Kivaa!
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Piipahdettiin Hämylinnassa viettämässä iltaa Maagikot -esityksen yleisössä. Suosittelen, on kyllä huikeeta settiä. Välillä nauraa ja välillä on silmät pyörällä että mitä ihmettä tuolla nyt tapahtuu. Hyvä setti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Kivaa!
C1 suorittelemassa. Kasassa teoriat 2h, Terveystarkastus, ajokorttilupa. Enää muutama ajotuntia ja kokeet.
Testasin teoriakoetta, niin sain ekalla 44/45.
Taidan ostaa maaliskuun tulospalkkiolla tällä kertaa jotain hiukan erilaista. Kuulen naapurin taputtavan jo käsiään
Testasin teoriakoetta, niin sain ekalla 44/45.
Taidan ostaa maaliskuun tulospalkkiolla tällä kertaa jotain hiukan erilaista. Kuulen naapurin taputtavan jo käsiään
- TeroPee
- Viestit: 1518
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Kivaa!
Tänään ajoin kolmella eri autolla. Niissä oli yhteensä 30 sylinteriä, 1240 hevosvoimaa, 1880 Nm vääntöä ja kaksi ahdinta. Ei huono päivä.
- TeroPee
- Viestit: 1518
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Kivaa!
Joo, jokaisessa eri määrä sylintereitä ja kaksi vaparina.
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
- Car(s): Alfa Romeo Spider 2.0ts -96
Alfa Romeo GT 3.2 -04
Tesla Model Y -23
Toyota GR Yaris -21
Subaru Impreza STi -07
+ Kasa Saabeja :)
Re: Kivaa!
Tuli käytyä sähköautojen jääratapäivillä Kuusamossa Juha Kankkunen driving academyssä.
Hienot puitteet, 8!! Eri jäärataa ison järven selällä.
Videotodiste: https://coltti.1g.fi/kuvat/K%C3%A4ytt%C ... WA0009.mp4
Jotain tuosta kuitenkin puuttuu...
Y on haastava luistossa vietävä, ohjauksen kanssa saa olla tosi nopea ja tarkka, että menee sillain kivasti.
Tuli myös todettua, että yli 90ast luistokulman luistostakin oikenee, kunhan kaasu on ja pysyy pohjassa
Hienot puitteet, 8!! Eri jäärataa ison järven selällä.
Videotodiste: https://coltti.1g.fi/kuvat/K%C3%A4ytt%C ... WA0009.mp4
Jotain tuosta kuitenkin puuttuu...
Y on haastava luistossa vietävä, ohjauksen kanssa saa olla tosi nopea ja tarkka, että menee sillain kivasti.
Tuli myös todettua, että yli 90ast luistokulman luistostakin oikenee, kunhan kaasu on ja pysyy pohjassa
Re: Kivaa!
Track Mode noissa Performanceissa on kyllä hyvä keksintö. Long Rangella ei tarvitse tuollaisesta menosta haaveilla.
Re: Kivaa!
^^
Akku mahan alla kannustanee pysymään penkkojen välissä...
Ja kääntyyhän se 90 luisusta kun ulkokaarteen takapyörä ottaa ajonhallintaa penkasta...
Akku mahan alla kannustanee pysymään penkkojen välissä...
Ja kääntyyhän se 90 luisusta kun ulkokaarteen takapyörä ottaa ajonhallintaa penkasta...
- Garmund
- Viestit: 2137
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Kivaa!
Huomasin tuon saman Ioniq5 (awd) kanssa (Hml Harviala), että suoristuu yli 90° luistosta. Muuten kyllä tuntui (osaamattomalle) vähän hankalalta pitää luistossa ja hidas ohjaus vielä teki oman haasteensa. Helppo kyllä saada luistoon.
Suoraan vaan suoraa
- nipaka
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Kivaa!
Eikö Teslan ongelmana ole takapyöräluisto liukkaalla kaasua löysätessä kun "moottorijarrutuksessa" ladataan akkua.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- Garmund
- Viestit: 2137
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Kivaa!
Taitaa olla ylipäätänsä sähköautoissa tuo regen + liukas tie asia mikä pitää pitää mielessä. On sitä menty ymmärtääkseni korealaisillakin sähköautoilla tuosta syystä pihalle.
Suoraan vaan suoraa
Re: Kivaa!
Joo, maantiellä kun on liukasta ja ajomoodina "Hold" / yksipoljin niin tuo on yksi haaste. Toinen asia sitten aggressiivisen ajonvakautusjärjeltelmän raivokohtaus kun auto heilahtaa 0.1°.
Jääradalla pusketaan ei-Performance Teslalla kuin Saab 96:lla konsanaan ajonvakautuksen paukuttaessa alustaa. Performance malleissa voi säätää vääntömomentin jakoa etu- ja takapään väillä sekä pienentää ajonvakautuksen paranoiaa. "Track Mode"
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... lus%20heat.
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
- Car(s): Alfa Romeo Spider 2.0ts -96
Alfa Romeo GT 3.2 -04
Tesla Model Y -23
Toyota GR Yaris -21
Subaru Impreza STi -07
+ Kasa Saabeja :)
Re: Kivaa!
Ennen joulua, EnhAuton seksikkäisiin nappeihin https://enhauto.com/s3xy-buttons tuli myös drift mode. Saa siis nykyään myös SR+ ja LR versioista luistoneston ja sutimiseneston pois, kunhan on ylläoleva tuote käytössä. Neliveto menee drift modessa 50:50 jakosuhteelle.
Tykkäsin Performancen track modesta hieman enemmän, mutta ero ei ole suuri. Track modessa voimanjakosuhteeksi koin itse parhaaksi 55:45, jolloin auto jaksaa vetää itsensä suoraksi vähän paremmin. Sutimisenesto jää track modessa vissiin hieman taustalle, tuntuu että välillä tekee jotain.
Muut Teslailijat puhuivat että drift modessa ei jää mitään taustalle, mutta en kokenut eroa track moden ja drift moden välillä merkittäväksi, ainakaan katunastarenkailla.
Lisäksi S3XY buttoneilla saa säädettyä regeniä pienemmälle ja paljon muita suht hyviä ominaisuuksia. Suosittelen!
Mulla on nyt Y:ssä ratin takana molemmin puolin yhdet napit, jotka conffattu säätämään regeniä pienemmälle ja isommalle. Viimeksi tänään traileria vetäessä tulivat tarpeeseen.
Tykkäsin Performancen track modesta hieman enemmän, mutta ero ei ole suuri. Track modessa voimanjakosuhteeksi koin itse parhaaksi 55:45, jolloin auto jaksaa vetää itsensä suoraksi vähän paremmin. Sutimisenesto jää track modessa vissiin hieman taustalle, tuntuu että välillä tekee jotain.
Muut Teslailijat puhuivat että drift modessa ei jää mitään taustalle, mutta en kokenut eroa track moden ja drift moden välillä merkittäväksi, ainakaan katunastarenkailla.
Lisäksi S3XY buttoneilla saa säädettyä regeniä pienemmälle ja paljon muita suht hyviä ominaisuuksia. Suosittelen!
Mulla on nyt Y:ssä ratin takana molemmin puolin yhdet napit, jotka conffattu säätämään regeniä pienemmälle ja isommalle. Viimeksi tänään traileria vetäessä tulivat tarpeeseen.
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Mitä nyt lyhyesti persantaina tyyppasin kollegan kolmosta radalla, niin kyllä sekin sivuttain luisti. Ei toki yhtä leveesti ja reippaasti kuin 159 kaasulla ohjattuna, mutta ihan selkeää heittoa sai aikaiseksi. Ehkä se vaan ei pysty enää tekemään mitään, kun ajaa tarpeeks kovaa
Tuo on vielä vakio, jotain lisähilpettä siihen on tiluussa, että pääsee hallinnoimaan. Ehkä justaan noita nappuloita.
Edit: niin joo, kai tuo joku LR versio on, kun vissiin ~600km rangea lupailevat (ja ajoi sillä turkuusin seutuvilta hämeeseen, rälläsi radalla ja siinä ja siinä, olisiko ajanut vielä takaisinkin) ja selkeesti AWD.
Tuo on vielä vakio, jotain lisähilpettä siihen on tiluussa, että pääsee hallinnoimaan. Ehkä justaan noita nappuloita.
Edit: niin joo, kai tuo joku LR versio on, kun vissiin ~600km rangea lupailevat (ja ajoi sillä turkuusin seutuvilta hämeeseen, rälläsi radalla ja siinä ja siinä, olisiko ajanut vielä takaisinkin) ja selkeesti AWD.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
- Car(s): Alfa Romeo Spider 2.0ts -96
Alfa Romeo GT 3.2 -04
Tesla Model Y -23
Toyota GR Yaris -21
Subaru Impreza STi -07
+ Kasa Saabeja :)
Re: Kivaa!
Jos ei ollut punaisia jarrusatuloita (performance) niin LR joo.
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Ei osunut silmä jarruihin ainakaan sillai että olisi mieleen painunut, mutta vissiin Performancessa noita hauskamoodeja on vakionakin ja ne tuosta puuttui.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- nipaka
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Kivaa!
Entä ne joilla ei ole kiinnostusta/halua/osaamista laittaa pyörätietokoneen asetuksia sellaiseksi että niillä voi liikenteessä kulkea?Coltti kirjoitti: ↑05 Helmi 2024, 20:35Ennen joulua, EnhAuton seksikkäisiin nappeihin https://enhauto.com/s3xy-buttons tuli myös drift mode. Saa siis nykyään myös SR+ ja LR versioista luistoneston ja sutimiseneston pois, kunhan on ylläoleva tuote käytössä. Neliveto menee drift modessa 50:50 jakosuhteelle.
Tykkäsin Performancen track modesta hieman enemmän, mutta ero ei ole suuri. Track modessa voimanjakosuhteeksi koin itse parhaaksi 55:45, jolloin auto jaksaa vetää itsensä suoraksi vähän paremmin. Sutimisenesto jää track modessa vissiin hieman taustalle, tuntuu että välillä tekee jotain.
Muut Teslailijat puhuivat että drift modessa ei jää mitään taustalle, mutta en kokenut eroa track moden ja drift moden välillä merkittäväksi, ainakaan katunastarenkailla.
Lisäksi S3XY buttoneilla saa säädettyä regeniä pienemmälle ja paljon muita suht hyviä ominaisuuksia. Suosittelen!
Mulla on nyt Y:ssä ratin takana molemmin puolin yhdet napit, jotka conffattu säätämään regeniä pienemmälle ja isommalle. Viimeksi tänään traileria vetäessä tulivat tarpeeseen.
Kuinka kaipaankaan 1980 luvun Fiat 128:a.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
- Car(s): Alfa Romeo Spider 2.0ts -96
Alfa Romeo GT 3.2 -04
Tesla Model Y -23
Toyota GR Yaris -21
Subaru Impreza STi -07
+ Kasa Saabeja :)
Re: Kivaa!
Kenenkään ei ole pakko hankkia Teslaa tai ylläolevia nappejanipaka kirjoitti: ↑05 Helmi 2024, 22:31Entä ne joilla ei ole kiinnostusta/halua/osaamista laittaa pyörätietokoneen asetuksia sellaiseksi että niillä voi liikenteessä kulkea?Coltti kirjoitti: ↑05 Helmi 2024, 20:35Ennen joulua, EnhAuton seksikkäisiin nappeihin https://enhauto.com/s3xy-buttons tuli myös drift mode. Saa siis nykyään myös SR+ ja LR versioista luistoneston ja sutimiseneston pois, kunhan on ylläoleva tuote käytössä. Neliveto menee drift modessa 50:50 jakosuhteelle.
Tykkäsin Performancen track modesta hieman enemmän, mutta ero ei ole suuri. Track modessa voimanjakosuhteeksi koin itse parhaaksi 55:45, jolloin auto jaksaa vetää itsensä suoraksi vähän paremmin. Sutimisenesto jää track modessa vissiin hieman taustalle, tuntuu että välillä tekee jotain.
Muut Teslailijat puhuivat että drift modessa ei jää mitään taustalle, mutta en kokenut eroa track moden ja drift moden välillä merkittäväksi, ainakaan katunastarenkailla.
Lisäksi S3XY buttoneilla saa säädettyä regeniä pienemmälle ja paljon muita suht hyviä ominaisuuksia. Suosittelen!
Mulla on nyt Y:ssä ratin takana molemmin puolin yhdet napit, jotka conffattu säätämään regeniä pienemmälle ja isommalle. Viimeksi tänään traileria vetäessä tulivat tarpeeseen.
Kuinka kaipaankaan 1980 luvun Fiat 128:a.
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Kai nyt Teslalla tai muulla pyörätietokoneellakin voi liikenteessä kulkea, sen kun menee vaan. Noi hauska-asetuksethan on tarkoitettu radalle eikä yleisen liikenteen sekaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- nipaka
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Kivaa!
Ymmärtänette pointtini. Pidän siitä että hallitsen autoani, en halua auton hallitsevan minua. Navigaattorin ruutua lukuunottamatta ei näyttöjä autossani ole eikä tule. En halua keskustella autoni kanssa, enkä halua minkäänlaista piippausta siitä että en osaa toimia miten auto haluaa.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- Garmund
- Viestit: 2137
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Kivaa!
Ohan toi tyhmää että uusissa autoissa saa entistä enemmän ennen liikkeelle lähtöä laittaa ajoa haittaavia toimintoja pois päältä.
Toteutuksen laadusta riippuen, esim. kaistavahti näin talvella aiheuttaa enemmän vaaraa kuin suojaa siltä. Lisäksi kohta autojen pitää huomauttaa ylinopeudesta, eli alkavat piippaa tms. Tuo pitää ymmärtääkseni aina erikseen kytkeä pois päältä joka kerta liikkelle lähtiessä. Eihän tuo niin haittaisi jos siinä olisi mittarivirhe huomioitu ja jos nopeusrajoitus karttadata pitäisi täysin paikkansa ja liikennemerkkitunnistus jotenkin ihmeellä toimisi vaikka merkki lumessa.
Samoin osassa saa olla kokoajan tökkimässä parkkitutkia pois päältä, jos ne ovat peittyneet (ehkä voi saada valikosta pysyvästi pois). Aina kun nopeus hidastuu riittävästi (risteykset), alkaa huuto uudestaan.
Toteutuksen laadusta riippuen, esim. kaistavahti näin talvella aiheuttaa enemmän vaaraa kuin suojaa siltä. Lisäksi kohta autojen pitää huomauttaa ylinopeudesta, eli alkavat piippaa tms. Tuo pitää ymmärtääkseni aina erikseen kytkeä pois päältä joka kerta liikkelle lähtiessä. Eihän tuo niin haittaisi jos siinä olisi mittarivirhe huomioitu ja jos nopeusrajoitus karttadata pitäisi täysin paikkansa ja liikennemerkkitunnistus jotenkin ihmeellä toimisi vaikka merkki lumessa.
Samoin osassa saa olla kokoajan tökkimässä parkkitutkia pois päältä, jos ne ovat peittyneet (ehkä voi saada valikosta pysyvästi pois). Aina kun nopeus hidastuu riittävästi (risteykset), alkaa huuto uudestaan.
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
- Car(s): Alfa Romeo Spider 2.0ts -96
Alfa Romeo GT 3.2 -04
Tesla Model Y -23
Toyota GR Yaris -21
Subaru Impreza STi -07
+ Kasa Saabeja :)
Re: Kivaa!
Pointtisi vaikuttaa kovasti tyypilliseltä sähköautovastaisen kommentilta, joka aiheuttaa eripuraa ja trollaa sähköautoilijoita.nipaka kirjoitti: ↑06 Helmi 2024, 08:24Ymmärtänette pointtini. Pidän siitä että hallitsen autoani, en halua auton hallitsevan minua. Navigaattorin ruutua lukuunottamatta ei näyttöjä autossani ole eikä tule. En halua keskustella autoni kanssa, enkä halua minkäänlaista piippausta siitä että en osaa toimia miten auto haluaa.
Ei mielestäni tuo mitään rakentavaa lisää tähän keskusteluun.
Jokainen kuitenkin on oikeutettu mielipiteeseensä, mutta ei aleta riitelemään tai trollailemaan muita täällä huippu hyvän henkisellä foorumilla ?
- nipaka
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Kivaa!
Missä kohtaa mainitsin sähköauton? Älä siirrä omia mielikuviasi sanomakseni.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
- Car(s): Alfa Romeo Spider 2.0ts -96
Alfa Romeo GT 3.2 -04
Tesla Model Y -23
Toyota GR Yaris -21
Subaru Impreza STi -07
+ Kasa Saabeja :)
Re: Kivaa!
En itse pysty ymmärtämään käytettyä termiä ja Teslan ominaisuuksista kirjoitetusta tektistä tehtyä lainausta miksikään muuksi.nipaka kirjoitti: ↑05 Helmi 2024, 22:31Entä ne joilla ei ole kiinnostusta/halua/osaamista laittaa pyörätietokoneen asetuksia sellaiseksi että niillä voi liikenteessä kulkea?Coltti kirjoitti: ↑05 Helmi 2024, 20:35Ennen joulua, EnhAuton seksikkäisiin nappeihin https://enhauto.com/s3xy-buttons tuli myös drift mode. Saa siis nykyään myös SR+ ja LR versioista luistoneston ja sutimiseneston pois, kunhan on ylläoleva tuote käytössä. Neliveto menee drift modessa 50:50 jakosuhteelle.
Tykkäsin Performancen track modesta hieman enemmän, mutta ero ei ole suuri. Track modessa voimanjakosuhteeksi koin itse parhaaksi 55:45, jolloin auto jaksaa vetää itsensä suoraksi vähän paremmin. Sutimisenesto jää track modessa vissiin hieman taustalle, tuntuu että välillä tekee jotain.
Muut Teslailijat puhuivat että drift modessa ei jää mitään taustalle, mutta en kokenut eroa track moden ja drift moden välillä merkittäväksi, ainakaan katunastarenkailla.
Lisäksi S3XY buttoneilla saa säädettyä regeniä pienemmälle ja paljon muita suht hyviä ominaisuuksia. Suosittelen!
Mulla on nyt Y:ssä ratin takana molemmin puolin yhdet napit, jotka conffattu säätämään regeniä pienemmälle ja isommalle. Viimeksi tänään traileria vetäessä tulivat tarpeeseen.
Kuinka kaipaankaan 1980 luvun Fiat 128:a.
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Kivaa!
Tästä on pakko olla täsmälleen samaa mieltä. Ymmärrän että on pieni joukko ihmisiä, jotka tykkää säätää. Itseäni moinen rasittaa. Ja sitten on toki hurjan iso joukko ihmisiä, joille nämä ominaisuudet on tehty. He eivät taida autoforumilla notkua.Garmund kirjoitti: ↑06 Helmi 2024, 09:22Ohan toi tyhmää että uusissa autoissa saa entistä enemmän ennen liikkeelle lähtöä laittaa ajoa haittaavia toimintoja pois päältä.
Toteutuksen laadusta riippuen, esim. kaistavahti näin talvella aiheuttaa enemmän vaaraa kuin suojaa siltä. Lisäksi kohta autojen pitää huomauttaa ylinopeudesta, eli alkavat piippaa tms. Tuo pitää ymmärtääkseni aina erikseen kytkeä pois päältä joka kerta liikkelle lähtiessä. Eihän tuo niin haittaisi jos siinä olisi mittarivirhe huomioitu ja jos nopeusrajoitus karttadata pitäisi täysin paikkansa ja liikennemerkkitunnistus jotenkin ihmeellä toimisi vaikka merkki lumessa.
Samoin osassa saa olla kokoajan tökkimässä parkkitutkia pois päältä, jos ne ovat peittyneet (ehkä voi saada valikosta pysyvästi pois). Aina kun nopeus hidastuu riittävästi (risteykset), alkaa huuto uudestaan.
Mutta joo - tämä on vähän niinkuin elämässä yleensä. Tekemiseni ovat omalla vastuullani, ei missään nimessä autoni vastuulla.
Jotta pysytään ketjun aiheessa, niin Kivaa on se, että Stelviossa saa pysyvästi pois kaistavahdin ja start&stop on myös koodattu pois omassa yksilössä. (Muuten onkin sitten synkkää näiden ominaisuuksien kanssa. ABSit hyväksyn.)
Re: Kivaa!
Tesla on mielestäni hyvä maantieauto niin kauan kun kitkaa riittää ja kaupungissa ja pienillä nopeuksilla toimii liukkaallakin hienosti. Käytännöllinen käyttöauto suurimpaan osaa käyttötapauksia mitä omalla kohdalle sattuu.
Sitten hauskempaan ajamiseen joku -90 luvun laite. Mielummin ilman ohjaustehostinta tai muuta turhaa...
Re: Kivaa!
Tuo on mielenkiintoista. Itse en ole osannut vakio Tesla 3 LR:ää ajaa niin että se kulkisi minkäänlaisessa oikeassa sladissa vaan ajonvakautus sanoo krunts! todella kiukkuisesti.
- nipaka
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Kivaa!
Jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä. Itärajan takana asia lienee toisin. Turha on provosoitua, toki esittää oman näkökantansa. Sitä sanotaan keskusteluksi.
Mutta asiaan: BudjettiPunto kuljetti minut taas kotoa johonkin ja takaisin. Mukavasti ja lämpimästi. Yhden tojonkin ohitin kun ajoi tasan mittarinopeutta. Matka oli rauhallinen ilman mitään piippailuita tai ohjelmointeja. Hiljaistakin oli kun autolle ei tarvitse jutella ja yksinpuhelu on aika yksitoikkoista. Ja jos alkaa riitelemään, tilanne alkaa olla vakava. Radio tosin aina alkaa suoltamaan mediasisältöä kun virta-avainta käännän virtalukossa. Kaipa tuon radiotoiminnon saa pois jostain valikosta. ABS:t ja airbagit olivat toimintavalmiudessa ja ECU huolehti että reippaasti yli satkun käynyt pikkukone toimii oikein.
Hienoa että Lerppu on saanut rasittavan SS-(ei ole viittaus menneeseen sotilasosatoon)toiminnon pois. Akkukauppiaat ja starttimoottorin toimittajat tästä rasittavasta ominaisudesta varmasti pitävät.
Mutta asiaan: BudjettiPunto kuljetti minut taas kotoa johonkin ja takaisin. Mukavasti ja lämpimästi. Yhden tojonkin ohitin kun ajoi tasan mittarinopeutta. Matka oli rauhallinen ilman mitään piippailuita tai ohjelmointeja. Hiljaistakin oli kun autolle ei tarvitse jutella ja yksinpuhelu on aika yksitoikkoista. Ja jos alkaa riitelemään, tilanne alkaa olla vakava. Radio tosin aina alkaa suoltamaan mediasisältöä kun virta-avainta käännän virtalukossa. Kaipa tuon radiotoiminnon saa pois jostain valikosta. ABS:t ja airbagit olivat toimintavalmiudessa ja ECU huolehti että reippaasti yli satkun käynyt pikkukone toimii oikein.
Hienoa että Lerppu on saanut rasittavan SS-(ei ole viittaus menneeseen sotilasosatoon)toiminnon pois. Akkukauppiaat ja starttimoottorin toimittajat tästä rasittavasta ominaisudesta varmasti pitävät.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
-
- Viestit: 911
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kivaa!
^^ Hieman enemmän kolmonen heittää perää ja luistattaa, jos laittaa slip startin päälle. Toki siinäkin tilassa sitten lopulta ajanvakautus rajoittaa, mutta saa vähän eläväisemmäksi perän.
Ehkä Polforean kaverilla oli sexy-buttonit käytössä?
Ehkä Polforean kaverilla oli sexy-buttonit käytössä?
-
- Viestit: 911
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kivaa!
En siis tiedä miten se toimii tuossa LR-mallissa. Itsellä kun on vain perus SR
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Ei ollut nappuloita, ihan vakioauto. Jotain palikkaa oli tosiaan tilannut, jotta saisi hauskamoodeja päälle, voin kysyä mitä hän on tilannut.
Ja siis kyllä se ajonvakautus sieltä esiin tulee melko helpolla monessa kohtaa, mutta sopivaa vauhtia pentakaarteeseen (sellanen , jossa yleensä on todella helppo pyörähtää*) eli vasen-oikee-vasen-oikee-vasen -käärmeeseen niin ekassa mutkassa luistaa vähän, tokassa vähän enemmän ja kolmannessa jo ihan selkeästi, mutta siinä on oskillaatio jo sen verran pitkällä ja baana niin helevetin liukas, että sähköaivokaan ei pysty enää estämään luistoliikettä, vaan mennään inertialla ja luistellen. Vastaavasti kitkaympyrässä sopivan reippaalla vauhdilla ja ratinkäytöllä sai aikaan ihan selkeetä luistoa, jonka ESP kyllä tappoi kunhan pääsi siihen kiinni, mutta massa vie siinäkin aikansa ennenkö meno loppuu.
*) Räyfä on pyörähtänyt tuossa mutkakombossa viime talvena kerran, tänä talvena kahdesti. Viime vuoden Brahen tekemällä CARF-tapahtuman videolla näkyy ja kuuluu, kun incar-kuvassa näytän Brahelle kohdan "tuossa mä pyörähin".
Ja siis kyllä se ajonvakautus sieltä esiin tulee melko helpolla monessa kohtaa, mutta sopivaa vauhtia pentakaarteeseen (sellanen , jossa yleensä on todella helppo pyörähtää*) eli vasen-oikee-vasen-oikee-vasen -käärmeeseen niin ekassa mutkassa luistaa vähän, tokassa vähän enemmän ja kolmannessa jo ihan selkeästi, mutta siinä on oskillaatio jo sen verran pitkällä ja baana niin helevetin liukas, että sähköaivokaan ei pysty enää estämään luistoliikettä, vaan mennään inertialla ja luistellen. Vastaavasti kitkaympyrässä sopivan reippaalla vauhdilla ja ratinkäytöllä sai aikaan ihan selkeetä luistoa, jonka ESP kyllä tappoi kunhan pääsi siihen kiinni, mutta massa vie siinäkin aikansa ennenkö meno loppuu.
*) Räyfä on pyörähtänyt tuossa mutkakombossa viime talvena kerran, tänä talvena kahdesti. Viime vuoden Brahen tekemällä CARF-tapahtuman videolla näkyy ja kuuluu, kun incar-kuvassa näytän Brahelle kohdan "tuossa mä pyörähin".
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Paikalla
- mutt
- Viestit: 5461
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Kivaa!
-18 500:ssa on kyllä saatu kohtalainen komporomissi nykymeiningin ja elinkelpoisuuden välillä. S&S menee napista pysyvästi pois päältä, ESP antaa tilaa perseilylle ennenkuin ottaa isällisesti vauhdin pois ja luistonestokaan ei ole neuroottinen pilkunviilaaja. Lisäksi valikoista saa asetella radion toiminnan virrat kytkiessä sun muut, jos haluaa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Nope, ei ollut jälkiasenteisia hauskuuttimia.
Tuohon Teslaan tulossa oleva palikka on S3xy Knob: https://enhauto.com/knob
Ainakaan yksikään yli 100km ajamani auto ei ole vaatinut/tarvinnut mitään sen erikoisempaa asetustaiteilua liikenteessä kulkemiseen, kuin mitä vanhakin auto tarvii, eli penkin ja hallintalaitteiden säätämistä kohdalleen. Ei, läheskään kaikki niistä eivät ole olleet sellaisia, joilla haluaisin ajaa 10000km suoritetta tai joita haluaisin ostaa itselleni, mutta jokainen on ollut sellainen, että sillä voi liikenteessä kulkea.
Tuohon Teslaan tulossa oleva palikka on S3xy Knob: https://enhauto.com/knob
Joo ja en. Ymmärrän, tiedostan ja tunnustan, että on tietyllä tapaa mukava ja rauhoittava ajaa vanhalla autolla, joka ei osaa sanoa "piip" missään tilanteessa, ikinä, koskaan. En tykkää näytön killityksestä pimeällä ajaessa ja inhoan kosketusnäyttöjä, mutta ne eivät ole estäneet minua hallitsemasta mitään autoani. En leikkiessä tykkää yliholhoavista avustimista, mutta nekään eivät ole estäneet minua hallitsemasta mitään autoani - eivätkä ajoavustimet/ajorajoittimet yhtä työsuhdeaudia lukuunottamatta ole häirinneet liikenteessä eivätkä ole yrittäneet tappaa minua.nipaka kirjoitti: ↑06 Helmi 2024, 08:24Ymmärtänette pointtini. Pidän siitä että hallitsen autoani, en halua auton hallitsevan minua. Navigaattorin ruutua lukuunottamatta ei näyttöjä autossani ole eikä tule. En halua keskustella autoni kanssa, enkä halua minkäänlaista piippausta siitä että en osaa toimia miten auto haluaa.
Ainakaan yksikään yli 100km ajamani auto ei ole vaatinut/tarvinnut mitään sen erikoisempaa asetustaiteilua liikenteessä kulkemiseen, kuin mitä vanhakin auto tarvii, eli penkin ja hallintalaitteiden säätämistä kohdalleen. Ei, läheskään kaikki niistä eivät ole olleet sellaisia, joilla haluaisin ajaa 10000km suoritetta tai joita haluaisin ostaa itselleni, mutta jokainen on ollut sellainen, että sillä voi liikenteessä kulkea.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Kivaa!
Joudun olemaan kunnianarvoisan palstatoveri Polforean kanssa eri mieltä asetusasettelun tarpeesta liikenteessä modernilla autolla.Polforea kirjoitti: ↑06 Helmi 2024, 15:20Nope, ei ollut jälkiasenteisia hauskuuttimia.
Tuohon Teslaan tulossa oleva palikka on S3xy Knob: https://enhauto.com/knob
Joo ja en. Ymmärrän, tiedostan ja tunnustan, että on tietyllä tapaa mukava ja rauhoittava ajaa vanhalla autolla, joka ei osaa sanoa "piip" missään tilanteessa, ikinä, koskaan. En tykkää näytön killityksestä pimeällä ajaessa ja inhoan kosketusnäyttöjä, mutta ne eivät ole estäneet minua hallitsemasta mitään autoani. En leikkiessä tykkää yliholhoavista avustimista, mutta nekään eivät ole estäneet minua hallitsemasta mitään autoani - eivätkä ajoavustimet/ajorajoittimet yhtä työsuhdeaudia lukuunottamatta ole häirinneet liikenteessä eivätkä ole yrittäneet tappaa minua.nipaka kirjoitti: ↑06 Helmi 2024, 08:24Ymmärtänette pointtini. Pidän siitä että hallitsen autoani, en halua auton hallitsevan minua. Navigaattorin ruutua lukuunottamatta ei näyttöjä autossani ole eikä tule. En halua keskustella autoni kanssa, enkä halua minkäänlaista piippausta siitä että en osaa toimia miten auto haluaa.
Ainakaan yksikään yli 100km ajamani auto ei ole vaatinut/tarvinnut mitään sen erikoisempaa asetustaiteilua liikenteessä kulkemiseen, kuin mitä vanhakin auto tarvii, eli penkin ja hallintalaitteiden säätämistä kohdalleen. Ei, läheskään kaikki niistä eivät ole olleet sellaisia, joilla haluaisin ajaa 10000km suoritetta tai joita haluaisin ostaa itselleni, mutta jokainen on ollut sellainen, että sillä voi liikenteessä kulkea.
Otan esimerkiksi tuon toisen pihassa olevan BMW 225xe e-drive M-sportin (siinä jo alkuun nimessä makusteltavaa).
- Pysäköintitutka ei pysy pois päältä, vaan huutaa nopeuden laskiessa aina uudelleen, mikäli jokin sensori on jäässä/likainen. Nappia on painettava toistuvasti, ääni ei ole ihan laimea...(Peruuttaessa ääni pitää sietää, koska napista sammuu myös kamera, tietenkin.)
- Nelivedon pitäminen päällä vaatii kikkailua, käytännössä vaihteisto pitää asettaa sport-moodiin keppiä kuskin suuntaan nykäisemällä jotta polttomoottori pysyy varmasti käynnissä. Ja jotta neliveto on edes jollain lailla toimiva, pitää painaa esc-nappia. Joka kerta.
- Yllä kuvattu ei toimi peruuttaessa, koska vaihteistoa ei saa pakille sporttiasennossa. Tällöin pitää painaa jarrua ja kaasua samalla jotta bensamoottori käynnistyy. MUTTA tämä jekku ei toimi, ellei moodi ole joko auto- tai save-. Ja bemari käynnistyy max e-drivessä defaulttina. Jolloin esim polanteisessa jäisessä ruudussa (jos on riittävän lämmin ilma ettei polttis hörähdä käyntiin) mode pitää muttaa. Tai sutia sähköllä päin polannetta ja toivoa että bensakone hörähtää käyntiin... - Mitä se ei tee, koska jostain syystä peruutusmoodilla se ei tunnista tilannetta JA OLET JUMISSA, jos et osaa erikseen käynnistää polttista! (Eteenpäin mennessä luisto käynnistää polttomoottorin, jolloin etupää tulee mukaan.) Tämä feature raivostuttaa auton pääasiallista kuskia enemmän kuin minua. Joka kerta tähän aikaan vuodesta ruudusta lähdetään siis liikkeelle START, SAVE mode. Jarru + kaasu. sitten pakki. Sitten kun päästään D:lle, niin sport mode. Mutta vain vaihteistolle, ei koko autolle. Ainii, unohdin ESC:n! Sitäkin pitää painaa.
- Noiden jumppien jälkeen jos haluaa säästellä, niin sitten pitää alkaa peruuttelemaan valinnoissa ja kytkeä max e-drivet ja ottaa kaikki muu pois...
- Kesällä on yksinkertaisempaa, mutta joutuu noita silti räpläämään välillä. Koska auto on aika verkkainen pelkällä sähköllä, niin joskus modea pitää vaihtaa jos ajattelee liikkuvansa vilkkaasti eikä halua että moottori herää ensikertaa kun lappu on lattiassa!
Re: Kivaa!
Näitä teidän tarinoita kun lukee, niin huomaa teidän kaipaavan allenne Stelvio QF:ää. Siitä saa kaikki estot pois ja voi ajaa luisua kesät talvet. Kesälläkin se lähtee sivuluisuun jos näin haluaa.
Autokaupan ammattilainen
- nipaka
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 26 Syys 2018, 17:54
- Car(s): Fiat Punto Dynamic 1.2
Joitain takapotku Fiateja
Ex:Italiaanoja ja joitain volkkareita. - Paikkakunta: Askola
Re: Kivaa!
Tämä näyttää nyt menevän tietokoneautokeskusteluun, VJ korjailee jos/kun parhaaksi katsoo.
Toki on loogista että että tietokoneavusteisuus tulkitaan patteriautojen ominaisuuksiksi. Näin mainitsen koska tulkitsen sähkön olevan leikkiauton voimanlähteenä. Enkä halua ajaa autolla jonka kulutus on ratkaisevasti kiinni ulkolämpötilasta tai polttoainevaraston lämmityksestä. Ja haluan auton jonka pystyy tankkaamaan alle 5 min. Ja tiedän että polttoainetta on saatavissa sen olleessa loppumassa ilman erillistä äppiä. Ja sen pystyy maksamaan periteisillä maksuvälineillä.
Ja paljon puhutaan dinoöljyn päästöista. Missä ovat keskustelut akkuteollisuuden ja niihin liittyvistä kaivoksien haitoista? Eikä sähkökään ilmaiseksi pistorasiasta tule vaikka eräs ystäväni haluaa aina KIA:nsa kytkeä ulkopistorasiaani. Tästä kerran huomautin että varaa minulle muutaman litran dieseliä kun heillä vierailen. Ystävyyssuhde on säilynyt. Hänen bensahybridinsä on idioottimainen keksintö. Sähköllä ajaa noin 50 km ja loppu bensalla jonka tekniikka on huollettava määrävälein ja maksettava kulutuksenmukainen käyttävero, mikä täyspattereillekin tulee. Ei liene yllätys että verovapaus oli että saatiin kansa ostamaan. Nyt on oiva määrä verotettavana. Eikä kauppakeskusten ilmaiset latauspisteet tästä osattomia ole. Kummasti on lataukselle alkanut hintaa tulla.
Ja tiekoneavusteisuudesta: En ymmärrä miksi pitää jokaisella ajokerralla asettaa toimintoja päälle/pois että piippaukset saa pois päältä. EU:n direktiiveillä lienee osansa asiassa eikä Elon ole osaton asiassa. Kuinka kiinteästi Teslailijat ovat kiinnityneet Elonin firmaan?
^^
Lerpun kommettia lukiessa, ei liene kenelleään uutinen että pysyn vanhojen autojen loppukäyttäjänä.
E: anteeksi pilkun käytöt. Osaamaamattomuuteni vuosiluokan 9 äidinkielen armovitosella ei voi muuta vaatia.
Toki on loogista että että tietokoneavusteisuus tulkitaan patteriautojen ominaisuuksiksi. Näin mainitsen koska tulkitsen sähkön olevan leikkiauton voimanlähteenä. Enkä halua ajaa autolla jonka kulutus on ratkaisevasti kiinni ulkolämpötilasta tai polttoainevaraston lämmityksestä. Ja haluan auton jonka pystyy tankkaamaan alle 5 min. Ja tiedän että polttoainetta on saatavissa sen olleessa loppumassa ilman erillistä äppiä. Ja sen pystyy maksamaan periteisillä maksuvälineillä.
Ja paljon puhutaan dinoöljyn päästöista. Missä ovat keskustelut akkuteollisuuden ja niihin liittyvistä kaivoksien haitoista? Eikä sähkökään ilmaiseksi pistorasiasta tule vaikka eräs ystäväni haluaa aina KIA:nsa kytkeä ulkopistorasiaani. Tästä kerran huomautin että varaa minulle muutaman litran dieseliä kun heillä vierailen. Ystävyyssuhde on säilynyt. Hänen bensahybridinsä on idioottimainen keksintö. Sähköllä ajaa noin 50 km ja loppu bensalla jonka tekniikka on huollettava määrävälein ja maksettava kulutuksenmukainen käyttävero, mikä täyspattereillekin tulee. Ei liene yllätys että verovapaus oli että saatiin kansa ostamaan. Nyt on oiva määrä verotettavana. Eikä kauppakeskusten ilmaiset latauspisteet tästä osattomia ole. Kummasti on lataukselle alkanut hintaa tulla.
Ja tiekoneavusteisuudesta: En ymmärrä miksi pitää jokaisella ajokerralla asettaa toimintoja päälle/pois että piippaukset saa pois päältä. EU:n direktiiveillä lienee osansa asiassa eikä Elon ole osaton asiassa. Kuinka kiinteästi Teslailijat ovat kiinnityneet Elonin firmaan?
^^
Lerpun kommettia lukiessa, ei liene kenelleään uutinen että pysyn vanhojen autojen loppukäyttäjänä.
E: anteeksi pilkun käytöt. Osaamaamattomuuteni vuosiluokan 9 äidinkielen armovitosella ei voi muuta vaatia.
Viimeksi muokannut nipaka, 06 Helmi 2024, 23:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Menee jo aika kovasti off-topicikiksi, mutta...
Otsikkoon liittyen kivaa: huomenna on lomapäivä! Jippijaijee!
Et joudu, koska:
En ole tälläisellä ajanut yli 100km, joten on mahdollista että se vaatii taikomista. Vähän kuitenkin hämmentää tuo rituaalin laajuus, joten pari tarkentavaa kysymystä.
Jos tuollasen parkkitutka on samaa tasoa kuin E-sarjalaisten, niin se on ärsyttävä ja turha, toki ärsyttävyyttä lisää automaattikäynnistys nopeuden laskiessa. Se, tekeekö se autosta liikennekelvottoman, on sitten jossain määrin mielipidekysymys.lerppu kirjoitti: ↑06 Helmi 2024, 15:41- Pysäköintitutka ei pysy pois päältä, vaan huutaa nopeuden laskiessa aina uudelleen, mikäli jokin sensori on jäässä/likainen. Nappia on painettava toistuvasti, ääni ei ole ihan laimea...(Peruuttaessa ääni pitää sietää, koska napista sammuu myös kamera, tietenkin.)
Tarkoittaako nelivedon pitäminen päällä sitä, että pääsee mutkiin kahva edellä vai sitä, että pääsee normaalissa liikenteessä eteenpäin? Jälkimmäinen toki saattaa edellyttää nelivetoa pk-seudulla, mutta täällä maalla se onnistuu tyypillisesti vaikka toisesta päästä puuttuisi vetarit tyystin. Mutta...lerppu kirjoitti: ↑06 Helmi 2024, 15:41- Nelivedon pitäminen päällä vaatii kikkailua, käytännössä vaihteisto pitää asettaa sport-moodiin keppiä kuskin suuntaan nykäisemällä jotta polttomoottori pysyy varmasti käynnissä. Ja jotta neliveto on edes jollain lailla toimiva, pitää painaa esc-nappia. Joka kerta.
...tämä kuulostaa siltä, että baijerin sähkömoottoriohjaus on tehty varsin onnettomasti ja selittää nelivedon vaatimuksen
Mites se on pilattu noissa uudemmissa? Neljän E-sarjalaisen kokemuksella normiliikenteessä niillä pärjäsi vallan hyvin ESC perusasennossa, joskin kieltämättä välillä harmitti se, että pienikin sutaisukuvittelu pudotti cruisen pois päältä.
Otsikkoon liittyen kivaa: huomenna on lomapäivä! Jippijaijee!
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Kivaa!
^Tarkentavat kysymykset ymmärrettäviä ja paikallaan. Vastaus on että tämän vuoden jääpolanteet kotiseudulla ovat aidosti haastavat. Kitkoilla kun mennään, nelivetoa ihan oikeasti kaivataan varsinkin parkkipaikoilla.
Tavoistani poiketen en tällä kertaa kärjistänyt tai värittänyt yhtään - tuo oli rehellinen kuvaus 2-sarjalaisen plugarin kanssa elämisestä. BMW muistelot jos ovat purppuranhohtoisessa e-sukupolvessa, kuva on vahvasti euforianhuuruinen. Mutta jo f on askel paljon huonompaan ja g vasta onkin synkkä…
Pitäisi laittaa puikkoihin! Asia selkenisi nopeasti.
Mutta joo - pärjäähän sillä! Mutta rasittava se on.
Tavoistani poiketen en tällä kertaa kärjistänyt tai värittänyt yhtään - tuo oli rehellinen kuvaus 2-sarjalaisen plugarin kanssa elämisestä. BMW muistelot jos ovat purppuranhohtoisessa e-sukupolvessa, kuva on vahvasti euforianhuuruinen. Mutta jo f on askel paljon huonompaan ja g vasta onkin synkkä…
Pitäisi laittaa puikkoihin! Asia selkenisi nopeasti.
Mutta joo - pärjäähän sillä! Mutta rasittava se on.
-
- Viestit: 911
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kivaa!
Kyllä kuulostaa Lerpun säästöautoilu vaikealta . Tosin huomannut, että haasteita tuottaa myös volvon plugari toteutus, mutta siinä on onneksi erillinen neliveto tila jolloin on bensa on kokoajan mukana. Perseestä talvella nuo joissa erilaiset voimanlähteet eri päissä ja monesti tullut talvella ikävä edellistä jaggea.
Pakko tähän myös todeta, että Muskin luomuksessa ei muuten ainakaan itsellä mitkään parkkitutkat huuda vaikka niihin olisi jäänyt lunta. Näyttöön tulee vain pikku ilmoitukset, että mikäkin anturi tai kamera on milloinkin pois päältä, mutta ajoon ne ei vaikuta tai piippaile mitään.
Pakko tähän myös todeta, että Muskin luomuksessa ei muuten ainakaan itsellä mitkään parkkitutkat huuda vaikka niihin olisi jäänyt lunta. Näyttöön tulee vain pikku ilmoitukset, että mikäkin anturi tai kamera on milloinkin pois päältä, mutta ajoon ne ei vaikuta tai piippaile mitään.
-
- Viestit: 369
- Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
- Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
- Paikkakunta: Hollola
Re: Kivaa!
Nyt kun 3 mallin Teslalta on ajettu 3 vuotta ja 79000 km, niin on kyllä todettava, että ihan kivaa on ollut ajella. Käytännöllinen ja taloudellinen auto arjen ajoihin.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11253
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Kivaa!
Toi Mini taitaa olla samaa sukua.
Itselle tämä on ensimmäinen neliveto, enkä ole parempaa osannut kaivata, vaikka osin nuo puutteet tiedostankin. Paremmin tällä eteenpäin pääsee kuin 75:lla tahi vaikkapa Kadettilla.
Kesällä bensa-avusteinen sähköauto, talvella sähköavusteinen bensa-auto - niinhän se taisi mennä. Kovin mielelläni jatkaisin tällä ajamista vielä 31.3. jälkeenkin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- lerppu
- Viestit: 5930
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Kivaa!
Taitaa tosiaan jakaa Mini voimalinjan melko identtisenä, ellei jopa alustalevyä. Tässä ei ollut tarkoitus oikeastaan haukkua 2-sarjalaisen nelivetoa tarpeettomasti. Silloin kun molemmat moottorit ovat aktiivisina ja sähköaivosta on leikattu pahin terä, niin tämä on ihan jeppis! Voi viedä paremmin luistossa kuin Stelviota, se on ihan kivaa!Vittorio Jano kirjoitti: ↑07 Helmi 2024, 15:23Toi Mini taitaa olla samaa sukua.
Itselle tämä on ensimmäinen neliveto, enkä ole parempaa osannut kaivata, vaikka osin nuo puutteet tiedostankin. Paremmin tällä eteenpäin pääsee kuin 75:lla tahi vaikkapa Kadettilla.
Kesällä bensa-avusteinen sähköauto, talvella sähköavusteinen bensa-auto - niinhän se taisi mennä. Kovin mielelläni jatkaisin tällä ajamista vielä 31.3. jälkeenkin.
Kritiikki kohdistui auton automatiikkaan ja sen tarpeettoman monimutkaiseen suitsimiseen. Jos auton vastuulle asian jättää, voi tulla yllätyksiä auton ajokäytöksessä liukkaalla. Kun ei voi olla varma (seuraamatta) mikä vetomoodi milloinkin on päällä. Se taas ei ole kivaa...
Sinänsä minulla on ollut tätä huonompia teknisiä nelivedon toteutuksia kahdessa autossa; Suzuki Vitarassa ja Jeep Patriootissa, jotka tuntuivat keskenään kovin samanlaisilta onnettoman etuvetopainotteisen nelivetonsa kanssa. Toki parempia menemään kuin vajaavetoiset. Paras neliveto oli Mersun 1gen ML, se oli hyvä -sitten on ollut 5 kpl muita nelikkobemareita ja toki Stelvio, mitä näitä nelivetoja nyt itsellä on ollut.
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Kivaa!
Poikkesin naapurissa
Edit: tulipa iso kuva ja näkyypä ajotieturin resoluution huikeus hyvin. Ei se mitään, ei se ajaessa haittaa. Pienensin pikkusen.
Edit: tulipa iso kuva ja näkyypä ajotieturin resoluution huikeus hyvin. Ei se mitään, ei se ajaessa haittaa. Pienensin pikkusen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Tiige
- Viestit: 2850
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Kivaa!
Taitaa olla 159 sama kuin GT että ei osaa näyttää yli 25l/100km keskikulutusta.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta