Tasaisin väliajoin piip, piip kuulunut. Mysteeri ratkesi, kun sain vinkin Audi-kuskilta, jolla oli sama juttu: automaattisen parkkikiekon paristo piippaa virran vähyyttä tuulilasin reunassa, vaikka omiin korviin se kuului keskikonsolista.karila kirjoitti: ↑19 Marras 2022, 23:18Latasin akkua, tänään Tku-Hki-Tku matkalla ei piip-piip ääntä kuulunut.JanV kirjoitti: ↑18 Marras 2022, 13:38Italialainen hiiri keskikonsolin sisässä?karila kirjoitti: ↑18 Marras 2022, 13:28Onko kellään toisella Giulian omistajalla seuraavaa omituisuutta: autossa kuuluu keskikonsolin / kojetaulun suunnalta satunnaisesti vieno piip, piip, 2 kertaa.
Ei ole moneen kuukauteen kuulunut, tänään 3 kertaa n minuutin välein ? Kuuluu siis ajaessa.
Viimeksi kuului kesällä. Ulkomaan palstalla joku ihmetellyt samaa. Ei ole käynistysavainmötikkä. Samaa myös Giuliettan omistajilla ollut.
Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
- Kari
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Moro, sataviisysi läks ja giulia tuli tilalle. Toistaseksi ärsyttää vaan yksi ominaisuus. Voiko sammutetusta autosta nousta ilman että järjestelmä ajaa kuskin jakkaran taakse. Hanttarin penkissä en tätä toimintaa havainnut. Pystyykö tuon siis jotenkin ohittamaan/poistamaan kokonaan käytöstä.
Lampun pesurit kannattaa käsittääkseni ottaa pois käytöstä? Onko näille oma sulake jossain?
Lampun pesurit kannattaa käsittääkseni ottaa pois käytöstä? Onko näille oma sulake jossain?
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jostain vuosimallista ei saanut, jostain sai koodaamalla ja uudemmissa sen saa itse infotainmentista pois, siis penkin siirron.IlleX kirjoitti: ↑04 Helmi 2023, 19:11Moro, sataviisysi läks ja giulia tuli tilalle. Toistaseksi ärsyttää vaan yksi ominaisuus. Voiko sammutetusta autosta nousta ilman että järjestelmä ajaa kuskin jakkaran taakse. Hanttarin penkissä en tätä toimintaa havainnut. Pystyykö tuon siis jotenkin ohittamaan/poistamaan kokonaan käytöstä.
Lampun pesurit kannattaa käsittääkseni ottaa pois käytöstä? Onko näille oma sulake jossain?
Lampunpesimille on sulake, jossain aik. viesteissä maininta.
- Kari
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
karila kirjoitti: ↑04 Helmi 2023, 19:23Jostain vuosimallista ei saanut, jostain sai koodaamalla ja uudemmissa sen saa itse infotainmentista pois, siis penkin siirron.IlleX kirjoitti: ↑04 Helmi 2023, 19:11Moro, sataviisysi läks ja giulia tuli tilalle. Toistaseksi ärsyttää vaan yksi ominaisuus. Voiko sammutetusta autosta nousta ilman että järjestelmä ajaa kuskin jakkaran taakse. Hanttarin penkissä en tätä toimintaa havainnut. Pystyykö tuon siis jotenkin ohittamaan/poistamaan kokonaan käytöstä.
Lampun pesurit kannattaa käsittääkseni ottaa pois käytöstä? Onko näille oma sulake jossain?
Lampunpesimille on sulake, jossain aik. viesteissä maininta. Ite en tie kun on ne pesemättömät tuikut.
- Kari
-
- Viestit: 965
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Toi easy exit on varmaan yksi kysytyimmistä kysymyksistä. Alle 2019 malleissa se ei ole poiskytkettävissä keskinäytöstä. Uudemmissa käsittääkseni on vakiona.
2018 malleissa jossa on version 9.0 CSWM on sen poistaminen messilla mahdollista
Sitä vanhemmissa ei ellei vaihda tota CSWM:ää uudempaan ja aktivoi sen jälkeen messillä
Lyhyesti noin. Ja ongelma on vain lyhytjalkaisten ongelma, koska jos penkin vakioasento on x pistettä kauempana niin silloin easy exit ei automaattisesti ole käytössä. Kokeile vaikka.
Sit jotkut on jaksanut tehdä jotain sisältä lukitsemista, välissä sadetanssi tms hommia jolla ei kuulemma vedä penkkiä eteen. Pidemmän päälle vähän työläs vaihtoehto.
Lampun pesurin sulakkeen voi poistaa vaikka mun mielestä se on foliohattu hommia. 90%:ssa ei oo mitään ongelmaa, joten miksi ei tekisi sitä vasta jos ongelma tulee.
2018 malleissa jossa on version 9.0 CSWM on sen poistaminen messilla mahdollista
Sitä vanhemmissa ei ellei vaihda tota CSWM:ää uudempaan ja aktivoi sen jälkeen messillä
Lyhyesti noin. Ja ongelma on vain lyhytjalkaisten ongelma, koska jos penkin vakioasento on x pistettä kauempana niin silloin easy exit ei automaattisesti ole käytössä. Kokeile vaikka.
Sit jotkut on jaksanut tehdä jotain sisältä lukitsemista, välissä sadetanssi tms hommia jolla ei kuulemma vedä penkkiä eteen. Pidemmän päälle vähän työläs vaihtoehto.
Lampun pesurin sulakkeen voi poistaa vaikka mun mielestä se on foliohattu hommia. 90%:ssa ei oo mitään ongelmaa, joten miksi ei tekisi sitä vasta jos ongelma tulee.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Okei, kiitosta. Tämän takia varmaan tuo hanttarin penkki ei liikahtanut, oli varmaankin jo riittävän takana. Autoa vm. -17 eli ratkaisu lienee siirtää turvaistuin toiselle puolelle kun nyt jää pojan talvisaappaat ikävästi puristuksee.JanV kirjoitti: ↑04 Helmi 2023, 19:25Toi easy exit on varmaan yksi kysytyimmistä kysymyksistä. Alle 2019 malleissa se ei ole poiskytkettävissä keskinäytöstä. Uudemmissa käsittääkseni on vakiona.
2018 malleissa jossa on version 9.0 CSWM on sen poistaminen messilla mahdollista
Sitä vanhemmissa ei ellei vaihda tota CSWM:ää uudempaan ja aktivoi sen jälkeen messillä
Lyhyesti noin. Ja ongelma on vain lyhytjalkaisten ongelma, koska jos penkin vakioasento on x pistettä kauempana niin silloin easy exit ei automaattisesti ole käytössä. Kokeile vaikka.
Sit jotkut on jaksanut tehdä jotain sisältä lukitsemista, välissä sadetanssi tms hommia jolla ei kuulemma vedä penkkiä eteen. Pidemmän päälle vähän työläs vaihtoehto.
Lampun pesurin sulakkeen voi poistaa vaikka mun mielestä se on foliohattu hommia. 90%:ssa ei oo mitään ongelmaa, joten miksi ei tekisi sitä vasta jos ongelma tulee.
Tuota lampunpesurihommaa olen kanssa miettinyt että jos se on 100tuhatta kilsaa jo pelittäny niin kestää kai kestää jatkossakin
-
- Viestit: 965
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hanttarin penkissä ei oo easy exittiä koska toi liittyy aika paljon siihen että jos kuskin penkki on kovin edessä niin ohjauspyörä voi olla eessä ja sitä helpottaakseen tehty.
- Polforea
- Viestit: 11221
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minä oon vähän ihmetellyt, että mikä siinä easy exitissä niin kauhian kamalaa on että pitää eroon päästä kun tuota on ennenkin kyselty, mutta nuo nassikan tassut on kyllä varsin pätevä syy. Näin se maailma aivolle avartuu, kiitos
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Paikalla
A) Täysin turha EU:n vaatima varuste yli tietyn wattimäärän xenon-valoille.
B) Sotkee käytettäessä nokkapellin.
C) Tipauttaa ennen pitkää muovisen suojauksen.
D) Pois kytkettävissä yhden sulakkeen poistolla.
Se sulake on kotelossa, joka on konetilassa vänkärin puolella lähellä tuulilasin alareunaa. Yksi muovinen irtokansi auki, kahdella muoviruuvilla kiinni oleva sulakekotelon kansi auki ja oikea* sulake irti. Sen voi jättää koteloon jemmaan, jos vaikka haluaa laittaa takaisin paikoilleen katsastusta varten.
*muistaakseni oikeassa alakulmassa, mutta en mene vannomaan. Sulake on neliön muotoinen eli ei ihan perus. Googlettamalla löytyy.
- 155156
- Viestit: 2092
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulian lampunpesinet ovat:
A) Täysin turha EU:n vaatima varuste yli tietyn wattimäärän xenon-valoille.
B) Sotkee käytettäessä nokkapellin.
C) Tipauttaa ennen pitkää muovisen suojauksen.
D) Pois kytkettävissä yhden sulakkeen poistolla.
Se sulake on kotelossa, joka on konetilassa vänkärin puolella lähellä tuulilasin alareunaa. Yksi muovinen irtokansi auki, kahdella muoviruuvilla kiinni oleva sulakekotelon kansi auki ja oikea* sulake irti. Sen voi jättää koteloon jemmaan, jos vaikka haluaa laittaa takaisin paikoilleen katsastusta varten.
*muistaakseni oikeassa alakulmassa, mutta en mene vannomaan. Sulake on neliön muotoinen eli ei ihan perus. Googlettamalla löytyy.
- hjpp
- Viestit: 1928
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ajoprofiilin mukaan valitaan, mutta on ne valot kyllä mukavampi alkuperäisillä pesureilla pestä ajon aikana, kuin sulatella lunta nenäliinaan ja hinkutella pimeällä bussipysäkillä niitä kirkkaaksi.
- lerppu
- Viestit: 5924
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Herrasmiehillä on nenäliina mukana. Se taipuu kuvauksen mukaankin moneen käyttöön. Mutta aiheesta - Stelvion ajovalon pesureiden sulakkeen poistoa harkitsin palstalla vallinneen hellyttävän yksimielisyyden ajamana. Mutta päädyin hiljaisesti uimaan vastavirtaan, kun pidinkin pesureita ihan tarpeellisina! Vielä ei ole muovilätkät lähteneet karkuun, sitä odotellessa. Ja koskapa itse en ole kummoinen herrasmies - niin onkin hyvä etten ollut pesureita irti kytkenyt, olisi valot jääneet likaisiksi.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Omat kokemukseni lamppujen painepesureista Suomen oloissa ovat sellaiset että haitat ovat hyötyjä suuremmat ainakin omalla asvalttipinnoitteisella maantiepainotteisella ajoprofiililla. Ikiaikaiset Saab-Volvo umpion pyyhkijät taas toimivat lähes kaikissa oloissa. Siis jos ne vain sai pidettyä toimintakunnossa.
Ehkä hiekkatieoloissa painavan kuran saa huuhdeltua osin pois.
LED-valojen kanssa on mielenkiintoinen haaste toisinaan kun umpion lasi ei lämpene niin huurteiset valot eivät sula auki. Tässä tilanteessa ehkä lamppusuihkusta olisi jotain hyötyä. Ehkä.
Ehkä hiekkatieoloissa painavan kuran saa huuhdeltua osin pois.
LED-valojen kanssa on mielenkiintoinen haaste toisinaan kun umpion lasi ei lämpene niin huurteiset valot eivät sula auki. Tässä tilanteessa ehkä lamppusuihkusta olisi jotain hyötyä. Ehkä.
- Polforea
- Viestit: 11221
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giorgiosta ei kokemusta, mutta yleisellä tasolla painemallisten lampunpesurien suurin vika on hallitsemattomuus. Ne suihkii sillointällöin lasia pestessä (ja yleensä melko turhaan), mutta niistä olisi oikeasti hyötyä kun saisi täsmäiskuna lasautettua sopivasti heti loskaryöpyn hyökättyä. Jos ne saisi pakotettua pesemään vaikka vetämällä viikseä pykälän pidemmälle lasinpesussa, niin ne olisi paljon voittoisammat kuin automagiamuodossaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- lerppu
- Viestit: 5924
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämä on erittäin totta! Nyt Stelvio ruikkii 1. viiksen vedolla käynnistyksen jälkeen. Sitten vissiin about joka 10. kerta. Pitäisi olla juurikin niin että itse voi valita milloin tirahtaa.Polforea kirjoitti: ↑05 Helmi 2023, 13:03Giorgiosta ei kokemusta, mutta yleisellä tasolla painemallisten lampunpesurien suurin vika on hallitsemattomuus. Ne suihkii sillointällöin lasia pestessä (ja yleensä melko turhaan), mutta niistä olisi oikeasti hyötyä kun saisi täsmäiskuna lasautettua sopivasti heti loskaryöpyn hyökättyä. Jos ne saisi pakotettua pesemään vaikka vetämällä viikseä pykälän pidemmälle lasinpesussa, niin ne olisi paljon voittoisammat kuin automagiamuodossaan.
- Tommi
- Viestit: 640
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Suurin haitta lampunpesureista on se, että kuluttaa (ainakin) puolet enemmän pesuainetta.
Aiemmin sai olla koko ajan täyttämässä, mutta ilman sulaketta vain muutaman kerran talvessa.
Aiemmin sai olla koko ajan täyttämässä, mutta ilman sulaketta vain muutaman kerran talvessa.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
-
- Viestit: 1295
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jos se lampunpesuri edes menisi kunnolla paikalleen pesun jälkeen mutta joko se on itsellä saanut jo niin paljon kipeää että se joskus pitää käydä kädellä liikauttamassa että menee puskurin tasalle, tai sitten se vaan on mikä on.
Yhden kannen olen vaihtanut ja maalaushan noissa on peffasta kun auton koodilla haettu maali ei ole oikeanlaista ja kansi on nyt hieman eri värinen kuin muu puskuri. Juu maali pitäisi mätsätä auton oikeaan pintaan koodista huolimatta mutta eipä noiden kanssa pitäisi joutua värkkäämäänkään.
Yhden kannen olen vaihtanut ja maalaushan noissa on peffasta kun auton koodilla haettu maali ei ole oikeanlaista ja kansi on nyt hieman eri värinen kuin muu puskuri. Juu maali pitäisi mätsätä auton oikeaan pintaan koodista huolimatta mutta eipä noiden kanssa pitäisi joutua värkkäämäänkään.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Raikkoo
- Viestit: 286
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla on heinäkuussa -18 valmistettu auto ja easy exitin saa valikosta pois käytöstä.IlleX kirjoitti: ↑04 Helmi 2023, 19:53Okei, kiitosta. Tämän takia varmaan tuo hanttarin penkki ei liikahtanut, oli varmaankin jo riittävän takana. Autoa vm. -17 eli ratkaisu lienee siirtää turvaistuin toiselle puolelle kun nyt jää pojan talvisaappaat ikävästi puristuksee.JanV kirjoitti: ↑04 Helmi 2023, 19:25Toi easy exit on varmaan yksi kysytyimmistä kysymyksistä. Alle 2019 malleissa se ei ole poiskytkettävissä keskinäytöstä. Uudemmissa käsittääkseni on vakiona.
2018 malleissa jossa on version 9.0 CSWM on sen poistaminen messilla mahdollista
Sitä vanhemmissa ei ellei vaihda tota CSWM:ää uudempaan ja aktivoi sen jälkeen messillä
Lyhyesti noin. Ja ongelma on vain lyhytjalkaisten ongelma, koska jos penkin vakioasento on x pistettä kauempana niin silloin easy exit ei automaattisesti ole käytössä. Kokeile vaikka.
Sit jotkut on jaksanut tehdä jotain sisältä lukitsemista, välissä sadetanssi tms hommia jolla ei kuulemma vedä penkkiä eteen. Pidemmän päälle vähän työläs vaihtoehto.
Lampun pesurin sulakkeen voi poistaa vaikka mun mielestä se on foliohattu hommia. 90%:ssa ei oo mitään ongelmaa, joten miksi ei tekisi sitä vasta jos ongelma tulee.
Tuota lampunpesurihommaa olen kanssa miettinyt että jos se on 100tuhatta kilsaa jo pelittäny niin kestää kai kestää jatkossakin
- UusAlfisti
- Viestit: 71
- Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB (exä)
Alfa Romeo 159 2.2 JTS (nykyinen)
Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)
Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)
Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko kellään jääny jumiin sähkönen kässäri? Pukkas vikakoodia pari pv sitten, mut ei ollu jumissa. Eilen yöllä päätin omaa fiksuuttani kokeilla et voisin ehkä resetoida sen vikakoodin kokeilemalla asetuksista Brake Servicen kohalta. Noh, kokeiltiin ja sit yhtäkkiä kässäri toimi normaalisti, laitoin päälle mut en saanukkaa enään pois päältä. Tänään aamulla hinattiin Suutarilan BestDriveen, sieltä infoa että molemmat satulat kaput ja yli tonnin remppa.
Vm 2017 2.0 TB
Vm 2017 2.0 TB
Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Huomasin että nuo jakkaran säädöthän toimivat vaikka autosta olis virrat pois. Ongelma siis taklattu sillä että kun avaa oven ja samalla hipaisee jotakin istuimen säätimistä niin liike lakkaa. Ja mikäli tätä ei muista niin takapenkiltä tulee kyllä muistutus. Easyexit ongelmana itselle tosiaan vain silloin kun kyytiläinen turvaistuimessa...
- mutt
- Viestit: 5454
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Luulisi tuossa olevan joku mahdollisuus kytkeä se pois?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Hep, Giulia kiinnostaisi käytettynä, mutta mistä tiedän ilmoituksen perusteella, onko autoon ruksattu lisävarusteeksi sporttipakettia? Meinaavatko läpsyvaihteet että autossa on myös lukkoperä? Vai pitääkö tiirailla näkyykö DNA-kytkimen keskellä iskarin kuvaa? Vai onko se niissä kaikissa? En jaksaisi käydä koeajamassa yksilöä, josta puuttuu tämä kaipaamani varustelu.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
EI Luigista tiedä ennen käy nosturilla ja lukee varaosanumeron perämötikästä. Taitaapi ainakin jäsenillä Tiige:llä ja JanV:llä lukkoperä tullut tilaamatta ja pyytämättä kuten Jäätteenmäen faxit.Svenno kirjoitti: ↑14 Helmi 2023, 11:27Hep, Giulia kiinnostaisi käytettynä, mutta mistä tiedän ilmoituksen perusteella, onko autoon ruksattu lisävarusteeksi sporttipakettia? Meinaavatko läpsyvaihteet että autossa on myös lukkoperä? Vai pitääkö tiirailla näkyykö DNA-kytkimen keskellä iskarin kuvaa? Vai onko se niissä kaikissa? En jaksaisi käydä koeajamassa yksilöä, josta puuttuu tämä kaipaamani varustelu.
- Polforea
- Viestit: 11221
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Niin siis, lukkoperä voi olla tilaamatta, mutta kai se sporttipaketilla olevissa on kaikissa, joten jos tunnistaa sporttipaketin, niin pitäisi saada myös lukkoperä?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- matti_vuorio
- Viestit: 1524
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Voin toki olla väärässä, mutta minusta Giulia ei tunne käsitettä "pack sport x" ollenkaan. Ratin läpyskät voi olla tai sitten ei, riippuen miten se on tilattu tehtaalta. Iskarin kuva tavallisessa DNA -kytkimessä tarkoittaa sähköalustaa, mutta ei pakosta lukkoperää kun nämä on joskus saanut tilattua erikseen. Iskarin kuva RDNA kytkimessä (2.0T) taas tarkoittaa, että siihen on ranetettu race-mode, jolloin ei voi sanoa onko siinä oikeasti sähköalusta ja mikä perä siinä on. Eli mistään ei voi olla varma ennen kuin syöttää runkonumeron eperiin.
- Tommi
- Viestit: 640
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eikös kaikki Suomeen virallisesti tuodut Giuliat olleet ainakin aluksi vaihdeläpsyköillä. Niistä ei mielestäni voi päätellä mitään.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
- Aquatica
- Viestit: 15040
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Muistanko väärin vai oliko niin, että osanumero perässä on ollut lukottoman ePerissä näissä tapauksissa, joissa lukko on tullut ns. tilaamatta? Eli siis on ihan konkreettisesti fyysisesti eri osa autossa, kuin ePerin mukaan pitäisi olla?
- Tiige
- Viestit: 2849
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Omassa täsmää perän numero eperin numeroon. Ja on tosiaan näitä alkupään autoja joihin osaan laitettu lukollinen perä vaikka ei ole erikseen tilattu.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, näin itsekin muistelen. Ruotsista uitetuissa Giulioissa oli sellaisia, joissa ei ole läpysköitä.
- Kari
- matti_vuorio
- Viestit: 1524
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Piti taas hieman lukea tuosta sekavasta LSD asiasta. Tilaamalla tilattu lukko on varustekoodilla 939 ja DST on usein kaverina siinä. Varaosakoodilla ei ole välilä, vaan se on sitten joku mikä sopii moottorin, vaihteiston sun muun kanssa yksiin. Epämääräiset tapaukset ovat sitten niitä varustekoodilla 531 "Alfa discount" -varustettuja, missä nyt sattuu olemaan perässä sama varaosakoodi kuin lukollisessa Velocessa.
Ohjauspyörän läpyskät löytyi optiokoodilla 4WE (Schaltwippen am Lenkrad)
Aikoinaan näyttää tosiaan olleen saatavilla Sport Pack, mutta sillä ei ole mitään tekemistä lukon kanssa vaan ihan loogisesti totta kai ajovalojen kanssa. Keinonahkaratti on koodilla 320 ja aitonahka pitäisi olla tuo 321.
Sport Pack (8LQ):
Aluminium tunnel cover & dashboard insert & door handle surrounds (156)
Aluminium sports pedals & footrest (4CS)
Sports leather steering wheel (321)
Bi-Xenon headlights - 25W (LM2)
Sport Pack Plus (8LR):
Aluminium tunnel cover & dashboard insert & door handle surrounds (156)
Aluminium sports pedals & footrest (4CS)
Sports leather steering wheel (321)
Headlight washer system (102)
Bi-Xenon headlights - 35W + Adaptive Front Lighting System (AFS) (230)
Performance Pack (8LW):
Steering wheel paddle shift (4WE)
Limited Slip Differential (939)
Alfa Active Suspension (SDD)
Performance Pack (8LY):
Limited Slip Differential (939)
Alfa Active Suspension (SDD)
Ohjauspyörän läpyskät löytyi optiokoodilla 4WE (Schaltwippen am Lenkrad)
Aikoinaan näyttää tosiaan olleen saatavilla Sport Pack, mutta sillä ei ole mitään tekemistä lukon kanssa vaan ihan loogisesti totta kai ajovalojen kanssa. Keinonahkaratti on koodilla 320 ja aitonahka pitäisi olla tuo 321.
Sport Pack (8LQ):
Aluminium tunnel cover & dashboard insert & door handle surrounds (156)
Aluminium sports pedals & footrest (4CS)
Sports leather steering wheel (321)
Bi-Xenon headlights - 25W (LM2)
Sport Pack Plus (8LR):
Aluminium tunnel cover & dashboard insert & door handle surrounds (156)
Aluminium sports pedals & footrest (4CS)
Sports leather steering wheel (321)
Headlight washer system (102)
Bi-Xenon headlights - 35W + Adaptive Front Lighting System (AFS) (230)
Performance Pack (8LW):
Steering wheel paddle shift (4WE)
Limited Slip Differential (939)
Alfa Active Suspension (SDD)
Performance Pack (8LY):
Limited Slip Differential (939)
Alfa Active Suspension (SDD)
- JT Newman
- Viestit: 370
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Kiitos 2018-2021 Giulia 1&2
Karvalakkitesla
Belvedere -58 290hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itsellä oli tuollainen bensa-Veloce. Tilasin Ebaysta läpyskät ja Bildelsbasenista takapenkkiläisille ilmakanavat ja USB-tökkelin. Toki piti vielä adaptiivinen cruise siihen lisätä, joten varustelutaso parani huomattavasti
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Astara Ital Finland Oy otti asiakseen hoitaa Rosso Velocen keulan loput osat Suomeen. Ensi viikolla pitäis olla kaikki valmiina remppaa varten. Kyllä siellä yritystäkin löytyy kun asiallisesti kysyy.karila kirjoitti: ↑31 Tammi 2023, 15:57Väliaikatietoa Rosso Velocen 27.12. peurapaukusta:
Uusista keulan osista puuttuu vielä keulan alaritilä ja oikean puolen ajovaloumpio, jota ei ole tällä hetkellä kuulemma Italiassakaan, joten saatavuudesta ei tarkkaa tietoa. Odottavan aika on pitkä.... Onneksi auto ajokunnossa, viallinen umpiokin toimii, vaikka on ihan vesihuurussa sisältä. Vakionopeussäädintä on hieman ikävä.
Peurapaukun hinta vak.yhtiölle 7300 e.
- Kari
-
- Viestit: 347
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo eilen meinasi jäädä kuntosalin pihaan, kolme starttiyritystä pelkkä surinaa, onneksi neljännellä suostui käynnistymään. Ctek yön kiinni ja tänään moottorikuvan eliminointi huollossa..
- h_lauri
- Viestit: 6676
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiulu päätti alkaa huoltovapaaksi. Näet konepellin kuskinpuoleinen lukko ei aukea, kun pissapoikaa olisin juottanut.
Jännästi se teki saman joskus viitisen viikkoa sitten, pakkasella, mutta saanut sen kerran auki tässä välissä.
En jaksanut kelata ketjua, joten
Onko muilla temppuillut tuo?
Jännästi se teki saman joskus viitisen viikkoa sitten, pakkasella, mutta saanut sen kerran auki tässä välissä.
En jaksanut kelata ketjua, joten
Onko muilla temppuillut tuo?
Paikalla
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minulla sama viime talvena.
Vuosihuollossa sitten korjasivat, eli vaijerin kiinnitys kahvaan oli irronnut, jonka korjasivat. Lisäksi moottoritilan molemmilla sivuilla oleviin vaijeriohjureihin reilusti CRC:tä.
Tämän jälkeen toiminut moitteetta.
Vuosihuollossa sitten korjasivat, eli vaijerin kiinnitys kahvaan oli irronnut, jonka korjasivat. Lisäksi moottoritilan molemmilla sivuilla oleviin vaijeriohjureihin reilusti CRC:tä.
Tämän jälkeen toiminut moitteetta.
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla oli ihan susi, ei saanut lukkoon tai kiinni. Aluksi piti vaihtaa koko vaijeri, ja sitten toisella käynnillä kahvaankin tehtiin joku fiksi.
-
- Viestit: 965
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
vähän se on rimpula. Mä säädin alussa niitä kahta konepellissä olevaa hakasta vähän enemmän kohdalleen niin sen jälkeen on auennut ihan kivasti.
edit: Ongelma oli siis se että aukaisuun tartti kahta ihmistä. Toinen vetää kahvasta ja toinen nostaa peltiä manuaalisesti. Mutta säädöllä korjaantui
edit: Ongelma oli siis se että aukaisuun tartti kahta ihmistä. Toinen vetää kahvasta ja toinen nostaa peltiä manuaalisesti. Mutta säädöllä korjaantui
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kerää kuraa niihin konepellin lukkoihin, pelti aukeaa kun saa jotain sauman väliin mikä ei naarmuta maalia. Puhdistus jollain kemikaalilla niin alkaah_lauri kirjoitti: ↑03 Maalis 2023, 10:13Kiulu päätti alkaa huoltovapaaksi. Näet konepellin kuskinpuoleinen lukko ei aukea, kun pissapoikaa olisin juottanut.
Jännästi se teki saman joskus viitisen viikkoa sitten, pakkasella, mutta saanut sen kerran auki tässä välissä.
En jaksanut kelata ketjua, joten
Onko muilla temppuillut tuo?
lukot pelittään. Ikävä homma kuiteskin tämä lukkojen takertelu.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kävinpä huvikseni katsomassa tuota 200K kilsaa ajettua bensa-Giuliaa, joka on nettiautossa myynnissä. Huoltokirjan ja kuittien (niitä ei ollut) mukaan tällä on tykitelty 200K+ kilsaa pelkillä öljynvaihdoilla. Erinomainen suoritus, mutta ei oikein omiaan nostamaan ostohaluja Eikös tuossa ajassa pitäisi olla ainakin vesipumppu + apulaitehihna uusittu? Ja mites laatikko / peräöljyt?
- Jiitee
- Viestit: 4335
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Bensaturbo on ketjukone. Noin 100-150 tkm:n välein kyllä hyvä vaihtaa huolto-ohjelmaan lisäten peräöljyt ja ZF8HP:n öljynvaihto. Apulaitehihna oli muistaakseni 120 tkm:n välein huolto-ohjelmassa.Svenno kirjoitti: ↑08 Maalis 2023, 17:48Kävinpä huvikseni katsomassa tuota 200K kilsaa ajettua bensa-Giuliaa, joka on nettiautossa myynnissä. Huoltokirjan ja kuittien (niitä ei ollut) mukaan tällä on tykitelty 200K+ kilsaa pelkillä öljynvaihdoilla. Erinomainen suoritus, mutta ei oikein omiaan nostamaan ostohaluja Eikös tuossa ajassa pitäisi olla ainakin vesipumppu + apulaitehihna uusittu? Ja mites laatikko / peräöljyt?
Jarrupaloja ja mahdollisesti etujarrulevyjä on tuossa jouduttu vaihtamaan, ainakin omassa n. 175 tkm:ä rullatussa on edessä etulevyjen vaihto ja kolmannet etujarrupalat sekä toiset takajarrupalat. Samoin jäähdytysneste hyvä vaihtaa, ja jarrunesteet myös. Tulpat lienee vaihdettu 60 tkm:n välein, ja öljynvaihtoja toki olisi hyvä tehdä jopa puolittaen tuo 15 tkm:n suositus Multiair 2:sta huomioiden. Muuten pääosin Juulialle kovaa ajoa lämpimänä
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Rosso Velocen apulaitehihna vaihdettiin 60k huollossa. Samoin jarrunesteet ja tulpat. Ja multiair samoilla haminoilla .
- Kari
- Sampza
- Viestit: 156
- Liittynyt: 18 Marras 2020, 09:44
- Car(s): Ford Puma ST-line -23
ex.Alfa Romeo Giulia 2.2D MT6 -17 - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Meillä iski juulialle muutama päivä sit vaihteeks menkkaränkkäpäivän. Lämpötilavaihtelut tuon sotkee jostain syystä. Viimeksi syksyllä tuli sama.
-
- Viestit: 369
- Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
- Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
- Paikkakunta: Hollola
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nyt kun sitte omalle kohdalle sattui Helmikuussa tuo ”ostan sitten joskus” päivä ja 159 vaihtui Giuliaan vm 2017, niin olis kiva tietää onko näitä suojattu PPF kalvolla ja jos on niin miten laajasti? Yritin käytää hakua, mutta en löytänyt vastauksia, varmaan osaamisen puutetta.
- Jiitee
- Viestit: 4335
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jos tarkoitat kiveniskemäteippejä/kalvoja niin etupyörien taakse ja takapyörienartjojy kirjoitti: ↑15 Maalis 2023, 20:27Nyt kun sitte omalle kohdalle sattui Helmikuussa tuo ”ostan sitten joskus” päivä ja 159 vaihtui Giuliaan vm 2017, niin olis kiva tietää onko näitä suojattu PPF kalvolla ja jos on niin miten laajasti? Yritin käytää hakua, mutta en löytänyt vastauksia, varmaan osaamisen puutetta.
molemmille puolille on meikän Juuliassa suojaa.
Onnea hankinnasta !
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 965
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vai tarkoittiko koko auton ppf ylivetämistä. Se on itsessään aika arvokasta kamaa joten siksi kovin monesta tämän hintaluokan autosta sitä ei löydy. Osittaisessa taas herkästi näkee missä raja menee.
Jiiteen mainitsemat paikat on ne kriittisimmät joten ehkä niihin kiinnittäisin huomiota jos johonkin.
Jiiteen mainitsemat paikat on ne kriittisimmät joten ehkä niihin kiinnittäisin huomiota jos johonkin.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu, alahelmoissa on meikäläisellä myös teippaus. Muuten Rosso Veloce on suojattu keraamisella pinnoitteella.
- Kari