 Elo 2022, 11:43Ymmärränkö oikein, että tämän ongelman ilmenemisen huomaa siitä, että turbon vesikierron eli kuskin puoleinen jäähdytysneste ei pysy systeemissä vaan valuu maahan eli huomaa jos alkaa kuskinpuoleinen säiliö yhtäkkiä tyhjenemään?
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jotenkin tätä kattoessa mulla tuli tästä giulia mieleen vuonna 2016. Sekä hyvässä että pahassa.
https://www.youtube.com/watch?v=_FIVA-UhmZQ
Sillä erotuksella että ennekuin toi pääsee ostajille niin viat korjataan. Alfa ei jaksanu oottaa testien päättymistä.
https://www.youtube.com/watch?v=_FIVA-UhmZQ
Sillä erotuksella että ennekuin toi pääsee ostajille niin viat korjataan. Alfa ei jaksanu oottaa testien päättymistä.
-
- Viestit: 1499
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mielenkiintoiset ratkaisut/hutaisut ovat myös osa Luigin erikoisosaamista. Giulia/Stelvio ovat kuitenkin lähellä täyttä timanttia GM159 harharetken jälkeen.FinPat kirjoitti: ↑29 Elo 2022, 08:43Alfoissa on niin moni asia tehty oikein ja lopputulos on niin lähellä loistavaa, ainakin Giorgio-sukupolvessa niin se on äärimmäisen ärsyttävää kuinka loppupelissä pienillä asioilla kokonaisuutta on sössitty.
- softan laatu ensimmäiset 2-3 vuotta launchista
- vettä kestämättömät lampunpesurit
- ruostesuojaamaton apurunko
- ilmanoton veden haukkaaminen
- kondessiletkun tukkeutuminen
- multiairin kestävyys
- koliseva hukkaporti tanko bensakoneissa
- lyhytikäinen nokkahihna dieselissä
- kylmässä taipuva bensakorkin kansi(Autossa jonka nimi (Stelvio) viittaa solaan Alpeilla!)
- ...
Suurin osa yllämainituista suunnittelun kukkasista ja huolimattoman toteutuksen helmistä olisi ollut helppoa ja halpaa tehdä ensimmäisellä kerralla oikein ilman että Alfa ajettavuus, ulkonäkö tai perimmäinen luonne olisi muuttunut mitenkään. Ja elinkaarikustannus Alfan emoyhtiölle per myyty auto olisi varmasti alhaisempi joten hintakin olisi voinut olla sama.
Luigi, oi miksi?
- UusAlfisti
- Viestit: 71
- Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)
Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)
Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)
Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)
Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kukaan vaihtanu ite tulppia Giuliaan? Onko miten vaikee homma? Paikallinen huoltoliike pyys niitten vaihdosta n. 150€, mun mielestä aika kova hinta pelkkien tulppien vaihdosta jos saan öljyt vaihdettua 130-150€.
toinen juttu, tää on varmaan aika yleinen: change engine oil palaa mulla 3000km öljynvaihdon jälkeen. Jotain netistä löysin ysärivinkkejä tyyliin kaasupoljinta painamalla 3 kertaa on/off niin saa nollattua, mut ei noi mulla ikinä onnistu
toinen juttu, tää on varmaan aika yleinen: change engine oil palaa mulla 3000km öljynvaihdon jälkeen. Jotain netistä löysin ysärivinkkejä tyyliin kaasupoljinta painamalla 3 kertaa on/off niin saa nollattua, mut ei noi mulla ikinä onnistu
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giuliassa pitää ilmoittaa autolle erikseen huollosta että öljynvaihdosta. Jos löytyy Multiecuscan (MES) ja sopiva OBD-palikka, niin saa helpolla nollattua.UusAlfisti kirjoitti: ↑30 Elo 2022, 16:10Kukaan vaihtanu ite tulppia Giuliaan? Onko miten vaikee homma? Paikallinen huoltoliike pyys niitten vaihdosta n. 150€, mun mielestä aika kova hinta pelkkien tulppien vaihdosta jos saan öljyt vaihdettua 130-150€.
toinen juttu, tää on varmaan aika yleinen: change engine oil palaa mulla 3000km öljynvaihdon jälkeen. Jotain netistä löysin ysärivinkkejä tyyliin kaasupoljinta painamalla 3 kertaa on/off niin saa nollattua, mut ei noi mulla ikinä onnistu
- UusAlfisti
- Viestit: 71
- Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)
Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)
Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)
Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)
Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Päivitys:Cloverleaf kirjoitti: ↑30 Elo 2022, 16:57Giuliassa pitää ilmoittaa autolle erikseen huollosta että öljynvaihdosta. Jos löytyy Multiecuscan (MES) ja sopiva OBD-palikka, niin saa helpolla nollattua.UusAlfisti kirjoitti: ↑30 Elo 2022, 16:10Kukaan vaihtanu ite tulppia Giuliaan? Onko miten vaikee homma? Paikallinen huoltoliike pyys niitten vaihdosta n. 150€, mun mielestä aika kova hinta pelkkien tulppien vaihdosta jos saan öljyt vaihdettua 130-150€.
toinen juttu, tää on varmaan aika yleinen: change engine oil palaa mulla 3000km öljynvaihdon jälkeen. Jotain netistä löysin ysärivinkkejä tyyliin kaasupoljinta painamalla 3 kertaa on/off niin saa nollattua, mut ei noi mulla ikinä onnistu
Tää oikeesti onnistu mulla, vau:
”Turn the ignition on without turning the engine on by pressing the On button without pressing on the brake pedal.
Hold down the accelerator pedal.
Push and release the brake pedal six times.
Wait one second after the final brake pedal release and then release the accelerator.
Turn the engine on to confirm the alert has been reset.”
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.
- Macela
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Entie onko ollut jo tätä bongausta. Giuliaan pientä päivitystä valoihin ilmeisesti yhdistämään lähemmäs Tonalen ilmettä, jotain isompaakin uudistusta olisi kiva nähdä vaikka hieno malli edelleen.
https://moparinsiders.com/spotted-2024- ... nce-sedan/
https://moparinsiders.com/spotted-2024- ... nce-sedan/
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mistä saisi tilattua korkeareunaiset lattiamatot giuliaan kun joku täällä kertoi että oli hankkinut sellaiset jos vaikka apparin puoli hörppäisi vettä sisään. Tarvis ite jostain löytää samanlaiset
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Korkeareunaiset kumimatot Giuliaan.
Meikä hankki Pro-Line matot, ne just oikealla mitoituksella ja takuulla riittävän korkeareunaiset::
https://www.skruvat.fi/Kumimatto-sisati ... 72884.aspx
Niissä tosin alkuun aika vahva ”muovihaju” Minä niitä viime talven tuulettelin viennillä, minkä jälkeen haju jo lähes haihtuneen.
Meikä hankki Pro-Line matot, ne just oikealla mitoituksella ja takuulla riittävän korkeareunaiset::
https://www.skruvat.fi/Kumimatto-sisati ... 72884.aspx
Niissä tosin alkuun aika vahva ”muovihaju” Minä niitä viime talven tuulettelin viennillä, minkä jälkeen haju jo lähes haihtuneen.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuulettelin vinnillä, ei siis viennillä…
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tässä vielä toinen vaihtoehto. Ainakin valmistaja väittää että näissä neutraali tuoksu.
https://www.automatot.com/alfa-romeo-gi ... matto.html
Se Pro-Line mattojen tuoksu alkuun sen verran häiritsevä, että en alkuun niitä pystynyt käyttämään…
https://www.automatot.com/alfa-romeo-gi ... matto.html
Se Pro-Line mattojen tuoksu alkuun sen verran häiritsevä, että en alkuun niitä pystynyt käyttämään…
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näkyyhän näitä olevan. Ebay:stä löytyi tällainen.
https://www.ebay.de/itm/393130589219
https://www.ebay.de/itm/393130589219
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitos. Varmaan tuo ebayn vaihtoehto kiinnostais eniten kun halvin hinta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tilasin itsekin noi Ebay matot (postikulujen kanssa 48,95 €)
Pro-Line matot kun edelleen sen verran ”dunkkaa” etä vaimoni, joka ns. tuoksuallergikko ei niitä voi sietää.
Elipä jos jotain kiinnostaa, niin voin noi lähes käyttämättömät Pro-Linen matot myydä 50 € hintaan.
Pro-Line matot kun edelleen sen verran ”dunkkaa” etä vaimoni, joka ns. tuoksuallergikko ei niitä voi sietää.
Elipä jos jotain kiinnostaa, niin voin noi lähes käyttämättömät Pro-Linen matot myydä 50 € hintaan.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tai sitten Diamond Car Mats, tosin maksaa hieman enemmän.
Giuliettassa näyttää tältä: https://imgur.com/PpLN8jO
Giuliettassa näyttää tältä: https://imgur.com/PpLN8jO
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Noi näyttää vähän siltä, että kengät pitää pestä puhtaaksi ennen kuin kehtaa astua autoon.molsky kirjoitti: ↑31 Elo 2022, 19:23Tai sitten Diamond Car Mats, tosin maksaa hieman enemmän.
Giuliettassa näyttää tältä: https://imgur.com/PpLN8jO
- alamajy
- Viestit: 2050
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nyt tarvitsisi ostaa 2017 bensa giuliaan uusi akku mutta sellaistapa ei tunnu löytyvän mistään.
Alfan OE-numerot: 50532675 / 52209792, vanha ja uusi numero.
Alkuperäistä vastaava tarvikeakku on tyyppiä EFB ja sitä ei saa mistään. Koska heikomman suorituskyvyn akkuun ei pidä mennä, jää AGM ainoaksi vaihtoehdoksi. Mutta mistä löytyisi?
Alfan OE-numerot: 50532675 / 52209792, vanha ja uusi numero.
Alkuperäistä vastaava tarvikeakku on tyyppiä EFB ja sitä ei saa mistään. Koska heikomman suorituskyvyn akkuun ei pidä mennä, jää AGM ainoaksi vaihtoehdoksi. Mutta mistä löytyisi?
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eikös merkkiliikkeet myy sopivaa 95Ah akkua. Ja kait akkuliikkeistäkin löytyy. Ihmettelen jos ei, kaikki tiätty mahdollista nykyaikana.
- Kari
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Varta G14 95 Ah AGM:alamajy kirjoitti: ↑07 Syys 2022, 15:56Nyt tarvitsisi ostaa 2017 bensa giuliaan uusi akku mutta sellaistapa ei tunnu löytyvän mistään.
Alfan OE-numerot: 50532675 / 52209792, vanha ja uusi numero.
Alkuperäistä vastaava tarvikeakku on tyyppiä EFB ja sitä ei saa mistään. Koska heikomman suorituskyvyn akkuun ei pidä mennä, jää AGM ainoaksi vaihtoehdoksi. Mutta mistä löytyisi?
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... -autonakku
Minulla on Bosch AGM S5 A13 95AH, jonka pitäisi olla sama akku eri kuorissa.
- alamajy
- Viestit: 2050
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vartan ja Boshin akku ei Finn-Servicen mukaan mahdu Giulian akun paikkaan. 315mm olisi max. Onkohan tuo oikea tieto? Nyt Giulussa on Opel original AGM.Cloverleaf kirjoitti: ↑07 Syys 2022, 19:10Varta G14 95 Ah AGM:alamajy kirjoitti: ↑07 Syys 2022, 15:56Nyt tarvitsisi ostaa 2017 bensa giuliaan uusi akku mutta sellaistapa ei tunnu löytyvän mistään.
Alfan OE-numerot: 50532675 / 52209792, vanha ja uusi numero.
Alkuperäistä vastaava tarvikeakku on tyyppiä EFB ja sitä ei saa mistään. Koska heikomman suorituskyvyn akkuun ei pidä mennä, jää AGM ainoaksi vaihtoehdoksi. Mutta mistä löytyisi?
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... -autonakku
Minulla on Bosch AGM S5 A13 95AH, jonka pitäisi olla sama akku eri kuorissa.
- Tiige
- Viestit: 2850
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
353mm pitkä näyttäisi olevan omassa Giuliassa alkuperäinen akku. Keskieuroopan malleissa kai voi olla kapasiteetiltaan pienempi kuin 95ah akku ja kesympi laturi. Onko akkukotelo sitten pienempi. En tiedä.alamajy kirjoitti: ↑07 Syys 2022, 19:39Vartan ja Boshin akku ei Finn-Servicen mukaan mahdu Giulian akun paikkaan. 315mm olisi max. Onkohan tuo oikea tieto? Nyt Giulussa on Opel original AGM.Cloverleaf kirjoitti: ↑07 Syys 2022, 19:10Varta G14 95 Ah AGM:alamajy kirjoitti: ↑07 Syys 2022, 15:56Nyt tarvitsisi ostaa 2017 bensa giuliaan uusi akku mutta sellaistapa ei tunnu löytyvän mistään.
Alfan OE-numerot: 50532675 / 52209792, vanha ja uusi numero.
Alkuperäistä vastaava tarvikeakku on tyyppiä EFB ja sitä ei saa mistään. Koska heikomman suorituskyvyn akkuun ei pidä mennä, jää AGM ainoaksi vaihtoehdoksi. Mutta mistä löytyisi?
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... -autonakku
Minulla on Bosch AGM S5 A13 95AH, jonka pitäisi olla sama akku eri kuorissa.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- matti_vuorio
- Viestit: 1525
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kävin ottamassa akun päältä kuvan ja siinä on nämä numerot:
Varta N95
12 V 95 Ah 850A
595 500 085 D84 2
Varta N95
12 V 95 Ah 850A
595 500 085 D84 2
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ainakin minulla on tuo mainitsemani Bosch, jonka pituus on 353 mm. Minulla siis 2016-mallinen diesel. Vartan nettisivut näyttää myös autooni sopivaksi tuon Vartan G14 mallin samoilla mitoilla.alamajy kirjoitti: ↑07 Syys 2022, 19:39Vartan ja Boshin akku ei Finn-Servicen mukaan mahdu Giulian akun paikkaan. 315mm olisi max. Onkohan tuo oikea tieto? Nyt Giulussa on Opel original AGM.Cloverleaf kirjoitti: ↑07 Syys 2022, 19:10Varta G14 95 Ah AGM:alamajy kirjoitti: ↑07 Syys 2022, 15:56Nyt tarvitsisi ostaa 2017 bensa giuliaan uusi akku mutta sellaistapa ei tunnu löytyvän mistään.
Alfan OE-numerot: 50532675 / 52209792, vanha ja uusi numero.
Alkuperäistä vastaava tarvikeakku on tyyppiä EFB ja sitä ei saa mistään. Koska heikomman suorituskyvyn akkuun ei pidä mennä, jää AGM ainoaksi vaihtoehdoksi. Mutta mistä löytyisi?
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... -autonakku
Minulla on Bosch AGM S5 A13 95AH, jonka pitäisi olla sama akku eri kuorissa.
- alamajy
- Viestit: 2050
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nettiä selaamalla tulen kyllä siihen johtopäätökseen, että 353m levyinen akku mahtuu hyvin. Vain yksi Googlen tulos kertoisi koon olevan 315mm.
Huomenna on mahdollisuus käydä mittaamassa nykyinen akku niin eiköhän asia selviä.
Huomenna on mahdollisuus käydä mittaamassa nykyinen akku niin eiköhän asia selviä.
-
- Viestit: 348
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Varta G14 AGM 95 Ah jo 2v hyvin toiminut..
-
- Viestit: 348
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Suomeen tuoduissa tuo 95 Ah 350 mm lienee vakiona (EFB)
- h_lauri
- Viestit: 6681
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla on ysivitonen ja pätkäajossa tuntuu tyhjenevät äkäseen.
Katotaa kui ens talvi menee, 10A:n ylläpitolaturi Luigilta ollut pari viikkoa, en tosin o lämmittäny.
Katotaa kui ens talvi menee, 10A:n ylläpitolaturi Luigilta ollut pari viikkoa, en tosin o lämmittäny.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, 353 mm näyttää olevan meikäläisen Giuliassa. Alkuperäinen, viime kesän yhden tyhjenemisen jälkeen pelittänyt hyvin. Toki lataillut 2-3 vkon välein kesälläkin. Talvella defa ylläpito lataa samalla kun kabiini lämpiää. Lokakuussa tulee 2 v käyttöikää autolle ja akulle / 50 t km.
- Kari
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alkaa olemaan 2016 Giulia jo sen ikäinen että kehtaa tehdä jakopään itse, onhan noita tullut tehtyä ennenkin. Tietenkin vaikuttaa myös että ensimmäinen korjaamo johon soitin sanoi että "ei ole työkaluja, ohjeita, eikä saa osia".
No kun itsellä oli työkalut, ja ohjeet, ja osat sain saksasta seuraavalle viikolle niin tehdään sitten itse.
Ohjeiden perusteella suht helppo huolto, ja vielä helpottui kun edellinen huoltaja oli jättänyt niin selvät tussimerkit että en edes alkanut lukkopaloja laittamaan kiinni. Niitähän ei tarvi senkään takia kun rattaissa on merkit, ja uudessa hihnassa myös, eikä hienosäätöä ole nokan rattaassa.
Segregaattorin kopan irrotus vaati voimaa mutta lähtee sekin kun keskelle saa ison pultin kiinni, saman jolla apulaite hihnan kiristin on.
Lukkopalojen käyttämättömyys auttaa myös siihen että turbon öljylinjaa ei tarvitse irrottaa edestä, eikä banjotiivisteitä uusia sinne.
No kun itsellä oli työkalut, ja ohjeet, ja osat sain saksasta seuraavalle viikolle niin tehdään sitten itse.
Ohjeiden perusteella suht helppo huolto, ja vielä helpottui kun edellinen huoltaja oli jättänyt niin selvät tussimerkit että en edes alkanut lukkopaloja laittamaan kiinni. Niitähän ei tarvi senkään takia kun rattaissa on merkit, ja uudessa hihnassa myös, eikä hienosäätöä ole nokan rattaassa.
Segregaattorin kopan irrotus vaati voimaa mutta lähtee sekin kun keskelle saa ison pultin kiinni, saman jolla apulaite hihnan kiristin on.
Lukkopalojen käyttämättömyys auttaa myös siihen että turbon öljylinjaa ei tarvitse irrottaa edestä, eikä banjotiivisteitä uusia sinne.
- Liitteet
-
- Jakaus
- uploads.jpg (76.82 KiB) Katsottu 2752 kertaa
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Meinasin tehdä kardinaalivirheen ja vaihtaa Giulietta TCTn Volvo S90 automaattiin.
Onneksi oli röyhkeä automyyjä ja vaati kauhistuttavaa välirahaa, enkä mennyt vipuun.
Toisena vaihtoehtona minulla on ollut Giulia automaatti. Joku 2017-2018 mallinen. Ei ole löytynyt sopivaa, yksi olisi ollut, mutta väri oli tummanharmaa-no deal. En halua tummanharmaata enää-yksi Fiat Bravo riitti. Vaimokaan ei hyväksy mokomaa väriä enää.
Onhan tässä aikaa hakea sopivaa Giuliaa kun nykyiseen on vaihdettu leditkin halogeenien tilalle ja akkukin on jo vaihdettu.
Takaikkunan pyyhkimen sulkakin juuri vaihdettu ja tuulilasin sulat ovat jo pelkääjän istuimella valmiina huomista asennusta varten.
Saa antaa vinkkiä, jos jossain liikkeessä tulee myyntiin sopiva Giulia. Siis 2017-2018 automaatti bensakoneella.
Onneksi oli röyhkeä automyyjä ja vaati kauhistuttavaa välirahaa, enkä mennyt vipuun.
Toisena vaihtoehtona minulla on ollut Giulia automaatti. Joku 2017-2018 mallinen. Ei ole löytynyt sopivaa, yksi olisi ollut, mutta väri oli tummanharmaa-no deal. En halua tummanharmaata enää-yksi Fiat Bravo riitti. Vaimokaan ei hyväksy mokomaa väriä enää.
Onhan tässä aikaa hakea sopivaa Giuliaa kun nykyiseen on vaihdettu leditkin halogeenien tilalle ja akkukin on jo vaihdettu.
Takaikkunan pyyhkimen sulkakin juuri vaihdettu ja tuulilasin sulat ovat jo pelkääjän istuimella valmiina huomista asennusta varten.
Saa antaa vinkkiä, jos jossain liikkeessä tulee myyntiin sopiva Giulia. Siis 2017-2018 automaatti bensakoneella.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko siitä tietoa, että v.2018 mallin Giuliassa olisi jo nuo lukuisat lastentaudit korjattu(siis jo tehtaalla)?
Ei todellakaan haluaisi ruveta noin mittaviin korjaushommiin jo heti auton hankittuani...
Tai olisiko nuo viat korjattu jo 2017 mallissa?
Ei todellakaan haluaisi ruveta noin mittaviin korjaushommiin jo heti auton hankittuani...
Tai olisiko nuo viat korjattu jo 2017 mallissa?
- matti_vuorio
- Viestit: 1525
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onhan 2018 -mallissa jotain korjauksia ja parannuksia. Tosin vuosimalli ei aina kerro kaikkea, vaan kannattaa katsoa auton päästöluokka mikä sen auton tekniikka voisi olla. Euro 6B -autot ovat vanhaa tuotantoa ja Euro 6D -autot ovat sitä uudempaa hiukkasloukulla varustettuja.