Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
17%
Ostan sitten joskus
255
57%
Tuskin
45
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 449

samu_m
Viestit: 74
Liittynyt: 30 Tammi 2012, 18:53
Car(s): Giulia Super 2.0 -16
ex Giulietta 2.0 JTDm TCT -13
ex 159 2.4 JTDm Qtronic -07
Paikkakunta: Orimattila

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja samu_m »

Mulla on se uudempi ThermoConnect -purkki, jossa ei ole erillisiä antenneja, niin en osaa sanoa kuinka pitkät johdot niissä on, tuskin kuitenkaan niin pitkät, että yltäisi kuskin puolelle. Puhumattakaan siitä kuinka kiva niitä olisi edes vetää puolelta toiselle. Sen oikeanpuoleisen kojelaudan päätylevyn takana on myös aika passeli tila sille purkille, niin ehkä se on laitettu sinne. Apukuskin jalkatilan puolella kojelaudan alla taas ei pahemmin ylimääräisiä tiloja ole, mulla oli ihan riittävästä hankaluuksia saada pelkät puhallinohjauksen vehkeet mahtumaan sinne, niin se on aika epätodennäköinen paikka tuolle. Ohjetta en nyt löytänyt, olen arkistoinut sen liian hyvin, mutta eipä siitä isommin taida iloa ollakaan.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alamajy »

2017 Bensa Giulian takajarrulevyt ja takajarrupalat ovat vaihtokunnossa vaikka katsastuksessa sovittiin, että vaihdan ne. Jarrulevyjä kyllä löytyy muttei jarrupaloja. Mistä olette tilannet jarruapaloja taakse? Delta-autolta vai Autodoc tjms.?

Avatar
Sampza
Viestit: 156
Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Sampza »

alamajy kirjoitti:
03 Marras 2022, 10:58
2017 Bensa Giulian takajarrulevyt ja takajarrupalat ovat vaihtokunnossa vaikka katsastuksessa sovittiin, että vaihdan ne. Jarrulevyjä kyllä löytyy muttei jarrupaloja. Mistä olette tilannet jarruapaloja taakse? Delta-autolta vai Autodoc tjms.?
Mä tilasin meiän Giuliaan https://www.race.fi. Jarruosat oli EBC tavaraa eikä todellakaan pahan hintaiset ja laatu on EBC laatua.

Mulle tuli koko kierros levyineen paloineen racelta. Hinta silloin(16.6.2021) alle 400€ kierros.

Tässä vielä koodit:
EBC etulevyt D2127
EBC takalevyt D2128
EBC etupalat DPX2392
EBC takapalat DPX2315

Lienee bensassa samat osat kuin dieselissäkin.

harde
Viestit: 344
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja harde »

Italia Ricambi, Brembot

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

harde kirjoitti:
03 Marras 2022, 13:15
Italia Ricambi, Brembot
Ja n.100€ taitaa vielä säästää kun tilaa täältä :-D

https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... 9_602.html

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Purkki löytyi, mutta bootti ei auta. Jääpi boottinsa jälkeen vilkuttamaan merkkivaloa. Vaatii ilmeisesti jotain erilaista kuperkeikkaa jossain korjaamossa, joka tekee Webasto huoltoja.

6.1 Merkkivalo
Vihreä (jatkuva): OK
Vihreä (vilkkuu): hakee verkkoa

Kuva

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Kun Giulialle tehtiin Euro NCAP kolaritesti 2016, niin se sai kaikkien aikojen parhaan tuloksen 98% etumatkustajien suojaamisesta. En huomannut, että tätä saavutusta olisi käytetty markkinoinnissa lainkaan.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

155156 kirjoitti:
11 Marras 2022, 13:04
Kun Giulialle tehtiin Euro NCAP kolaritesti 2016, niin se sai kaikkien aikojen parhaan tuloksen 98% etumatkustajien suojaamisesta. En huomannut, että tätä saavutusta olisi käytetty markkinoinnissa lainkaan.
Tärkeämpi kysymys on, että missä ihmeen markkinoinnissa? Ainakaan Suomessa ei hirveästi ole mainostettu koko autoa.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Cloverleaf kirjoitti:
11 Marras 2022, 13:32
155156 kirjoitti:
11 Marras 2022, 13:04
Kun Giulialle tehtiin Euro NCAP kolaritesti 2016, niin se sai kaikkien aikojen parhaan tuloksen 98% etumatkustajien suojaamisesta. En huomannut, että tätä saavutusta olisi käytetty markkinoinnissa lainkaan.
Tärkeämpi kysymys on, että missä ihmeen markkinoinnissa? Ainakaan Suomessa ei hirveästi ole mainostettu koko autoa.
Tulihan telkkarista pari kertaa mainos, jossa Giulia saapui Duomo di Milanon edustalle :-D

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Jaa, siis tämä

https://www.euroncap.com/en/results/alf ... ulia/24849

Itse tiesin, että 5 tähtee tuli, mutta hyvä tietää, että edessä on tosi turvallista. Ajetaan silti maltillisesti yleisillä teillä.
- Kari

Avatar
Touho
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Syys 2011, 12:40
Car(s): F36
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Touho »

Dfin kirjoitti:
30 Syys 2022, 08:21
Touho kirjoitti:
23 Syys 2022, 09:58
Touho kirjoitti:
17 Syys 2022, 17:30
Giulia ilmeisesti päätti, että sillä on tylsää uutta pa-pumppua odottaessa ja päätti ettei tänään toimi tuulilasin pyyhkijät eikä ratin oikean puolan nappulat. Maanantai-kappaleen karma vahvistuu päivä päivältä. Ajoin kotiin, nollasin jonkun satunnaisen koodin jonka seurauksena kaksi uutta (U145E-87 ja U1425-87) ja Service Wiper -ilmoitus. Ei tulvaa apukuskin jalkatilassa. F82 sulakkeen tarkistin moottoritilasta, kun en sopivampaakaan listauksesta tähän liittyen löytänyt. Lasin pesuri toimii kyllä.

Ulkomaan foorumeilta selannut tarinoita aiheeseen liittyen. Orastavaa huumorin pakenemista ilmassa.
Tähän operaatioon liittyen Deltalta tieto, että pyyhkimien moottori ja ratin nappulat vaihtoon, BCM on ehjä. Pelottamaan jäi, että mikä tuon aiheutti koska huoltoneuvojan sanoin "ei nuo ole missään tekemisissä keskenään". Autoa jättäessä nimenomaan mainitsin tuosta yhteisestä väylästä... Osien saanti kallista ja hidasta, kysyttiin haluanko yrittää tilata niitä itse, halusin. Ja taas odotellaan.

Onneksi kaveri lainasi kakkosautonsa, niin ei tarvitse jännittää sataako aamulla töihin lähtiessä.
Toivotaan, että diagnoosi on oikea. Itselle tulisi mieleen pikemminkin väylävika rattiin tulevan johtospiraalin kohdalta.
Giulia vihdoin täydessä toimintakunnossa, eikä ehtinyt edes kahdeksas viikko täyteen. Vian aiheuttaja edelleen pimennossa, toivottavasti pysyykin. Sain auton ajoon pari viikkoa sitten erinäisten isoksi osaksi Deltasta aiheutuneiden viivästysten jälkeen. Silloin olivat viimein saaneet pyyhkijät toimimaan, mutta ratin napit olivat edelleen mykkänä ja vielä varattiin yksi aika (pa-pumppu oli vaihdettu aikaisemmin). Tämä oli sinänsä hyvä, koska tankin ja pumpun välinen tiiviste oli osittain "pullahtanut" (= asennettu huonosti) ja muutakin oli jäänyt puolitiehen.

Toivottavasti voi hetken vain ajaa.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Touho kirjoitti:
11 Marras 2022, 18:11
Dfin kirjoitti:
30 Syys 2022, 08:21
Touho kirjoitti:
23 Syys 2022, 09:58


Tähän operaatioon liittyen Deltalta tieto, että pyyhkimien moottori ja ratin nappulat vaihtoon, BCM on ehjä. Pelottamaan jäi, että mikä tuon aiheutti koska huoltoneuvojan sanoin "ei nuo ole missään tekemisissä keskenään". Autoa jättäessä nimenomaan mainitsin tuosta yhteisestä väylästä... Osien saanti kallista ja hidasta, kysyttiin haluanko yrittää tilata niitä itse, halusin. Ja taas odotellaan.

Onneksi kaveri lainasi kakkosautonsa, niin ei tarvitse jännittää sataako aamulla töihin lähtiessä.
Toivotaan, että diagnoosi on oikea. Itselle tulisi mieleen pikemminkin väylävika rattiin tulevan johtospiraalin kohdalta.
Giulia vihdoin täydessä toimintakunnossa, eikä ehtinyt edes kahdeksas viikko täyteen. Vian aiheuttaja edelleen pimennossa, toivottavasti pysyykin. Sain auton ajoon pari viikkoa sitten erinäisten isoksi osaksi Deltasta aiheutuneiden viivästysten jälkeen. Silloin olivat viimein saaneet pyyhkijät toimimaan, mutta ratin napit olivat edelleen mykkänä ja vielä varattiin yksi aika (pa-pumppu oli vaihdettu aikaisemmin). Tämä oli sinänsä hyvä, koska tankin ja pumpun välinen tiiviste oli osittain "pullahtanut" (= asennettu huonosti) ja muutakin oli jäänyt puolitiehen.

Toivottavasti voi hetken vain ajaa.
Todella ikävää toimintaa. Milloin maahantuoja ja huoltoliikkeet saavat nämä takuuasiat kuntoon. Takuusta ei paljon iloa, jos auto on rikki kahdeksan viikkoa.

Avatar
UusAlfisti
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)

Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)

Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)

Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)

Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusAlfisti »

Noi pirulliset ajovalopesuri läpät… miten ne asennetaan takasin?
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

UusAlfisti kirjoitti:
17 Marras 2022, 12:53
Noi pirulliset ajovalopesuri läpät… miten ne asennetaan takasin?
Tähän kommenttina, että kannattaa ottaa ajovalopesureiden sulake irti. Ei aiheuta mitään virheilmoituksia ja loppuu turhien ajovalopesureiden toiminta. Sulake kohtuu helpossa paikassa konepellin alla ja sulakkeen voi jättää sinne muoviseen sulakerasiaan odottamaan mahdollista takaisinkiinnitystä vaikka katsastusta varten.

Avatar
UusAlfisti
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)

Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)

Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)

Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)

Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusAlfisti »

155156 kirjoitti:
17 Marras 2022, 12:58
UusAlfisti kirjoitti:
17 Marras 2022, 12:53
Noi pirulliset ajovalopesuri läpät… miten ne asennetaan takasin?
Tähän kommenttina, että kannattaa ottaa ajovalopesureiden sulake irti. Ei aiheuta mitään virheilmoituksia ja loppuu turhien ajovalopesureiden toiminta. Sulake kohtuu helpossa paikassa konepellin alla ja sulakkeen voi jättää sinne muoviseen sulakerasiaan odottamaan mahdollista takaisinkiinnitystä vaikka katsastusta varten.
Joo, khyllä varmasti teen sen, kiitos :-D mut toi asennus, oonko oikeesti tyhmä vai onko tossa joku juju, kun ei vaan mene kiinni..
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

UusAlfisti kirjoitti:
17 Marras 2022, 13:14
155156 kirjoitti:
17 Marras 2022, 12:58
UusAlfisti kirjoitti:
17 Marras 2022, 12:53
Noi pirulliset ajovalopesuri läpät… miten ne asennetaan takasin?
Tähän kommenttina, että kannattaa ottaa ajovalopesureiden sulake irti. Ei aiheuta mitään virheilmoituksia ja loppuu turhien ajovalopesureiden toiminta. Sulake kohtuu helpossa paikassa konepellin alla ja sulakkeen voi jättää sinne muoviseen sulakerasiaan odottamaan mahdollista takaisinkiinnitystä vaikka katsastusta varten.
Joo, khyllä varmasti teen sen, kiitos :-D mut toi asennus, oonko oikeesti tyhmä vai onko tossa joku juju, kun ei vaan mene kiinni..
Hämärä ajatus:
-Tarvitset jonkun aktivoimaan ajovaloille ruiskutuksen, jotta tanko työntyy ulos ja saa palasen klipsastua takaisin kiinni. Ellei sitten joku viisas osaa kertoa millä saa pesurin ulos-asentoon ilman moista kikkailua.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

En tiedä olenko viisas mutta itse vedin sopivilla pihdeillä ulos suuttimen, jousihan sitä vain vetää kiinnipäin, ja naksautin läpän paikalleen.
Siitä varresta ei kannata pitää suutinta pihdeillä ulkona, taitaa olla tiivistepintaa se.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja lerppu »

JiiTeeÄssä kirjoitti:
17 Marras 2022, 13:49
En tiedä olenko viisas mutta itse vedin sopivilla pihdeillä ulos suuttimen, jousihan sitä vain vetää kiinnipäin, ja naksautin läpän paikalleen.
Siitä varresta ei kannata pitää suutinta pihdeillä ulkona, taitaa olla tiivistepintaa se.
Viisaus confirmed. :mrgreen:

Avatar
UusAlfisti
Viestit: 71
Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)

Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)

Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)

Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)

Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusAlfisti »

Ei oo puutetta viisaudesta tällä foorumilla. Kiitos avusta ja Alfamaisen nopeasta vastauksista :-D
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Onko kellään toisella Giulian omistajalla seuraavaa omituisuutta: autossa kuuluu keskikonsolin / kojetaulun suunnalta satunnaisesti vieno piip, piip, 2 kertaa.
Ei ole moneen kuukauteen kuulunut, tänään 3 kertaa n minuutin välein ? Kuuluu siis ajaessa.
Viimeksi kuului kesällä. Ulkomaan palstalla joku ihmetellyt samaa. Ei ole käynistysavainmötikkä. Samaa myös Giuliettan omistajilla ollut.
- Kari

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

karila kirjoitti:
18 Marras 2022, 13:28
Onko kellään toisella Giulian omistajalla seuraavaa omituisuutta: autossa kuuluu keskikonsolin / kojetaulun suunnalta satunnaisesti vieno piip, piip, 2 kertaa.
Ei ole moneen kuukauteen kuulunut, tänään 3 kertaa n minuutin välein ? Kuuluu siis ajaessa.
Viimeksi kuului kesällä. Ulkomaan palstalla joku ihmetellyt samaa. Ei ole käynistysavainmötikkä. Samaa myös Giuliettan omistajilla ollut.
Italialainen hiiri keskikonsolin sisässä?

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Touho kirjoitti:
11 Marras 2022, 18:11
Giulia vihdoin täydessä toimintakunnossa, eikä ehtinyt edes kahdeksas viikko täyteen. Vian aiheuttaja edelleen pimennossa, toivottavasti pysyykin. Sain auton ajoon pari viikkoa sitten erinäisten isoksi osaksi Deltasta aiheutuneiden viivästysten jälkeen. Silloin olivat viimein saaneet pyyhkijät toimimaan, mutta ratin napit olivat edelleen mykkänä ja vielä varattiin yksi aika (pa-pumppu oli vaihdettu aikaisemmin). Tämä oli sinänsä hyvä, koska tankin ja pumpun välinen tiiviste oli osittain "pullahtanut" (= asennettu huonosti) ja muutakin oli jäänyt puolitiehen.

Toivottavasti voi hetken vain ajaa.
Tiedätkö mitä tehtiin tai mitä osia vaihdettiin?

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Onko kukaan vaihtanut 35W xenonien polttimoita? Ihan kun olisi toinen värissyt vähän eilen ja tänään.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1513
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

^Vaihdatin 120k huollossa kun oli pientä punerrusta havaittavissa. Valoteho parani tällä operaatiolla.

Avatar
Touho
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Syys 2011, 12:40
Car(s): F36
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Touho »

matti_vuorio kirjoitti:
18 Marras 2022, 14:46
Touho kirjoitti:
11 Marras 2022, 18:11
Giulia vihdoin täydessä toimintakunnossa, eikä ehtinyt edes kahdeksas viikko täyteen. Vian aiheuttaja edelleen pimennossa, toivottavasti pysyykin. Sain auton ajoon pari viikkoa sitten erinäisten isoksi osaksi Deltasta aiheutuneiden viivästysten jälkeen. Silloin olivat viimein saaneet pyyhkijät toimimaan, mutta ratin napit olivat edelleen mykkänä ja vielä varattiin yksi aika (pa-pumppu oli vaihdettu aikaisemmin). Tämä oli sinänsä hyvä, koska tankin ja pumpun välinen tiiviste oli osittain "pullahtanut" (= asennettu huonosti) ja muutakin oli jäänyt puolitiehen.

Toivottavasti voi hetken vain ajaa.
Tiedätkö mitä tehtiin tai mitä osia vaihdettiin?
Vielä tällä hetkellä ei ole tarkkaa tietoa mitä kaikkea on tehty, koska en ole nähnyt laskuakaan vielä ja selitykset puhelimessa ovat aina olleet vähän niin ja näin. Sovittiin, että käyn Deltalla reilun viikon päästä kunhan työkiireet vähän helpottavat. Osia vaihdettiin nuo itse tilaamani pyyhkimien moottori ja ratin oikean puolan napit. Tarpeeksi monta kertaa rattia irroteltuaan olivat huomanneet jonkun pinnin olleen huonosti. En todellakaan ole varma oliko tuonne edes tarpeen laittaa uusia osia. Asia josta väännetään laskutuksen yhteydessä.

Bensapumpun vaihtohan oli periaatteessa tästä erillinen operaatio ja nyt toisen yrityksen jälkeen tiivisteet tuntuvan olevan oikein asennettu (ei enää katkua sisällä ja ulkona).

Kaiken kaikkiaan tämän kokemuksen jälkeen en todellakaan suosittele Turun Deltaa kenellekään Alfan omistajalle, valtamerkit voivat olla toinen asia. En tiedä onko tuolla muita kuin yksi asentaja koko merkille (esim. homma täysin kesken ja seuraavaa aikaa pitää odottaa kaksi viikkoa, tätä tapahtui kahdesti), mutta epäilen vahvasti hänenkin kiinnostustaan omaa työtään kohtaan, kun edes näennäisesti pienet asiat eivät tuntuneet onnistuvan kerrasta. Luultavasti molemmat toivomme, etteivät kyseiset auto ja asentaja enää kohtaa. En missään nimessä väitä, että nämä ovat aina helppoja asioita, mutta kaikki ylimääräinen sekoilu liikkeen taholta löi mittarit vahvasti punaiselle.

Ettei menisi täysin synkistelyksi, niin tässä kohtaa julkiset kiitokset Huittisten K-Autolle erinäisten asioiden sujuvasta hoidosta. Paljon on ehtinyt tapahtua reiluun puoleen vuoteen, mutta huumori on säilynyt puolin ja toisin.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Touho kirjoitti:
19 Marras 2022, 12:24
Kaiken kaikkiaan tämän kokemuksen jälkeen en todellakaan suosittele Turun Deltaa kenellekään Alfan omistajalle, valtamerkit voivat olla toinen asia. En tiedä onko tuolla muita kuin yksi asentaja koko merkille (esim. homma täysin kesken ja seuraavaa aikaa pitää odottaa kaksi viikkoa, tätä tapahtui kahdesti), mutta epäilen vahvasti hänenkin kiinnostustaan omaa työtään kohtaan, kun edes näennäisesti pienet asiat eivät tuntuneet onnistuvan kerrasta.
Tuohan on nopea vasteaika. Konalan Deltaan pari kertaa soittanut ja molemmilla kerroilla 2 kk päähän saanut aikaa.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

JanV kirjoitti:
18 Marras 2022, 13:38
karila kirjoitti:
18 Marras 2022, 13:28
Onko kellään toisella Giulian omistajalla seuraavaa omituisuutta: autossa kuuluu keskikonsolin / kojetaulun suunnalta satunnaisesti vieno piip, piip, 2 kertaa.
Ei ole moneen kuukauteen kuulunut, tänään 3 kertaa n minuutin välein ? Kuuluu siis ajaessa.
Viimeksi kuului kesällä. Ulkomaan palstalla joku ihmetellyt samaa. Ei ole käynistysavainmötikkä. Samaa myös Giuliettan omistajilla ollut.
Italialainen hiiri keskikonsolin sisässä?
Latasin akkua, tänään Tku-Hki-Tku matkalla ei piip-piip ääntä kuulunut.
Viimeksi muokannut karila, 04 Helmi 2023, 18:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Kari

Avatar
Touho
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Syys 2011, 12:40
Car(s): F36
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Touho »

Cloverleaf kirjoitti:
19 Marras 2022, 19:51
Touho kirjoitti:
19 Marras 2022, 12:24
Kaiken kaikkiaan tämän kokemuksen jälkeen en todellakaan suosittele Turun Deltaa kenellekään Alfan omistajalle, valtamerkit voivat olla toinen asia. En tiedä onko tuolla muita kuin yksi asentaja koko merkille (esim. homma täysin kesken ja seuraavaa aikaa pitää odottaa kaksi viikkoa, tätä tapahtui kahdesti), mutta epäilen vahvasti hänenkin kiinnostustaan omaa työtään kohtaan, kun edes näennäisesti pienet asiat eivät tuntuneet onnistuvan kerrasta.
Tuohan on nopea vasteaika. Konalan Deltaan pari kertaa soittanut ja molemmilla kerroilla 2 kk päähän saanut aikaa.
Tuohon verrattuna kyllä, mutta jos eivät saa autoa valmiiksi varatussa ajassa eikä se ole ajokunnossa, niin nuo ovat pitkiä päiviä odottaa.

UusiAlfisti
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusiAlfisti »

Mikä avuksi giulian sivuikkunoiden huurtumiseen? Vähän väliä huurtuu ja joutuu avaamaan ikkunat auki, että näkee edes hetkittäin sivuille. Olen yrittänyt suunnata sivuikkunoiden vieressä olevia puhaltimia ikkunoita kohti mutta ei ole auttanut ja puhallusteho 2/3 ja a/c jossain 21 kieppeillä. Suuntaus 2 ylintä nuolta

Paikalla
FinPat
Viestit: 7219
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

UusiAlfisti kirjoitti:
23 Marras 2022, 16:43
Mikä avuksi giulian sivuikkunoiden huurtumiseen? Vähän väliä huurtuu ja joutuu avaamaan ikkunat auki, että näkee edes hetkittäin sivuille. Olen yrittänyt suunnata sivuikkunoiden vieressä olevia puhaltimia ikkunoita kohti mutta ei ole auttanut ja puhallusteho 2/3 ja a/c jossain 21 kieppeillä. Suuntaus 2 ylintä nuolta
Sivuikkunat huurtuvat herkästi autossa kuin autossa sitä. Taipumusta voi pienentää pesemällä sivulasin huolellisesti ja laittamalla sitten anti-fog käsittelyn. Ei lopeta kokonaan mutta auttaa paljon.

Tuollainen on toiminut itsellä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/8500458 ... fog-200-ml

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Peruskysymys huurtumishaasteissa: eihän vaan ole sisäkierto päällä?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Ja kuinka märkät äänieristeet ovat apukuskin jalkatilassa? (mahdolliset vesivuodot) Kosteus sisällä huurruttaa lasit tehokkaasti.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

UusiAlfisti
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Huhti 2021, 19:23
Car(s): Alfa Romeo Giulia 2018

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja UusiAlfisti »

Pitää hakea motonetistä varmaan tuota samaa. Ei ainakaan muutama viikko sitten ollut siellä kosteutta havaittavissa ja tuskin nytkään. Oliko tuo sisäkierron näppäin se missä on a ja m kirjaimet? Eli pitäisi olla sitten m päällä siinä varmaankin niin oli muistaakseni suojelevampi siinä apukuskin jalkatilaan tulevalta vedeltä ja ehkä sitten parempi valinta myös huurujen suhteen?

MeSoma
Viestit: 70
Liittynyt: 01 Elo 2022, 16:30
Car(s): mm:156,Mito,Brera,Giulietta,Giulia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MeSoma »

M = Sisäkierto, ei missään tapauksessa sovellu huurteenpoistoon.
A = Automaatti, eli arpoo sisäkierron ja raitisilmakierron välillä.
Säädin asentoon M, kun haluat varmistaa esim. sammuttaessa että raitisilmaventtiili jää kiinni asentoon, eikä näin ollen oletettavasti päästä sadevettä ilmastointilaitteen läpi apukuskin jalkotilaan.
Huurteenpoistoa vartenhan on ihan oma painike siinä istuinlämmitinkatkaisimen vieressä.

MeSoma
Viestit: 70
Liittynyt: 01 Elo 2022, 16:30
Car(s): mm:156,Mito,Brera,Giulietta,Giulia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MeSoma »

Vielä tarkennusta.
M = sisäkierto päälle
A = sisäkierto pois ja raitisilma päälle

Huurteenpoistopainike on ratinlämmityspainikkeen yläpuolella.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Ja vielä tarkennusta, kun A tai M ei pala kumpikaan niin sisäkierto ei mene päälle kai vahingossakaan? Pakkasilla saattaa olla jopa se paras asento kosteuden kannalta, ellei sitten halua lämmennyttä kostunutta ilmaa pyörittää kabiinissa.
A asennon logiikasta onko kellään tietoa milloin ajelee läppää kiinni?
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

UusiAlfisti kirjoitti:
23 Marras 2022, 16:43
Mikä avuksi giulian sivuikkunoiden huurtumiseen?
Sama ihmettelin lokakuussa 2021 ja kun tutustuin ohjekirjaan, huomasin että olin ajanut edelliset puoli vuotta sisäilman kierto päällä. Kun kumpikaan A tai M ei pala, tulee ilma ulkoa.

jmi
Viestit: 1477
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja jmi »

Omassani ei ole koskaan palanut sisäkierrossa mitään valoja eikä huurtumisongelmia ole esiintynyt. Huonosti porukka lukee ohjekirjaa :-D

MeSoma
Viestit: 70
Liittynyt: 01 Elo 2022, 16:30
Car(s): mm:156,Mito,Brera,Giulietta,Giulia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MeSoma »

Väittäisin että kun painike asennossa A niin raitisilmakierto on päällä. Tämä nimittäin käytännössä testattu. Kotikulmilla yhden kadun alta menee vuotava viemäri, joka lemahtaa ihan siltä itseltään. Jos ajat ko. viemärikohtaan painike asennossa A niin karmea haju tulee sisälle kabiiniin. Heti on pakko käynnistää neli-ikkunainen tuuletus. Jos säädin taas asennossa M (sisäilmakierto) niin mitään hajuja ei tule sisälle.

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Eiköhän nuo symbolit mene niin, että:
-Ei symbolia = sisäkierto ei käytössä
-M = manuaali, eli sisäkierto manuaalisesti käsketty päälle
-A = automatiikka, eli auto hallitsee sisäkiertoa omalla älyllään ja käyttää sitä ainakin sisätilaa viilentäessään, mahdollisesti myös joissain muissa tilanteissa

Tämä siis olettamalla, että sisäkierron hallinta toimii fyysisesti oikein. Jos sisäkierron läpän moottori pykii, rattaisto luistaa tms niin läppä ei välttämättä seuraa ohjausta oikein ja ilmanvaihto saattaa toimia vajaasti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

MeSoma
Viestit: 70
Liittynyt: 01 Elo 2022, 16:30
Car(s): mm:156,Mito,Brera,Giulietta,Giulia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MeSoma »

En tiedä onko muilla erilaisia automaatti-ilmastoinnin säätötauluja, minulla kuitenkin toimii näin.
Ohjekirjasta:
Osa 2. Driver side AUTO function activation button (automatic operation) toimii kun painiketta painetaan, jolloin merkkivalo alkaa palamaan.
Osa 15. On/off button for internal air recirculation
Kun M valo päällä, niin sisäkierrolla.
Kun A valo päällä, niin sisäkierto pois ja raitisilmakierto päällä.
Giuliassa tämä logiikka hieman outo sillä enimmäkseen sisäkierrolle ( kaikissa muissa alfoissanikin) vain yksi kytkin ja yksi valo (päälle/pois)

MeSoma
Viestit: 70
Liittynyt: 01 Elo 2022, 16:30
Car(s): mm:156,Mito,Brera,Giulietta,Giulia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MeSoma »

Eläkeläisenä kun vain vähän ajan, niin muistikuvat alkaa olla hataria - sen vielä hyvin muistan missä auto parkissa vakiopaikalla pihassa.
Pitipä siis käydä ilmastointia testaamassa.
Kun kuljettajan puolen automaattitoiminta, painike osa 2. Ei ole aktivoitu (valo ei pala) niin sisäilmakierrolle löytyy kolme asetusta (peräkkäiset painallukset) nimittäin A, M (valo palaa) ja ei mitään (valo ei pala)
Kun taas Auto-toiminto, painike osa 2. aktivoidaan (valo palaa) niin kytee sisäilmakierron (painike 15.) A tilaan (valo palaa) kun painiketta 15. taas painaa niin kytkeytyy M tilaan (valo palaa) eikä tätä asetusta kovin helposti saa pois päältä jos säätimen 2. auto toiminto päällä.

Joku tällä foorumilla joskus lausunut:” ettei kukaan yhtä viisas kuin italialainen insinööri” Tämä lienee paras selitys tällekin kekseliäisyydelle…

JanV
Viestit: 930
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

Jotenkin ristiriitaisia vastauksia, mutta missä asennossa sen pitää olla ettei vahingossakaan parkissa vedet pukkaa sisälle. Mä oon veikannu M:ää tai tyhjää. Mun mielestä mulla oli A:lla viime talvena kun näin kävi.
Toi nappula on kyl ollu sellanen mysteeri eikä manuaali kauheasti auttanut tilanteen selvittämisessä. Sille insinöörille joka varsinkin ton "tyhjä" asennon keksi, se oli varmaan selvää.

MeSoma
Viestit: 70
Liittynyt: 01 Elo 2022, 16:30
Car(s): mm:156,Mito,Brera,Giulietta,Giulia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MeSoma »

Itse pidän selvitettynä että kun säädin asennossa M niin raitisilmaventtiili on kiinni koska paskanhaju ei tule sisälle.
Estääkö veden tulon, se vielä vähän mysteeri. Minulla nimittäin tuli sadevedet sisälle toisen kerran lokakuun alkupäivinä, lähes päivälleen vuosi ensimmäisen lattiatulvan jälkeen.
Tällä kertaa oli apukuskin kumimatolla ehkä kahvikupillinen vettä ja lattiamattokin alta hiukka kostea. Kuivasin maton päältä sisäilmapuhaltimella ja Porin Delta-Autossa autoa tutkittiin maahantuojan ohjeistamana päivän ajan vuodon paikantamiseksi.
Vuotopaikkaa ei löytynyt vaikka tuulilasille ruiskutettiin vettä palovesiletkulla (video todisteena)
Maton alle myös kurkistivat, eikä siellä ollut kosteutta. Delta teki tämän, samoin kuin vuosi sitten ns. omaan piikkiin. Kun vikaa ei löydy, niin maahantuoja ei kuulemma tule vastaan. Tästä kyllä kaikki propsit Deltalle.
Mainittakoon vielä että minulla raitisilmaventtiilin asento 99% todennäköisyydellä kiinni (asento M)
Huonoa tuuria oli siinä, ettei minulla vielä ollut leveä korkeareunainen kumimatto paikallaan, koska uutuuttaan helvetin pahan hajuinen. Nyt sitten on (se levee korkeareunainen)
Nyt olen sitten hiukka silikonia kittaillut pariin paikkaan, joista kuvittelisi veden pääsevän ohjautumaan joko ilmastointilaitteen, tai sen lähialueen kautta sisälle jalkotilaan.
Ja jännityksellä seuraavia suuria sateita odotellaan.

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Tiige kirjoitti:
18 Marras 2022, 17:57
Onko kukaan vaihtanut 35W xenonien polttimoita? Ihan kun olisi toinen värissyt vähän eilen ja tänään.
Itse itselleni vastaten. Helppo homma.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

MeSoma
Viestit: 70
Liittynyt: 01 Elo 2022, 16:30
Car(s): mm:156,Mito,Brera,Giulietta,Giulia

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja MeSoma »

Jatkaisin vielä hiukka tuosta Giuluni vesivuodosta.
Deltan väki ei siis saanut vettä sisälle autoon urheasta vapaapalomeiningistä huolimatta.
Olen pohtinut tähän kovasti selitystä, enkä keksineenä kuin yhden mahdollisen selityksen. Jenkkilän Alfa-forumilta luin yhden Stelvion vesivuodosta, missä syyksi oli paljastunut tuulilasin sadevesikourun ja tuulilasin alareunan välinen huono tiivistys apukuskin puolella.
Meikän kulkimessa tiivistys hiukka irvisti kulmasta alkaen ~ 10 cm matkalla. Tämän kittasin silikonilla tiukasti kiinni heti vuodon jälkeen. Deltalaisten letkuharjoitus oli sitten vasta kolmen viikon päästä, sinne kun ei ihan yön yli saa aikoja.
Olenkin nyt varovaisen toiveikas, vaikka en ihmeisiin uskokaan, jotta josko se olisi ollut siinä. Ainakin yhden letkuharjoituksen se läpäisseenä, joka melkoista rankkasadetta jo vastanneensa…

Avatar
quqa
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Maalis 2022, 09:24
Car(s): Giulia 2.2d -17

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja quqa »

Screenshot_20221126-153906_2.png
Screenshot_20221126-153906_2.png (71.69 KiB) Katsottu 2526 kertaa
quqa kirjoitti:
14 Elo 2022, 10:58
Moi

Tässä keväästä asti ajellut alffalla hymyissä suin ja ongelmitta toistaseksi vältytty tähän asti. Autohan on siis -17 180hp diisel versio ja kilsoja autossa noin 115tkm. Autoon tehtiin keväällä iso huolto ja jakohihnan vaihto.

Eilen sitten kylmällä koneella heitti tollaset vikakoodit kehiin ja auto meni "limb modeen" eikä anna tehoja juurikaan. Onneksi otin autoon vuoden takuun autoliikkeestä niin menee myyjän piikkiin tämä. Täytyy huomenna ottaa myyjäliikkeeseen yhteyttä. Mutta onko täälä kenelläkään kokemusta tollaisista vikakoodeista? Ilmeisesti ainakin yksi anturi rikki.

Jahas ei tänne näköjään voikkaan kuvia lisätä niin vikakoodit,

Current issues

OBD: U0100

Description

Lost Communication With ECM/PCM A

More information:

Search for more information

OBD: P0544

Description:

Taoust Bas Temperare Sener-Cut Malfunction

(Bank Sensor 1)

More information:

Search for more informatio

Pending issues

OBD PENDING: P0606

Description:

ECM/PDM Processor Fault

More information:

Search for more information

OBD PENDING: P2031

Description:

Exhunt Gas Tenure Surpur Cac Bank

Scar:2)

OBD PENDING: P0544

More information:

Search for more information

Description:

Exhaust Gee Temperature Sartar-ruit Malfunction

(Bank Sensor 1)

More information:

Search for more information

Permanent issues

OBD PERMANENT: U0100

Description

Lost Communication With ECM/PCM A

More information:

Search for more information |
Vieläkin tapellaan näiden samojen ongelmien kanssa. Auto siis kesken ajon tekee nyt niin että moottorista loppuu veto ja heittää laatikon N vaihteelle ja mittaristossa käy kaikki mahdolliset viat läpi. Auto ollut delta autossa nyt 3 kertaa saamassa valohoitoa kun eivät osaa tuolle mitään tehdä. Alkaa jo kärsivällisyys loppua kun perheen kehonkuljetin kummiskin. Olisiko täälä kenelläkään ideoita millä tota vikaa lähtisi etsimään? :roll:

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Giulian Q4 systeemi. Näistä kuvista saa vähän selkeämmän kuvan Q4 awd konstruktiosta.
Ei ihan simppelein versio kun pääsääntöisesti takavetoinen muutetaan awd systeemiksi.
Sen verran palikkaa, anturia ja tietokonetta että pitää takuuajan jälkeen ajaa rauhallisesti, (ehkä jo nyt että kestää takuuajan jälkeenkin) varmaan ihanan kallista kun tätä insinöörisuunnittelun taidonnäytettä tarvittaessa korjataan, huh heijaa.
Screenshot_20221207_201449.jpg
Screenshot_20221207_201449.jpg (63.29 KiB) Katsottu 2103 kertaa
Liitteet
Screenshot_20221207_201627.jpg
Screenshot_20221207_201627.jpg (76.53 KiB) Katsottu 2103 kertaa
- Kari

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

karila kirjoitti:
07 Joulu 2022, 20:26
Sen verran palikkaa, anturia ja tietokonetta että pitää takuuajan jälkeen ajaa rauhallisesti, (ehkä jo nyt että kestää takuuajan jälkeenkin) varmaan ihanan kallista kun tätä insinöörisuunnittelun taidonnäytettä tarvittaessa korjataan, huh heijaa.
No, onneksi se tietääkseni ei ole täysin yksittäistoteutus, vaan varteenotettavan, Magna-nimisen valmistajan melko reilusti koeteltu Actimax -järjestelmä.
https://www.magna.com/docs/default-sour ... 7dd57ca0_2

Toki ohjelmiston viilaus yms nyanssit on Alfalla varmaan omansa, mutta itse teknologia on tunnetusti kestävää ja pitkäikäistä, niin ei se kauhian suuri huolenaihe ole. Hieno systeemi, omasta mielestäni kirkkaasti henkilöautomaailman nelivetojärjestelmä nro 1 (sen verran disclaimeria, että en ole päässyt testaamaan Audin kruunupyörätoteutusta, teknisen kuvauksen perusteella sekin voi olla varsin pätevä).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja karila »

Ymmärränkö oikein että Q4 pitää nostaa kaikki 4 pyörää rullille ennenkuin kiskoo lavetille ?
Siis, hinurilla mennään -tapauksessa.
- Kari

Vastaa Viestiin