PetM kirjoitti: ↑29 Maalis 2023, 12:28
Onkos tämä tuttu peli ?
https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/13377948
Nykyisen omistajan (pari vuotta) mukaan tuotu Saksasta reilu vuosikymmen sitten. Pari kolme aiempaa omistajaa Suomessa. Täällä tehty ainakin kytkin, kansiremontti, laturi. Jakopää -20, ajettu sen jälkeen 5-10 tkm. Konemuovissa pientä halkeilua maalipinnassa...muuten kuulemma suht siisti. Öljypohjan yhden pultin alta pieni öljyvuoto (muutamia tippoja ajokauden aikana
Kaikenlaista hilavitkutinta on ollut itsellä harrasteautona, mutta ei Alfaa vielä. Meneekö sormet kuinka syvälle ruskean puolelle tällaisen kanssa?
Sen näistä tiedän, että ainakin moottorit ovat ilmeisesti kestävää tekoa mikäli öljynvaihdoista on huolehdittu ja mahdolliset ruostekohdat perän suunnalla sekä sähköviat ja alustan puslat. Onko jotain muuta mitä pitäisi GTV:n suhteen tiedostaa? Kiitos!
Moottorissa ei ole äänimaailman lisäksi sinänsä mitään eksoottista, samoja 3.0 24V -moottoreita on käytetty 164/166:ssa. Jakopääremontti teetettynä erittäin kallis konehuoneen ahtauden takia. Alustan tukivarsien ja puslien ym. hilppeiden hinnat ovat suolaisia. Osia saa saksasta/englannista enimmäkseen hyvin, mutta joidenkin kohdalla voi joutua metsästämään.
Koeajolla katsoisin ainakin:
- että alustan toiminnassa ei ole epämääräisyyttä eikä narinaa/kolinaa
- jousitus ei saa lyödä läpi kuopissa
- moottori ei saa nykiä kiihdytyksissä
- vaihdekepin liikeradat, vaihteiden kytkeytyminen
- lämmöt pitää pysyä alle 90C kaupungin ulkopuolella
- ilmastointi vuotaa monessa
- kuskin oven saranat ja kuskin penkin vasen poski kertovat kilometrejä paremmin kuinka paljon oikeasti käytetty
Ruostetta ei pitäisi olla ellei ole suolassa ajettu. Helmapokkauksen ympäristöstä ja takakaarien seudulla jos näkyy, niin voi odottaa olevan enemmänkin pohjassa/takalokasuojan edessä.
Tuossa yksilössä ei ainakaan kuvien perusteella näy muuta vikaa kuin roikkuva kattoverhoilu ja iso reikä kuskin oven tiivisteessä. Konehuoneesta ei ole kuvaa, joten se on tod.näk. kaameassa kunnossa.