Etkö ole ennen kuullut köydellä työntämisestä?
Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2639
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- mutt
- Viestit: 5461
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien murheita.
Okei, okei, täällä käsi nousee virheen merkiksi.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Jiitee
- Viestit: 4343
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
D4D - riisseli luultavasti, eurokone, joka ei ole Toyotan ydinosaamista.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- mattijus
- Viestit: 5263
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Saksalaisen laatuauton apukuskin puoleinen ajovalonpyyhkijä on jumissa. Ei taida mennä goodwilliin, takuuhan on mennyt jo umpeen.
VMP
Re: Muiden merkkien murheita.
On näköjään mennyt Mersun laatu alas. Omassa, suvussa uudesta lähtien olleessa W123'ssa toimii vielä.
Ja 2013 mallin CLS 350'n blind spot assist vaihdettiin veloituksetta vuonna 2020 merkkiliikkeessä koska eihän noin uudessa saa tuollainen mennä, huoltopäällikön mukaan.
Ja 2013 mallin CLS 350'n blind spot assist vaihdettiin veloituksetta vuonna 2020 merkkiliikkeessä koska eihän noin uudessa saa tuollainen mennä, huoltopäällikön mukaan.
- mattijus
- Viestit: 5263
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Tästä W123:olmosesta tuo on nyt mennyt rikki. Ei edes 40v kestänyt.
Edit pari päivää myöhemmin => nyt tuo taas toimi.
Viimeksi muokannut mattijus, 14 Touko 2022, 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VMP
-
- Viestit: 1843
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Mun f01 seiska vapisuttaa rattia/persettäkin. Eikä kule ihan suoraan, vaik tuuli vähä tyyntynykkin.
Grrr....
Grrr....
-
- Viestit: 1843
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Ny Fiat barchetta teki temput.
Termari vuotaa - tsek, uusi odottaa asennusta.
Mutta, tyhjäkäynnillä vavisee. Kierroksia ottaa kylläkin rajottajalle asti.
Laitoin seisontaan jo kk sitten. Ei kehtaa ajella. Ny kohta ehtis alkaa ettiin vikaa.
Mistä lähtis vapinaa ratkomaan?
Termari vuotaa - tsek, uusi odottaa asennusta.
Mutta, tyhjäkäynnillä vavisee. Kierroksia ottaa kylläkin rajottajalle asti.
Laitoin seisontaan jo kk sitten. Ei kehtaa ajella. Ny kohta ehtis alkaa ettiin vikaa.
Mistä lähtis vapinaa ratkomaan?
Re: Muiden merkkien murheita.
Noi on kyllä vähän sivutuuliherkkiä. Onko sulla autossa dynamic drivet, nelipyöräohjaukset ja aktiivialustat? Niillä meni F01 ainakin muilta osin tosi kivasti. Samaan aikaan mutkatiellä todella ketterä mutta tarvittaessa comfort-asetuksella melkein sitikan veroinen, jopa 20” vanteilla.
-
- Viestit: 1843
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Ihan karvalakki alusta.
Comfort moodi lähentelee c5 gen3 shitikkaa, mikä oli ed kulkine. Sitä ennen oli 159. Sen reilu 200 kaakkia oli niissä. Penaris reilu 3
Meinasin, jos seiska yhdistelis ed kulkineet.
No. Oliko sitikas jopa parempi ohjaustuntuma...
Enämpi penaris ratti toimii suurpiirteisemmin. Ajamisen iloa.
19" rengastus penaris.
Linja-auton ratti ja saa lypsää, esim risteyksis.
Ikävä Alfan ohjausta, mikä oli helkkarin paljon rauhallisempaa suoralla tiellä. Penaria ajetaan kute toyotaa, väännellään ja käännellään suoralla.
Comfort moodi lähentelee c5 gen3 shitikkaa, mikä oli ed kulkine. Sitä ennen oli 159. Sen reilu 200 kaakkia oli niissä. Penaris reilu 3
Meinasin, jos seiska yhdistelis ed kulkineet.
No. Oliko sitikas jopa parempi ohjaustuntuma...
Enämpi penaris ratti toimii suurpiirteisemmin. Ajamisen iloa.
19" rengastus penaris.
Linja-auton ratti ja saa lypsää, esim risteyksis.
Ikävä Alfan ohjausta, mikä oli helkkarin paljon rauhallisempaa suoralla tiellä. Penaria ajetaan kute toyotaa, väännellään ja käännellään suoralla.
-
- Viestit: 1843
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos huomen sais aikaseks seiskan nosturille.
Heittokellillä mittais navat/jarrulevyt.
Keliveto nihkee mittailla pihalla tunkin kans, yhen kulman viittin jokuviikko sitten tutkia.
Rengaspajan mukaan vanteet muka suorat, painotettiin uudelleen. Hippasen tärinät vaimeni.
Tilaillen powerflexit erektiotankoihin. Toho puslat vaihettu jokusenkymmentätuhatta sitten.
Yritän ainaki kulkua paremmaks, ennenku läjä lähtee vaihtoon.
Nii. Renkaina Contin premiumcontact 6, foamivaimennettuna. Autisti original. Äänekkäät.
Aidot kiinankumet seuraavaks, ei ehkä enää premiumeja. Vituttaa maksaa tommosista.
Heittokellillä mittais navat/jarrulevyt.
Keliveto nihkee mittailla pihalla tunkin kans, yhen kulman viittin jokuviikko sitten tutkia.
Rengaspajan mukaan vanteet muka suorat, painotettiin uudelleen. Hippasen tärinät vaimeni.
Tilaillen powerflexit erektiotankoihin. Toho puslat vaihettu jokusenkymmentätuhatta sitten.
Yritän ainaki kulkua paremmaks, ennenku läjä lähtee vaihtoon.
Nii. Renkaina Contin premiumcontact 6, foamivaimennettuna. Autisti original. Äänekkäät.
Aidot kiinankumet seuraavaks, ei ehkä enää premiumeja. Vituttaa maksaa tommosista.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Muiden merkkien murheita.
Noista tasapainotuksista ja bemuista: itsellä f10 oli ongelmallinen, mutta Road Force tasapainotuksella saatiin tärinättömäksi. En tiedä löytyykö Raumalta, mutta Raision Autokeskuksessa ainakin on laitteisto, varmaan bemujen takia
- Kari
Re: Muiden merkkien murheita.
Nuo mainitut ongelmat puuttui kun oli edellä mainitut varusteet. Reilu puol kierrosta suuntaansa tartti käännellä parkkiruutuun. Mun mielestä toi aktiiviohjaus ois pitänyt olla kaikissa vakiona…jalittam kirjoitti: ↑16 Kesä 2022, 22:55Ihan karvalakki alusta.
Comfort moodi lähentelee c5 gen3 shitikkaa, mikä oli ed kulkine. Sitä ennen oli 159. Sen reilu 200 kaakkia oli niissä. Penaris reilu 3
Meinasin, jos seiska yhdistelis ed kulkineet.
No. Oliko sitikas jopa parempi ohjaustuntuma...
Enämpi penaris ratti toimii suurpiirteisemmin. Ajamisen iloa.
19" rengastus penaris.
Linja-auton ratti ja saa lypsää, esim risteyksis.
Ikävä Alfan ohjausta, mikä oli helkkarin paljon rauhallisempaa suoralla tiellä. Penaria ajetaan kute toyotaa, väännellään ja käännellään suoralla.
-
- Viestit: 1843
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuo pitäs olla pakollinen, kaikille rengaspajoille. Ja automerkistä riippumatta.
- mutt
- Viestit: 5461
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien murheita.
Reilut 150tkm kesti Hiacen laturi. Lopetti lataamisen, mutta koska näissä ei tapaa olla vikoja, ei latauksen merkkivaloa sytytetty vian merkiksi. Kun akkujen lataus oli ihan viimeisillään, sytytettiin suunnilleen kaikki merkkivalot, ja itse laturi oli tulikuuma.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
- mutt
- Viestit: 5461
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien murheita.
^Ok, Toyotan maineelle selvästi italialaisia luotettavampana merkkinä on siis edelleenkin katetta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Teoriatasolla jopa Saabin käynnistyvyyteen saattaa vaikuttaa, jos ei sähkö meinaa päästä akunkengältä plussakaapeliin asti. Kummasti virkeni kun pätkäsin kaapelin päästä hapettuneen pätkän pois ja liitin paremmin kenkään kiinni.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Muiden merkkien murheita.
Nyt tälle asiantuntijaraadille vianselvityskysymys, aiheena noin 180tkm ajetun v,. 2005 Jaguar X-Type 2.5 sähköt ja käynnistyminen.
Kun virta-avaimesta kääntää solenoidi naksuu useasti ja apulaitehihnatkin jopa pyörähtävät hieman mutta kone ei käynnisty ja jotain on isosti vialla koska käynnistys yrityksen jälkeen mittaristo ja sekoilemaan hetkeksi kaikki neulat väristen. Käynnistysyritys tuntuu myös syövän akkua rajusti.
Tämä sama tapahtuu vaikka vieressä olisi apukäynnistyskaapeleilla toinen auto antamassa sähköä ja myös uudella täyteen ladatulla 105Ah trukin akulla joten kyseessä ei ole standardi "kuollut akku" -syndrooma.
Startin päällä olevaan solenoidiin tulee +napaan mittaustarkkuuden rajoissa tasan sama jännite kuin akun navoista mitattaessa ja -napa on yleismittarin mukaan noin 0 ohm vastuksella kiinni maassa. Myös solenoidin napojen yli mitattaessa jännite on tismalleen sama kuin akun napojen yli mitattaessa. Jaguarissa akku on aivan startin vieressä ja paksut piuhat akulta solenoidiin ovat lyhyet ja kaapelit ja liittimet ovat puhtaan ja siistin näköiset joten ei yllätyksiä näiltä osin.
Solenoidin herätettä mitattaessa se on noin 0.1V - 0.7V kun virta-avaimesta kääntää vaikka kai tuonne pitäisi virtalukolta 12V lähteä. En ole vielä löytänyt sähkökaaviota mutta oletan että siinä välissä on jokin rele. Joka tapauksessa solenoidi vetää ja virtaa lähtee startille sen verran että kone pyörähtää aivan hitusen koska tosiaan apulaitehihnat kiepahtavat muutaman kierroksen.
Olisiko mahdollista että solenoidi tai itse starttimoottori olisi jotenkin oikosulussa ja tämä aiheuttaisi kyseisen ongelman vai kannattaisiko raadin mielestä alkaa etsimään vikaa jostakin muualta kuin startin suunnalta?
Anyway, koska Jaggessa startti on suorastaan tyrkyllä laatikon päällä ja ainoastaan kahdella radiaalipultilla kiinni niin irroitan sen ja katson miltä se näyttää. Joka tapauksessa rattaan veto/työntökoneisto (onkohan tässä Bendix -tyyppinen?) on näillä kilometreillä varmasti tavallisen täynnä kytkinpölyä yms. joten ainakin tuon verran pääsee helposti itse tekemään.
Onko jotain näppärää tapaa tutkia työpöydällä solenoidin tai moottorin mahdollista (osittaista?) oikosulkua?
Eipä tuollainen uusi starttikaan kallis ole näihin Forduaareihin, Boschin OEM 250€ ja kiinan ihme 90€ kotiin toimitettuina. Pelkkää solenoidia saisi johonkin 40€ hintaluokkaan.
Kun virta-avaimesta kääntää solenoidi naksuu useasti ja apulaitehihnatkin jopa pyörähtävät hieman mutta kone ei käynnisty ja jotain on isosti vialla koska käynnistys yrityksen jälkeen mittaristo ja sekoilemaan hetkeksi kaikki neulat väristen. Käynnistysyritys tuntuu myös syövän akkua rajusti.
Tämä sama tapahtuu vaikka vieressä olisi apukäynnistyskaapeleilla toinen auto antamassa sähköä ja myös uudella täyteen ladatulla 105Ah trukin akulla joten kyseessä ei ole standardi "kuollut akku" -syndrooma.
Startin päällä olevaan solenoidiin tulee +napaan mittaustarkkuuden rajoissa tasan sama jännite kuin akun navoista mitattaessa ja -napa on yleismittarin mukaan noin 0 ohm vastuksella kiinni maassa. Myös solenoidin napojen yli mitattaessa jännite on tismalleen sama kuin akun napojen yli mitattaessa. Jaguarissa akku on aivan startin vieressä ja paksut piuhat akulta solenoidiin ovat lyhyet ja kaapelit ja liittimet ovat puhtaan ja siistin näköiset joten ei yllätyksiä näiltä osin.
Solenoidin herätettä mitattaessa se on noin 0.1V - 0.7V kun virta-avaimesta kääntää vaikka kai tuonne pitäisi virtalukolta 12V lähteä. En ole vielä löytänyt sähkökaaviota mutta oletan että siinä välissä on jokin rele. Joka tapauksessa solenoidi vetää ja virtaa lähtee startille sen verran että kone pyörähtää aivan hitusen koska tosiaan apulaitehihnat kiepahtavat muutaman kierroksen.
Olisiko mahdollista että solenoidi tai itse starttimoottori olisi jotenkin oikosulussa ja tämä aiheuttaisi kyseisen ongelman vai kannattaisiko raadin mielestä alkaa etsimään vikaa jostakin muualta kuin startin suunnalta?
Anyway, koska Jaggessa startti on suorastaan tyrkyllä laatikon päällä ja ainoastaan kahdella radiaalipultilla kiinni niin irroitan sen ja katson miltä se näyttää. Joka tapauksessa rattaan veto/työntökoneisto (onkohan tässä Bendix -tyyppinen?) on näillä kilometreillä varmasti tavallisen täynnä kytkinpölyä yms. joten ainakin tuon verran pääsee helposti itse tekemään.
Onko jotain näppärää tapaa tutkia työpöydällä solenoidin tai moottorin mahdollista (osittaista?) oikosulkua?
Eipä tuollainen uusi starttikaan kallis ole näihin Forduaareihin, Boschin OEM 250€ ja kiinan ihme 90€ kotiin toimitettuina. Pelkkää solenoidia saisi johonkin 40€ hintaluokkaan.
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Koska olet jo selvästi mahdolliset maakatkot eliminoinut, kuten myös akun kuoleman, niin otahan seuraavaksi räikkä kouraan, hylsy kunkkupulttiin ja pyörittele konetta käsin muutama kierros.
Meinaan, mikä siellä solenoidissa vetäisi sellaisen oikosulun että noin kävisi? Se kytkee startin ihan oikein ja antaa startille sähköä ihan oikein, kun kerran kone lähtee pyörimään, mutta sitten käy jotain ja pyörintä lakkaa, jonka yhteydessä jännite kyykkää kuin käynnistyspuoli olisi oikarissa. Mistä sinne saa tarpeeksi vahvan oikarin että kyykyttää isonkin akun? No, kun sähkömoottori ei pyöri, se on tasajännitteelle käytännössä oikosulku ja se startti on sähkömoottori, jolle menee aika paksut piuhat...
Eli se, mikä tuollai pystyy kyykyttämään, on starttimoottori, joka ei pysty pyörimään. Miksi se ei pystyisi pyörimään? Lähinnä siksi, että kohde vastustaa niin kovasti ettei startilla riitä papu. Eli äkkiseltään kuulostaa että voisi olla koneessa (tai kytkimessä, jos vapaalle vaihto ei auta) ihan mekaanista vikaa.
Saatan olla negatiivinen ja pessimistinen, mutta tuo nyt on se, mitä ekana tulee mieleen kun ne kaapeloinnit ja sähkönsyöttö on varmistettu.
Meinaan, mikä siellä solenoidissa vetäisi sellaisen oikosulun että noin kävisi? Se kytkee startin ihan oikein ja antaa startille sähköä ihan oikein, kun kerran kone lähtee pyörimään, mutta sitten käy jotain ja pyörintä lakkaa, jonka yhteydessä jännite kyykkää kuin käynnistyspuoli olisi oikarissa. Mistä sinne saa tarpeeksi vahvan oikarin että kyykyttää isonkin akun? No, kun sähkömoottori ei pyöri, se on tasajännitteelle käytännössä oikosulku ja se startti on sähkömoottori, jolle menee aika paksut piuhat...
Eli se, mikä tuollai pystyy kyykyttämään, on starttimoottori, joka ei pysty pyörimään. Miksi se ei pystyisi pyörimään? Lähinnä siksi, että kohde vastustaa niin kovasti ettei startilla riitä papu. Eli äkkiseltään kuulostaa että voisi olla koneessa (tai kytkimessä, jos vapaalle vaihto ei auta) ihan mekaanista vikaa.
Saatan olla negatiivinen ja pessimistinen, mutta tuo nyt on se, mitä ekana tulee mieleen kun ne kaapeloinnit ja sähkönsyöttö on varmistettu.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- nipaka
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Muiden merkkien murheita.
Putsaa ankkurin kollektorin välit. Kuparitöhnä antaa sähköä väärään suuntaan ja startti yrittää pyöriä molempaan suuntaan.
Samalla voi tarkastaa hiilet ja voidella laakerit.
Samalla voi tarkastaa hiilet ja voidella laakerit.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Muiden merkkien murheita.
Kunkkupultti on hieman ahtaassa kolossa tässä mutta laitoin 5-vaihteen päälle ja työnsin pihalla edestakaisin muutaman tahdin yli. Hyvin pyörii kone, en usko että V6 mekaniikka on tällä kertaa syyllinen.
Re: Muiden merkkien murheita.
Startti on työpyödällä ja rattaiden veto/työntökoneistosta poistettu massivinen määrä kytkin- yms. pölyä ja töhnää. Nyt rattaat liikkuvat kepeästi. Irtosi kytkinkopasta yhtä helposti kuin miltä näyttikin mutta pois pujotteleminen oli hieman monimutkaisempi kuin aluksi arvasi. No, eipä siinä sitten 20 min kauempaa mennyt koko irroitusprojektissa.
Seuraavaksi katsomaan ohjeet kuinka purkaa ja koota tämä purnukka.
Re: Muiden merkkien murheita.
Tässä huono kuva starttipiiristä. Jos haluat koko sähkömanuaalin, niin laita privana joku SP johon voin laittaa.
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Startti pyörähtää vetokäämin läpi menevän herätevirran avulla hiukan niinkuin kuuluukin, mutta solenoidin "iso virta" -kärjet eivät kytkeydy.
Solenoidi vaihtoon, tai näppärä tietysti avaakin sen ja kunnostaa kärjet.
Solenoidi vaihtoon, tai näppärä tietysti avaakin sen ja kunnostaa kärjet.
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuo se voisi olla. Kiitoksia analyysistä!
Jos kyse on solenoidin kärjistä niin oletan oireiden perusteella että "iso virta" itseasiassa kytkeytyy mutta maihin jotain oikoreittiä pitkin.
Huomenna siis solenoidi auki vaikka en niin kauhean näppärä olekaan. Pitää tutkia millaisia jälkiä sieltä löytyy.
Ja varmuuden vuoksi yksi kokonainen Kiinan startti solenoideineen tilattu Latviasta.
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos virtaa menee oikein kunnolla, niin kyllä ne solenoidin kärjet silloin toimivat. Saattaapi olla startin toinen hiilipari loppu/jumissa tai laakerit loppu.FinPat kirjoitti: ↑25 Heinä 2022, 21:05Jos kyse on solenoidin kärjistä niin oletan oireiden perusteella että "iso virta" itseasiassa kytkeytyy mutta maihin jotain oikoreittiä pitkin.
Huomenna siis solenoidi auki vaikka en niin kauhean näppärä olekaan. Pitää tutkia millaisia jälkiä sieltä löytyy.
Ja varmuuden vuoksi yksi kokonainen Kiinan startti solenoideineen tilattu Latviasta.
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos laakerit tai hiilet on niin finaalissa, ettei isolla virralla startti pyöri, niin miten se malttaa surahtaa vetokäämin läpi? Paljon vähempi sieltä pitäsi olla jerkkua tarjolla.
Mutta semmonen appropoo, että oletko mitannut startille asti pääsevän jännitteen myös starttiyrityksen aikana? Nythän mulle meinaan välähti mieleen, että jos et, niin oirekuva sinänsä on aika samankaltainen kuin edellä mainitsemani Saabin starttihaaste, mutta en hoksannut yhdistää kun kattelin että kaikki sähkön perillepääsy on mitattu. Siinä siis akun plussakaapeli oli päästään sen verran hapettunut, että jännitehäviö akunkengältä plussakaapeliin siirtyessä heilahteli rankasti ja starttiyritys imi kaiken akulta autolle pääsevän sähkön. Fiilis oli hämmentävä kun avaimen käännöllä ensin herää valot ihan normaalisti, mutta starttiasentoon kääntämällä kaikki sammuu, eikä hetkeen palaa. Ja kun vika oli plussapuolella, niin apuvirtakaan ei auttanut vaikka miinuskaapeli oli koneen korvakkeessa kiinni, kun plussakaapeli oli tietenkin siinä plussanavassa kiinni. Vastaavasta saa vinkkiä myös, kun mittaa akun napajännitettä starttiyrityksen aikana - jos se ei romahda ja auto silti käyttäytyy noin, prakaa joku linja kuormalle mennessä.
Mutta semmonen appropoo, että oletko mitannut startille asti pääsevän jännitteen myös starttiyrityksen aikana? Nythän mulle meinaan välähti mieleen, että jos et, niin oirekuva sinänsä on aika samankaltainen kuin edellä mainitsemani Saabin starttihaaste, mutta en hoksannut yhdistää kun kattelin että kaikki sähkön perillepääsy on mitattu. Siinä siis akun plussakaapeli oli päästään sen verran hapettunut, että jännitehäviö akunkengältä plussakaapeliin siirtyessä heilahteli rankasti ja starttiyritys imi kaiken akulta autolle pääsevän sähkön. Fiilis oli hämmentävä kun avaimen käännöllä ensin herää valot ihan normaalisti, mutta starttiasentoon kääntämällä kaikki sammuu, eikä hetkeen palaa. Ja kun vika oli plussapuolella, niin apuvirtakaan ei auttanut vaikka miinuskaapeli oli koneen korvakkeessa kiinni, kun plussakaapeli oli tietenkin siinä plussanavassa kiinni. Vastaavasta saa vinkkiä myös, kun mittaa akun napajännitettä starttiyrityksen aikana - jos se ei romahda ja auto silti käyttäytyy noin, prakaa joku linja kuormalle mennessä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
En taida tästä jankata sen enempää.
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei kai tässä ole (vielä) jankattu? Omalta osaltani voi ainakin ihan hyvin olla, että en vain hoksaa jotain ja siksi ihmettelen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- mutt
- Viestit: 5461
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien murheita.
Aikoinaan oli Thema, jossa oli Hellan tarroilla oleva tehdaskorjattu startti. Ominaisuus oli, että akun piti olla uusi ja aivan täyteen ladattu, että starttasi. Muuten käyttäytyi kuin olisi akusta mehut lopussa. En tutkinut sitä sen tarkemmin, purkuosana hankittu startti korjasi ongelmat. Toinen tapaus oli, kun startista otti ankkuri kiinni kenttäkäämiin (omatekoinen Karting-auton startti). Siinä oli samanlainen ominaisuus. Lähtisin siitä, että startissa on joku iso vika, vaikkapa sisäinen oikosulku käämeissä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Muiden merkkien murheita.
Nyt on startti avattuna ja pintapuolisesti puhdistettuna pajan pöydällä.arv kirjoitti: ↑25 Heinä 2022, 21:41Jos virtaa menee oikein kunnolla, niin kyllä ne solenoidin kärjet silloin toimivat. Saattaapi olla startin toinen hiilipari loppu/jumissa tai laakerit loppu.FinPat kirjoitti: ↑25 Heinä 2022, 21:05Jos kyse on solenoidin kärjistä niin oletan oireiden perusteella että "iso virta" itseasiassa kytkeytyy mutta maihin jotain oikoreittiä pitkin.
Huomenna siis solenoidi auki vaikka en niin kauhean näppärä olekaan. Pitää tutkia millaisia jälkiä sieltä löytyy.
Ja varmuuden vuoksi yksi kokonainen Kiinan startti solenoideineen tilattu Latviasta.
- Visuaalisesti tarkistettuna hiilet ovat kuluneet mutta eivät mielestäni loppu koska ottavat nätisti kiinni ankkuriin.
- Kaikki hiilet myöskin liikkuvat hyvin kanaviaan ja jousivoimat ovat näppituntuman pohjalta saman tasoisia. Siis näppituntuma.
- Pölyä ja möhnää oli rataskoneistossa runsaasti mutta staattorin sisällä oli melko siistiä.
- Ankkurin kommutaattorin liuskoissa luonnollisesti pientä kulumaa mutta en usko että mitään sellaista mitä hellä hetki hiomapaperin kanssa ei korjaisi
- Kaikki vastaantulleet laakerit pyörivät kevyesti, ainakin näin ilman kuormaa. Myös visuaalisesti tarkasteltuna hyvän näköisiä.
- Solenoidi näyttää olevan yhtä pakettia enkä löytänyt tapaa avata sitä
- Solenoidi liikkuu sormivoimin kevyesti
- Missään ei palamis- yms. jälkiä ns. ison virran oikopolusta
Seuraavaksi mittaan että kommutaattorin liuskojen välillä on yhteys ja että yhteyttä ei ole akselin ja liuskojen välissä. Sitten testaan solenoidin vetämisen akun kanssa vaikka tästä ei olekaan isompaa epäilystä.
Sitten hieman hiomapaperia ja öljy oikeisiin paikkoisin ja palikka nippuun ja paikalleen ja jännittävä starttiyritys. Plan B kiinan startti on luvattu saapuvaksi ensi keskiviikoksi jos ei tällä lähde henkiin.
Mutta ensiksi pitää käydä mökillä hieman raivaamassa.
Re: Muiden merkkien murheita.
Kun purin startin niin pieniin palasiin kuin sen helposti sai niin mitään jälkeä tai syytä mahdolliseen oikosulkuun tms. ei löytynyt. Kun laitoin sen takaisin niin avainta kääntäessä odotukset eivät olleet korkealla koska mitään ei varsinaisesti tullut korjatuksi, vain puhdistetuksi ja rasvatuksi.
Forduar kuitenkin starttasi kuin palmun alta. Toistin kokeen useamman kerran ja aina sama lopputulos. Periaatteessa hieno juttu mutta mielelläni tietäisin mikä tässä oli tai vieläkin on vikana...
Forduar kuitenkin starttasi kuin palmun alta. Toistin kokeen useamman kerran ja aina sama lopputulos. Periaatteessa hieno juttu mutta mielelläni tietäisin mikä tässä oli tai vieläkin on vikana...
Re: Muiden merkkien murheita.
Kaksoismassavauhtipyörä (jos sinun Jaguarissa sellainen on) kuluessaan tuottaa aikamäärän metallihilettä kytkinkoppaan ja starttiin. Tämän takia monet Ebaykauppiaat tarjoaa X-Jaggeen kytkinpaketin+vauhtipyörän mukana uutta starttia.
Re: Muiden merkkien murheita.
Manuaali tämä ajo-opetusauto on eli kaksoismassavauhtipyörä löytyy ja tosiaan startin rataskoneistossa oli todella runsaasti mustaa ja karkeahkoa purua. Sen sijaan staattorin kotelon sisällä oli paljon siistimpää, ainoastaan hienojakoista hiilipölyä ja sitäkään ei mahdottomasti.
No, katsotaan kuinka toimii ajossa. Ja uusi kiinan laturi jo hyllyssä odottamassa jos puhdistettu OEM pettää.
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Muiden merkkien murheita.
Siskolla on 2005 vuoden Fiesta 1,3 kasitappisella koneella. Yksi kannen yläpuolinen ketjuvetoinen nokka-akseli.
Tuossa kopan tiivistettä vaihtaessani ihmettelin jakoketjun löysyyttä. Heiluu aika reilusti kun kiristin on löysällä (tässäkö ei ole kiristimessä esim.jousella mitään peruskireyttä, pelkkä öljynpaine?).
Kun sormella kääntelin sitten kiristintä, juuri ja juuri sain ketjun kireällä, kiristimen ollessa jo melkein rattaan alla. Käynnistyksen jälkeen rallatteli puolisen minuuttia ennen kuin rauhoittui.
Onkohan tuo ihan ok? Autolla on nyt ajettu n. 140tkm ja käytetty vain Fordin öljyä. Itse harkitsisin ketjun vaihtoa ihan varmuuden vuoksi, tuskin tuossa vaihdossa on mitään ihmeellistä. Jos ratas sopii nokkaan vain yhdessä asennossa niin sitten tuo rattaassa näkyvä nuoli varmaan riittää, voisin kuvitella ettei tämä kone ole hysteerisen tarkka nokan asennosta.
Inan luettelokuvassa rattaassa näkyy jotain tappeja ja kohoumia, jotka voisi toimia rattaan kohdistimina, tai sitten ei. Onkohan tämän moottorin rakenteessa muuten ketjun vaihdolle mitään erityistä sudenkuoppaa, kuten vasurikierrettä kampiakselissa tms?
Koitin kysellä asiasta Ford-klubin palstalla mutta eipä ollut sieltä apuja. Yhtään järkevää videota en löytänyt missä tehtäisiin tähän ketjunvaihto. Onko täällä kellään kokemusta moisesta?
Tuossa kopan tiivistettä vaihtaessani ihmettelin jakoketjun löysyyttä. Heiluu aika reilusti kun kiristin on löysällä (tässäkö ei ole kiristimessä esim.jousella mitään peruskireyttä, pelkkä öljynpaine?).
Kun sormella kääntelin sitten kiristintä, juuri ja juuri sain ketjun kireällä, kiristimen ollessa jo melkein rattaan alla. Käynnistyksen jälkeen rallatteli puolisen minuuttia ennen kuin rauhoittui.
Onkohan tuo ihan ok? Autolla on nyt ajettu n. 140tkm ja käytetty vain Fordin öljyä. Itse harkitsisin ketjun vaihtoa ihan varmuuden vuoksi, tuskin tuossa vaihdossa on mitään ihmeellistä. Jos ratas sopii nokkaan vain yhdessä asennossa niin sitten tuo rattaassa näkyvä nuoli varmaan riittää, voisin kuvitella ettei tämä kone ole hysteerisen tarkka nokan asennosta.
Inan luettelokuvassa rattaassa näkyy jotain tappeja ja kohoumia, jotka voisi toimia rattaan kohdistimina, tai sitten ei. Onkohan tämän moottorin rakenteessa muuten ketjun vaihdolle mitään erityistä sudenkuoppaa, kuten vasurikierrettä kampiakselissa tms?
Koitin kysellä asiasta Ford-klubin palstalla mutta eipä ollut sieltä apuja. Yhtään järkevää videota en löytänyt missä tehtäisiin tähän ketjunvaihto. Onko täällä kellään kokemusta moisesta?
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Muiden merkkien murheita.
Tämä selvisi puolessa tunnissa kun kyllästyin ford-palstaan ja kysyin asiaa VIP foorumilla. Kyseessä on ns. "rocam" moottori ja sain linkit verkkomanuaaliin.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Muiden merkkien murheista mielessä päällimmäisenä on BMW.
Baijerissa kuunnellaan asiakkaita - ja se on toki merkille hyväksi myyntiluvuissa.
Oma BMW suhde vaan on kriisissä. Näitä on kumminkin itsellä ollut yhdeksän kappaletta - mutta tuleeko enempää?
Tekemisen laatu on edelleen vertaansa vailla. (En lue tämän laatukäsitteen sisään luotettavuutta - joka on ollut lähihistoriassa synkkää.)
Mutta tarkoituksellinen ohjauksen tunnottomuus, automaailman parhaaksi hiotun infotainmentin tahallinen alasajo, kokonaan hukassa oleva muotokieli - hmm, BMW on melkein sama kuin minä naisille - vaikeasti haluttava.
Miksikö avaudun. Noh - viimeinen BMW joka ihan oikeasti kutittaa on edellinen 4-sarja. Tänään pysäköin sellaisen viereen 2-sarjalaiseni duunin parkkiin. Ja kriisiytyminen muuttui akuutiksi. Totesin että 4-sarjalle on käynyt kotimaiset "Bemarit". Siitä on tullut nolo.
2-sarjalainen taas, sillä kehtaa ajaa, kun se ei yritä mitään. Uutena nämä mallit olivat skaalassa toisinpäin.
Monet BMW:t ovat (ainakin olleet) kivoja uusina ja kivoja museoikäisinä. Mutta siinä välissä on murheen laakso, jonka vain hyvin harvat mallit navigoivat ilman sosiaalisia naarmuja. - Miten käy jatkossa, onko baijerilaisille enää sijaa?
Baijerissa kuunnellaan asiakkaita - ja se on toki merkille hyväksi myyntiluvuissa.
Oma BMW suhde vaan on kriisissä. Näitä on kumminkin itsellä ollut yhdeksän kappaletta - mutta tuleeko enempää?
Tekemisen laatu on edelleen vertaansa vailla. (En lue tämän laatukäsitteen sisään luotettavuutta - joka on ollut lähihistoriassa synkkää.)
Mutta tarkoituksellinen ohjauksen tunnottomuus, automaailman parhaaksi hiotun infotainmentin tahallinen alasajo, kokonaan hukassa oleva muotokieli - hmm, BMW on melkein sama kuin minä naisille - vaikeasti haluttava.
Miksikö avaudun. Noh - viimeinen BMW joka ihan oikeasti kutittaa on edellinen 4-sarja. Tänään pysäköin sellaisen viereen 2-sarjalaiseni duunin parkkiin. Ja kriisiytyminen muuttui akuutiksi. Totesin että 4-sarjalle on käynyt kotimaiset "Bemarit". Siitä on tullut nolo.
2-sarjalainen taas, sillä kehtaa ajaa, kun se ei yritä mitään. Uutena nämä mallit olivat skaalassa toisinpäin.
Monet BMW:t ovat (ainakin olleet) kivoja uusina ja kivoja museoikäisinä. Mutta siinä välissä on murheen laakso, jonka vain hyvin harvat mallit navigoivat ilman sosiaalisia naarmuja. - Miten käy jatkossa, onko baijerilaisille enää sijaa?
Re: Muiden merkkien murheita.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 1d83c4b66c
Mitä jos nuoriso lainaa autoa? Ja pysäköi Ruissalon näköalapaikalle. Soittaako tuo sitten ensiavun paikalle kun takapenkillä pulssi nousee vaarallisen nopeasti?
Mitä jos nuoriso lainaa autoa? Ja pysäköi Ruissalon näköalapaikalle. Soittaako tuo sitten ensiavun paikalle kun takapenkillä pulssi nousee vaarallisen nopeasti?
- nipaka
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Muiden merkkien murheita.
BMW:llä on muotoilussa yritetty kaikkea. Pitäisi olla tavaratilalla varustettu perheauto, joka on sporttisen näköinen. Myös maasto-ominaisuuksien pitää näkyä.
Tuloksena on karmea sekasikiö.
Jos yrität miellyttää kaikkia, et miellytä ketään.
Tuloksena on karmea sekasikiö.
Jos yrität miellyttää kaikkia, et miellytä ketään.
- Liitteet
-
- 2020-bmw-x6-m50i-1.jpg (74.41 KiB) Katsottu 4447 kertaa
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Muiden merkkien murheita.
Ja etumaskin pitäisi mielyttää Kiinan markkinaa...
Ajo-ominaisuuksien pitäisi olla mukavan pehmeä ja sporttisen jämäkkä yhtäaikaa.
- Macela
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Muiden merkkien murheita.
Tunnen moniakin joita X6:t ja muut vastaavat autot miellyttää. Nämä ihmiset tykkää mahdollisimman isosta ja kalliin näköisestä autosta, sekä kaikki mahdolliset m-sport-amg-s-line-yms -paketit täytyy olla, moottorilla ei oo niin väliä kun se ei näy päällepäin.
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Tämä on häränsilmässä sitä sosiaalista stigmaa, joka jäytää käytetyn BMW:n markkinaa. Saahan näitä tietty uutenakin kaupasta tyylittömänä - mutta se toinen (ja ehkä kolmas) kierros on se, jolla merkin maineelle tehdään kate… (99% BMW kuskeista pilaa kaikkien maineen.)Macela kirjoitti: ↑07 Marras 2022, 19:01Tunnen moniakin joita X6:t ja muut vastaavat autot miellyttää. Nämä ihmiset tykkää mahdollisimman isosta ja kalliin näköisestä autosta, sekä kaikki mahdolliset m-sport-amg-s-line-yms -paketit täytyy olla, moottorilla ei oo niin väliä kun se ei näy päällepäin.
- Kivijärvi
- Viestit: 956
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien murheita.
Mä ajaisin niin mieluusti työmatkani BMW X6:lla - isoimmalla dieselillä, tottakai! Silmäkin on viiteentoista vuoteen tottunut noihin kupeekorisiin möhköihin. Onhan näitä jo tyrkyllä markettimerkeillä (Renu, Pösö, Citikka ym.) ja hyvältä näyttää. Jos pääsisin ihan vain "ottamaan" itselleni tutun liikkeen valikoimasta itselleni uutta työmatkakiesiä, olisi se varmaankin Peugeot 408 tai Mazda CX60. Jälkimmäinen on toki vain rehti möhkö, mutta se 3.3-litrainen dieselkuutonen kuulostaa ihanan vanhanaikaiselta vuonna 2023, kun niitä varmaan alkaa saamaan liikkeistä.
Ettei menis ihan otsikon ohi, niin täytyy kyllä kummeksua Stellantiksen sähkötehostinta. Miten se voikin "pykältää" kylmänä, ja olla taas kohta ihan toimiva..? On ollut samanlainen kahdessa perättäisessä Berlingossa uudesta asti. Kylmyys ja startinjälkeiset ekat kilometrit tekee, sitten helpottaa tämä vaiva. Ehkei murhe, vaan ominaisuus.
Ettei menis ihan otsikon ohi, niin täytyy kyllä kummeksua Stellantiksen sähkötehostinta. Miten se voikin "pykältää" kylmänä, ja olla taas kohta ihan toimiva..? On ollut samanlainen kahdessa perättäisessä Berlingossa uudesta asti. Kylmyys ja startinjälkeiset ekat kilometrit tekee, sitten helpottaa tämä vaiva. Ehkei murhe, vaan ominaisuus.
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
https://www.hs.fi/autot/art-2000009194832.html
Jatkossa lasipalatsin marmorilla rahoistasi pääset eroon eri nimen alla - paitsi jos olet jo tottunut sanomaan Bavaria Finland.
Laakkonen on kuollut - kauan eläköön Hedin Automotive.
Jatkossa lasipalatsin marmorilla rahoistasi pääset eroon eri nimen alla - paitsi jos olet jo tottunut sanomaan Bavaria Finland.
Laakkonen on kuollut - kauan eläköön Hedin Automotive.
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
https://www.nettiauto.com/bmw/x1/13189867
Ei perkele!
Etuvetoinen 3-pyttyinen ilman sähköapuja 60 kiloa!!
Pelkkä kosketusnäyttö! Ei penkinlämmittimille tai ilmastoinnille nappuloita, näytöstä kaivettava nekin esiin. Voi saatana.
Mulla on ollut sekä gen 1 että gen 2 versiot tästä autosta, olleet ihan päteviä käyttiksiä.
Ei tule gen 3. Ei kuuna kullin valkeana. Ja mitä nää on nää hinnat!! Tollasiako nyt joutuu autoista maksamaan?
- Tai siis ihan hemmetisti enemmän, jos auton haluaa. Tässähän on puolet liikaa hintaa! Mitä hemmettiä?
Onneksi on Stelvio. Ja toi on yllättänyt positiivisesti tuo säästö-kakkosauto, osuvasti 2-sarjalainen. Ei tarvii miettiä vaihtoja, ei...
Ei perkele!
Etuvetoinen 3-pyttyinen ilman sähköapuja 60 kiloa!!
Pelkkä kosketusnäyttö! Ei penkinlämmittimille tai ilmastoinnille nappuloita, näytöstä kaivettava nekin esiin. Voi saatana.
Mulla on ollut sekä gen 1 että gen 2 versiot tästä autosta, olleet ihan päteviä käyttiksiä.
Ei tule gen 3. Ei kuuna kullin valkeana. Ja mitä nää on nää hinnat!! Tollasiako nyt joutuu autoista maksamaan?
- Tai siis ihan hemmetisti enemmän, jos auton haluaa. Tässähän on puolet liikaa hintaa! Mitä hemmettiä?
Onneksi on Stelvio. Ja toi on yllättänyt positiivisesti tuo säästö-kakkosauto, osuvasti 2-sarjalainen. Ei tarvii miettiä vaihtoja, ei...
- nipaka
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Muiden merkkien murheita.
Muotoilu ilmeisesti Japanista. Muualla ei tule noin rumaa.
Saattaa bimmeristiä ketuttaa kun Fiat 500 lähtee valoista nopeammin. 136 heppaa ei ole nykyauton teho. Eikä sillä tuo möhkäle kulje 208 km/h.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.