Holy Moly - nyt on paljon hyvää! Ikkunat oikein väritetty, vaparibensassa mukavasti jerkkua, lapinkoiralle loosterissa tilat. Nopea ja Raivokas helmasarja nostalgiannälkään. Neljä rengasta raapii ja oikea määrä polkimia. Linkkasin rouvalle. Vastaus oli nopea. Jää tämäkin siis ottamatta - mutta tykkään kovasti kyllä!
Viimeksi muokannut lerppu, 14 Joulu 2022, 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pontiac Mera on tehtaan tekemä variantti eikä mikään korisarja. https://pontiacmera.com
Koska kyseessä melko selvä Ferrari 308 jäljitelmä niin luonnollisesti Ferrari vei asian oikeuteen ja Mera jäi pienen sarjan tuotannoksi.
Pontiac Mera on tehtaan tekemä variantti eikä mikään korisarja. https://pontiacmera.com
Koska kyseessä melko selvä Ferrari 308 jäljitelmä niin luonnollisesti Ferrari vei asian oikeuteen ja Mera jäi pienen sarjan tuotannoksi.
Tulikohan firman perustajalle yllätyksenä että haaste tuli
Firmasta itsestään en löytänyt tarkempia tietoja miten sen kävi. Yleensähän konkurssi on väistämätön koska korvaussummiakin varmaan tuotannon keskeyttämisen lisäksi tuli.
Autokaupan osalta olen täysin amatööri ja tästä näkökulmasta tällä hetkellä markkina näyttää olevan melko sekaisin mitä tulee polttomoottorillisten käytettyjen autojen polttoainevalintaan. Diesel näyttää olevan valtiovallan ja median mustalla listalla ja sitä kautta on odotettavissa jyrkempi hinnan pudotus dieselille vaikka Stelvion kaltaiseen maitokauppamöhköön nokkahihnaa lukuunottamatta nykyaikainen diesel hyvin sopiikin.
Autokaupan osalta olen täysin amatööri ja tästä näkökulmasta tällä hetkellä markkina näyttää olevan melko sekaisin mitä tulee polttomoottorillisten käytettyjen autojen polttoainevalintaan. Diesel näyttää olevan valtiovallan ja median mustalla listalla ja sitä kautta on odotettavissa jyrkempi hinnan pudotus dieselille vaikka Stelvion kaltaiseen maitokauppamöhköön nokkahihnaa lukuunottamatta nykyaikainen diesel hyvin sopiikin.
Kumpaankin autoon on kysyntä varmaankin kovin vähäistä. Bensaa myytiin b to be huutokaupassakin, mutta myymättä jäi.
Nousseet rahoituskorot ja kohonneet elämisen kulut ovat pelästyttäneet tuon hintaluokan auton ostajia.
Dieseleitä myydään omasta kokemuksesta noin 35 -38%:ia käytetyn auton kaupasta, mutta autojen hinnat ovat laskeneet alkuvuodesta todella paljon.
Olen samaa mieltä, että tuo diesel on noista kahdesta järkevin vaihtoehto olkoon verot polttoaineen hinnat mitä tahansa.
Kauppa ei vaan nyt käy kummankaan auton kohdalla. Jos ei ole ennenkään oikein käynyt, niin ei nyt ainakaan käy.
Kävin vilkaisemassa lounastauolla kun oli lähellä. Perussiisti, mutta pohjaa vilkaisemalla kävi selväksi, että ennemmin kuin myöhemmin saattaapi joutua hitsailemaan, vähän katsurin innokkuudesta riippuen. Oli nimittäin pohjapuolella paljasta peltiä ottanut mukavasti rusketusta, mitä ei ainakaan kummassakaan omistamassani varttikutosessa ole esiintynyt (vaikka yleistä toki onkin).
Pontiac Mera on tehtaan tekemä variantti eikä mikään korisarja. https://pontiacmera.com
Koska kyseessä melko selvä Ferrari 308 jäljitelmä niin luonnollisesti Ferrari vei asian oikeuteen ja Mera jäi pienen sarjan tuotannoksi.
Olin tosta hiukan kiinostunu joku aika sitten mutta lopahti sitten noihin eri virheisiin sekä olemattomaan varusteluun. MItähän tolle kattoverhoukselle on käynyt, tyypillistä Breralle vai jokin poikkeuksellinen juttu?
Mustalla katolla varustettu auto seissyt liikaa suorassa auringonpaisteessa ja verhoilun liima on pettänyt. Ei ole yleensä Suomessa ongelma, mutta auto onkin Italian auringosta.
Tämä Brera noudettu toissapäivänä autoliikkeeltä. Oli kyllä suoraan sanottuna aivan hetken huumassa tehty heräteostos. Mutta ei ainakaan toistaiseksi kaduta - kovasti hymyilyttää. En ehtinyt tuota etukäteen käydä katsomassa, ihan sokkona tuli ostettua. Mitä ei kuvista pystynyt tietämään: auton mukana tuli mapillinen kuitteja koko sen historian ajalta. Niiden mukana mm. huoltokirjasta puuttunut huoltohistoria aukottomana (miksihän ei kerrottu auton kuvauksessa). Katto- ja oviverhoiluissa kankaan taustalla oleva superloni on haperoitunut ja siksi kankaat on pohjastaan irrallaan. Tää on musta ihan normaalia autolle, joka on asunut oikeasti kuumassa ilmastossa. Noi on helpohko verhoilla uudelleen. Muuten on sisältä hirmu siisti.
Auto on pienine puutteineen paljon parempi kun olisin huutohintaan uskaltanut odottaa. Hinta oli... no linkin takaa näkyy. Autolle.com:in myyjät oli vähän että "ei se nyt voinut noin alas se hinta jäädä".
Näin on eka Alfa meidän perheessä! Ehkä tää oli järkevämpi ostos kuin alun perin harkinnassa ollut Maserati 4200GT
Autolle.com:in myyjät oli vähän että "ei se nyt voinut noin alas se hinta jäädä".
En ihmettele, alunperin oli noin 10te hintapyynti kun tuli autollecomiin myyntiin. Ja suunnilleen siinä Brerojen keskihintapyynnit taitaa pyöriäkin. Kumma kyllä ettei tota huoltohistoriaa sitten laitettu ilmoitukseen, sen tiedon puute osaltaan ruokki ajatusta epäselvästä historiasta.
Nyt on tosimiesten kalustoa tarjolla eikä mitään "katumaasturi" hapatusta!
Zombie apocalypse tai Putinin sekoilujen varalta vehje jolla pääsee alta pois pahemmastakin tilanteesta. Mennee vielä pienillä veroillakin?
^Tuollahan voisi pärjätä jopa pääkaupungin talvessa! Ja olisi komee tehdä pojan school-run. Jonottaa koululle cargofillaristien kanssa. Ei hemmetti, pakkohan tollanen on saada!
Pitää vähän tutkailla nettiautoa vielä lisää. Ainakin yksi varsin varteenotettava olisi nyt.
Toinen kiinnostava juttu olisi 145 qv. Minusta sen muotoilu on oikea ysärin huipentuma. Haluaisin vaan pukeutua neonväriseen takkiin ja jatkaa ajamista.
Olisikohan väärin ottaa ensi kesäksi vaan joku busso-alfa nettiautosta ja ajella minkä sitten ajaa? Jopa tonnilla noita alkaisi saada.
MiTostani en ole valmis luopumaan, mutta tuo alfan V6 olisi kyllä kiva kokea.
Miten järkyttävän hintaista lie pelkkä liikennevakuutus+frafimafian tukeminen noissa. Hiilareita näyttävät puskevat 280-285g
Ehdottomasti kannattaa bussomoottorinen varttikutonen kokea! Jos haluaa ajoneuvoveron minimoida niin kannattaa katsoa vuonna 2000 tai aiemmin rekisteröityjä, niissä menee painon mukaan, 2001 ja uudemmat päästöjen mukaan.
Siis oikeastaan varmaan olisin normaaliolosuhteissa jo puolihuolimattomasti aloittanut kyselyt eniten kiinnostavista autoista. Mutta jotenkin koko lähitulevaisuus näyttäytyy minulle melko tuntemattomana. Vaikea sanoa tarvitsenko kohta sen pari tonnia mitä tähän projektiin lyhyellä tähtäimellä menee johonkin muuhun.
Niin hullu on maailman meno nyt. Vaikka energian hinnannousulta aika itseasiassa melko täydellisesti suojannut. Maailma on kuin sipulin kuorintaa nyt. Mitä enemmän tiedät sitä enemmän itkettää.
Mutta teen kai kirjaimellisesti teknisesti analyysin ja pohdin mitä voisin laittaa projektiin ja mihin laittaisin auton kun en käytä sitä. Yksi melko hyvä kohde on siihen mielessä. Kotipiha on täynnä nykyisistä.
Eli Autovex palvelu on myyty Norjaan Schibstedille. Autovexin kautta tuli hukattua Stelviokin, ainakin silloin toimi näppärästi. Myös heidän sijoittajansa Gorilla Capital on hyvinkin tuttu.
Pari autoo ton kautta itekki myyneenä, palvelu on erittäin hyvä. Toivottavasti myös pysyy.
Se mikä ihmetyttää aina on että suomalaiset ei oikeen kasva paria poikkeusta lukuunottamatta muuten kuin orgaanisesti. Järjestään ne myydään muihin pohjoismaihin kun ovat yltäneet sille virstaanpylväälle että ostajia löytyy. Miksi suomalainen jättää pelin ns kesken ja ottaa checkoutin. Ruotsi, Tanska jne ostavat rohkeasti ja kasvavat sitä kautta.
Turvallisuuden hakuisuutta? Pelkoa?
Arvon forumisteilla tietoa linkin takaa paljastuvasta yksilöstä?
Rouvan kanssa neuvotteluja... (Pöydällä on että se saa Stelvion ja mä vaihdan 2-sarjalaisen "johonkin järkevään"!)
Arvon forumisteilla tietoa linkin takaa paljastuvasta yksilöstä?
Rouvan kanssa neuvotteluja... (Pöydällä on että se saa Stelvion ja mä vaihdan 2-sarjalaisen "johonkin järkevään"!)
Ydinkysymys kuuluu että kuka määrittelee termin "järkevä" tässä kontekstissa.
Linkin autosta kommentoin vain sen että se on varmasti "järkevä" poislukien väri.
Miksi suomalainen jättää pelin ns kesken ja ottaa checkoutin. Ruotsi, Tanska jne ostavat rohkeasti ja kasvavat sitä kautta.
Turvallisuuden hakuisuutta? Pelkoa?
OT: Firman jossa olin mukana perustajana myynti oli turvallisuushakuinen koska Covidin vaikutukset näkyivät meidän asiakaskunnassamme onneksemme jo aikaisessa vaiheessa 2019 puolella ja olimme juuri investoineet kasvuun lainarahalla. Totesimme muiden omistajien kanssa että ehkä juuri tässä kohtaa parempi ottaa varman päälle. Nyt kun tilanne on selvinnyt niin päätös oli oikea, Covid oli pitkä ja vaikea prosessi.
Kunhan ruosteiset käsiraudat saadaan auki niin sitten taas seuraavaa yrittämään. Ehkä siitä sitten saisi eläkerahansa osinkoina...
Arvon forumisteilla tietoa linkin takaa paljastuvasta yksilöstä?
Rouvan kanssa neuvotteluja... (Pöydällä on että se saa Stelvion ja mä vaihdan 2-sarjalaisen "johonkin järkevään"!)
Ydinkysymys kuuluu että kuka määrittelee termin "järkevä" tässä kontekstissa.
Linkin autosta kommentoin vain sen että se on varmasti "järkevä" poislukien väri.
Jos tuo on Grigio Lipari miltä se muutamassa kuvassa näyttäis niin ulkona auringonvalossa varsin erikoinen väri.
Arvon forumisteilla tietoa linkin takaa paljastuvasta yksilöstä?
Rouvan kanssa neuvotteluja... (Pöydällä on että se saa Stelvion ja mä vaihdan 2-sarjalaisen "johonkin järkevään"!)
No nyt. Jollei ole junan alla käynyt, niin siitä. Eikös rouva ollut jo muutenkin sosialisoinut Stelvion?
Miksi suomalainen jättää pelin ns kesken ja ottaa checkoutin. Ruotsi, Tanska jne ostavat rohkeasti ja kasvavat sitä kautta.
Turvallisuuden hakuisuutta? Pelkoa?
30k on siis projektikuntoisen Dinon hinta nykyään. Paras sijoitustaktiikka olisi ollut ostaa vuonna 2000 ladollinen parin tonnin italialaisia.
Vaan olisi pitänyt olla ladon lisäksi rautainen näkemys siitä mitkä parin tonnin italialaiset nostavat arvoaan ja mitkä eivät. Suurin osa noistakin olisi kuitenkin hinnoiteltu romuraudan päivän hintaan tänään. Samaten olisi voinut tehdä Forrest Gumpit ja ostaa hedelmäfirmaa vuonna 2000 alle $1 hintaan ja nyt se huitelee jossakin $130 yläpuolella. Tai sitten olisi ostanut vuonna 2000 erästä parhaiten tuottanut osaketta Sanara Medtech (SMTI) vuoden keskihintaan luokkaa $1500 ja nyt sitä saa Nasdaqista johonkin $7 pintaan.
Tulevaisuuden ennustaminen on vaikeaa.
Ei ole 916 Busso Spideritkaan vielä ihan "investment grade" tavaraa.
^ Juuri eilen kiinnitin samaan asiaan huomiota ja kommentoin aihetta jopa vaimolle. Onko nyt saavutettu se piste kun 156:sten liikenteessäpitäminen vaatii oikeasti enemmän harrastuneisuutta?
^ Juuri eilen kiinnitin samaan asiaan huomiota ja kommentoin aihetta jopa vaimolle. Onko nyt saavutettu se piste kun 156:sten liikenteessäpitäminen vaatii oikeasti enemmän harrastuneisuutta?
Vain 3kpl 156:ia myynnissä Nettiautossa atm. Alkaako käymään harvinaisemmaksi. Noin sadasta sai valita sillon kun omani ostin.
Sama juttu minulla, sadasta sain valita. Tuo käppyrä yrittää ilmeisesti kertoa, että olisi aika vaihtaa uudempaan, mutta mihin? Missä autossa on yhtä hyvä ohjaus? (Ja mikä näyttää yhtä hyvältä?)
^^Tuo on hyvä kysymys. Isojötsin kun hommasin, niin 156 jäi kuusen alle toviksi. Sitten kun kuukausien päästä taas ajelin pikku jtässän kanssa, niin voi smerkele. 156 oli kuin pieni raketti tuolla tien päällä, kasvo sarvetkin päähän. 159 ohjaus on hitaampi ja sen huomaa. Taitaa olla Giulia ainoa vaihtoehto 156 tilalle, mikä on mielestäni luonnollistakin.
Ite ajattelin silti pistellä tuolla isojötsillä, on siinäkin silti oma taikansa.
Harrastuneisuus on kovin mieto ilmaisu sille, mitä 156:n liikenteessä pitäminen vaatii .
Kyllä. Ja kesäautona varmaan ne parhaat yksilöt olleet jo tovin aikaa.
Sellaisen hyväkorisen 156- Busso- Berlinettan kun vielä löytäisi niin omat best of
Alfat olisi siinä.
PS. Tosin jotenkin levottomasti koittanut viimeiset puoli vuotta hakea kohtuullista
paksutolppa- Käferin aihioita työn alle. Vastahan 20 vuotta sitten tein edellisen
T1:n restauraation. Ilmajäähy- VW:T on paljon helpompia kuin wanhat Alfat
kunnostuskohteena, koska USA:n jättimäiset jälkituotanto-osamarkkinat….
^^Tuo on hyvä kysymys. Isojötsin kun hommasin, niin 156 jäi kuusen alle toviksi. Sitten kun kuukausien päästä taas ajelin pikku jtässän kanssa, niin voi smerkele. 156 oli kuin pieni raketti tuolla tien päällä, kasvo sarvetkin päähän. 159 ohjaus on hitaampi ja sen huomaa. Taitaa olla Giulia ainoa vaihtoehto 156 tilalle, mikä on mielestäni luonnollistakin.
Ite ajattelin silti pistellä tuolla isojötsillä, on siinäkin silti oma taikansa.
Vähän samaa ajatusta, 156:n jälkeen ajelin isojötsibreralla, ja nyt 2-litraisella 147_lla, tuntuu vain siltä, että se 156 oli noista hauskin menijä. Mutta maantielle Thesis