Italiassa ti 40.140 + 500 lämm. penkit ja ratti.molsky kirjoitti: ↑10 Elo 2023, 17:55Linjassa kilpailijaansa nähden Suomessakin.
https://www.autoexpress.co.uk/car-group ... est-review
Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Valvoja: Moderators
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
- Kari
- Tommi
- Viestit: 640
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
En nyt ihan heti ole tilaamassa, mutta kävin katsomassa konfiguraattoria (Italian sivuilla).
Värit on ihan hyvät, mutta sisustaa ei saa kuin mustilla penkeillä. Mitä ihmettä?
Värit on ihan hyvät, mutta sisustaa ei saa kuin mustilla penkeillä. Mitä ihmettä?
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
-
- Viestit: 127
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03
Lancia k Busso '99 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Just eilen kiinnitin samaan huomiota, kun pläräsin AutoScoutin reilua tuhatta Tonalea läpi. Joka ikinen oli mustilla penkeillä. Alkavat mokkanahat jäädä marginaaliin...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11253
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Tässä ollaan taas valovuosia monia kilpailijoita jäljessä.
Laajat konfigurointimahdollisuudet ovat osa premium -tilauskokemusta.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Mielenkiintoinen nelivetotesti, mikä varmaankin pätee myös Tonaleen (Dodge Hornet testissä).
https://www.youtube.com/watch?v=qRL7HHPOPJQ
Computer says no. AInakin talvella Stadin tienvarsiparkkauksessa voi hyvinkin tulla häikkä vastaan.
https://www.youtube.com/watch?v=qRL7HHPOPJQ
Computer says no. AInakin talvella Stadin tienvarsiparkkauksessa voi hyvinkin tulla häikkä vastaan.
- 155156
- Viestit: 2094
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Sergio Marchionnella oli visio Alfa Romeon tulevaisuudesta. Tonale on sen vision vastakohta.
Viimeksi muokannut 155156, 15 Elo 2023, 09:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Kyseessä oli 2-litrainen versio jossa perinteisempi nelivetototeutus, ei siis saatavilla tällä kombolla kotimaasta. Tonalen ainoa nelikko, jonka Suomalaisesta kaupasta voinee lopulta ostaa, tulee olemaan PHEV - jossa etupää bensalla ja takana sähköllä toimiva moottori.ladyalfa kirjoitti: ↑14 Elo 2023, 22:22Mielenkiintoinen nelivetotesti, mikä varmaankin pätee myös Tonaleen (Dodge Hornet testissä).
https://www.youtube.com/watch?v=qRL7HHPOPJQ
Computer says no. AInakin talvella Stadin tienvarsiparkkauksessa voi hyvinkin tulla häikkä vastaan.
- Tämäkään ei ole mikään paras mahdollinen nelivetototeutus, itsellä ollut kaksi BMW:tä vastaavalla toteutuksella (ja olen ajellut Volvon samanlaisia, jotka vielä synkempiä). Totta puhuen niin ainoa paikka jossa tämä toteutus on ihan jees on talvinen parkkipaikka tai kadunvarsi, jossa nopeudet ovat pieniä ja autoa pitää lähinnä siirtää. Kovemmassa vauhdissa katkos etu- ja takapään välillä alkaa sitten tuntua.
Mutta ei siis päde tuontiohjelman mukaisiin Tonalen malleihin tämä sensoriongelma, jossa pintakaasun ja yli 15km/h pyörintäeron mittaaminen yhdestä renkaasta triggeröi vikatilan. Ainakaan siis sellaisenaan, koska nelivedon toteutus on eri. Voi toki olla että sama ohjauslogiikka ATK:sta autossa löytyy...
-
- Viestit: 127
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03
Lancia k Busso '99 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Koeistuin ja -katselin tänään Tonalen omaa autoa huollosta hakiessa. Iski samanlainen omistamisenhalu, kuin Giuliettan kanssa aikanaan. Toki G:n kanssa halu syntyi lehtijuttujen kautta, Tonalen kanssa päinvastoin, eli luonnollisessa koossa kohtaamisen perusteella. Ihan Alfan oloinen auto.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11253
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Jos ei ole pakko saada omaa nimeä omistajaksi, Tonale kiinnostaa ja 130 hevosta piisaa, niin Autoverkkokaupalla aika hyvä tarjous. Ajokilometrit 15tkm/vuosi.
499€/kk
499€/kk
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 127
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03
Lancia k Busso '99 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Nyt aletaan taas puhua kaupanteosta, koska kukaan ei vuoden päästä hyvitä 45k nyt 51k autosta, niin näin näitä pitäisi mielestäni myydä. Tätä lisää.
- hjpp
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Viisikymppiä kun laittaa lisää, niin voi ajaakin jonnekin.
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Voi olla että Autoverkkokaupan indikoima 799€/kk olisi se "oikea" yhden vuoden hinta 51k€ kevythyrbidille vuoden 2023 lopussa. Jos näin on niin alennus on tuntuva. En osaa käytetty auto matematiikkaa tarpeeksi kommentoidakseni.
Sen sijaan haastan korotetun MHEV hatchbackin lähtöhinnoittelua.
35k€ ostaisi vaikka OK varustellun MG4 täyssähkön
50k€ saisi vaikka Tesla Model Y
Tai jos elektroneiden liikettä ei ole näppärästi kotona tarjolla niin vaikka
35k€ Mitsubishi ASX MHEV
45k€ Cupra Formentor PHEV
Onhan se nätti kuten Alfat (lähes) aina mutta mielestäni ei kilpailukykyinen tällä markkinalla.
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Hinnoittelu on vain yksi osa tätä Tonalen saagaa. Kiva että jotkut ovat näitä hankkineet - mutta volyymia tällä kaivattiin. Koeajon surullinen merkin hyvästelyn tunnelma ei ole kadonnut. Ja Brennero lienee lisää samaa , Carrozzeria Alfa Romeo -tavaraa…FinPat kirjoitti: ↑16 Syys 2023, 10:10Voi olla että Autoverkkokaupan indikoima 799€/kk olisi se "oikea" yhden vuoden hinta 51k€ kevythyrbidille vuoden 2023 lopussa. Jos näin on niin alennus on tuntuva. En osaa käytetty auto matematiikkaa tarpeeksi kommentoidakseni.
Sen sijaan haastan korotetun MHEV hatchbackin lähtöhinnoittelua.
35k€ ostaisi vaikka OK varustellun MG4 täyssähkön
50k€ saisi vaikka Tesla Model Y
Tai jos elektroneiden liikettä ei ole näppärästi kotona tarjolla niin vaikka
35k€ Mitsubishi ASX MHEV
45k€ Cupra Formentor PHEV
Onhan se nätti kuten Alfat (lähes) aina mutta mielestäni ei kilpailukykyinen tällä markkinalla.
Ei tuo tarkoita että huonoja olisivat! …en vain löydä sitä jotakin joka Scudetton takana pitäisi luurata. Mutta hittojako minä tiedän, en tykkää 159:stäkään. Olen siis mielelläni väärässä tämänkin suhteen!
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
15tkm/a = 1250 km/kk ei tosiaan kovin pitkälle kanna ja pääomakulut 0.3992 €/km
25tkm/a = 2083 km/kk -> Pääomakulut 0.26352 €/km
Vaikka yksityisleasinginä tuota markkinoidaan niin näyttä kyllä siltä että hintaan kuuluu vain pääomakulut ja talvirenkaat. Kaikki muu (vakuutukset, huollot, yms.) näyttäisi menevän omasta pussista.
-
- Viestit: 127
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03
Lancia k Busso '99 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Silti, uuden 50k€ Alfan kanssa pääomakulut ovat ainakin mulle se suurin ongelma. Kilsoja käyttikseen tulee nykyään se 15t, loput antiikkivehkeillä tms. Aikoinaan tuli 25t/a pelkkään käyttikseen, ja tuolloin uusi 30k€ Giulietta oli helppo valinta, kun pääomakuluille tuli riittävästi vastinetta ml. uuden auton takuu, jota tosin ei tarvittu kuin siihen kuuluisaan antenninjalkaan.FinPat kirjoitti: ↑16 Syys 2023, 13:1615tkm/a = 1250 km/kk ei tosiaan kovin pitkälle kanna ja pääomakulut 0.3992 €/km
25tkm/a = 2083 km/kk -> Pääomakulut 0.26352 €/km
Vaikka yksityisleasinginä tuota markkinoidaan niin näyttä kyllä siltä että hintaan kuuluu vain pääomakulut ja talvirenkaat. Kaikki muu (vakuutukset, huollot, yms.) näyttäisi menevän omasta pussista.
Kiteytettynä: uuden Alfan hankinnan suurin kyssäri (järki päässä) liittyy tällä hetkellä pääomakuluihin, kun mallisto on käytännössä hinnat alkaen 50k€. Tunnepuoli on toki asia erikseen, elämää suurempi ja järjellä perustelematon osa Alfalla ajamista. Paitsi kun elämä lyhyt, niin se on nytku eikä sitku...
- niki
- Viestit: 1650
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
- Paikkakunta: Aura
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Hyviä pohdintoja yllä. Kun laskee tuota uuden 50 keur (mikä tahansa automerkki) arvonalenemaa sekä rahoituskustannuksia nykyisillä korkotasoilla vuoden ajaksi, pääsee aika nopeasti lopputulokseen, että 499 eur/kk on siitä huvista talvirenkaiden kanssa hyvinkin kohtuullinen hinta. 549 eur / kk pääsee sitten jo ajamaankin sen 25 tkm, joka mittariin tulisi ainakin allekirjoittaneella joka tapauksessa. Tässä kohtaa vaikeinta on värin valinta sekä sen tosiasian hyväksyminen, että autossa on vain 130 heppaa konepellin alla.
Arvonalenema on yksittäisenä syynä painavin, miksen ainakaan omasta kukkarosta ole voinut edes harkita Tonalen ostoa. Nyt vuoden vanhoja lähes ajamattomia esittelyautoja myydään nettiauton perusteella alkaen 41490 euron hintapyynnillä, kun uuden vastaavan ovh varusteineen on 56985 eur (Montreal green). Jos joku olisi ostanut uuden vuosi sitten täyteen rahaan ja nyt vienyt autokauppaan 25 tkm ajettuna, olisi näpeille tullut todennäköisesti ainakin 20 keur. Vuoden ajelun kustannus on tällöin aivan järjetön. Melkoisen suuret tuet pitänee olla katerakenteessa, että pystyy kk-erän markkinoidulle tasolle painamaan.
Tästä päästään siihen aiemminkin spekuloituun, kuuluuko tällaisen auton maksaa läheskään sitä, mitä hinnasto antaa ymmärtää. Mielestäni siinä on äkkiä laskettuna kymppitonni liikaa. Plugarit sitten asia erikseen kevyemmän autoverotuksen kohtelunkin vuoksi, muttei nekään halpoja ole.
Arvonalenema on yksittäisenä syynä painavin, miksen ainakaan omasta kukkarosta ole voinut edes harkita Tonalen ostoa. Nyt vuoden vanhoja lähes ajamattomia esittelyautoja myydään nettiauton perusteella alkaen 41490 euron hintapyynnillä, kun uuden vastaavan ovh varusteineen on 56985 eur (Montreal green). Jos joku olisi ostanut uuden vuosi sitten täyteen rahaan ja nyt vienyt autokauppaan 25 tkm ajettuna, olisi näpeille tullut todennäköisesti ainakin 20 keur. Vuoden ajelun kustannus on tällöin aivan järjetön. Melkoisen suuret tuet pitänee olla katerakenteessa, että pystyy kk-erän markkinoidulle tasolle painamaan.
Tästä päästään siihen aiemminkin spekuloituun, kuuluuko tällaisen auton maksaa läheskään sitä, mitä hinnasto antaa ymmärtää. Mielestäni siinä on äkkiä laskettuna kymppitonni liikaa. Plugarit sitten asia erikseen kevyemmän autoverotuksen kohtelunkin vuoksi, muttei nekään halpoja ole.
Ammattina autokauppa
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Olen samaa mieltä Alfailun järjettömyydestä mutta Tonalen osalta pitää todeta että omat tunteet ovat jääneet syttymättä. Ehkä 4C, koneesta huolimatta, voisi olla sellainen järjettömyys.
- 155156
- Viestit: 2094
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Vesivuodot ilmeisesti myös Tonalen ominaisuus: water could get into the battery compartment and battery “if submerged for extended periods” can cause the powerpack to overheat.
https://www.carsales.com.au/editorial/d ... cfIf4cLyCM
https://www.carsales.com.au/editorial/d ... cfIf4cLyCM
-
- Viestit: 1499
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Ei hätää, ei aiheuta kuin korkeintaan tulipalon.
- 155156
- Viestit: 2094
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Tonale PHEV bongattu Jyväskylän Delta-auton takapihalla.
- Jiitee
- Viestit: 4343
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
https://www.alfaromeo.fi/wp-content/upl ... 8_2023.pdf
Jokos täällä oli, plugarin Suomi-hinnasto... jää juuri alle 60 kEur Veloce ..
Jokos täällä oli, plugarin Suomi-hinnasto... jää juuri alle 60 kEur Veloce ..
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 911
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
On tuolla hintaa . Samalla rahalla saa huomattavasti suuremman ja takavetopainotteisen mazdan cx-60:en homuran
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Onko kukaan kokeillut tuollaista plugaria? Onko siitä mihinkään?
- Jiitee
- Viestit: 4343
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Kerkiääkö jäsen 155156 ekana ? Jkylässä ainakin yksi yksilö jo...
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 09 Loka 2010, 13:51
- Car(s): GTJ1600
- Paikkakunta: keski-suomi
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Kyseessä jo myyty yksilö..
- Xehpuk
- Viestit: 791
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
1x32A lataus
- 155156
- Viestit: 2094
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Siellä se on edelleen Jkl Delta-auton pihalla, rekisterissä oleva misano blue Tonale PHEV.
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Ei näitä Tonalen plugareita nyt ihan vyöryttämällä niskaan satele. Olisin mieluusti tyypannut. Oh well. Niijoo ^^ plugarin latausnopeus = schmatausnopeus. Ei sillä ole käytännössä (kolmen vuoden kokemuksella) mitään merkitystä. Itse roikottelen yön yli tolpassa, jotta esim aamun sisätilanlämmitys ei syö rangea. Ja laiskuuttani. Aivan sama mitä vauhtia sieltä virtaa pudottelee. Ja jos on tilanne, että tulee pätkäajoa vuorokaudessa enemmän kuin pikkuakussa on rangea ja voisi toivoa välissä lataavansa nopeasti, niin ei välttämättä edes kannata - bensamoottoria on hyvä välillä herätellä, ettei tule yllätyksiä myöhemmin. Plugari ei ole täyssähkö, bensakonetta kuuluukin käyttää. Jos haluaa että bensaa ei pala, niin sitten täyssähköä peliin. Vuosien varrella olen tullut siihen lopputulemaan että plugarin akku on ennen kaikkea mukavuusvaruste. Auto on hiljainen silloin kun haluaa ja lämpö/viilennys onnistuu hienosti luurista - mutta kulkineen paino ei vielä karkaa järjettömäksi, kun akku on pieni ja moottorin saa murisemaan jos pidempää siivua haluaa kulkea. Olen kokemusasiantuntijuuden myötä kallistunut enemmän tykkäämään käyttöautossa plugarismista kuin alkuun edes ajattelin. Ja siksi Tonalen plugari voisi mallin ilmiselvistä puutteista huolimatta olla kaupunkiautoksi hyvä! Summaten - haluan kokeilla. Mistä löytyy koeajoyksilö?
- Xehpuk
- Viestit: 791
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Moposta moottorista huolimatta se Autoverkkokaupan tarjous-Tonale vähän kiinnosteli. Värikin olisi ollut saatavilla. Sitten ynnäilin vähän vetokoukkukuluja ja mietin kovia bensakuluja ja jätin ostamatta
Ehkä sitten joskus!
Ehkä sitten joskus!
-
- Viestit: 911
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
^Paljonkos vetokoukusta tuli lisää maksettavaa kuussa? Paljonko tuolla mopomoottorilla saa vetää?
-
- Viestit: 127
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03
Lancia k Busso '99 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Täälläkin Autoverkkokaupan kanssa oli vuosi-Tonale hieronnassa, mutta vaihtohyvitys Giuliettaan jäi liian alhaiseksi ja kuukausihinta Tonalelle liian korkeaksi.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Turun Deltassa myyntikaveri kertoi, ettei plugari-Tonalea ole lähiaikoina ainakaan tulossa koeajettavaksi. Mahtaako tulla ollenkaan...No, hallin perältä poistunut Stelvio diesel, nyt jäljellä vielä sininen Tonale mhev.
- Kari
- Xehpuk
- Viestit: 791
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Koukun ja muita kiinteitä varusteita saa ihan omalla kustannuksella lisäillä, hyvitykseen ne eivät tosin vaikuta. Mietin sille sitten jonkin "kk-hinnan" arvaamalleni käyttöajalle.
Vetomassa oli muistaakseni 700/1500 kg, mikä riittäisi ihan mainiosti.
-
- Viestit: 127
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03
Lancia k Busso '99 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Nyt ois phevistä tarjolla Business -versioita, vaikutus hintaan luokkaa 3k, eli turhan vaatimattomasti...
Ehkä ensi vuonna saadaan varastosta ylijääneet plugarit Uusi Vuodeksi -diilillä ulos, niin katsotaan sitten taas..
Ehkä ensi vuonna saadaan varastosta ylijääneet plugarit Uusi Vuodeksi -diilillä ulos, niin katsotaan sitten taas..
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 09 Loka 2010, 13:51
- Car(s): GTJ1600
- Paikkakunta: keski-suomi
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11253
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Asiaa.
Pistäpä raporttia, kun maileja kertyy vyölle.
Pistäpä raporttia, kun maileja kertyy vyölle.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Nythän ne kiinnostavat juurikin tuollaisella kelillä ne ajo-ominaisuudet! Miten toimii neliveto? Itsellä ollut kaksi kpl samanlaisia toteutuksia "nelikkoja" - ja katkos etu- sekä takapään välillä on turhan selkeä. Enemmän neljä raapivaa pyörää avustin parkkipaikalle tai hitaasti ajettavalle mökkitielle... Onko Tonale parempi?rosso amaranto kirjoitti: ↑01 Marras 2023, 20:48Sieltä se nyt on lähtenyt kun nastat sai alle. Hirveästi ei ajo-ominaisuuksista pääse mainitsemaan vielä näillä pöpperö keleillä.
Eli autoedulla tuli omaan ajoon.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11253
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
PHEV ei siis onnistu muuttamaan autoa erilaiseksi, potkua toki tulee lisää. Mutta kahden tonnin keijukainen ei silti liiku erityisen iloisesti… Hmmph.Vittorio Jano kirjoitti: ↑06 Marras 2023, 12:39Ei tunnu oikealta Alfalta.
Nelivetoon ei koeajolla ehditty paneutua.
- Macela
- Viestit: 2637
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6) - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Noi Tuulilasin Viikon auto -videot on ihan sketsipätkiä. Mahdollisimman pienellä panostuksella ja ihan sen hetkisen fiiliksen mukaan ympäripyöreitä kommentteja koeajettavista autoista.
Vuoden takasessa videossa Tonalen takatilat oli hyvät mutta nyt tässä PHEV:ssä ahtaat.
Tonale
https://youtu.be/tgul2P1QGuU?t=30
Tonale PHEV
https://youtu.be/0XsOTBqL7go?t=29
Vuoden takasessa videossa Tonalen takatilat oli hyvät mutta nyt tässä PHEV:ssä ahtaat.
Tonale
https://youtu.be/tgul2P1QGuU?t=30
Tonale PHEV
https://youtu.be/0XsOTBqL7go?t=29
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
^Be that it may - mutta ohjauksen osalta allekirjoitan etuvetoisen osalta huomiot. Sisustan positiivisuudet myös. Ja tunnelmat kokonaisuutena. Silti PHEV on kiinnostava - koska sähkö tuo mukavuutta mukanaan. Harmi että auton ongelmat tökkäävät minua ikävällä tavalla. Ei Stelviota tähän voisi vaihtaa. Mutta 2-sarjan plugari BMW, se on eri juttu! Kun vaan olisi jossain ajettavissa ladattava Tonale.
- niki
- Viestit: 1650
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
- Paikkakunta: Aura
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Tuli tällainen 130hv Tonale MHEV sitten napattua uusivuodeksi -diilillä Autoverkkokaupalta Montreal Green värisenä. On se vaan kaunis auto ja väri sopii Tonaleen kuin nenä päähän. Värivalintaan en voisi olla tyytyväisempi. Sisustus sekä mittaristot ovat tyylikkäitä katsella ja viihdejärjestelmä toimii riittävän hyvin. Itseä tuo monessa lähteessä mainittu tehon puute ei ole haitannut, sähkömoottori tuo ripauksen lisää vääntöä polttomoottorin kaveriksi. Ajovalot ovat erinomaiset. Valokuvio on leveä ja mukautuva valojärjestelmä toimii oivallisesti. Ohuehko ohjaustuntuma sekä lievä hermostuneisuus ajokäytöksessä liukkaalla kelillä muistuttaa, että tämä ei ole Giulia, eikä alusta ole Giorgio. Uuden auton viehätystä on lisäksi himmentänyt ensimetreillä, että aika paljon tämän yksilön kanssa on riittänyt odotamatonta haastetta.
Joku on ilmeisesti kolaroinut Hangossa tai kuljetuksessa autoa ja sitä on sen jälkeen parsittu kasaan kiireellä. Ovipahvin lokerossa oli useita irtoruuveja sekä sulakkeiden irrotustyökalu. Helmalistat ovat irti korista ja niiden kiinnikkeitä rikki molemmin puolin, eli ilmeisesti nostettu väärästä kohtaa autoa. Ylimääräinen Speciale -tarra lokasuojaa varten hanskalokerossa kahden kappaleen pakkauksessa muistuttamassa siitä, että toiseen lokariin on uusi sellainen tarvittu, sekä pahimpana juttuna raidetangon mutteri irti pyörästä luovutushetkellä, joten liikkeen ovelta ei pitkälle päästy. Uudelleenkiinnityksen jälkeen ratti oli suoraan ajettaessa reilusti vasemmalle vinossa, jonka korjaus ei viikkoa myöhemmin mennyt putkeen, kun Tonaleen ei löytynyt säätöjä suuntauslaitteesta. Sen sijaan säädöt vedettiin Jeep Compassin asetusten mukaan, jonka jälkeen ratti on vähemmän vinossa, mutta alustan säädöt mahdollisesti enemmän pielessä. Mielenkiintoisia hetkiä tuli koettua 80 km/h vauhdissa jäisellä nelostiellä, kun perä lähti alamäessä suoralla tiellä alta ja auto lähti liukumaan poikittain vastaantulijan kaistalle.
Auto on seissyt edelliskesästä asti Hangossa, joten pyyhkijänsulat ovat odotellessa kovettuneet. Suojateippien liimat jäi irtivetäessä listoihin ja jarrulevyistä seisomisen huomaa myös. Päivityksiä/kampanjoita on auki 9 kappaletta ja vaihteleva määrä vikavaloja syttyy ajossa mittaristoon milloin sateesta, sumusta, märällä liikennemerkkien heijastumista, suorasta auringonpaisteesta tai pimeällä häikäisevästä pihavalosta lasin takana sijaitseviin antureihin. 15 asteen pakkasessa viihdejärjestelmä sekä kartan lataus mittaristoon jymähti käynnistyksessä kertaalleen mustaan ruutuun. Tähän auttoi volumenapin pitäminen pohjassa 30 sekunnin ajan, joka käynnistää järjestelmän uudelleen. Samantapaisia ongelmia Googlen kanssa myös Volvossa ja Polestarissa. Näyttöongelmiin löytyy päivitys kylmiin olosuhteisiin liittyen ja tämän auton softaversiot ovat alkupään tuotannosta. Jäähdytysnesteen lämpötila heiluu kylmillä keleillä 70-80 asteen tietämillä, muttei koskaan nouse 90 asteeseen.
Näiden korjaukselle on aika huomenna varattuna, mutta tuli vielä huomattua jonkun peruuttaneen kaupan parkkipaikalla vetokoukulla keulan muoveista läpi, joten aamu käynnistyy vahinkoilmoituksen naputtelulla vakuutusyhtiöön.
Tuumattiin autoverkkokaupan heppujen kanssa, että jonkun täytyy olla koekaniinina heillekin näissä hommissa, mutta merkkiin liittyvästä tietämättömyydestä huolimatta palveluasenne on ollut tähän asti erinomaisen hyvällä tasolla. Ehkä tämä tästä vielä iloksi muuttuu ja onhan tuossa pihalla seisoessaan Tonalea kiva katsella
Joku on ilmeisesti kolaroinut Hangossa tai kuljetuksessa autoa ja sitä on sen jälkeen parsittu kasaan kiireellä. Ovipahvin lokerossa oli useita irtoruuveja sekä sulakkeiden irrotustyökalu. Helmalistat ovat irti korista ja niiden kiinnikkeitä rikki molemmin puolin, eli ilmeisesti nostettu väärästä kohtaa autoa. Ylimääräinen Speciale -tarra lokasuojaa varten hanskalokerossa kahden kappaleen pakkauksessa muistuttamassa siitä, että toiseen lokariin on uusi sellainen tarvittu, sekä pahimpana juttuna raidetangon mutteri irti pyörästä luovutushetkellä, joten liikkeen ovelta ei pitkälle päästy. Uudelleenkiinnityksen jälkeen ratti oli suoraan ajettaessa reilusti vasemmalle vinossa, jonka korjaus ei viikkoa myöhemmin mennyt putkeen, kun Tonaleen ei löytynyt säätöjä suuntauslaitteesta. Sen sijaan säädöt vedettiin Jeep Compassin asetusten mukaan, jonka jälkeen ratti on vähemmän vinossa, mutta alustan säädöt mahdollisesti enemmän pielessä. Mielenkiintoisia hetkiä tuli koettua 80 km/h vauhdissa jäisellä nelostiellä, kun perä lähti alamäessä suoralla tiellä alta ja auto lähti liukumaan poikittain vastaantulijan kaistalle.
Auto on seissyt edelliskesästä asti Hangossa, joten pyyhkijänsulat ovat odotellessa kovettuneet. Suojateippien liimat jäi irtivetäessä listoihin ja jarrulevyistä seisomisen huomaa myös. Päivityksiä/kampanjoita on auki 9 kappaletta ja vaihteleva määrä vikavaloja syttyy ajossa mittaristoon milloin sateesta, sumusta, märällä liikennemerkkien heijastumista, suorasta auringonpaisteesta tai pimeällä häikäisevästä pihavalosta lasin takana sijaitseviin antureihin. 15 asteen pakkasessa viihdejärjestelmä sekä kartan lataus mittaristoon jymähti käynnistyksessä kertaalleen mustaan ruutuun. Tähän auttoi volumenapin pitäminen pohjassa 30 sekunnin ajan, joka käynnistää järjestelmän uudelleen. Samantapaisia ongelmia Googlen kanssa myös Volvossa ja Polestarissa. Näyttöongelmiin löytyy päivitys kylmiin olosuhteisiin liittyen ja tämän auton softaversiot ovat alkupään tuotannosta. Jäähdytysnesteen lämpötila heiluu kylmillä keleillä 70-80 asteen tietämillä, muttei koskaan nouse 90 asteeseen.
Näiden korjaukselle on aika huomenna varattuna, mutta tuli vielä huomattua jonkun peruuttaneen kaupan parkkipaikalla vetokoukulla keulan muoveista läpi, joten aamu käynnistyy vahinkoilmoituksen naputtelulla vakuutusyhtiöön.
Tuumattiin autoverkkokaupan heppujen kanssa, että jonkun täytyy olla koekaniinina heillekin näissä hommissa, mutta merkkiin liittyvästä tietämättömyydestä huolimatta palveluasenne on ollut tähän asti erinomaisen hyvällä tasolla. Ehkä tämä tästä vielä iloksi muuttuu ja onhan tuossa pihalla seisoessaan Tonalea kiva katsella
Ammattina autokauppa
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
^Onnittelut uudesta kulkineesta ja parempia kilsoja jatkoon!
Asiarapska Tonalen kanssa elämisestä.
Asiarapska Tonalen kanssa elämisestä.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Kyllä nyt Alfistia koetellaan. Yllättävän rauhallista analyysia.niki kirjoitti: ↑06 Marras 2023, 23:48Tuli tällainen 130hv Tonale MHEV sitten napattua uusivuodeksi -diilillä Autoverkkokaupalta Montreal Green värisenä. On se vaan kaunis auto ja väri sopii Tonaleen kuin nenä päähän. Värivalintaan en voisi olla tyytyväisempi. Sisustus sekä mittaristot ovat tyylikkäitä katsella ja viihdejärjestelmä toimii riittävän hyvin. Itseä tuo monessa lähteessä mainittu tehon puute ei ole haitannut, sähkömoottori tuo ripauksen lisää vääntöä polttomoottorin kaveriksi. Ajovalot ovat erinomaiset. Valokuvio on leveä ja mukautuva valojärjestelmä toimii oivallisesti. Ohuehko ohjaustuntuma sekä lievä hermostuneisuus ajokäytöksessä liukkaalla kelillä muistuttaa, että tämä ei ole Giulia, eikä alusta ole Giorgio. Uuden auton viehätystä on lisäksi himmentänyt ensimetreillä, että aika paljon tämän yksilön kanssa on riittänyt odotamatonta haastetta.
Joku on ilmeisesti kolaroinut Hangossa tai kuljetuksessa autoa ja sitä on sen jälkeen parsittu kasaan kiireellä. Ovipahvin lokerossa oli useita irtoruuveja sekä sulakkeiden irrotustyökalu. Helmalistat ovat irti korista ja niiden kiinnikkeitä rikki molemmin puolin, eli ilmeisesti nostettu väärästä kohtaa autoa. Ylimääräinen Speciale -tarra lokasuojaa varten hanskalokerossa kahden kappaleen pakkauksessa muistuttamassa siitä, että toiseen lokariin on uusi sellainen tarvittu, sekä pahimpana juttuna raidetangon mutteri irti pyörästä luovutushetkellä, joten liikkeen ovelta ei pitkälle päästy. Uudelleenkiinnityksen jälkeen ratti oli suoraan ajettaessa reilusti vasemmalle vinossa, jonka korjaus ei viikkoa myöhemmin mennyt putkeen, kun Tonaleen ei löytynyt säätöjä suuntauslaitteesta. Sen sijaan säädöt vedettiin Jeep Compassin asetusten mukaan, jonka jälkeen ratti on vähemmän vinossa, mutta alustan säädöt mahdollisesti enemmän pielessä. Mielenkiintoisia hetkiä tuli koettua 80 km/h vauhdissa jäisellä nelostiellä, kun perä lähti alamäessä suoralla tiellä alta ja auto lähti liukumaan poikittain vastaantulijan kaistalle.
Auto on seissyt edelliskesästä asti Hangossa, joten pyyhkijänsulat ovat odotellessa kovettuneet. Suojateippien liimat jäi irtivetäessä listoihin ja jarrulevyistä seisomisen huomaa myös. Päivityksiä/kampanjoita on auki 9 kappaletta ja vaihteleva määrä vikavaloja syttyy ajossa mittaristoon milloin sateesta, sumusta, märällä liikennemerkkien heijastumista, suorasta auringonpaisteesta tai pimeällä häikäisevästä pihavalosta lasin takana sijaitseviin antureihin. 15 asteen pakkasessa viihdejärjestelmä sekä kartan lataus mittaristoon jymähti käynnistyksessä kertaalleen mustaan ruutuun. Tähän auttoi volumenapin pitäminen pohjassa 30 sekunnin ajan, joka käynnistää järjestelmän uudelleen. Samantapaisia ongelmia Googlen kanssa myös Volvossa ja Polestarissa. Näyttöongelmiin löytyy päivitys kylmiin olosuhteisiin liittyen ja tämän auton softaversiot ovat alkupään tuotannosta. Jäähdytysnesteen lämpötila heiluu kylmillä keleillä 70-80 asteen tietämillä, muttei koskaan nouse 90 asteeseen.
Näiden korjaukselle on aika huomenna varattuna, mutta tuli vielä huomattua jonkun peruuttaneen kaupan parkkipaikalla vetokoukulla keulan muoveista läpi, joten aamu käynnistyy vahinkoilmoituksen naputtelulla vakuutusyhtiöön.
Tuumattiin autoverkkokaupan heppujen kanssa, että jonkun täytyy olla koekaniinina heillekin näissä hommissa, mutta merkkiin liittyvästä tietämättömyydestä huolimatta palveluasenne on ollut tähän asti erinomaisen hyvällä tasolla. Ehkä tämä tästä vielä iloksi muuttuu ja onhan tuossa pihalla seisoessaan Tonalea kiva katsella
Auttaakohan ammattikokemus tässä asiassa ?
No, itsekin joutunut toteamaan että kaikenlaista sattuu ja tapahtuu Alfan kanssa...
- Kari
- Cotzy
- Viestit: 832
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
^^, ^ Joo, sitkeää väkeä ovat Alfistit. No, hyvä kuulla, että Autoverkkokaupan palvelualttius on hyvällä tasolla Alfa Romeoille.
Se on ollut hyvää ja avuliasta myös DS:llä, eikä ole alettu selittämään, kuinka helppoa olisi asettua vain virran vietäväksi ja ottaa se pihan halutuin kippana alle.
Jotkin muut monimerkkitalot moiseen ovat sortuneet.
Tsemppiä Tonalen lastentautien ja kanssaihmisten välinpitämättömyyden kitkemiseen!
Cotzy
Se on ollut hyvää ja avuliasta myös DS:llä, eikä ole alettu selittämään, kuinka helppoa olisi asettua vain virran vietäväksi ja ottaa se pihan halutuin kippana alle.
Jotkin muut monimerkkitalot moiseen ovat sortuneet.
Tsemppiä Tonalen lastentautien ja kanssaihmisten välinpitämättömyyden kitkemiseen!
Cotzy
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Ylläkuvatuista vaikeuksista suurin osa taitaa kuitenkin mennä enemmän maahantuojan toiminnan piikkiin kuin Tonalen lastentauteihin?
- Logistiikassa murjottu ja huolimattomasti, lähes liikenneturvallisuutta vaarantaen "korjattu"
- Pyyhkijän sulat ja suojateipit jämähtäneet liian pitkässä ulkovarastoinnissa
- Kampanjat auki (ensimmäisen vuoden autolla, merkistä riippumatta todella tärkeä tekijä!!!)
- Softat päivittämättä (katso yllä)
- Cotzy
- Viestit: 832
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Joo, ei ole Autoverkkokaupan mokia nämä maahantuojan touhailut.
Mutta haluavat kantaa vastuuta myös vastuuttomien toiminnan korjaamiseksi. Hienoa!
Cotzy
Mutta haluavat kantaa vastuuta myös vastuuttomien toiminnan korjaamiseksi. Hienoa!
Cotzy
- Cotzy
- Viestit: 832
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Raision Autoverkkokaupan tontilta bongasin kolme Tonalea. Valkoisen koeajoauton, yhden Alfa Rosson show roomista ja yhden kilvettömän Alfa Rosson uusien häkistä.
Hyvähän se, että Tonaleita alkaa näkyä säännöllisesti. Pimeällä valotkin erottuu hienosti jo kaukaa .
Cotzy
Hyvähän se, että Tonaleita alkaa näkyä säännöllisesti. Pimeällä valotkin erottuu hienosti jo kaukaa .
Cotzy
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Autoverkkokaupan omistaa Bassadone Automotive Nordic Oy joka on mm Alfan maahantuoja. Eli ei piilouduta maahantuojan taakse.
Re: Alfa Romeo Tonale - kompakti hybridi-SUV
Ja omasta kokemuksesta yli vuoden hallissa seisoneen Stelvion aikanaan hankkineena ehdottaisin joko uuden akun hankkimista tai ainakin tarkkaa akun kunnon seuraamista. Minulla oli akku kärsinyt ja nykyaikaisessa autossa se saattaapi pukata virheilmoituksia laidasta laitaan.
"P0666-0x01 WARP drive malfunctioning"
"P0666-0xFF Self-destruction button pressed"
"P0666-0xGG Immediate detonation"