Liikenteestä
Valvoja: Moderators
Re: Liikenteestä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/beb1 ... 7224ce9144
Rattijuoppoa kaaharia jahdataan maantiellä 60km ja sitten päästetään kaupungin keskustaan? Ihan maallikkona kuvittelisin että tuollainen pitäisi hoitaa mielummin keskellä ei mitään kuin keskustassa. Tuosta risteyksestä seuraava olisikin ollut kaupungin teatterin edusta jossa perjantai-iltaisin on todella paljon kävelijöitä. Nyt vain pieni ihme esti ihmishenkien menetyksen tässäkin kolarissa.
Ja eräs Turun vilkkaimmista risteyksistä on sitten ilman liikennevaloja.
Rattijuoppoa kaaharia jahdataan maantiellä 60km ja sitten päästetään kaupungin keskustaan? Ihan maallikkona kuvittelisin että tuollainen pitäisi hoitaa mielummin keskellä ei mitään kuin keskustassa. Tuosta risteyksestä seuraava olisikin ollut kaupungin teatterin edusta jossa perjantai-iltaisin on todella paljon kävelijöitä. Nyt vain pieni ihme esti ihmishenkien menetyksen tässäkin kolarissa.
Ja eräs Turun vilkkaimmista risteyksistä on sitten ilman liikennevaloja.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Autopalstalla varmaan kiinnostaa niin Hesarin selvityksen mukaan Bmw 520d vm. 2010 130kW ja ajokiellossa sekä viime katsastuksessa 350tkm mittarissa. Tiet ei tainnut olla jäässä, kun pysynyt tiellä kovassa vauhdissa. Onneksi nyt ei kukaan menehtynyt sentään!
- matti_vuorio
- Viestit: 1524
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Liikenteestä
Uusi tieliikennelaki on näemmä otettu käyttöön kirjaimellisesti, eli jos tötöilee liikenteessä, niin muiden velvoite on estää onnettomuus. Näin ajatteli esimerkiksi kanssa-autoilijamme "Toyota-Tero" perjantaina. Satoi lunta, tiellä sohjoa, oli vielä pimeää ja tiellä on 80km/h rajoitus. Tero haisteli Alfan pakokaasuja tuohon kuvassa näkyvään kohtaan saakka ja päätti lähteä ohittamaan pimeään mutkaan. Seurasin peileistä, että mitähän tuo nyt hommaa, kun auto kävi muutaman kerran vastaantulijan kaistalla. Lopulta Tero keräsi rohkeutensa ja pisti vilkkua päälle ja heilahti taas vastaantulijan kaistalle. Tuumailin, että luultavasti huonoin mahdollinen paikka ohittaa, mutta koska yrityksestä huolimatta ohitus ei edennyt takakulmaa pidemmälle, niin ei itsekään voinut jarruttaa, jos se vielä päättää palata omalle kaistalleen. Sieltä mutkasta sitten tuli auto vastaan, mutta sillä ei ollut ohitukseen vaikutusta, vaan Tero piti ilmeisesti lapun lattiassa. Kun Avensiksen keula oli tulossa Alfan takaoven kohdalla, niin potkaisin jarrua ja ohjasin tien reunaan. Myös vastaantulija jarrutti ja väisti tien reunaan. Tero puikkasi melko läheltä vastaantulijan keulaa takaisin omalle kaistalleen. Sitten se siitä katosi horisonttiin. Hienosti vedetty.
https://www.google.fi/maps/@64.0934327, ... 312!8i6656
https://www.google.fi/maps/@64.0934327, ... 312!8i6656
-
- Viestit: 1842
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Liikenteestä
Mulla pari päivää sitten liki samanlainen keissi. Tosin suorahkoa tietä, sula tie, mutta aamuhämärässä ja sumua. Ohittajana 4.0 tsih diudi. Roikku perässä (mulla 83 gps nopeus vakkarilla). Sit jahkailujen jälkeen yllättäen lähti ohi kohtuu rauhakseeni. Tiesin edellä menevän kolme autoa, lie kohtuu turvavälein.
No. Kun havaitsin vastaantulijan valot, siirsin varpaat jarrupolkimen päälle. En tiä, näkikö autisti lähestyviä valoja kun ei polkenu. Kun hutlarin moottorimallimerkinnät pystyin lukemaan, polkasin jarrua. Aika liki meni.
Sit diudi saavutti letkan. Ekasta lähti ohi - vastassa välkkyiki rekan valot. Ohitti silti. Kolmas ohitus samaan henkeen, neljättä en nähny mut vastaantulleesta liikennevirrasta päätellen ilman kanssaeläjien kauhua.
Rekkaria en kerenny havannoimaan, ryssämeiningiltä näytti.
Toho aikaan tolla pätkällä o jonkiverran liikennettä. Sumu/lumipyryllä en lähtis lottoomaan...
No. Kun havaitsin vastaantulijan valot, siirsin varpaat jarrupolkimen päälle. En tiä, näkikö autisti lähestyviä valoja kun ei polkenu. Kun hutlarin moottorimallimerkinnät pystyin lukemaan, polkasin jarrua. Aika liki meni.
Sit diudi saavutti letkan. Ekasta lähti ohi - vastassa välkkyiki rekan valot. Ohitti silti. Kolmas ohitus samaan henkeen, neljättä en nähny mut vastaantulleesta liikennevirrasta päätellen ilman kanssaeläjien kauhua.
Rekkaria en kerenny havannoimaan, ryssämeiningiltä näytti.
Toho aikaan tolla pätkällä o jonkiverran liikennettä. Sumu/lumipyryllä en lähtis lottoomaan...
- Aquatica
- Viestit: 15038
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Liikenteestä
Olikohan tiistaina, kun pitkästä aikaa näin jotain Kaunista (tm).
Kolmostie, melkein heti 25:n jälkeen. Ajan oikealla kaistalla, vasemmalta lähtee joku ohittamaan oikealla edessä ajavaa hlöauto-peräkärry-komboa (joka ajeli ~90km/h).
Sitten näen sivupeilistä, kuinka joku sininen paskatti tulee. Lujaa. Ajaa ohittajan perään kiinni, välkyttelee vähän valoja ym. ja lopulta laittaa vilkun oikealle, ennen kuin toinen auto väisti oikealle kaistalle karkuun tuota aika juupasen lujaa ajanutta, virokilpistä paskattia.
Noh, tulee siis oma vuoro lähteä ohittamaan peräkärrykomboa ja pääsen melkein kärryn nurkalle asti, kun takana tullut hopea märssy (vissiin eemeli), oikein KUNNON amistuning-tyylisesti tehty vieläpä, pinkasee myös ohituskaistalle mun perään kiinni.
Kun alan olla melkein ohitettavan yhdistelmän hlöauton takakulman kohdalla, näen sinivilkut takana lymyävästä tuuninkista. "Ohh, siviili!! se varmaan haluaa latua?" ja annoin latua. >140 oli lasissa aika vikkelään ja äkkiä oikealle kaistalle, jotta virkavalta saa ilmiselvän kaaharin perään lähdettyä murheitta. Taisi apukuski jotain kättä heilauttaa, tosin sen verta tummaa oli etten voi varmana sanoa.
Eipä kauaakaan, kun jo kauas horisonttiin kadonnut paskatti sai kyseisen auton peräänsä. Eikä ymmärtänyt millään, kun jossain Sveitsin liittymän nurkilla vasta tajusi pysäyttää tien varteen - ei edes liittymästä ylös ja bussipysäkille, vaan suoraan sillan alle. Ja sekin tapahtui aika "oho hups!" -> jarrupohjaan -> vasemmalta kaistalta suoraan pientareelle.
Voisin kuvitella, että tuo saattoi pari euroa sakkoa tienata. En tiedä, lähtikö kilvet tai muuta. Ilahduttava asia kerrankin nähdä livenä poliisit siellä, missä niitä kaivataan.
PS.
ei mua sinänsä haittaa motarilla lujaa ajavat, mutta silloin häirittee jos eivät mitään kunnioitusta, varovaisuutta, vilkkuja, turvavälejä tai mitään jaksa huomioida mihinkään suuntaan.
Kolmostie, melkein heti 25:n jälkeen. Ajan oikealla kaistalla, vasemmalta lähtee joku ohittamaan oikealla edessä ajavaa hlöauto-peräkärry-komboa (joka ajeli ~90km/h).
Sitten näen sivupeilistä, kuinka joku sininen paskatti tulee. Lujaa. Ajaa ohittajan perään kiinni, välkyttelee vähän valoja ym. ja lopulta laittaa vilkun oikealle, ennen kuin toinen auto väisti oikealle kaistalle karkuun tuota aika juupasen lujaa ajanutta, virokilpistä paskattia.
Noh, tulee siis oma vuoro lähteä ohittamaan peräkärrykomboa ja pääsen melkein kärryn nurkalle asti, kun takana tullut hopea märssy (vissiin eemeli), oikein KUNNON amistuning-tyylisesti tehty vieläpä, pinkasee myös ohituskaistalle mun perään kiinni.
Kun alan olla melkein ohitettavan yhdistelmän hlöauton takakulman kohdalla, näen sinivilkut takana lymyävästä tuuninkista. "Ohh, siviili!! se varmaan haluaa latua?" ja annoin latua. >140 oli lasissa aika vikkelään ja äkkiä oikealle kaistalle, jotta virkavalta saa ilmiselvän kaaharin perään lähdettyä murheitta. Taisi apukuski jotain kättä heilauttaa, tosin sen verta tummaa oli etten voi varmana sanoa.
Eipä kauaakaan, kun jo kauas horisonttiin kadonnut paskatti sai kyseisen auton peräänsä. Eikä ymmärtänyt millään, kun jossain Sveitsin liittymän nurkilla vasta tajusi pysäyttää tien varteen - ei edes liittymästä ylös ja bussipysäkille, vaan suoraan sillan alle. Ja sekin tapahtui aika "oho hups!" -> jarrupohjaan -> vasemmalta kaistalta suoraan pientareelle.
Voisin kuvitella, että tuo saattoi pari euroa sakkoa tienata. En tiedä, lähtikö kilvet tai muuta. Ilahduttava asia kerrankin nähdä livenä poliisit siellä, missä niitä kaivataan.
PS.
ei mua sinänsä haittaa motarilla lujaa ajavat, mutta silloin häirittee jos eivät mitään kunnioitusta, varovaisuutta, vilkkuja, turvavälejä tai mitään jaksa huomioida mihinkään suuntaan.
- Polforea
- Viestit: 11219
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
4.0 vai 40? Jälkimmäinen on pseudomerkintä, joka tarkoittaa 125-150kW huipputehoa, ei suinkaan 4 litran moottoria.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 1842
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Liikenteestä
Hmm.
Ennoo varma. 4 ja nolla, muistaakseni, sivuprosessoin tilanteessa.
Saatoin toki kuvitellakkin.
No ei ollu räjähtävää voimaa käytössä. Ainakaan noil hetkillä. Saattohan vaginalaitos olla liki rikkikin, en tiä.
Mut itsetuhoiselta vaikutti.
Ite köröttelin +300hp seiskapenarilla, eikä tullu mieleenkään ohitella. Vaik edes olis ollu toytakäshkai.
Ennoo varma. 4 ja nolla, muistaakseni, sivuprosessoin tilanteessa.
Saatoin toki kuvitellakkin.
No ei ollu räjähtävää voimaa käytössä. Ainakaan noil hetkillä. Saattohan vaginalaitos olla liki rikkikin, en tiä.
Mut itsetuhoiselta vaikutti.
Ite köröttelin +300hp seiskapenarilla, eikä tullu mieleenkään ohitella. Vaik edes olis ollu toytakäshkai.
Re: Liikenteestä
- Polforea
- Viestit: 11219
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
- mutt
- Viestit: 5453
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Liikenteestä
Bemari pilasi homman jo 80-luvun alussa. Alunperin 316 oli 1.6 90hv, sitten se vaihtui 1.8/90hv. Toisaalta 7-sarjan turbomalleissa mentiin loogisesti niin, ettei tarvinnut rahvaanomaista turbo-merkintää laittaa, mutta asia tuli silti selväksi.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Dali
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Liikenteestä
Kunnollista on se, että automallilla on oikea nimi ja moottorin tilavuus ja venttiilien lukumäärä ilmoitetaan takaluukun reunassa
Liikenteestä puheenollen Turun aamuliikenteessä leviää joku virus, joka tuntuu tarttuneen vain pakukuskeihin. Aiheuttaa kroonista turvavälistä piittaamattomuutta ja äkillisiä kaistanvaihtoja sen mukaan, onko edessä viisi vai kymmenen metriä tilaa.
Liikenteestä puheenollen Turun aamuliikenteessä leviää joku virus, joka tuntuu tarttuneen vain pakukuskeihin. Aiheuttaa kroonista turvavälistä piittaamattomuutta ja äkillisiä kaistanvaihtoja sen mukaan, onko edessä viisi vai kymmenen metriä tilaa.
- Polforea
- Viestit: 11219
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Penarilla sentään niissä numeroissa on yhä joku logiikka. Käytännössä numero kertoo aika lähelle yhä, että minkä kokoinen bensavapari tarjoaisi about saman voiman, kun niin niitä on historiassa alettu leipomaan.
Audi päätti muutama vuosi takaperin markkinahenkisesti siirtyä moottirmerkinnästä tähän "tehomerkintään" ja skaala näyttää siltä, että piti saada pöytään isompia lukuja kuin penarilla on. 40 (up to 150kW) on siis selkeästi isompi kuin vaikka penarin 35i (jo lähtökohtaisesti 200+kW), niin pakkohan sen on olla kova
Jos joku keksii loogisen yhteyden noista Audin nykyisistä tehomallimerkinnöistä siihen itse tekniikkaan, niin saa kertoa. Minä en ole sellaista löytänyt, vaikka olen vähän mielestäni yrittänytkin.
Audi päätti muutama vuosi takaperin markkinahenkisesti siirtyä moottirmerkinnästä tähän "tehomerkintään" ja skaala näyttää siltä, että piti saada pöytään isompia lukuja kuin penarilla on. 40 (up to 150kW) on siis selkeästi isompi kuin vaikka penarin 35i (jo lähtökohtaisesti 200+kW), niin pakkohan sen on olla kova
Jos joku keksii loogisen yhteyden noista Audin nykyisistä tehomallimerkinnöistä siihen itse tekniikkaan, niin saa kertoa. Minä en ole sellaista löytänyt, vaikka olen vähän mielestäni yrittänytkin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- TeroPee
- Viestit: 1516
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Se kai siinä ajatuksena taustalla on ollutkin se, että numeroarvo kertoo voimalinjariippumattomasti teholuokan. Sylinteritilavuutta ei enää kaikissa malleissa ole olenkaan ja jollain niiden erot pitää saada hinnastoon. Parempi tuollainen teholuokan kertova geneerinen lukema on kuin se, että mallimerkinnän lopussa olisi joku 96kW tai 130hv maahantuojan keksimänä erottelukeinona.Polforea kirjoitti: ↑17 Helmi 2023, 12:10Penarilla sentään niissä numeroissa on yhä joku logiikka. Käytännössä numero kertoo aika lähelle yhä, että minkä kokoinen bensavapari tarjoaisi about saman voiman, kun niin niitä on historiassa alettu leipomaan.
Audi päätti muutama vuosi takaperin markkinahenkisesti siirtyä moottirmerkinnästä tähän "tehomerkintään" ja skaala näyttää siltä, että piti saada pöytään isompia lukuja kuin penarilla on. 40 (up to 150kW) on siis selkeästi isompi kuin vaikka penarin 35i (jo lähtökohtaisesti 200+kW), niin pakkohan sen on olla kova
Jos joku keksii loogisen yhteyden noista Audin nykyisistä tehomallimerkinnöistä siihen itse tekniikkaan, niin saa kertoa. Minä en ole sellaista löytänyt, vaikka olen vähän mielestäni yrittänytkin.
Sinänsä itse en pidä tuota Audin merkintätapaa nykymaailmassa yhtään epäloogisempana kuin Mersun tai jo mainitun Bemarin merkintätapaa. Hankkii vaan niin isolla numerolla olevan mihin omat, lainatut ja varastetut rahat riittää.
- Polforea
- Viestit: 11219
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Juu, siis perusidea sinällään on ihan hyvä, mutta mikä logiikka siinä skaalassa on? Eli millä kaavalla tai päättelyketjulla pääsee siihen tulokseen, että 40 = 125-150kW huipputeho?
Tai, jos pudotetaan luokkaa tai kahta alemmas, niin 30 on 81-91kW ja 35 on 110-120kW. 60 ei kuitenkaan ole 2*30 eikä 70 ole 2*35, vaan ne ovat 320-340kW ja yli 400kW, eli 60 > 3,5*30, sen sijaan 45 (169-185kW) on aika lähelle 2*30.
Kyllä ei saksalainen insinöörikään jätä tuon sotkun ääressä hiuksiaan repimättä jos nää kertoo nimenomaan huipputehoa kuten vanhat uutisoinnit väittää, joten luvut on heitelty ihan selkeesti markkinointiosaston puolelta ja melko hattuvakiolla. Ei tuossa skaalassa ole päätä eikä häntää, muttei edes parhaita selkäpaloja kuten Ahti-sillissä.
Tai, jos pudotetaan luokkaa tai kahta alemmas, niin 30 on 81-91kW ja 35 on 110-120kW. 60 ei kuitenkaan ole 2*30 eikä 70 ole 2*35, vaan ne ovat 320-340kW ja yli 400kW, eli 60 > 3,5*30, sen sijaan 45 (169-185kW) on aika lähelle 2*30.
Kyllä ei saksalainen insinöörikään jätä tuon sotkun ääressä hiuksiaan repimättä jos nää kertoo nimenomaan huipputehoa kuten vanhat uutisoinnit väittää, joten luvut on heitelty ihan selkeesti markkinointiosaston puolelta ja melko hattuvakiolla. Ei tuossa skaalassa ole päätä eikä häntää, muttei edes parhaita selkäpaloja kuten Ahti-sillissä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- TeroPee
- Viestit: 1516
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Liikenteestä
Ei muuta logiikkaa kuin että isompi on tehokkaampi. Homma meni siinä kohtaa pieleen kun yritettiin tuoda yhdessä markkinointiosaston kanssa jotain logiikkaa merkintöihin ja yritettiin saada se humanistien välityksellä kaikkien tietoisuuteen. Onnistumisen edellytykset oli jo lähtöjään nollassa.
Mikä logiikka on Mersun ja Bemarin mallimerkinnöissä? Mitä kertoo 116, 320, 350, 450 tai vaikka 740? Itse hahmotan että 116 on mopokoneinen bemari tai mopokoneinen Mersu, 320 pitäisi olla kuusipyttyinen, mutta eipä ole riippumatta merkistä ja toisella merkillä se on alemman keskiluokan perusmalli mutta toisella sitten ylemmän keskiluokan puolivälin hyllystä poimittu versio. Sen verran osaan sanoa että isompi on parempi ja 120, 220, 320, 420 ja 520 ehkä ovat sama moottori ja teholuokka eri korissa. Tai sitten ehkä eivät ole. Todennäköisesti eivät ole sama moottori ainakaan, onhan osa noista versioista poikittaismooottorisia ja osa pitkittäin asennetulla moottorilla.
Mikä logiikka on Mersun ja Bemarin mallimerkinnöissä? Mitä kertoo 116, 320, 350, 450 tai vaikka 740? Itse hahmotan että 116 on mopokoneinen bemari tai mopokoneinen Mersu, 320 pitäisi olla kuusipyttyinen, mutta eipä ole riippumatta merkistä ja toisella merkillä se on alemman keskiluokan perusmalli mutta toisella sitten ylemmän keskiluokan puolivälin hyllystä poimittu versio. Sen verran osaan sanoa että isompi on parempi ja 120, 220, 320, 420 ja 520 ehkä ovat sama moottori ja teholuokka eri korissa. Tai sitten ehkä eivät ole. Todennäköisesti eivät ole sama moottori ainakaan, onhan osa noista versioista poikittaismooottorisia ja osa pitkittäin asennetulla moottorilla.
- Polforea
- Viestit: 11219
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Penarin logiikka on se, minkä jo aiemmin avasin:
Mersun merkinnöistä en osaa sanoa mitään, ikäni ei vielä riitä tähtikeulan ajokorttiin eikä esiselvitys-innostus ole puhjennut lainkaan.
Eli *20 osuu teholuokkaan, joka olisi auton valmistushetkellä saavutettavissa järkevästi 2,0-litraisella vaparilla. Toki tuokaan ei aukea ihmisille, joilla ei ole moottoreista sen enempää käsitystä, mutta siinä sentään on takana edes jonkinlainen päättelyketju aikoinaan rakennettu.
Mersun merkinnöistä en osaa sanoa mitään, ikäni ei vielä riitä tähtikeulan ajokorttiin eikä esiselvitys-innostus ole puhjennut lainkaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Alfissimo
- Viestit: 8683
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Tähtikuskien keski-ikä on kyllä pudonnut nykyisin
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- mutt
- Viestit: 5453
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Liikenteestä
No ei siinä oikein nousuunkaan ollut varaa, kun viimeiselle matkalle semmoisella harvemmin mennään.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11233
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Liikenteestä
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- mutt
- Viestit: 5453
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Liikenteestä
Hyvä huomio, mutta huono business case, kun moni asiakas jakaa tuon yhden auton.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- lerppu
- Viestit: 5922
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Liikenteestä
Hmm. Tää on mennyt mulla snadisti ohi. Itse olin 28v kun ostin ML:n. Mersua olen kotimaisittain pitänyt lähinnä ravikansan suosikkina tai aiemmin taksikuskien työjuhtana. Eiköhän se ole Toyota tai Nissan se vuosissa marinoituneimpien suosikkivalinta? Tosin näitäkin itsellä ollut jo alle 20v ikäisenä… Mutta se oli budjettikysymys! Totta on kyllä että automerkki profiloi. Esim ilkeät ihmiset päätyvät herkästi Skodaan. Saab taas oli jotenkin sympaattinen. Jotenkin kuvaavaa että se kuoli ja Skoda porskuttaa…
- Polforea
- Viestit: 11219
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Eiköhän tuo tule täkäläisittäin Vehon ansiokkaasta toiminnasta taksimyynnissä ja -ylläpidossa, jonka ansiosta Mersulla on täällä juurikin sellainen taksimaine. Sellainen leppoisa matkustuslaite, sporttisuuden vastakohta. Rauhallinen (vanhemmat mallit taksikuskien ajotavasta huolimatta) kuin ikääntynyt herrasmies, toisin kuin vastapainona oleva pahin kilpailija BMW, joka taas on määrätietoisesti tehnyt itselleen sporttista ja nuorekasta mainetta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Liikenteestä
Jollakin oli illalla kiire jonnekin kun lähti punaisella Pololla painamaan Kivikartiontien parkkipaikalta vauhdilla Kaskentietä Turussa vaikka kuskin puolen eturengas oli täysin tyhjä ja jalankulkijanakin kuuli infernaalisen kirskunan ja kolinan jo kymmenien metrien päähän.
Ja toinen liikennehavainto, liikennevalot koskevat harvinaisen vähän Onnibusseja, ainakin iltaisin kun liikennettä on vähemmän. Tuli konserttitalon kulmalla odottaessa havaittua että vanhat vihreät eivät ole mitään kun kerran voi mennä keski-ikäisillä punaisillakin.
Ja toinen liikennehavainto, liikennevalot koskevat harvinaisen vähän Onnibusseja, ainakin iltaisin kun liikennettä on vähemmän. Tuli konserttitalon kulmalla odottaessa havaittua että vanhat vihreät eivät ole mitään kun kerran voi mennä keski-ikäisillä punaisillakin.
- Polforea
- Viestit: 11219
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Eikös ne ole värikoodeja, että punaisilla menee punaiset autot, keltaisilla keltaiset autot, vihreillä vihreät autot ja loput sitten, kun mitään ei pala?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Isola
- Viestit: 1971
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Liikenteestä
Tampereella punainen tarkoittaa bussien vuoroa.
Silloin joskus kun vielä asuin keskustan nurkilla ja kuljin bussilla jopa suht usein, ei ollut yhtä ainutta bussimatkaa ettei olisi ajettu vähintään kerran vähintään keski-ikäisiin punaisiin. Tämä TKL:stä, yksityiset ajoivat selvästi siistimmin.
Silloin joskus kun vielä asuin keskustan nurkilla ja kuljin bussilla jopa suht usein, ei ollut yhtä ainutta bussimatkaa ettei olisi ajettu vähintään kerran vähintään keski-ikäisiin punaisiin. Tämä TKL:stä, yksityiset ajoivat selvästi siistimmin.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
- Dali
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16 Syys 2021, 21:03
- Car(s): 916 GTV 3.0 24v Phase 2
Megane Sport Tourer 1.4 "TCe 170" - Paikkakunta: Raisio
Re: Liikenteestä
Eilen meni Turussa 20 minuuttia että pääsi Helsinginkatua eteenpäin 1,5 km välin, johon normaalisti menee minuutti tai kaksi. Bussilakko syynä? No ei, vaan poliisi, joka napsi jonosta autoja jonkinlaista ratsiaa varten pahimpaan iltapäiväruuhkan aikaan. Liikenne seisoi Kalevanrampilta Assistentinkadun risteykseen asti.
- Garmund
- Viestit: 2137
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Liikenteestä
Taitaa tuo liikennevalojen liikennevalojen ohjeellisuus koskea ylipäätänsä busseja Turussa. Ihan kaupunkibussi taisi se olla mikä sähköpotkulautailijankin yli ajoi, bussin ajaessa päin punaisia/"vanhoilla vihreillä".FinPat kirjoitti: ↑20 Helmi 2023, 09:43Jollakin oli illalla kiire jonnekin kun lähti punaisella Pololla painamaan Kivikartiontien parkkipaikalta vauhdilla Kaskentietä Turussa vaikka kuskin puolen eturengas oli täysin tyhjä ja jalankulkijanakin kuuli infernaalisen kirskunan ja kolinan jo kymmenien metrien päähän.
Ja toinen liikennehavainto, liikennevalot koskevat harvinaisen vähän Onnibusseja, ainakin iltaisin kun liikennettä on vähemmän. Tuli konserttitalon kulmalla odottaessa havaittua että vanhat vihreät eivät ole mitään kun kerran voi mennä keski-ikäisillä punaisillakin.
Ylipäätänsä Turussa siskon sanojen mukaan monia pitkiä risteyksiä, mistä ei ehdi yli "vanhoilla vihreillä" ajaessa. Saa kuulemma monessa paikkaa olla tarkkana, kun tulee vielä auto/pari vaikka kevyelle liikenteelle vaihtunut vihreät "jalankulkuvalot".
Suoraan vaan suoraa
Re: Liikenteestä
Keltainen Vaara eli Föli eli kaupunkibussi se oli. Ajoin juuri ohi kun bussin alta pilkoitti sähköpotkulaita ja lakanan alla olevaa uhria nostettiin paareila ambulanssiin.
- jargon
- Viestit: 597
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 -84 (1,7 16v)
Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Liikenteestä
Olipa lähellä ettei jäänyt tänään pikkupoika autoni alle parkkipaikalla
Olin just hakemassa omia poikia + vaimoa, ja hissukseen etenin parkkipaikalla kohti suunniteltua pysäköintipaikkaa, vauhtia ei ollut paljoa, ja aistit normaaliakin valppaampana kun näytti ihmisiä kävelevän poikkeuksellisen paljon kyseisellä paikalla. Niin vaan yhden auton takaa vilahti eteen about 6 vuotias, kyllä tuntuu tuossa tilanteessa parin metrin pysähtymismatkakin pitkältä. Onneksi molemmat kerkesi pysähtyä, mutta ei kyllä ollut yhtään ylimääräistä tilaa, kerkesi ottaa jo auton etunurkasta kiinni. Ikkuna auki ja kysymään sattuiko mitään, ei onneksi.
Tuli tuosta tottakai omille muksuillekin muistutettua ettei parkkipaikalla juoksennella, mutta lapsethan muistaa tuon varmaan just lauseen loppuun asti
Olin just hakemassa omia poikia + vaimoa, ja hissukseen etenin parkkipaikalla kohti suunniteltua pysäköintipaikkaa, vauhtia ei ollut paljoa, ja aistit normaaliakin valppaampana kun näytti ihmisiä kävelevän poikkeuksellisen paljon kyseisellä paikalla. Niin vaan yhden auton takaa vilahti eteen about 6 vuotias, kyllä tuntuu tuossa tilanteessa parin metrin pysähtymismatkakin pitkältä. Onneksi molemmat kerkesi pysähtyä, mutta ei kyllä ollut yhtään ylimääräistä tilaa, kerkesi ottaa jo auton etunurkasta kiinni. Ikkuna auki ja kysymään sattuiko mitään, ei onneksi.
Tuli tuosta tottakai omille muksuillekin muistutettua ettei parkkipaikalla juoksennella, mutta lapsethan muistaa tuon varmaan just lauseen loppuun asti
- Alfissimo
- Viestit: 8683
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Oma poitsu oli jotain 4-5v vanha, kun oli käskyt pudonnu kyydistä, läks viipottamaan kaupan ovia kohti auton välistä, mutta onneksi kuulo toimi, kun karjaisin SEIS!!! Poika pysähtyi ja samassa meni auto ajoväylää pitkin. Silloin piti hetki puhaltaa itsekin ja käydä taas uudestaan läpi sääntöjä ipanoille.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- mutt
- Viestit: 5453
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Liikenteestä
Lybra palasi green milelta, ja se tuntuu ottavan tojotakansalla koville. Muutaman päivän sisään kahdesti yritetty parkkipaikalla peruuttaa päälle. Ensimmäisellä kerralla oli tuuria matkassa, anjovis lähti ruudusta kuin hauki rannasta, eikä rattia puristava mummo paljon vauhtia hiljentänyt, vaikka hätäpäissään löin räikän pohjaan. Kyllä siinä varmaan ET-lehden verran jäi lopulta väliä sujuvasti takakulman ohi sujahtaneeseen toitsuun. Jälkimmäisessä kerkesin jo itse pois alta.
Kannattaa pitää niistä lapsista ja itsestäänkin huolta tuolla parkkipaikoilla.
Kannattaa pitää niistä lapsista ja itsestäänkin huolta tuolla parkkipaikoilla.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Liikenteestä
2 autopaikkaa samalla omistajalla vai/ja vajaa ajokunto ?
Tämä siis taloyhtiön parkissa.
Tämä siis taloyhtiön parkissa.
- Kari
-
- Viestit: 2638
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Sain tänään havainto-opetusta aiheesta "miten ajetaan ketjukolari suoralla tiellä, kuivalla asvaltilla ja auringonpaisteessa".
Rullailin Kehä I:llä aamuruuhkassa itään päin. Vasen kaiste soljui tasaisesti 75-80 todellista ja oikea pari km/h hitaammin. Näillä nurkin
https://goo.gl/maps/7d6xKKGRqxW22sAc8
oikean kaistan vauhti alkoi äkkiä hidastua ja vieressäni oikealla kaistalla ajanut kuorma-auto koukkasi taakseni. Välimatkaa puskurista puskuriin kaistanvaihtohetkellä vain pari metriä ja samalla hetkellä olikin kiva havaita, että nyt vasemmalla kaistalla poljettiin vuorostaan jarrua ja ihan kunnolla - muutama autonmitta edenpänä jono pysähtyi kokonaan. Edessäni ajaneen Jeepin kuskilla oli nopeat hoksottimet ja hän poukkasi oikealle kaistalle, jossa oli vielä tyhjää tilaa kuorma-auton jäljiltä. Tämä peliliike vapautti puolestaan minulle juuri sen verran tilaa, ettei tarvinnut täysillä jarruttaa eikä sen jälkeen keräillä kuorma-auton jäänteitä vetokoukusta.
Välittömästi stopin jälkeen jono lähti uudelleen liikkeelle enkä nähnyt mitään järjellistä syytä stopille. Vähän edempänä päättyy viimeinen liittymiskaista ja sen jälkeen on vuoroassa aina yhtä pelottava PeltiPoliisi. Ehkä siellä jokin talviuniltaan herännyt C-sarjan kuljettaja suoritti malliikkaan liittymisoperaation ja/tai pakollisen jarrutestin.... En huomannut osumiakaan, mutta HS tietojen mukaan juuri tällä paikalla ja tähän aikaan paukatettiin 8 auton ketjukolari. Ehkä sitten vähän taaempana... tällainen äkillinen hidastushan tuottaa vastavirtaan etenevän häiriöaallon.
Rullailin Kehä I:llä aamuruuhkassa itään päin. Vasen kaiste soljui tasaisesti 75-80 todellista ja oikea pari km/h hitaammin. Näillä nurkin
https://goo.gl/maps/7d6xKKGRqxW22sAc8
oikean kaistan vauhti alkoi äkkiä hidastua ja vieressäni oikealla kaistalla ajanut kuorma-auto koukkasi taakseni. Välimatkaa puskurista puskuriin kaistanvaihtohetkellä vain pari metriä ja samalla hetkellä olikin kiva havaita, että nyt vasemmalla kaistalla poljettiin vuorostaan jarrua ja ihan kunnolla - muutama autonmitta edenpänä jono pysähtyi kokonaan. Edessäni ajaneen Jeepin kuskilla oli nopeat hoksottimet ja hän poukkasi oikealle kaistalle, jossa oli vielä tyhjää tilaa kuorma-auton jäljiltä. Tämä peliliike vapautti puolestaan minulle juuri sen verran tilaa, ettei tarvinnut täysillä jarruttaa eikä sen jälkeen keräillä kuorma-auton jäänteitä vetokoukusta.
Välittömästi stopin jälkeen jono lähti uudelleen liikkeelle enkä nähnyt mitään järjellistä syytä stopille. Vähän edempänä päättyy viimeinen liittymiskaista ja sen jälkeen on vuoroassa aina yhtä pelottava PeltiPoliisi. Ehkä siellä jokin talviuniltaan herännyt C-sarjan kuljettaja suoritti malliikkaan liittymisoperaation ja/tai pakollisen jarrutestin.... En huomannut osumiakaan, mutta HS tietojen mukaan juuri tällä paikalla ja tähän aikaan paukatettiin 8 auton ketjukolari. Ehkä sitten vähän taaempana... tällainen äkillinen hidastushan tuottaa vastavirtaan etenevän häiriöaallon.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Polforea
- Viestit: 11219
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Eräs puolituttu bemarikuski joskus osti kaksi vierekkäistä ruutua taloyhtiönsä hallista, jotta sai parkata siihen keskelle niin ettei naapurit kolhi ja itte mahtuu avaamaan ovet reippaasti.
Eilen ruisailin aamusella kohti piristävää työpäivää, kun huomasin että tiistain liikennemäärä ei ole infernaalinen, vaan vähän pahempi. Saman huomasi moni muukin niihin aikoihin, kun pohdin että en edes muista että koska olen viimeksi harkinnut käyttäväni käsijarrua Keimolan kohdalla kolmostielä. No mutta ei siinä mitään, kyllähän siitä kohta taas päästiin etenemään. Olin reippaasti aikasessa liikkeellä nin ei ollut minkäänsortin hätää eikä hopua.
Enivei, ennen tuota ja tuon jälkeen liikenne oli sillai ruuhkamalliin mukavan pumppaavaa, jossa oikeaoppinen ajotapa on, että aina on pohjassa joko kaasu tai jarru. Minä kuitenkin penseenä jääräpäänä kiihdyttelin vähän hitaammin kuin edelläkävijä, niin sain jarrutellakin rauhallisemmin kuin edelläkävijä ja pääsin tälleen rauhoittamaan haitaria omalla kohdallani. Takana tuli semmonen arviolta nelisen metriä korkee Volvo ja olipa muuten mukava ajaa ruuhkassa, kun takana on vaihteeksi ammattikuski. Volvon liikkeet oli rauhallisia ja harkittuja, eikä kertaakaan tarttenut jännittää että törkkääkö se lisävauhtia takapuskurista, jos tarttee jonkun poukkoilijan takia vaikka hypätä jarrulle (kuten sen mersukuskin, joka veti melko suoraan keulan edestä vasemmalta kaistalta Kaivokselan rampille ihan viime tingassa).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Isola
- Viestit: 1971
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Liikenteestä
Mää korjasin ton sulle. Tampesterissa nääs ei saa poistua moottoritieltä ellei ole ohittanut enintään 200 m ennen erkanemiskaistan alkua. Optimisuoritus on leikata oikean kaistan poikki suoraan erkanemisrampin kulmassa.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
Re: Liikenteestä
Ykköstielläkin on ilmeisesti manselaisia liikkeellä koska tänään musta Audi A6 suoritti optimaalisen poistumisen vasemmalta kaistalta keulaa pyyhkien oikean kaistan leikaten ilman vilkkua viimeisestä Lohjan tunnelista (Tervakorpi) ulos tultaessa.
Hyvä että ketään ei ollut puskurissa kiinni takana kun Tesla hieman pelästyi jarrutteli.
- Polforea
- Viestit: 11219
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Tuo mersukuski ei ollut rampin kulmassa, vaan joutui oikaisemaan ettei vetänyt poikittain siitä rampista yli.
Mutta sekään ei tosiaan niin paljoa harmittanut, kun takana oli ennakoiva ammattilainen.
Mutta sekään ei tosiaan niin paljoa harmittanut, kun takana oli ennakoiva ammattilainen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Liikenteestä
Tesla etukameran näkymää.
- Polforea
- Viestit: 11219
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Paistilla oli sen verran vauhtia, että piti kaarteeseen hakea hieman Racing Lineä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- mutt
- Viestit: 5453
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Liikenteestä
Viime syksynä rouva mureutti paistin 500:lla. Etusäleikkö puskurin alla irtosi paikaltaan kuitenkaan särkymättä (sai käsin naksautettua takaisin) ja puskurissa oli verta ja karvaa, mutta ei muita vahinkoja. Oli hetken harkinnut paistin korjaamista talteen (kyllä siltä suolistaminen ja nylkeminen sujuisi, maatalon likka kun on), mutta antoi olla, kun ei ollut välineitä mukana. Olisi se kyllä saattanut aika sotkua olla, kun jäi kirjaimellisesti alle.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Liikenteestä
Yllättävän paljon vielä ihmisillä riti-rati-ralla-rallallaa -renkaita alla.
-
- Viestit: 2638
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Liikenteestä
Koko ajan yleistyy turvallisuuden maksimointi. Taannoin ratina loppui kesäkuun alussa, mutta viime vuonna ei ratinalta välttynyt kuin poistumalla kesämökelle tms. Vantaalla tuli joka ainoa päivä bongattua vähitään yksi rapistelija. Veikkaan saman trendin jatkuvan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Liikenteestä
Tänään näkyi aivan uusi liikennesuoritus!
Turussa Uudenmaankadulla, juuri vähän ennen uusia tutka-kameratolppia enduropyörä ohitti Spiderin reippaalla ylinopeudella. Odotin että mopo jarruttaisi rajusti ennen kameroita mutta kuski irroitti molemmat kädet kahvoista ja ajoi kameran välähdykseen tupla-hauikset edestä poseerauksella.
Rationaalisesti en arvosta ylinopeuden ajamista kaupunkialueella ja näillä maileilla muutkin egon pullistelut eivät ole suuria suosikkeja mutta kaverin kapina-asenne oli sen verran "over the top" että ensimmäinen emotionaalinen reaktio oli thumbs up kaikesta huolimatta.
Turussa Uudenmaankadulla, juuri vähän ennen uusia tutka-kameratolppia enduropyörä ohitti Spiderin reippaalla ylinopeudella. Odotin että mopo jarruttaisi rajusti ennen kameroita mutta kuski irroitti molemmat kädet kahvoista ja ajoi kameran välähdykseen tupla-hauikset edestä poseerauksella.
Rationaalisesti en arvosta ylinopeuden ajamista kaupunkialueella ja näillä maileilla muutkin egon pullistelut eivät ole suuria suosikkeja mutta kaverin kapina-asenne oli sen verran "over the top" että ensimmäinen emotionaalinen reaktio oli thumbs up kaikesta huolimatta.
- Alfissimo
- Viestit: 8683
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Liikenteestä
Kyllä tänään oli kehäkolmosen vaikutusalueella piikkipyörät Audin alla. Ehkä se ei vaan ole vielä ehtinyt.insinörtti kirjoitti: ↑14 Touko 2023, 09:05Koko ajan yleistyy turvallisuuden maksimointi. Taannoin ratina loppui kesäkuun alussa, mutta viime vuonna ei ratinalta välttynyt kuin poistumalla kesämökelle tms. Vantaalla tuli joka ainoa päivä bongattua vähitään yksi rapistelija. Veikkaan saman trendin jatkuvan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- mutt
- Viestit: 5453
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Liikenteestä
Eiliseltä taisi olla viimeisin oma bongaus. Kesä yllätti meisselikuskin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 16 Syys 2015, 09:12
- Car(s): BMW R1200R, 156 SW 2.0, Peugeot 107 // ex 156 2.5 V6 STW, BMW R1100RS
- Paikkakunta: P-Savo
Re: Liikenteestä
Eipä 2-pyöräisellä tarvi kameroista välittää. Kun pärstästä ei saa tunnistuskelvollista kuvaa niin noista ei Suomessa sakkoa saa (kuva kilvestä ei yksin riitä). Toki jos on ennestään poliisille ongelmallisista ajotavoista johtuen tuttu pyörä niin saattavat käydä puhumassa tai laittaa postia.FinPat kirjoitti: ↑10 Kesä 2023, 16:11Tänään näkyi aivan uusi liikennesuoritus!
Turussa Uudenmaankadulla, juuri vähän ennen uusia tutka-kameratolppia enduropyörä ohitti Spiderin reippaalla ylinopeudella. Odotin että mopo jarruttaisi rajusti ennen kameroita mutta kuski irroitti molemmat kädet kahvoista ja ajoi kameran välähdykseen tupla-hauikset edestä poseerauksella.
Rationaalisesti en arvosta ylinopeuden ajamista kaupunkialueella ja näillä maileilla muutkin egon pullistelut eivät ole suuria suosikkeja mutta kaverin kapina-asenne oli sen verran "over the top" että ensimmäinen emotionaalinen reaktio oli thumbs up kaikesta huolimatta.
- Polforea
- Viestit: 11219
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Liikenteestä
Eikä se kilpikään näy, kun ne tuppaa olemaan vain taaksepäin ja täällä kuvataan edestäpäin.
That said, mainitsen myös etten kertaakaan ole kameraa edes kokeillut laukaista prätkällä. Siinäkin on nopeusmittari, jonka lukemaa voi ajossa verrata tien vieressä oleviin rajoitustauluihin, eli silläkin voi ajaa nätisti. Useimmat meistä varmaan kohtuuvella ajaakin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.