Tuo on kyllä totta - melko kaukana ollaan jostain Autogefühlista.
Mainokseen saatu hyvää italofiilistä!
Valvoja: Moderators
Tuo on kyllä totta - melko kaukana ollaan jostain Autogefühlista.
Kiitokset Cotzylle tsempeistä! Askel kerrallaan parempaan suuntaan. On sitä isommillakin merkeillä ja maahantuojilla maanantaipäiviä. Raision Autoverkkokaupassa on onnistuttu siinä, miten ystävällisesti ongelmiin on suhtauduttu ja otettu vastuuta asioista, käytetty aikaa heille uusien asioiden tutkimiseen ryhmässä, kommunikoitu niistä avoimesti ja hoidettu pienempiäkin huomioita aikataulussa. Tiskillä on nuorta porukkaa, mutta heillä tuntuu olevan oikeasti näpeissä se missä mennään. Laina-autoa on tarjottu ja lupauksista on pidetty kiinni. Muuta ei tarvitakaan.FinPat kirjoitti: ↑07 Marras 2023, 11:57Ylläkuvatuista vaikeuksista suurin osa taitaa kuitenkin mennä enemmän maahantuojan toiminnan piikkiin kuin Tonalen lastentauteihin?
- Logistiikassa murjottu ja huolimattomasti, lähes liikenneturvallisuutta vaarantaen "korjattu"
- Pyyhkijän sulat ja suojateipit jämähtäneet liian pitkässä ulkovarastoinnissa
- Kampanjat auki (ensimmäisen vuoden autolla, merkistä riippumatta todella tärkeä tekijä!!!)
- Softat päivittämättä (katso yllä)
Monikohan noista on päätynyt asiakkaalle saakka?Romeo y Julieta kirjoitti: ↑08 Marras 2023, 14:22Hangossa oli ainakin keväällä Tonalea ihan jonoksi asti, kävin itse toukokuussa paikan päällä toteamassa.
Kenties ainakin yksi, jos nimimerkille niki mennyt auto on noiden joukossa.
Stelviossa ei ole mitään väärää. Se on ylivoimainen perheauto ajamisesta pitävälle. Parempia vaihtoehtoja toki löytyy niille, jotka välittävät määränpäästä matkaa enemmän.Eero kirjoitti: ↑12 Marras 2023, 14:14Tutkailin Tonalen hinnastoja ja teknisiä tietoja ja hiukan kummastuttaa tämä:
- 130 ja 160-heppaisissa malleissa sama kiihtyvyys 0-100. Ohituskiihtyvyys melkeinpä merkittävämpi, mutta sitä ei tuolla mainita. Huippunopeudella ei niin väliä. Hiukan kyllä mietityttää, kuinka 130hv/1510kg voi vaikuttaa "pirteältä".
- Työsuhdeautoilun näkökulmastakin kalliita tuotteita. Yksityisleasing on myös mielestäni arvokas. Vuodessa 6000€ vuokra-autoilusta?
Vaikka kuinka haluaisin, niin en vaan jaksa innostua tästä. Ehkä se Stelvio sitten kuitenkin on seuraava koeajettava Alfa, käytettynä tosin.
Kun Stelvioon vielä lisää Ferrarista lainatun hieman lyhennetyn moottorin, niin sitten siitä vasta ylivoimaisen mahtava laite tulee. Sellainen, että se pitää itse kokea jotta tietää mistän puhutaan.lerppu kirjoitti: ↑12 Marras 2023, 16:10Stelviossa ei ole mitään väärää. Se on ylivoimainen perheauto ajamisesta pitävälle. Parempia vaihtoehtoja toki löytyy niille, jotka välittävät määränpäästä matkaa enemmän.Eero kirjoitti: ↑12 Marras 2023, 14:14Tutkailin Tonalen hinnastoja ja teknisiä tietoja ja hiukan kummastuttaa tämä:
- 130 ja 160-heppaisissa malleissa sama kiihtyvyys 0-100. Ohituskiihtyvyys melkeinpä merkittävämpi, mutta sitä ei tuolla mainita. Huippunopeudella ei niin väliä. Hiukan kyllä mietityttää, kuinka 130hv/1510kg voi vaikuttaa "pirteältä".
- Työsuhdeautoilun näkökulmastakin kalliita tuotteita. Yksityisleasing on myös mielestäni arvokas. Vuodessa 6000€ vuokra-autoilusta?
Vaikka kuinka haluaisin, niin en vaan jaksa innostua tästä. Ehkä se Stelvio sitten kuitenkin on seuraava koeajettava Alfa, käytettynä tosin.
Taitaa olla virhe. 8.8 sekkaa luvataan 160 hv versioille muilla sivustoilla.
Haluaisin sanoa että ei suorituskyvyllä tässä ole niin väliä. Mutta onhan tuo nyt aika tunkkainen tuulahdus suoraan 90-luvulta. Kai se sitten on muotia nykyään? Ei silti, kyllä tuolla varmaan pärjää! Mutta haluaako pärjätä, se on eri asia. Vuokrahinta on kyllä mielestäni edukas.Josef Matula kirjoitti: ↑12 Marras 2023, 16:56Taitaa olla virhe. 8.8 sekkaa luvataan 160 hv versioille muilla sivustoilla.
On tuo 499e kk hyvinkin halpa verrattuna Autoverkkokaupan muihin vastaavan hintaisiin, yli 50 tonnin autoihin. Paljonkohan hinta tippuu vuodessa jos käteisellä ostaa, veikkaan että enemmän kuin 6000e.
Yksityisleasing on tosiaan muihin vastaavan hintaisiin verrattuna edullinen, se täytyy myöntää.lerppu kirjoitti: ↑12 Marras 2023, 17:22Haluaisin sanoa että ei suorituskyvyllä tässä ole niin väliä. Mutta onhan tuo nyt aika tunkkainen tuulahdus suoraan 90-luvulta. Kai se sitten on muotia nykyään? Ei silti, kyllä tuolla varmaan pärjää! Mutta haluaako pärjätä, se on eri asia. Vuokrahinta on kyllä mielestäni edukas.Josef Matula kirjoitti: ↑12 Marras 2023, 16:56Taitaa olla virhe. 8.8 sekkaa luvataan 160 hv versioille muilla sivustoilla.
On tuo 499e kk hyvinkin halpa verrattuna Autoverkkokaupan muihin vastaavan hintaisiin, yli 50 tonnin autoihin. Paljonkohan hinta tippuu vuodessa jos käteisellä ostaa, veikkaan että enemmän kuin 6000e.
Kelvollinen kulku jos ei tarvitse kiihdytellä tai tykkää rauhallisesta siirtymisestä. Harmillisesti teho ei ole Tonalen suurin ongelma. Ja kai se nykymaailmassa on aika verkkainen kulkine jos on alle parisataa hevosvoimaa. Ja siellä 300 huudeilla on sitten sellasta mukavampaa siirtymistä. Ja siitä pohjoiseen urheilullista. Lienee ollut totta jo pidempään - ainakin oma näkemys ollut about näin jo vuosikausia. Sähköautot vähän sotkee, mutta kyllä tämä niilläkin taitaa toimia about näin. Ajettavuus on sitten eri asia eikä aina tarvita potkua hemmetisti että ajamisesta voi nauttia!
Hyvä! Tosielämän kokemukset on aina parempia kuin lyhyet koeajot.
Aivan totta. Osa meistä (kuten minä) ei lainkaan kiinnostu ko. autoluokasta vaan kaipaa pääosin matalampia laitteita, osa meistä (kuten minä) harmittelee etuvetoplatformia, johon ei ole tarjolla yhden voimalinjan nelivetoa (kahdella voimalinjalla synkronoinnissa on aina omat haasteensa) ja osa meistä tuo nämä fiilikset ja ajatukset kyllä ilmi varsin reippaasti teilaten vahvasti paketin, joka saattaa olla jollekin toiselle ihan nappisuoritus.
Todellisessa elämässä 160hv turbokone riittää oikeasti pitkälle. Hyvin pieni osa ajamisesta on varmaan meistä kenelläkään sellaista, jossa eletään tuon koneen vääntökäyrän yläpuolella. Helposti kuitenkin jengillä on vinoutunutta fiilistä, kun arkiajossa on tottunut isompiin teholukemiin ja kun ei 260 -heppainen viisysikään mikään nopea ole, niin äkkiä kuulostaa siltä että 160hv on toooosi hidas. Käytännössä kuitenkin iso osa ajamisesta tapahtuu alle sadalla hepalla ja auton saa sammuttaa duuniin parkkiin käytännössä ihan samaan aikaan riippumatta siitä, onko kyseessä 130, 160, 250 vai 580hp auto. Eroja saattaa olla sekunteja, mutta kaikesta muusta liikenteestä eroa tulee minuutteja.
Näitä raflaavia kommentteja koeajoilta saa lukea, jos auto "poikkeaa totutusta". Giuliaakin moitittiin joissain koeajoissa hermostuneeksi ja vaikeaksi, koska se kääntyy kun kuski kääntää rattia. En muista kehuttiiko vaaralliseksi, mutta kävisi kuvaan.
Tuossa ne tärkeimmät, jotka kertovat että autovalinta on onnistunut! Toivotaan hauskaa ajotalvea sinnekin
Loistava rapsa, hienoa että jaksoit kirjoitella!
Jonkinlainen sähköistys on pakko sisällyttää mallistoon, jos mielii selviytyä. Konsernista löytyi suoraan kilkkeet muodikkaaseen autoluokkaan. Nätti kori päälle, alustasarja ja nopeampi ohjaus - voila! Esittelen Tonale! …omituista miten tuohon meni niin hemmetin kauan… Hintakin on aika moderni. Mutta en osaa pahana pitää, on se sillä tavalla Alfa, että Tonalen kun näkee tiellä, jään tuijottamaan. Se on hyvä juttu se!jmi kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 08:38"Ilman sydäntä olisimme pelkkiä koneita"-slogania seuraten jos konehuoneessa ei ole intohimoinen/persoonallinen moottori niin Alfa ei tunnu Alfa Romeolta. Ei siinä auta kosketusnäytöt tai ledivalot.
Stelvio/Giulia palautti uskon merkkiin 159GM-sekoilun jälkeen, mutta taas mennään metsään. Tämä vain ainoastaan minun mielipiteeni.
Tämä tuli muistaakseni Giuliettan / Multiairin lanseerauksen yhteydessä. Ihan hyvä slogan, paitsi että Giuliassa suurin pettymys oli kyllä bensakoneen roksotus... Kuulosti Giuliettan jälkeen ihan venttiilivikaiselta... Heh.jmi kirjoitti: ↑17 Marras 2023, 08:38"Ilman sydäntä olisimme pelkkiä koneita"-slogania seuraten jos konehuoneessa ei ole intohimoinen/persoonallinen moottori niin Alfa ei tunnu Alfa Romeolta. Ei siinä auta kosketusnäytöt tai ledivalot.
Stelvio/Giulia palautti uskon merkkiin 159GM-sekoilun jälkeen, mutta taas mennään metsään. Tämä vain ainoastaan minun mielipiteeni.
Ja leivänpaahtimen näköisiä ovat myös. Näkee kyllä jo kauas, että patterikulkine kyseessä.
Kyllä Giulian ihan 4- sylintereisiinkin saa kunnon äänet esim. takavaimentajaa vaihtamalla.
Kokemus puhuu.
Tämä punainen Hammondin Tonale on tullut vastaan useamman kerran Turun liikenteessä, harvemmin tosin olen päässyt morottamaan Alfan ratista. Mutta aina varma katseen kääntäjä.
Itseä ärsytti tuossa arvostelussa klikkijournalismi, jossa otsikko hehkuttaa "Alfalle ajettavuudesta vain yksi tähti!" ja lopulta jutussa paljastuukin, että toimittajan arvosteluasteikko on italialaisille ja japanilaisille autoille eri. Ilmeisesti Tonale olisi Qashqaina saanut kolme tähteä ajettavuudesta?Gusse kirjoitti: ↑26 Marras 2023, 19:42Olipas tyrmäävä arvostelu https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/1 ... a14f28e620
Come on, median double standards ovat olleet aina olemassa ja about joka asiaan. Nyt oli rehellinen toimittaja kun kertoi sen ääneen.
Samaa mieltä. Tuskin Cumquattia harkitseva edes vilkaisee Alfa Romeon suuntaan. Kyllä muistikuva omasta Tonalen koeajosta on artikkelin suuntainen, harmi että ylettyy myös plugariversioon tämä tuomio. Kyseessä siis pätevä kulkine, ei vaan sitten minulle - vaikka toisin toivoin... Eri autoille samankaltaisina annetaan lähtökohdista riippuen erilainen tuomio; tulee mieleen sairaan synkkä Mazda jokuactive, joka koitti olla urheilullinen ja onnistui peittämään hyvän perusauton tyylittömän kamaluuden alle. Autot koetaan tunteella - muutoin Alfa Romeota ei varmaan olisi edes olemassa! Esim tuo lähes taivaallinen Stelvio on syvästi kaksijakoinen auto - jos joku excel-nyylä laitetaan rattiin, hylkäävä arvio on varma, kun möktääviä pitää arvonsa paremmin ja on muutenkin kaikilla tilastollisilla menetelmillä ylivertainen autoevoluution täydellistymä. Mutta jos ajamisesta jotain ymmärtävä kokeilee, niin nariseva sisusta, outo ergonomia, onneton infotainment, kääntösäteen "haasteet" jne. eivät merkitse kuin petroseksuaalisen luonteen maustamista - ja osuu makupalettiin suorastaan euforisesti. Ja kyllä, excel-nyylilläkin on tunteet. Kylmät, katkerat ja iloa vastustavat tunteet, mutta tunteita ne on nekin.
Ja aavistuksen OT: Kun laitat Excel-pikkutakkijakkupuvun firman johtoon niin erittäin lyhyellä tähtäimellä kannattavuus paranee ja jo keskipitkällä aikavälillä firman myynti laskee mutta kannattavuus sinnittelee vielä hetken plussalla. Sitten seuraavaksi myynti on niin pientä että Excelin pohjalta firman rippeet myydään tai laitetaan selvitystilaan.
Ei aina.Vittorio Jano kirjoitti: ↑27 Marras 2023, 11:52Arvioihan ihminen ravintola-annostakin eri asteikolla kuin jotain mikroateriaa.
Mutta tuohan on kiinalainen ...jos se globaali-geopoliittisesti jotakin merkitsee.MeSoma kirjoitti: ↑27 Marras 2023, 13:10Mä ajattelin olla ennakkoluuloton - ja ainakin käydä koeajamassa, tällasen:https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/mg4 ... 000-euroa/
Jos se vaan jossain mahdollista on. Sillä todellakin nämä hybridileikit on mielestäni ihan turha välivaihe suoraan sähköön siirryttäessä. Mun talonikin on suoralla sähköllä käynyt jo vuosikaudet - No problem…