Ohutseinäisellä metalliputkella korjasin. Tiukka sovitus ilman mitään liimoja, niin ei vuoda.
Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 555
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Polforea kirjoitti: ↑11 Syys 2023, 20:01Tuossa on valittuna moottorin nopeus ja sytytys- sekä ruiskuajoitukset, mutta koska vikakoodi on nenäkepin asennosta, niin pitäisi kaivella sen nenäkepin asento. Listaa etiäppäin selaamalla sieltä löytyy (tajusin vasta äsken, että voin tarkistaa nämä simulaatiomoodilla):
-Phase variator control (intake)
-Intake phase variator position
-Desired intake phase variator position
-Phase variator control (exhaust)
-Exhaust phase variator position
-Desired exhaust phase variator position
Kun tuosta käppyräruudulta painaa Stop ja perään Export, pääsee login tallentamaan tiedostoon. Voit halutessasi tuupata tiedostoa vaikka tännepäin, niin tulkinnassa voi auttaa etänäkin.
Kummankin nokan haluttu ja mitattu asento pitäisi siis olla lähellä toisiaan ja toteuman seurata pyyntiä, eli Intake phase variator position pitäisi seurata Desired intake phase variator positionia. Vastaavasti pakopuolella Exhaust phase variator positionin pitäisi seurata Desired exhaust phase variator positionia. Siellä on fyysiset hitaudet läsnä, joten toteuman pitäisi aina seurata pyyntiä pienellä viiveellä eikä välttämättä osu mittaustarkkuuden rajoissa täysin samalle asteelle, mutta pitäisi olla samalla tontilla. Tasaisella tyhjäkäynnissä ero näkyy yleensä selvästi, kun pyynnin pitäisi pysyä melko paikallaan. Antamalla kaasua - jopa ilman kuormaa - näet miten pyynti (Desired...) muuttuu ja toteuma sen perässä.
Kiitos vastauksesta. Mulla oli ne silloin kanssa valittuna, niistäkin on kuvat muttei nyt löytynyt läppäriltä sitä toista screenshottia kun etsin. Se kulma oli tyhjäkäynnillä kuiteski 36-37 luokkaa. En muista desired kulmaa. tyhjäkäynti välillä heitteli ja tällöin moottori kävi epätasaisesti ja auto tärisi. Käyn läpi uudestaan kunhan tulisi ei sateinen päivä taas.
- Polforea
- Viestit: 10786
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Je, just se desiredin ja toteutuneen ero on merkitsevä noiden ajoitusvirhekoodien kannalta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Maunu
- Viestit: 3403
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Imusarja on vaihdettu uuteen muutama vuosi sitten. Tanko on paikoillaan.
Karstaa ei ollut yhtään map anturissa, joten tuskin imusarja on karstoittunut. Egr pitäisi olla tulpattu, jos ei pelti ole syöpynyt rikki.
Öljyä map anturissa vähän oli, mutta ei tuo kone tunnu öljyäkään syövän pahasti, alle desin tuhannella kilometrillä, josta suurin osa tulee turbon paluulinjan putken tiivisteen välistä.
Täytyy kokeilla vielä ottaa map anturi irti vaikuttaako jotain arvoihin.
Tässä autossa on kaiketi joku viri softa edellisen omistajan ajalta. Voisikohan nuo pyyntiarvot olla sen takia pielessä?
Karstaa ei ollut yhtään map anturissa, joten tuskin imusarja on karstoittunut. Egr pitäisi olla tulpattu, jos ei pelti ole syöpynyt rikki.
Öljyä map anturissa vähän oli, mutta ei tuo kone tunnu öljyäkään syövän pahasti, alle desin tuhannella kilometrillä, josta suurin osa tulee turbon paluulinjan putken tiivisteen välistä.
Täytyy kokeilla vielä ottaa map anturi irti vaikuttaako jotain arvoihin.
Tässä autossa on kaiketi joku viri softa edellisen omistajan ajalta. Voisikohan nuo pyyntiarvot olla sen takia pielessä?
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
159 2.4 JTDm arvot ovat joutokäynnillä EGR auki ja EGR kiinni seuraavat tehtaan mukaan,
EGR auki, mitattu ilmamassa (mg/ruiskutus) 205-265 / EGR avoinna 30-55%
EGR suljettu, 400-530 / EGR avoinna <5 %
Jos mitattu arvo on suurempi kuin tavoite, vaihda ilmamassamittari, semmoista vaihtoehtoa ei edes ole, että tavoite olisi korkeampi kuin mitattu!
Mittausolosuhteet, kone 90ast, EGR auki/kiinni taulukon mukaan. Ei vikoja muistissa! Ilmamassamittari oikein päin, verkko koneeseen päin!
Navat, 1. 12V 2. Maa 3. lämpötilasignaali 4. Ilmamassasignaali ( 850 rpm - 355, 3000 rpm- 638, 5000rpm - 615 mg/ruiskutus (arvot 1.9 JTDm 8v)
Digitaalisen ilmamassamittarin signaali lähetetään moottorin ECU:lle, jonka amplituudi on 5V ja taajuus 1.4 kHz... 12 kHz.
Ilmamassamittariin ongelmat tuntuvat keskittyvän minunkin mielestä, tosin jos/kun EGR on tulpattu ja ohjelma on muokattu, mitä ne vaikuttaa?
EGR auki, mitattu ilmamassa (mg/ruiskutus) 205-265 / EGR avoinna 30-55%
EGR suljettu, 400-530 / EGR avoinna <5 %
Jos mitattu arvo on suurempi kuin tavoite, vaihda ilmamassamittari, semmoista vaihtoehtoa ei edes ole, että tavoite olisi korkeampi kuin mitattu!
Mittausolosuhteet, kone 90ast, EGR auki/kiinni taulukon mukaan. Ei vikoja muistissa! Ilmamassamittari oikein päin, verkko koneeseen päin!
Navat, 1. 12V 2. Maa 3. lämpötilasignaali 4. Ilmamassasignaali ( 850 rpm - 355, 3000 rpm- 638, 5000rpm - 615 mg/ruiskutus (arvot 1.9 JTDm 8v)
Digitaalisen ilmamassamittarin signaali lähetetään moottorin ECU:lle, jonka amplituudi on 5V ja taajuus 1.4 kHz... 12 kHz.
Ilmamassamittariin ongelmat tuntuvat keskittyvän minunkin mielestä, tosin jos/kun EGR on tulpattu ja ohjelma on muokattu, mitä ne vaikuttaa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Tuossa meidän MES-arvoja vakio ECU, Näkyy vähän suttuisena, mutta voin toimittaa SP jos tarvis
- Al Fist
- Viestit: 14
- Liittynyt: 14 Tammi 2022, 13:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 Berlina 2.2
Kivoin exä Mercedes-Benz A 160.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Näillä monipuolisille ja epäsäännöllisille ominaisuuksille näyttäisi nyt löytyneen selittävä tekijä. Oireet katosivat kun akulta lähtevä maadoituskaapeli uusittiin, ja ovat pysyneet poissa pari kuukautta. Operaation suoritti Auto-Alarm Lahdessa, jota eräs toinen korjaamo taudinkuvauksen kuultuaan suositteli. AA:n sähkäri oli äkännyt, että maadoitusjohto kuumenee kuormittaessa tulikuumaksi. Oppia ikä kaikki!Al Fist kirjoitti: ↑16 Helmi 2023, 14:03Oireiden kuvaus: herkkyys sähkönkulutuksen muutoksille ja blackoutit
Auto (2.2. JTS berlina -06, 208 000 km) saattaa päiviä tai viikkojakin toimia ihan normaalisti. Akku ja lautaussäädin ilmeisesti vaihdettu 2020.
Toisinaan kun kytkee jotain päälle (vilkun, pyyhkijät, pitkät valot) mittariston valaistuksessa tapahtuu ihan silmänräpäyksen nopea himmeämpänä käyminen.
Huonona päivänä vastaavassa tilanteessa (erityisesti maantievauhdissa pitkät päälle) tapahtuu ihan selkeä tyyliin 0,2 sekunnin blackout:
- veto nykäisee, ajovalot ja kojelaudan valot käväisevät pimeänä
- ilmoitus "ASR/VDC disconnected"
- mahdollisesti moottorin vikavalokin päälle ja "check engine"
- nopeusmittarin neula alkaa tekemään erikoista sahaavaa liikettä, esim. 80 km/h vauhdissa neula alkaa sahata n. 60-80 väliä ikäänkuin 60 olisi trampoliini josta se hyppii 80 korkeudelle. Tätä voi jatkua pitkään, saattaa kadota jarrun painalluksella tai lakata kohta itsestäänkin
- uutena oireena moottoritievauhdissa kävi nyt jo niinkin, että moottorista heikkeni tehot, bensamittari vajosi nolliin ja bensavalo syttyi (tankki ihan täynnä), ja auton pysäyttäessä tyhjäkäynti oli katkonaista. Auton uudelleen käynnistäminen poisti muut oireet ja jätti enää vikavalot päälle, ja loput 100km pystyi ajamaan perille
- ja hiljattain blackout kävi kunnon loskamyräkässä maantiellä jo koskematta mihinkään katkaisijaan
- Kesällä myös ilmastoinnin päällä pitäminen on aiheuttanut sitä, että liikennevaloissa seisoessa auto pysyy hädin tuskin käynnissä kun virta katkeilee muutaman sekunnin välein ja mittaristossa vilkkuu valoshow
No ilman helikopteria mittaristossa ei sentään tarvitse ajella, koska moottoripuolelta tulee vielä nokka-akselien asentovirhettä ja sytytyksenajoitus on pielessä. Kahtellaan tätä sitten seuraavaksi, näköjään tätä matkakumppania saa neljännesvuosittain käyttää kuntouttavassa hoidossa.
- UusAlfisti
- Viestit: 63
- Liittynyt: 19 Helmi 2021, 20:55
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0 TB 200 hp (Celtic ohjelma 324 hp)
Alfa Romeo 159 2.2 JTS 185hp (Exä. Semmonen tosi kaunis, mut hullu ja jää vainomaan)
Audi a4 b8 2.0 TDI exä (elämäni yks suurimpia virheitä)
Renault Clio sport 2.0 RS 172 (my first love)
Citroen C3 Picasso (Niin ruma että oli söpö)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Ois myynnissä netissä 159 q4 1000€.
Antaa vikakoodia kuulema p0340, kone kolisee mut käynnistyy normaalisti. Mikä tos voi olla? Harkitsen kyl vakavasti ostoa kun Giulia lähtee tod näk pakkomyyntiin nykysen elämän tilanteen takia, joten tähtäimes ois vanhempi halvempi ja NELIVEDOLLA 159
Antaa vikakoodia kuulema p0340, kone kolisee mut käynnistyy normaalisti. Mikä tos voi olla? Harkitsen kyl vakavasti ostoa kun Giulia lähtee tod näk pakkomyyntiin nykysen elämän tilanteen takia, joten tähtäimes ois vanhempi halvempi ja NELIVEDOLLA 159

Alfa Romeo, joka on tehnyt kuljettajista mekaanikkoja vuodesta 1910 lähtien.
- Polforea
- Viestit: 10786
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Vikakoodi viittaa vissiin nokan asentoanturiin, joten kahden vian peli kyseessä. Kolinasta paha sanoa kuulematta, mutta se voinee tulla alakerran laakeroinnista, kaksoismassavauhtipyörästä, jostain apulaitteesta tai jostain muualta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Juuh elikkäs se intake value pysyi nollassa koko tarkkailun ajan eli oletusti anturi paskana. Kävin hakemassa uuden, mutten ole kerinnty vielä vaihtamaan.
ulostulo valuet ei ollutkaan -36 vaan -0,3 ja -0,360 luokkaa.
Se ei jostain syystä antanut tallentaa sitä graafia? Se export nappi pysyi harmaana vaikka lopetti nauhoittamisen.
- Polforea
- Viestit: 10786
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Vaiko sittenkin solenoidi? Olisi tosi jännä tapa anturilla hajota, että tarjoaisi asentotietoa mutta meinaisi sen olevan nollassa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
159 ja temppuilevat sähköikkunat
Jos tuon saa piuhaan, niin pystyykö sille ajaa jonkin "tehdasasetusten palautuksen" ikkunoille, kun toimivat ihan miten sattuu? Vai olisiko jtn näppärää vinkkiä mitä muuta kokeilisi?
Jos tuon saa piuhaan, niin pystyykö sille ajaa jonkin "tehdasasetusten palautuksen" ikkunoille, kun toimivat ihan miten sattuu? Vai olisiko jtn näppärää vinkkiä mitä muuta kokeilisi?
- Polforea
- Viestit: 10786
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
^Muistaakseni ei. Mutta todennäköisin syypää lienee kuskin oven nappulapaneeli, joka tuppaa saamaan kosteutta sisäänsä, hapettumaan ja antamaan käskyjä miten sattuu, joten aloittaisin tutkinnan sen sisäisellä puhdistamisella.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Eikö sen pitäisi antaa mitään jos se on rikki? Eli meinaa et antaa 0 sille anturille koska solenoidi tarjoaa sitä?
Missäs tää solenoidi sijaitsee? Eperistä tarkoittaako noi electro valvet kyseistä solenoidia?
Huomenna pitäisi olla pouta päivä täällä niin kerkiän vaihtamaan ton anturin. Jos ei asia muutu niin ainakin on toi edellinen sitten varalle..
- Polforea
- Viestit: 10786
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Siellä nokkapyörässä on sellainen nypylä, jota anturi haistelee, eli anturi huomaa kun nypylä menee siitä ohi ja ilmoittaa tämän moottorinohjaukselle, joka tietää moottorin asennon muiden anturien ansiosta ja vertaa siihen, missä kohtaa nokka-akselin pitäisi kierrostansa olla menossa.
Jos siis anturi hajoaa, niin nokka-akselin asentotiedon pitäisi puuttua kokonaan. On mahdollista, että tässä tilanteessa moottorinohjaus jättää nokka-akselin ajoituksen ohjaamatta ja olettaa sen olevan nolla-asennossa, mutta koska moottorinohjaus tekee tämän tietoisesti, sen pitäisi myös antaa vikakoodi siitä anturista.
Jos taas nokka-akselin asentoa mitataan siihen nolla-asentoon eli perusasentoon ihan iloisesti ja moottorinohjaus yrittää sitä säätää (se desired -arvo muuttuu) mutta ei vaan muutu, niin todennäköisesti vika ei ole asennon anturoinnissa, vaan asennon säätämisessä, joka taas minusta viittaa siihen solenoidiin.
Solenoidi näyttää tosiaan olevan ePerissä nimellä Elektro-valve. Jos veikkaan auton oikein (1.9JTS pre-facelift) ja tulkkasin ePeriä oikein, on osanumero joko 71773494 tai 71773493 (toinen on pako ja toinen imu).
Jos siis anturi hajoaa, niin nokka-akselin asentotiedon pitäisi puuttua kokonaan. On mahdollista, että tässä tilanteessa moottorinohjaus jättää nokka-akselin ajoituksen ohjaamatta ja olettaa sen olevan nolla-asennossa, mutta koska moottorinohjaus tekee tämän tietoisesti, sen pitäisi myös antaa vikakoodi siitä anturista.
Jos taas nokka-akselin asentoa mitataan siihen nolla-asentoon eli perusasentoon ihan iloisesti ja moottorinohjaus yrittää sitä säätää (se desired -arvo muuttuu) mutta ei vaan muutu, niin todennäköisesti vika ei ole asennon anturoinnissa, vaan asennon säätämisessä, joka taas minusta viittaa siihen solenoidiin.
Solenoidi näyttää tosiaan olevan ePerissä nimellä Elektro-valve. Jos veikkaan auton oikein (1.9JTS pre-facelift) ja tulkkasin ePeriä oikein, on osanumero joko 71773494 tai 71773493 (toinen on pako ja toinen imu).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Maunu
- Viestit: 3403
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Eilen sain vaihdettua 159:siin ilmamassamittarin ja rail-paineanturin.
Virisofta ei anna tehdä uusien osien alustusta MESsillä.
Edelleen on ilmamäärän arvo ja pyynti älyttömän korkealla, mutta musta savu loppui kuitenkin kaasutusten aikana, joten lähdin pikatielle kaasupohjassa ajelemaan ja kärylappua hakemaan.
Lopputulos oli riittävä joka polkaisulla, joten ainakin jotenkin tämä korjaantui.
Nyt on siis taas mahdollinen vuosi 159:sin kanssa edessä.
Harmittaa tuollaiset virisoftat, jotka estävät autoa toimimasta oikein. Tämän softauksen on teettänyt joku edellinen omistaja eikä ole mitään tietoa kuka ja missä on tehty. Palautus alkuperäiseen maksaisi varmasti enemmän kuin auton arvo on, joten tällä mennään niin kauan kuin auto toimintakuntoinen on.
Tänään vielä täytyisi laittaa uusi jakopää paikoilleen, niin uskaltaa taas ajella.
Virisofta ei anna tehdä uusien osien alustusta MESsillä.
Edelleen on ilmamäärän arvo ja pyynti älyttömän korkealla, mutta musta savu loppui kuitenkin kaasutusten aikana, joten lähdin pikatielle kaasupohjassa ajelemaan ja kärylappua hakemaan.
Lopputulos oli riittävä joka polkaisulla, joten ainakin jotenkin tämä korjaantui.
Nyt on siis taas mahdollinen vuosi 159:sin kanssa edessä.
Harmittaa tuollaiset virisoftat, jotka estävät autoa toimimasta oikein. Tämän softauksen on teettänyt joku edellinen omistaja eikä ole mitään tietoa kuka ja missä on tehty. Palautus alkuperäiseen maksaisi varmasti enemmän kuin auton arvo on, joten tällä mennään niin kauan kuin auto toimintakuntoinen on.
Tänään vielä täytyisi laittaa uusi jakopää paikoilleen, niin uskaltaa taas ajella.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Isola
- Viestit: 1870
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Korjaanpa tuota aiempaa postaustani siitä pyydetystä ilmamäärästä. Jostain syystä kuvittelin hetken sen olevan ilmamassa per kierros, kun se on ilmamassa per ruiskutus eli sylinterin täytös. Se siis on todellakin älyttömän korkea ja selittynee juuri sillä virisoftalla. Mahdollisesti sillä huijataan sallitun polttoainemäärän ylärajan laskentaa ECUssa. Tämä nyt on puhdasta arvailua.
Järkiautoilija
- Aquatica
- Viestit: 14819
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Alkuperäinen softa oli 79,- kaikkinensa Hyvinkäällä hyvin palvelevassa harrastajaystävällisessä merkkipaikassa. Tuli jopa uusin softa. Tämä toki viime vuonna, mutta kuitennii. Tuskin on montaa satkua tullut hintaa lisää.Maunu kirjoitti: ↑23 Syys 2023, 12:20Eilen sain vaihdettua 159:siin ilmamassamittarin ja rail-paineanturin.
Virisofta ei anna tehdä uusien osien alustusta MESsillä.
Edelleen on ilmamäärän arvo ja pyynti älyttömän korkealla, mutta musta savu loppui kuitenkin kaasutusten aikana, joten lähdin pikatielle kaasupohjassa ajelemaan ja kärylappua hakemaan.
Lopputulos oli riittävä joka polkaisulla, joten ainakin jotenkin tämä korjaantui.
Nyt on siis taas mahdollinen vuosi 159:sin kanssa edessä.
Harmittaa tuollaiset virisoftat, jotka estävät autoa toimimasta oikein. Tämän softauksen on teettänyt joku edellinen omistaja eikä ole mitään tietoa kuka ja missä on tehty. Palautus alkuperäiseen maksaisi varmasti enemmän kuin auton arvo on, joten tällä mennään niin kauan kuin auto toimintakuntoinen on.
Tänään vielä täytyisi laittaa uusi jakopää paikoilleen, niin uskaltaa taas ajella.
Vähämaan Autopalvelu teki hyvää työtä.
Huom, jos jotain DPF:iä tai EGR:iä on softattu pois, ne on parempi olla olemassa vakiosoftalla

- Maunu
- Viestit: 3403
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
DPF polttoa ei ole koskaan tuo auto tehnyt, joten tuskin sitä siellä on. En ole koskaan tutkaillut sinne mitä laatikko sisältää.
Jakopää tuli laitettua. Meni käsittämättömän helposti, vaikka yleensä tuo neliveto vähän on häirinnyt koneen tunkkausta ylöspäin.
Laiskana miehenä en jaksanut edes lukita kampiakselia paikoilleen. Pelkällä nokka-akselin lukituksella mentiin ja jakohihnan merkeillä.
Kun kerran olivat kaikki paikoillaan niin kiristin vaan tiukkaan ja pari kierrosta koneelle käsin.
Oli jo aika vaihtaa osat kun kaikissa laakereissa tuntui selvästi välystä.92tkm oli edellisestä vaihdosta ja 5 vuotta.
Nyt kone käy nätimmin. Vesipumpun pitämä uellus katosi uuden pumpun asennuksen myötä.
Ilmin ja turbon välisen putken turbon pään klemmarin vaihdoin uuteen kun tuntui ettei enää jaksanut kiristää putkea kunnolla kiinni.
Voi olla että oli hiukan ohivuotoa tuolta päästä mittauksessa.
Yksi pysäköintitutkan anturikin vaihtui etupuskuriin.
Radion vaihdoin Kiinalaiseen ikivanhaan android radioon. Samalla lähti blue & me pois tilaa viemästä. MESsillä sain muutettua body computerista blue &me asetukset pois. Kilometrien vilkunta loppui type 2 displayllä ja proxy alligmentilla.
Jakopää tuli laitettua. Meni käsittämättömän helposti, vaikka yleensä tuo neliveto vähän on häirinnyt koneen tunkkausta ylöspäin.
Laiskana miehenä en jaksanut edes lukita kampiakselia paikoilleen. Pelkällä nokka-akselin lukituksella mentiin ja jakohihnan merkeillä.
Kun kerran olivat kaikki paikoillaan niin kiristin vaan tiukkaan ja pari kierrosta koneelle käsin.
Oli jo aika vaihtaa osat kun kaikissa laakereissa tuntui selvästi välystä.92tkm oli edellisestä vaihdosta ja 5 vuotta.
Nyt kone käy nätimmin. Vesipumpun pitämä uellus katosi uuden pumpun asennuksen myötä.
Ilmin ja turbon välisen putken turbon pään klemmarin vaihdoin uuteen kun tuntui ettei enää jaksanut kiristää putkea kunnolla kiinni.
Voi olla että oli hiukan ohivuotoa tuolta päästä mittauksessa.
Yksi pysäköintitutkan anturikin vaihtui etupuskuriin.
Radion vaihdoin Kiinalaiseen ikivanhaan android radioon. Samalla lähti blue & me pois tilaa viemästä. MESsillä sain muutettua body computerista blue &me asetukset pois. Kilometrien vilkunta loppui type 2 displayllä ja proxy alligmentilla.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
159 äänentoisto täysin mykkä, itse radion vaihto ei auttanut. Mankka itsessään on elossa ja löytää kanavat tms muttei ääntä. Missä lienee ongelma
- Maunu
- Viestit: 3403
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Onko Bosen? Jos bose ei saa herätevirtaa mankalta niin ei kuulu mitään.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Bosen on kyllä, vaihdettu siis toinen mankka joka on ehjä mutta hiljaiselo jatkuu,
- Polforea
- Viestit: 10786
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Siellä mankan takana on se kolmivärinen liitin, josta lähtee Bosen herätevirta, piuha on muistaakseni sininen. Kaavio on printattuna soittimeen ja jos oikein tulkkaan sähkökaaviota, pinni 6 molemmissa päissä, sekä vahvarilla että soittimella. Tuon johdon kiinniolo soittimelta kannattaa varmistaa ensimmäisenä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.