Alfat mediassa.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Alfat mediassa.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kootaanpa tähän ketjuun bongatut lehti- ja nettiartikkelit uudesta sataviisysistä (ja muistakin Alfoista), ettei palsta täyty aiheeseen liittyvistä yksittäisistä threadeista.

Laitan vanhan lehtijuttuketjun kiinni.
Viimeksi muokannut Vittorio Jano, 23 Marras 2007, 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

TM:ssä 159:stä perus esittely, hintoja ei vielä ollut tiedossa mutta muuten näyttää hyvältä.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Uusimmassa Tosimies lehdessä Alfa GT koeajo ja hehkutukset.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
90
Viestit: 8046
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

joku saattanut jo mainita mutta pistetään uudestaan eli uudessa tuulilasissa 159:n koeajo/esittely.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ja Moottorissa myös. Kovasti on ollut myönteinen sävy molemmissa - monet suomalaisetkin autotoimittajat kyllä haluaisivat kehua Alfaa ja yleensä tekevätkin sen.

Myöskin auto, motor und sport kirjoitti 159:stä jotain. Varsinainen koeajo sekään ei vielä ollut.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Joo Tuulilasin jutusta jäi kyllä positiivinen kuva ja sellainen "Tahtoo tahtoo!!" mieli :)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

http://www.autobild.de/test/neuwagen/ar ... el_seite=0

alfaowner foorumilta löytyi käännös englanniksi

"For Alfa, the 156 was everything. Just everything: it’s salvation, it’s comeback and a new, sky-high, benchmark. Each new Alfa had to shine just like the 156. It’s successor would need to fill these exceedingly beautiful shoes. Now here it is, the Alfa Romeo 159 and all the murmuring goes quiet. Silence. They are astonished.

Take this projectile. A face, a nose which when you leave it in the evening on the road and lock it, makes you want give it a good-night kiss! This car is pure emotion, you can only love this car. Giugiaro has created a complete fantasy for Alfa. The Koreans know to go to the maestro for their specialised products.

But Alfa’s managers accept that beauty alone is not enough. “The 159 must have quality” says project manager Carlo Fugazza. "BMW and AUDI are the benchmarks." Here then is the 159, the Alfa which fans of the marque always wanted for themselves: fully developed, but with more attention paid to the details. At last Germans can sit in comfort (gone is the Italian driving position), the seats are broad and sufficiently long. The instruments reside in their semicircular housing like they once did at BMW. Nothing moves and nothing drops out (as happened with the Alfa 156 in AUTO 2000). With the test cars on pave, listening as a piano tuner would: no rattling! Can this be an Alfa? It is.

Although the sport sedan is 22 cm longer, in the back the knee area is restricted for the tall. A handle to open the boot (capacity 405 litres) is missing again, and the light switch is a wobbly steering column mounted stalk. One is almost glad some Italian nonsense persists. There are three multi-jet Diesels. The 1.9 and 2.4 litres are already well-known in the 156. With the large five-cylinder knocker specified, producing now a juicy 200 HP, it sweeps along the motorway with ease. Now, with the more mature character of the 159, one travels as in the BMW 3-Series.

The short, hard impacts, which were so disturbing before, are swallowed by the new chassis with almost Bavarian ease. With the 159, extreme rigidity and taught-ness is no more and it now leans more gently through the bends. The softer suspension, with which Alfa Romeo hopes to gain customers, could disappoint diehard fans. The direct steering ratio - only 2.4 turns continues, resulting in sporty handling. For the true "Cuore sportivo" experience, there is the petrol “heart”. The four-cylinders and the V6 with the rasping Paolo Conte voice are here. Sorted.

The new engines of GM (Holden) are 20 Kilos lighter, stronger, have chains instead of toothed belts and the prayers of the Alfa engineers are answered with special pistons, heads and all of the know-how from Arese - however at the end only one thing matters: Do they give you goose-bumps or not? With a press of the starter button, firing the 3,2 litre, growling loosely - hurrah, it does.

But when winding up the V6 falls into gentle singing, AUDI-WELL-BEHAVED, where is the coarseness now? And only the chromium-plated inlets? The old 3.2 litre was the only car, which one wanted to polish under the hood as well. Instead of it is now a cheap casting connecting piece. Help! Please re-tool, but in conclusion I must congratulate Alfa. The sales of the 159 starts on 22 September with six engines, two equipment levels and a certainty: That it is the best Alfa ever. Is that enough? With the prices - starting from 25.500 euro for the 120-PS-Diesel - including all maintenance costs, inclusive oil and filter, for the first three years. Hard to believe, but with Alfa a new start really does begin."
Viimeksi muokannut V6, 07 Heinä 2005, 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Top Gearissa Brera studiossa esittelyssä. Ylistivät ulkonäköä melkoisesti. :)

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Viimeisimmässä Autoliiton MOOTTORI-lehdessä kohtuulliset artikkelit niin Alfa156:sta kuin myös 159:tä. Vanhempaa mallia koskien myös mielenkiintoinen "Kestääkö Alfa" -artikkeli. Kannattaa lukea. Kirjoitus on jokseenkin neutraali ja todenmukainen, jossa ei fanaattisesti haukuta ennakko-olettamuksiin perustuen, vaan pitäydytään tosiasioissa.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

evo lehdessä Q4 kuulemma sai 4 tähteä 5destä
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

JiiPee kirjoitti:Viimeisimmässä Autoliiton MOOTTORI-lehdessä kohtuulliset artikkelit niin Alfa156:sta kuin myös 159:tä. Vanhempaa mallia koskien myös mielenkiintoinen "Kestääkö Alfa" -artikkeli. Kannattaa lukea. Kirjoitus on jokseenkin neutraali ja todenmukainen, jossa ei fanaattisesti haukuta ennakko-olettamuksiin perustuen, vaan pitäydytään tosiasioissa.
Minusta tuo 159:n "koeajo" kuten kannessa mainostettiin oli täyttä fuulaa. Jutussa ei oikeastaan kerrottu mitään muuta kuin specsejä uudesta mallista, sekä eroja vanhaan malliin. Autolla ajamisesta ei mitään. Varsinainen koeajo.

Tuo 156:n artikkeli oli ihan asiaa.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Huulilasin ja TM:n jutuissa ei onneksi sanottu sanaakaan Opelixin moottorista.
Tosin silmään pisti TM:ssa kuva jossa imusarja oli moottorin etupuolella :cry:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Svedujen mainiossa Automobilissa 159. Pienin kone ei ylistystä saanut, mutta muuten oikein myönteiset arviot. Pitivät oivana BMW/Audi/MB-haastajana.

AutoItaliassakin kehuttiin parin aukeaman verran.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Vittorio Jano kirjoitti:Pienin kone ei ylistystä saanut, mutta muuten oikein myönteiset arviot.
Oliko tuo pienin kone nyt sitten se opeluksen 1.8?

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

1.9. JTS, 160 heppaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tuo 1.9 JTS naurettiin pihalle "Vi bilägare" lehdessä, eikä ollut kyllä häävi artikkeli muutenkaan.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Elokuun Octanessa Alfa Giulietta & Giulia 1955-1965 ostajan opas.

Oikeasti ostin lehden kyllä Seventies Supercars -jutun vuoksi: Vertailussa Lamborghini Urraco, De Tomaso Pantera, Ferrari 308 GTS, Maserati Bora ja Lotus Esprit. Uuu Mama!
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Oktaani on laatukamaa. Minulla on lehden ihkaeka numero, jonka ostin jostain lentokentältä. Nyt aviisia saa näköjään Hämeenlinnastakin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Uusimmassa engelsmannien CAR-lehdessä (August 2005) on 159 First drive.

Juttu alkaa näin: "Alfa Romeo. You know you want to. The question is, are you brave enough."

Ohessa muutamia muita otteita jutusta:

"It's a gorgeous car, instantly appealing, unlike the new BMW 3-series."

Juttu päättyy seuraavasti:

"It's an Alfa Romeo you can love with your head as well as your heart. And yet... have we not been here before? The 159 might look and feel like a winner, but from a company so skilled at snatching defeat from the jaws of victory, nothing can be taken granted."

Juttuu liittyy pari sivujuttua, joista toinen on "6 things to brag about your Alfa 159": 1) It looks fabulous, 2) Those headlamps, 3) The cockpit is brilliant, 4) That grille, 5) It's comfy ja 6) Aussie V6.

Toinen sivujuttu on sitten nimeltään "We can't lie to you, it's still a leap of faith".
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Portti kirjoitti:Toinen sivujuttu on sitten nimeltään "We can't lie to you, it's still a leap of faith".
Ja tuokin on tavallaan osa sitä AR:n viehätystä. Pysyvätpähän järki-ihmiset loitompana.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

En tiedä onko tätä tietoa jo ollut täällä mutta postaampas kumminkin
Eli ilmeisesti virallinen italian 159 hinnasto:

http://img214.imageshack.us/img214/6831/19pb.jpg

olemattomalla italiankielen taidollani päättelin että 'chiavi in mano' olisi verollinen hinta, italiantaitoiset foorumilaiset varmaan korjaavat jos meni metsään...

eli 2.2 karvalakkimalli on 30600 euroa ja 3.2 karvalakki 38600 eur. 2.4JTD 34600

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Ja näihin Suomessa väh. 10 keur lisää :cry:
O Tempora O Mores

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Uusimmassa Autobild:ssa juttu 159:sta. Ihan asiallinen juttu, vaikka yhdessä kuvatekstissä häiritsikin vertaus Vectran akseliväliin.

Juttu päättyy sanoilla: tässä on kaikkien aikojen paras Alfa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Moottorissa on myös aukeaman juttu 159:stä.
Lisäksi tarinaa käytetystä 156:sta :wink:
- Alfaholic -

Avatar
Alfonso
Viestit: 352
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 14:47
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Alfonso »

Mittaristo näytti tylsältä.. :roll: ja kutvosen olivat piilottaneet typerän muovikuoren alle..näyttää ihan jonkun japskin konehuoneelta :shock:
O Tempora O Mores

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

Tuoreimman AutoWeekin kantta koristaa 159 GTA (arvatenkin taiteilijan näkemys aiheesta):

Kuva

Täytynee käydä lehtikioskilla, jotta pääsee näkemään, sisältääkö itse artikkeli muuta kuin spekulaatioita.

Avatar
j.kuutti
Viestit: 71
Liittynyt: 09 Loka 2004, 09:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja j.kuutti »

Toivottavasti tehoakin on tulossa uuteen GTA:han vähintään +300hp. On nimittäin painoakin tullut lisää aika kivasti verrattuna 156GTA:han. :twisted:
Viimeksi muokannut j.kuutti, 08 Elo 2005, 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Officer Cartman
Viestit: 139
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 00:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Officer Cartman »

j.kuutti kirjoitti:Toivottavasti tehoakin on tuilossa uuteen GTA:han vähintään +300hp. On nimittäin painoakin tullut lisää aika kivasti verrattuna 156GTA:han. :twisted:
Eiköhän tuo puoli ole kunnossa. Italiaspeed kirjoitti taannoin tällaista (huhut ovat toki vain huhuja, tosin carspyshots.netin foorumillakin annettiin jokin aika sitten vastaavaa tietoa olemassa olevista prototyypeistä/muuleista):

"Well-informed sources have recently mentioned the preference of a Maserati-derived 4.3 litre V8 engine by Alfa Romeo for their 159, Sportwagon, Brera and Spider GTA models. This engine - which is an evolution of the 4.244 cc GranSport unit - will be fitted with Uniair (which was recently showcased in the CRF Sportiva Latina at the Barcelona Motor Show) and will allegedly pump out 440 bhp at 7000 rpm with 505 Nm of torque. The engine has similar dimensions to Alfa’s V6 and only weighs 183 kg. With minimal modifications, open to after market tuning specialists, the Maserati V8 has the potential to deliver well over 500 bhp. An out-bored, in-house high output variant, for use in possible future Alfa Romeo Supercars and the 169 GTA, is also under development, and will yield approximately 500 bhp.

A benefit of this V8 engine over the initial plan to use a twin turbo version of the 3.2 JTS V6 is the reduced torque (505 Nm compared to the Biturbo 3.2 V6’s asphalt-ripping 680 Nm), enabling the possibility to not only have a 6-speed automatic transmission but also manual and Selespeed options as well. Another problem with the serial Twin Turbo 3.2 litre V6 engine, which has been actively tested under an Alfa Romeo 166 prototype, lies in the power-band, with maximum power being achieved at only 6000 rpm.

True to the Gran Turismo Allegerita tag, these high performance Alfa’s will be lightweight: the 159 GTA will have a 130 kg weight reduction. The V8-engined GTA’s will retain AWD, as the V8 engine is to be mounted transversely similar to the old Lancia Thema 8.32. Part of the weight saving objective could be achieved through using high-performance parts such as Brembo CCM (Composite Ceramic Material) brakes. These alone weigh 30% less than alternative cast iron discs, and are currently used on high performance cars such as the Ferrari F430."

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Teksti kuulosti kyllä liian hyvältä ollakseen totta :roll:

senor_cit
Viestit: 51
Liittynyt: 26 Huhti 2005, 21:01

Viesti Kirjoittaja senor_cit »

motorhead kirjoitti: olemattomalla italiankielen taidollani päättelin että 'chiavi in mano' olisi verollinen hinta, italiantaitoiset foorumilaiset varmaan korjaavat jos meni metsään...
Joop, chiavi in mano eli avaimet kädessä. Pikkupräntti selostaa, että sisältää alv:n ja toimituskulut, muttei rekisteröintikustannuksia. Eli Suomessa toi toimaritkin on vielä se 600-800 egeä päälle... tosin taitaa täällä sisältää leimaveron, korjatkaa jos oon väärässä.

.sc

senor_cit
Viestit: 51
Liittynyt: 26 Huhti 2005, 21:01

Viesti Kirjoittaja senor_cit »

Officer Cartman kirjoitti: An out-bored, in-house high output variant, for use in possible future Alfa Romeo Supercars and the 169 GTA, is also under development, and will yield approximately 500 bhp.
Tääh... eikös juttu ollu niin, että 166:n seuraaja (ja Lancian seuraava iso) pantiin jo kokonaan jäihin?

.sc

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Sataviisysistä lyhyet kommentit AutoItalia 109:ssä, kunnolla eivät päässeet tykittämään, mutta joitakin kommentteja irtosi:

1.9 JTDM 8v May as well get the 16v, but depends on the price difference
1.9 JTDM 16v Best all-rounder and would be my everyday choice
2.4 JTDM 20v Fierce acceleration when the boost comes in
1.9 JTS Good company car
2.2 JTS Competent and sounds great, but does nothing better than the 1.9 JTDM
3.2 JTS Massive grip, undeniably fast, sounds supeb but ultimately unexciting (kuulostaa ihan saksalaiselta autolta)

Lisäksi lehdessä Tipo 33 ja Lontoosta Riminiin Auto Deltan tyyliin (mukana 2 * 147 GTAM 3.7, GT Super sekä Maserati GranSport.).

Myös Fiat Coupén ostajan opas.
Viimeksi muokannut Vittorio Jano, 08 Elo 2005, 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vittorio Jano kirjoitti:but ultimately unexciting
Tämähän nyt ei ole yhtään kivaa. Saksalaisen auton luonne ja italialaisen auton työnlaatu?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Näin tollasen 159:n Milanossa kadun varressa parkissa. Kävelin puolentoista metrin päästä ohi, mutta en viittiny/kerenny/jaksanu ottaa kuvaa. :lol:
159:n perään oli pysäköity joku oudon näkönen tila-auto, jota ohikulkijat olivat jääneet pällistelemään.
Merkkiä en tunnistanut. Joku prototyyppi kai..

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Lehdistökooste Saksassa kirjoitetuista lehtijutuista aiheena AR 159.

http://www.alfaromeo.de/ALFAROMEO_GERMA ... fa_159.zip

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Italialainen Automobilismo-lehti on koeajanut 159 2,2 JTS:n ja kuulemma antanut mm. seuraavat arvosanat:
- muotoilu 8,5
- ajoasento 8
- ergonomia 6,5
- ilmastointi 8
- etutilat 7,5
- takatilat 7,5
- tavaratila 7
- näkyvyys 6
- moottori 6,5
- vaihteisto 8,5
- ohjaus 9
- jarrut 8
- ajettavuus 8,5
- kiihtyvyys 7.5
- sitkeys 8
- huippunopeus 7,5
- mukavuus 8,5
- varustelu 7,5

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Uudessa Autobildissa kahden aukeaman juttu lancia delta integralesta ja lancian tehtaasta sekä aukeaman juttu bella italiasta, isossa kuvassa monta kaunista 75:sta :)

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Samaisessa lehdessä myöskin ilmeisesti taiteilijan tulkinta uudesta Alfa Spiderista. Näytti hienolta.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
EVO
Viestit: 323
Liittynyt: 14 Syys 2003, 03:41

Viesti Kirjoittaja EVO »

Syyskuun Classic & Sports Car:ssa juttua parhaiten arvonsa säilyttävistä Alfoista ja isompi juttu Spidereista. Hyviä sijoitusvinkkejä...

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Alfa Romeo 159 Top Gearissa.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

"Besides no one buys a 156 more than once because Alfas sometimes break and the dealers treat their customers like dirt." :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Lainaus top gearin tekstistä.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »


Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Viimeisessä Teknikens Världissä on 156 käytettynä-raportti, harvoin saa noin positiivista tekstiä Alfan kestävyydestä lukea.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
155156
Viestit: 2080
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

rim kirjoitti:4 tähteä
Saksalaiset autolehdet vetää aina niiiiiin kotiinpäin, että ei ole tosikaan. Vaikka olisi urheiluauto-vertailussa Ferrari F430 ja VW Polo diesel, VW voittaisi jollain verukkeella kuitenkin.

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Näytti olevan Autoscoutissakin jokin artikkeli.

2,2 159
http://www.autoscout24.de/content_ger/m ... lfa159.asp
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Leergewicht (kg) 1.565

Please kertokaa että tuo tarkoittaa painoa maksimi kuormalla tjsp :shock: Saksa kun ei oikein taivu.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Heh oliskin poikaa kun omapaino olisi vain luokkaa tonni :wink:

Avatar
mchammeri
Viestit: 126
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 12:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mchammeri »

Leer = tyhjä, valitettavasti. :lol:

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Teknikens världin web-osiossa on juttuja Alfa Romeosta vaikka muille jaettavaksi. Alfa Romeo 159 1,9 JTS tai vaikkapa Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4. Tai 1750 Berlina v. 156 Selespeed.

Myös tuolla Vi bilägarella on muutama koeajo & testi, myös käytetystä 156:sta.

Vastaa Viestiin