Autonvaihtoketju
Valvoja: Moderators
- hjpp
- Viestit: 1928
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
On se XF tilavampi. Uusikoppainen versio on takatiloiltaan vielä vanhempaakin isompi eli kyllä sinne monensorttista lapsijakkaraa saa sopimaan.
Oman 1,9 metrin pituuden mukaan säädetyn penkin taakse sopii kaikenikäiset kitisijät helposti.
Oman 1,9 metrin pituuden mukaan säädetyn penkin taakse sopii kaikenikäiset kitisijät helposti.
- jargon
- Viestit: 597
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 -84 (1,7 16v)
Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Autonvaihtoketju
Arvasin FinPatilta löytyvän tähän näkemystä, oikeastaan noista ainoa mikä on ehdoton ei: Volvo.FinPat kirjoitti: ↑17 Tammi 2023, 21:13Tila-auto kaunis:
https://www.nettiauto.com/jaguar/xf/13350684
Tila-auto ruma:
https://www.nettiauto.com/bmw/530-gran-turismo/13363707
Tila-auto hyrbidi:
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/13316096
It is a Jeep thing, you wouldn't understand it:
https://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/12958506
Pseudo-italialainen pankkirosvon (tilava) pakoauto:
https://www.nettiauto.com/lancia/thema/12112807
Gran Turismo vaikuttaa mielenkiintoiselta, on edes jotain eroa perus bmw verrattuna. Ja on se kauniimpi kuin nykyinen kulkine.
Jeep, hmm, mielenkiintoinen mutta en tiedä miksi. Tätä täytyy miettiä.
"Thema"ssa on sitä jotain, joskus muinoin tuli kuolattua sitä 300C:nä. Mutta italialainen auto joka on amerikkalainen, mutta tekniikka saksalaista
- mutt
- Viestit: 5453
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Autonvaihtoketju
Themassa on kyllä VM:n diesel, eli italialainen. Bensakone on Chryslerin Pentastar, mikä on tainnut olla ihan hyvämaineinen laitos. Nahkahousuilta taitaa tulla vain laatikko, ja alustarakenteiden design.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- jargon
- Viestit: 597
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 -84 (1,7 16v)
Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Autonvaihtoketju
Aina oppii uutta, tai korjaa muistissa olevan väärän tiedon. Mä muistelin että olisi mersun dieselit ollut, mistä lie tuollainen jäänyt mieleen
- mutt
- Viestit: 5453
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Autonvaihtoketju
Chrysler 300:issa oli, mutta Themaan tuli VM:n V6.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Xehpuk
- Viestit: 791
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Autonvaihtoketju
Makselin talouden toisen auton rahoituksen pois, nyt ei ole väliaikaisesti yhtään autovelkaa. Vaimo jo kerkesi ehdottamaan, että nyt mulla varmaan alkaa autokuumeilu taas. Hyvin se mut tuntee
Hieman huijasin, ja sanoin kuumeen varmaan alkavan kevään myötä. Oikeastihan mulla on jo jonkin aikaa ollut .ods, johon olen kerännyt mielenkiintoisia vaihtoehtoja
Täytyy pallotella täällä vaihtoajatuksiaan, jahka ne selkenevät.
Hieman huijasin, ja sanoin kuumeen varmaan alkavan kevään myötä. Oikeastihan mulla on jo jonkin aikaa ollut .ods, johon olen kerännyt mielenkiintoisia vaihtoehtoja
Täytyy pallotella täällä vaihtoajatuksiaan, jahka ne selkenevät.
- karila
- Viestit: 1173
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023 - Paikkakunta: Turku
Re: Autonvaihtoketju
Sanotaan ettei nimi miestä pahenna, mutta tunnustan vahvan ennakkoluuloni, enkä usko niin kovaa autokuumetta itsellä koskaan olevan, että ostaisin mopoautotalosta Lanciaa. Lanciasta kyllä tykkään.jargon kirjoitti: ↑18 Tammi 2023, 12:57Arvasin FinPatilta löytyvän tähän näkemystä, oikeastaan noista ainoa mikä on ehdoton ei: Volvo.FinPat kirjoitti: ↑17 Tammi 2023, 21:13Tila-auto kaunis:
https://www.nettiauto.com/jaguar/xf/13350684
Tila-auto ruma:
https://www.nettiauto.com/bmw/530-gran-turismo/13363707
Tila-auto hyrbidi:
https://www.nettiauto.com/volvo/v60/13316096
It is a Jeep thing, you wouldn't understand it:
https://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/12958506
Pseudo-italialainen pankkirosvon (tilava) pakoauto:
https://www.nettiauto.com/lancia/thema/12112807
Gran Turismo vaikuttaa mielenkiintoiselta, on edes jotain eroa perus bmw verrattuna. Ja on se kauniimpi kuin nykyinen kulkine.
Jeep, hmm, mielenkiintoinen mutta en tiedä miksi. Tätä täytyy miettiä.
"Thema"ssa on sitä jotain, joskus muinoin tuli kuolattua sitä 300C:nä. Mutta italialainen auto joka on amerikkalainen, mutta tekniikka saksalaista
- Kari
-
- Viestit: 1842
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Autonvaihtoketju
Äiti ajo hirvikolarin ja c5 shitikka men lunariin.
Mikä kikotin hintaluokassa 4-5-6 k€ olis jees?
Bensa, mieluimmin manuaali.
Saa olla sedan/farmari. Takaovet pitää olla.
Ilmastointi must. Vetokoukku kans, mutta kiinteenhän saa edullisesti jälkivarusteltua.
Äiti täyttää koht 85, kuski. Isä 87v huonoliikkeinen.
Eli ei ihan pienimpiä malleja.
Heän paikallisen huoltamon työnjälkiin en oo tyytyväinen, jote pitäskö katella kaukoidän laitteita lähinnä?
Hyundai, Kia,...?
Sieltäpäin ollut hinurikuski/autokauppias yritti tyrkyttää jottai vajaa puolmiljoonaa ajettua -04 avensista liki kuuteen tonniin... Pyysin äitiä olla tarttumatta tarjoukseen...
Mikä kikotin hintaluokassa 4-5-6 k€ olis jees?
Bensa, mieluimmin manuaali.
Saa olla sedan/farmari. Takaovet pitää olla.
Ilmastointi must. Vetokoukku kans, mutta kiinteenhän saa edullisesti jälkivarusteltua.
Äiti täyttää koht 85, kuski. Isä 87v huonoliikkeinen.
Eli ei ihan pienimpiä malleja.
Heän paikallisen huoltamon työnjälkiin en oo tyytyväinen, jote pitäskö katella kaukoidän laitteita lähinnä?
Hyundai, Kia,...?
Sieltäpäin ollut hinurikuski/autokauppias yritti tyrkyttää jottai vajaa puolmiljoonaa ajettua -04 avensista liki kuuteen tonniin... Pyysin äitiä olla tarttumatta tarjoukseen...
-
- Viestit: 1842
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Autonvaihtoketju
Äiti, isä ja koira selvisivät säikähdyksellä.
Hinurikyydin jälkeen äitillä rupes kädet täriseen, ni ei suostunu sijaisautolla lähteen. Menivät taksilla kotiin.
Hirvi lopetettiin penkalle. Liekkö paikallisen seuran edustaja.
Kiitos ensihoitajille sekä palomiehille, ketkä paikalle menivät. Myös häkelle.
Kaikki kysyivät, ensin, kuinka voitte/tuntuuko missään/jne. Kuulema pidettiin hyvää huolta, ku kylmäki oli.
Poliisi ei menny kustannuspaikalle. Uskoivat, ettei äiti oo naukkaillu viimiseen liki 85 vuoteen.
Nii. Oli eka haveri autolla äiteellä. Kortti ollu vasta 60 vuotta. Kilometrejäki ollu kiitettävästi.
Hinurikyydin jälkeen äitillä rupes kädet täriseen, ni ei suostunu sijaisautolla lähteen. Menivät taksilla kotiin.
Hirvi lopetettiin penkalle. Liekkö paikallisen seuran edustaja.
Kiitos ensihoitajille sekä palomiehille, ketkä paikalle menivät. Myös häkelle.
Kaikki kysyivät, ensin, kuinka voitte/tuntuuko missään/jne. Kuulema pidettiin hyvää huolta, ku kylmäki oli.
Poliisi ei menny kustannuspaikalle. Uskoivat, ettei äiti oo naukkaillu viimiseen liki 85 vuoteen.
Nii. Oli eka haveri autolla äiteellä. Kortti ollu vasta 60 vuotta. Kilometrejäki ollu kiitettävästi.
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: 28 Helmi 2012, 12:14
- Car(s): Alfa Romeo Spider 2.0ts -96
Alfa Romeo GT 3.2 -04
Tesla Model Y -23
Toyota GR Yaris -21
Subaru Impreza STi -07
+ Kasa Saabeja :)
Re: Autonvaihtoketju
Hyvä ettei käynyt pahemmin.
Saab 9-5 tai Volvo s60/v70 tai s80. Hirvi- ja kolariturvallisempaa autoa tuskin tuolla hinnalla saa. Molemmat mukavia ja suht luotettavia.
Saab 9-5 tai Volvo s60/v70 tai s80. Hirvi- ja kolariturvallisempaa autoa tuskin tuolla hinnalla saa. Molemmat mukavia ja suht luotettavia.
- jargon
- Viestit: 597
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 -84 (1,7 16v)
Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Autonvaihtoketju
Vanhemmilla ollut muutama hyundai getz/i30 nyt peräkkäin, eikä niitä ole tarvinnut korjaamoilla seisottaa. Tosin dieseleitä.
Ovat tykänneet ajella noilla, ja sattuisi budjettiinkin näköjään useampia yksilöitä
mites suzukin sx4?
Ovat tykänneet ajella noilla, ja sattuisi budjettiinkin näköjään useampia yksilöitä
mites suzukin sx4?
- Cloverleaf
- Viestit: 1570
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Autonvaihtoketju
Äidilläni ollut nyt 20 vuotta sama bensa-Getz ja on kyllä ollut pomminvarma auto. Maalipinnan lakka lähtenyt ja punaisen sata sävyä, mutta tekniikka kunnossa.
-
- Viestit: 1842
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Autonvaihtoketju
Hyundai/Kia juuri kiihottaisiki tekniikkavarmuudella, lukemani perusteella.
9-3 tahi 9-5 (en tiä kumpi kysees), vapautuisi vasta parin kk päästä. Semmone oikeesti hyvä, kuulema.
Äiteen saaminen koeajolle näin etänä hankalahkoa. Eli pelkona mulla, et ostais koeajamatta. Jos näin kävisi, luotettavuus olisi prioriteetti.
Sijaisautona tosin joku pikku Kia. Ei tykkää...
Kolme viimesintä autoa porukoilla ollu;
Mondeo (pajalla käyny useammin), c5 kakkoskoppa, c5 kolmoskoppa...
C5:sten välis kävi rav4, mutta siitä porsi hetkoht loota ja isä tuumas; "jyrä". Eli ei miellyttäny mukavuus sitikan jälkeen.
Nyt ei mukaavuuskaan oo ehkä se prioriteetti.
9-3 tahi 9-5 (en tiä kumpi kysees), vapautuisi vasta parin kk päästä. Semmone oikeesti hyvä, kuulema.
Äiteen saaminen koeajolle näin etänä hankalahkoa. Eli pelkona mulla, et ostais koeajamatta. Jos näin kävisi, luotettavuus olisi prioriteetti.
Sijaisautona tosin joku pikku Kia. Ei tykkää...
Kolme viimesintä autoa porukoilla ollu;
Mondeo (pajalla käyny useammin), c5 kakkoskoppa, c5 kolmoskoppa...
C5:sten välis kävi rav4, mutta siitä porsi hetkoht loota ja isä tuumas; "jyrä". Eli ei miellyttäny mukavuus sitikan jälkeen.
Nyt ei mukaavuuskaan oo ehkä se prioriteetti.
-
- Viestit: 2528
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Autonvaihtoketju
Nuo isot Citikat on näemmä koukuttavia kiesejä. Ja ymmärrän sen ihan hyvin itse -94 XM:n omistaneena.
Faijan autohistoria viimeiseltä noin 25 vuodelta: Xm -90, Xm -95, C5 -04. C5 -11. ja tuohon viimeiseen C5:n iski juuri vähän aikaa sitten bensapumppuvika, jonka korjauttaminen merkkiliikkeessä olisi maksanut noin 1 000e, ja merkkiliike on viimevuosina vaikuttanut olevan faijalle ainoa vaihtoehto. Niin antoi nyt vaihdossa tuon C5:n pikkurahalla ja pulitti noin 10 000e että sai ulkoa ja sisältä lähes identtisen, mutta toki jonnin verran parempikuntoisen -16 C5:n. Ajomukavuushan noissa on pitkälti luksusautojen tasolla.
Faijan autohistoria viimeiseltä noin 25 vuodelta: Xm -90, Xm -95, C5 -04. C5 -11. ja tuohon viimeiseen C5:n iski juuri vähän aikaa sitten bensapumppuvika, jonka korjauttaminen merkkiliikkeessä olisi maksanut noin 1 000e, ja merkkiliike on viimevuosina vaikuttanut olevan faijalle ainoa vaihtoehto. Niin antoi nyt vaihdossa tuon C5:n pikkurahalla ja pulitti noin 10 000e että sai ulkoa ja sisältä lähes identtisen, mutta toki jonnin verran parempikuntoisen -16 C5:n. Ajomukavuushan noissa on pitkälti luksusautojen tasolla.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
-
- Viestit: 1842
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Autonvaihtoketju
Homma lie ratkennut;
Avensis verso oli tänää jääny käteen.
Seuraavaks jännätään, saako äiti uusittua ajokortin. Se edessä lähi viikkoina/kuukausina.
Hällä näkö/kuulo pelaa, eikä järenjuoksussakaan vikaa ole.
Muutama vuos sitte, ku isä oli alta 84v, peruutteli peräkärryn autoa vasten. Sitä ennen oli aiemmin tölvässy lumipenkkaan oik etukulman.
Peräkärryhaverin jälkeen oli todennu, et tämä oli sit tässä. Lopetti ajamisen, eikä harkinnukkaan kortin uusimista.
Hyvä niin. Nyt ei raukka näe juur mitään, ku kaihi/muut teki tepposet.
Avensis verso oli tänää jääny käteen.
Seuraavaks jännätään, saako äiti uusittua ajokortin. Se edessä lähi viikkoina/kuukausina.
Hällä näkö/kuulo pelaa, eikä järenjuoksussakaan vikaa ole.
Muutama vuos sitte, ku isä oli alta 84v, peruutteli peräkärryn autoa vasten. Sitä ennen oli aiemmin tölvässy lumipenkkaan oik etukulman.
Peräkärryhaverin jälkeen oli todennu, et tämä oli sit tässä. Lopetti ajamisen, eikä harkinnukkaan kortin uusimista.
Hyvä niin. Nyt ei raukka näe juur mitään, ku kaihi/muut teki tepposet.
- Mikkeller
- Viestit: 170
- Liittynyt: 16 Heinä 2019, 08:25
- Car(s): 159 SW Ti 1750 TBi
Accord Type S 2.2 i-DTEC
Golf GTI 1.8T - Paikkakunta: Kemi
Re: Autonvaihtoketju
Olen jostain syystä alkanut seuraamaan E90/E91 bensakuutosia Nettiautossa ja kadulla. Ei ole vielä tullut moista ajettua, mutta ihan keskustelun vuoksi mitenkäs tuollainen vertautuu tuohon 159:iin ajoltaan? Rivikuutonen, takaveto, hydraulinen ohjaustehostin ja ehkäpä manuaalivaihteisto jostain syystä tuntuu kiinnostavalta kombolta.
- Polforea
- Viestit: 11219
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
^Tavallaan samanlainen, tavallaan täysin erilainen.
Samaa autoissa on se, että ne on tehty kuljettajan ympärille ajettavuus mielessä.
Eroa on se, että kun toinen on tehty italialaisella tulisielulla, toinen on tehty äärimmäisellä insinöörimatematiikalla.
Karkeasti tiivistäen: siinä missä italialainen insinööri ajaa testirataa ympäri ja tuntee, miten alustaa kehitetään että se antaa parhaan fiiliksen ja hyvän ajettavuuden, saksalainen insinööri ajaa testirataa ympäri ja katsoo kellolla, paljonko mihinkin mutkaan menee aikaa. Molemmat pääsee maaliin, mutta tuntuvat kummasti erilaisilta. Omat kulmansa tulee tietty vetotavasta, akseleiden sijoituksesta ja painojakaumasta, mutta niitä taklataan osaltaan esmes noilla alustapalikoilla. Talvella ero toki näkyy, eikä vähiten siinä että takaveto-e9x:n luistonesto on pirun tarkka ja helposti lätkii cruisea pois päältä kun tunnistaa sutimista.
Hyviä autoja molemmat, sekä E9x että 159. Käy ihmeessä kokeilemassa, niin tiedät enemmän.
Samaa autoissa on se, että ne on tehty kuljettajan ympärille ajettavuus mielessä.
Eroa on se, että kun toinen on tehty italialaisella tulisielulla, toinen on tehty äärimmäisellä insinöörimatematiikalla.
Karkeasti tiivistäen: siinä missä italialainen insinööri ajaa testirataa ympäri ja tuntee, miten alustaa kehitetään että se antaa parhaan fiiliksen ja hyvän ajettavuuden, saksalainen insinööri ajaa testirataa ympäri ja katsoo kellolla, paljonko mihinkin mutkaan menee aikaa. Molemmat pääsee maaliin, mutta tuntuvat kummasti erilaisilta. Omat kulmansa tulee tietty vetotavasta, akseleiden sijoituksesta ja painojakaumasta, mutta niitä taklataan osaltaan esmes noilla alustapalikoilla. Talvella ero toki näkyy, eikä vähiten siinä että takaveto-e9x:n luistonesto on pirun tarkka ja helposti lätkii cruisea pois päältä kun tunnistaa sutimista.
Hyviä autoja molemmat, sekä E9x että 159. Käy ihmeessä kokeilemassa, niin tiedät enemmän.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Mikkeller
- Viestit: 170
- Liittynyt: 16 Heinä 2019, 08:25
- Car(s): 159 SW Ti 1750 TBi
Accord Type S 2.2 i-DTEC
Golf GTI 1.8T - Paikkakunta: Kemi
Re: Autonvaihtoketju
Tuossa se suunnittelufilosofinen ero varmasti tuli hyvin kuvattua.
Joo tarkoitus olisi käydä kokeilemassa ihan uteliaisuuttaan. Sataviisysin ostin sellaista koskaan ajamatta, mutta en usko tapahtuvan toista kertaa.
Joo tarkoitus olisi käydä kokeilemassa ihan uteliaisuuttaan. Sataviisysin ostin sellaista koskaan ajamatta, mutta en usko tapahtuvan toista kertaa.
- lerppu
- Viestit: 5922
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Näiden kahden vertailussa Biimeri vie suht selkeästi. Kyseessä on paras kolmonen. Sitä edeltävät ovat jo aidosti vanhoja, tuon jälkeen vähemmän tai enemmän tahallaan pilattuja. Moottoriversion ja varusteiden kanssa tarkkuutta - suuri vaikutus lopputulemaan!Mikkeller kirjoitti: ↑27 Kesä 2023, 11:30Olen jostain syystä alkanut seuraamaan E90/E91 bensakuutosia Nettiautossa ja kadulla. Ei ole vielä tullut moista ajettua, mutta ihan keskustelun vuoksi mitenkäs tuollainen vertautuu tuohon 159:iin ajoltaan? Rivikuutonen, takaveto, hydraulinen ohjaustehostin ja ehkäpä manuaalivaihteisto jostain syystä tuntuu kiinnostavalta kombolta.
- Mikkeller
- Viestit: 170
- Liittynyt: 16 Heinä 2019, 08:25
- Car(s): 159 SW Ti 1750 TBi
Accord Type S 2.2 i-DTEC
Golf GTI 1.8T - Paikkakunta: Kemi
Re: Autonvaihtoketju
Arvostan tätäkin rehellistä mielipidettä. Juuri tuo "paras kolmonen" on jostain jäänyt mieleen ja takaraivoon pyörimään. Ajatus on matkan varrella sen verran tarkentunut, että kyllähän sen pitäisi käytännössä olla 325i LCI sporttijakkaroilla. Mieluiten sedan, väri jokin muu kuin hopea ja kojelaudassa ei välttämättä tarvisi olla näyttöä.
Mutta en nyt ole vielä liian vakavissani tämän kanssa.
- lerppu
- Viestit: 5922
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Itsellä kolmosia on ollut eri kuorissa 5 kappaletta, ikävä on ainostaan pre elämänkierronvaikutus e92 325iA (N52K moottorilla). Ei ohjus, mutta todella jämäkkä ja mukava cruiseri, jonka potku riittää kyllä normiajamiseen. M-kilkkeillä oli oma yksilö, jakkarat erinomaiset ja ajoasento kenties paras koskaan. Kaasuvaste välitön ja pehmeä ja hienosti kiersi kone. Ohjaus raskas ja tarkka ja tietoa renkaista rattiin riitti. Että oli kiva laite - harmi että 99% käyttäjistä pilaa kaikkien maineen.Mikkeller kirjoitti: ↑29 Kesä 2023, 10:20Arvostan tätäkin rehellistä mielipidettä. Juuri tuo "paras kolmonen" on jostain jäänyt mieleen ja takaraivoon pyörimään. Ajatus on matkan varrella sen verran tarkentunut, että kyllähän sen pitäisi käytännössä olla 325i LCI sporttijakkaroilla. Mieluiten sedan, väri jokin muu kuin hopea ja kojelaudassa ei välttämättä tarvisi olla näyttöä.
Mutta en nyt ole vielä liian vakavissani tämän kanssa.
- lerppu
- Viestit: 5922
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Olen valmis ostamaan tämän ajatuksen. Vaikka olenkin ajanut jokaista 3-sarjan generaatiota (useampia monella eri settauksella - Bemarin tapauksessa tällä on todella merkitystä) - niin on pakko myöntää sivistymättömyyteni oikeiden M-autojen suhteen. Niitä vinofontti M-varusteisia on paljon ajeltu, nytkin pihassa on sellainen jossa niitä on vähän jokakulmassa… Mutta tulkoon totuus julki: olen ajanut ainoastaan M2:sta. Joka on mestarillinen. Mutta ikuinen häpeäni on että en tunne M-sarjalaisia tämän tarkemmin.
Uskotaan siis M autojen suhteen lenkkareitaan syvemmälle bensaan kastaneita.
- Sape
- Viestit: 1397
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Korjasin vain hieman, kun huomasin ilmiselvän virheen.
En nyt aivan täysin allekirjoita tuota E91 ylivertaisuutta verrattaessa 159, mutta on se ihan jees. 159 tuntui huomattavasti isommalta autolta kuin E91, vaikka omamassat ovat melko samoissa ja siitä puuttui semmoinen terävyys, jossa E91 vie voiton. Sanoisin että maantielle valitsisin 159:n, mutta muuten ehkä menee voitto E91:lle.
- lerppu
- Viestit: 5922
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Tästä joudun olemaan suurimmalta osin eri mieltä. Fööni on tarpeeton vanhassa biimerissä. Ahtamaton tunnelma parempi. Sähkövispilät niistää näitä kumminkin. Varttiysi ei ole huono auto mutta kamalan raskaan tuntuinen Alfa Romeon tuotteeksi. Jos haluaa teutonisen tuntuisen auton, miksi ottaisi ”homagen”?Sape kirjoitti: ↑29 Kesä 2023, 20:01Korjasin vain hieman, kun huomasin ilmiselvän virheen.
En nyt aivan täysin allekirjoita tuota E91 ylivertaisuutta verrattaessa 159, mutta on se ihan jees. 159 tuntui huomattavasti isommalta autolta kuin E91, vaikka omamassat ovat melko samoissa ja siitä puuttui semmoinen terävyys, jossa E91 vie voiton. Sanoisin että maantielle valitsisin 159:n, mutta muuten ehkä menee voitto E91:lle.
- Polforea
- Viestit: 11219
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Soon vähän niinku raadio tai xenon-valot samaisessa biimerissä. Teknisesti ottaen tarpeeton, mutta silti pelkkää plussaa. Ahtaminen ei siltä kuutoselta ota mitään pois, antaa vaan laakeesti lisää.
Sitäpaitti 335:lla on selkeesti parempi vetomassa kuin vapaahengitteisillä.
Koska viistoistayhdeksäinen, vaikka onkin kieltämättä järeä ajettava, ei kuitenkaan ole saksalainen. Tietuntumassa ja intohimossa on eroa kuin yöllä ja päivällä
Jaa niin, E9x kehutusta ohjauksesta - sitä (ohjausta) on ainakin kolmee eri mallia jäykkyys/herkkyys/tunnokkuus -osaston osalta jo ihan perusversionakin (=ilman lisävarusteohjauksia), eli jos yksi tuntuu kankealta, niin toinen välttämättä ei. En tiedä mistä nuo erot tulee, mutta mulla on ollut kolme E9x:ää ja niissä kolme erilaista ohjaustuntumaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Sape
- Viestit: 1397
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
^^ Eriävä mielipide sinulle suotakoon Minulla ei ole tarvetta omaani kehua, vaikka moinen pihassa onkin, mutta sen verran totean että yllättävän vähän noiden ahtimien olemassa oloa edes huomaa. Laulu kun jatkuu 7000 asti ilman puutumista. Vanhoja miinoja nuo alkaa jo olemaan, joten kyllähän nuo uudet vispilät pyyhkivät noilla helposti lattiaa.
Täytyy kyllä myöntää, etten ole E90 ajanut vaparibensalla ja muutenkin BMW kokemukset ovat painottunut dieseleihin ja ahdettuihin bensoihin.
Täytyy kyllä myöntää, etten ole E90 ajanut vaparibensalla ja muutenkin BMW kokemukset ovat painottunut dieseleihin ja ahdettuihin bensoihin.
- lerppu
- Viestit: 5922
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Molemmat yllä julkaisseet herrasmiehet ovat tietenkin oikeassa!
Romantiikan näkökulmasta mielitekojani esittelen. Ihan puhtaasti henk. koht. luomaani fiktioon pohjautuvia - muuttumattomia - mielipiteitä siitä, minkälaisia tiettyjen autojen _kuuluu_ olla!
Objektiivisuutta autoiluun liittyvistä kommenteistani on vaikea löytää…
Romantiikan näkökulmasta mielitekojani esittelen. Ihan puhtaasti henk. koht. luomaani fiktioon pohjautuvia - muuttumattomia - mielipiteitä siitä, minkälaisia tiettyjen autojen _kuuluu_ olla!
Objektiivisuutta autoiluun liittyvistä kommenteistani on vaikea löytää…
- Polforea
- Viestit: 11219
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
^Kyllä mulla oli 1800kg, kuten myös Coltilla - tosin meillä oli molemmilla keliveto, se saattaa vaikuttaa. 325i:t puolestaan mulla oli 1600kg kyvyllä, myös keliveto.
Kyllä vaparikuutonen on E9x:ssä sinänsä perusteltu, että 3.0 vaparikin riittää pitkälle ja turbo maksaa kuitenkin huomattavasti lisää. Mutta se turbo ei noissa ota mitään pois, toisin kuin kehityskaaressa, jossa 3.0 vaparikutosen korvasi F30:n kohdalla 2.0 turbonelonen - siinä vertailussa vapari vie.
Jaa niin, vähänniinkusporttinen E-ikäinen kolmossarjalainen tietenkin ehdottomasti manuaaliaskilla. 6HP:n viiveluistelu heikentää voimalinjan tarkkuutta ja terävyyttä, vaikkei sinänsä huono aski olekaan.
Erittäin totta.
Kyllä vaparikuutonen on E9x:ssä sinänsä perusteltu, että 3.0 vaparikin riittää pitkälle ja turbo maksaa kuitenkin huomattavasti lisää. Mutta se turbo ei noissa ota mitään pois, toisin kuin kehityskaaressa, jossa 3.0 vaparikutosen korvasi F30:n kohdalla 2.0 turbonelonen - siinä vertailussa vapari vie.
Jaa niin, vähänniinkusporttinen E-ikäinen kolmossarjalainen tietenkin ehdottomasti manuaaliaskilla. 6HP:n viiveluistelu heikentää voimalinjan tarkkuutta ja terävyyttä, vaikkei sinänsä huono aski olekaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Sape
- Viestit: 1397
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Autonvaihtoketju
Nelikko voi olla selitys tähän.
Manuaali toki aina sporttisempi, mutta luisto on kyllä melko vähissä tomaatissakin, kunhan laittaa laatikosta bitit oikeaan järjestykseen.
- lerppu
- Viestit: 5922
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
Hammasratastehtaan mehumaijoista omien kulkineiden osalta kertynyt kokemusta 3 x 6hp ja 5 x 8hp. Softaamattomia. 6hp ei oikein toiminut N46 kanssa 120i:n korissa. Paremmin X1 N47 paholaisenmehua juoneen nelikon kanssa. Mutta helposti parhaiten istui e92 luonteeseen. Letkeää menoa, mutta jotain suorituskykyäkin - jos antoi kiertää.
Kolme poljinta on ihan hauska ajatus - jos ne ovat harrasteauton jalkatilassa. Jos on tarkoitus arkiajaa, voi antaa välityssuhteet ZF:n hoidettavaksi ja silti nauttia ajamisesta.
Niin, se 8hp - paras toteutus Stelviossa. Kädet alhaalla.
Kolme poljinta on ihan hauska ajatus - jos ne ovat harrasteauton jalkatilassa. Jos on tarkoitus arkiajaa, voi antaa välityssuhteet ZF:n hoidettavaksi ja silti nauttia ajamisesta.
Niin, se 8hp - paras toteutus Stelviossa. Kädet alhaalla.
-
- Viestit: 1842
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Autonvaihtoketju
Duunin vagina crafterissa käsittääkseni 8.
Vaihtaa hitokseen nätimmin, ku oma seiskan 8hp...
Tosin vw uudempi ja vähempi ajettu, mut hienosti vaihtaa.
Vaihtaa hitokseen nätimmin, ku oma seiskan 8hp...
Tosin vw uudempi ja vähempi ajettu, mut hienosti vaihtaa.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
- Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Autonvaihtoketju
Jossain vaiheessa pitäisi vaihtaa toi F-Pace (25d, -18) vähän tuoreempaan malliin, ei välttämättä samaan. Käsittääkseni monet liikkeet hyljeksivät moottorin takia kissaa vaikka itse olen kyllä tykännyt. Mistä kannattaisi mennä kyselemään vaihtoa? Ja mihin sitä vaihtaisi? Pitäisi kuitenkin jonkin verran vetää vaunuakin perässä. 2000 kg riittäisi vetokyky.
-
- Viestit: 907
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Autonvaihtoketju
^ Voin allekirjoittaa f-pacen hyljeksinnän. Itsellä oli myös f-pace ja tykkäsin autosta paljon ja paras talviauto mitä itsellä ollut. Ajot vain olivat niin vähäiset tai lyhyet, että ei kannatanut dieseliä enää pitää ja loppuvuodesta olin sitä vaihtamassa.
Ei kannata ainakaan kysellä hediniltä tai hedinin ryhmään kuuluvilta hyitystä jollei ole ohivuoto mittausta tehtynä. K-autolle ei kelvannut lainkaan. Kamux/saka ottavat vaihdossa, mutta hyvitykset alhaisia. Rintajouppi antaa ihan kiitettävän hyvityksen tai antoi ja myös pp-auto. Itse etsiskelin f-pacen tilalle pitkälti ladattavaa cx-60stä tai x3:sta. Toki Stelvio olisi ykkönen. Noissa kaikissa on riittävät vetopainot.
Ei kannata ainakaan kysellä hediniltä tai hedinin ryhmään kuuluvilta hyitystä jollei ole ohivuoto mittausta tehtynä. K-autolle ei kelvannut lainkaan. Kamux/saka ottavat vaihdossa, mutta hyvitykset alhaisia. Rintajouppi antaa ihan kiitettävän hyvityksen tai antoi ja myös pp-auto. Itse etsiskelin f-pacen tilalle pitkälti ladattavaa cx-60stä tai x3:sta. Toki Stelvio olisi ykkönen. Noissa kaikissa on riittävät vetopainot.
- JarHei
- Viestit: 504
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe) - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Autonvaihtoketju
Saabas kun vaikka nyt onkin edelleen tieliikennekunnossa, mutta ei tolla perä mutrussa oikeen viitsi ajella, niin on tässä nyt se kolmisen viikkoa tullut selattua autoja tilalle. Tämän hetken mielenkiintoiset vaihtoedot mitä mielessä pyörii ovat:
- E90 (varovainen ehkä E91) 325i ja 330i
- Seat Leon 1M 1.8t
- Volvo S40 T5 (tällaisista ei vielä mitään kosketuspintaa, joten lähinnä vain kone kiinnostaa)
Kävin lauantaina koeajamassa yhtä mk2 ST Focusta, ihan ok tuntunen auto ja äänet kohillaan, mutta vaikuttaisi että noihin ei vakkaria saa, joten jäi pois listalta. Leonit tuttuja suvusta ja on kiinnostanut aina. Yhtä E91 325i kävin koeajamassa syksyllä > ei vikavaloja, mutta jokin limp mode päällä kun ei kulkenut 40 kovempaa > koajo kesti 5 min. Yhtä E92 325i kävin myös koeajamassa myös syksyllä, mutta yksilö osoittautui aika surkeaksi ja ainakaan sen kohdalla ei coupe sytyttänyt.
Eniten tällä hetkellä E90 kiinnostaa, mutta samaan aikaan jännittää 15-20v vanhan Bemarin ylläpitokulut.
- E90 (varovainen ehkä E91) 325i ja 330i
- Seat Leon 1M 1.8t
- Volvo S40 T5 (tällaisista ei vielä mitään kosketuspintaa, joten lähinnä vain kone kiinnostaa)
Kävin lauantaina koeajamassa yhtä mk2 ST Focusta, ihan ok tuntunen auto ja äänet kohillaan, mutta vaikuttaisi että noihin ei vakkaria saa, joten jäi pois listalta. Leonit tuttuja suvusta ja on kiinnostanut aina. Yhtä E91 325i kävin koeajamassa syksyllä > ei vikavaloja, mutta jokin limp mode päällä kun ei kulkenut 40 kovempaa > koajo kesti 5 min. Yhtä E92 325i kävin myös koeajamassa myös syksyllä, mutta yksilö osoittautui aika surkeaksi ja ainakaan sen kohdalla ei coupe sytyttänyt.
Eniten tällä hetkellä E90 kiinnostaa, mutta samaan aikaan jännittää 15-20v vanhan Bemarin ylläpitokulut.
- Xehpuk
- Viestit: 791
- Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
- Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998 - Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Autonvaihtoketju
Entäpä jos yhdistetään tuttu Saab ja saksalaiset, miten olisi Insignia A turbolla ja nelivedolla?JarHei kirjoitti: ↑18 Tammi 2024, 21:34Saabas kun vaikka nyt onkin edelleen tieliikennekunnossa, mutta ei tolla perä mutrussa oikeen viitsi ajella, niin on tässä nyt se kolmisen viikkoa tullut selattua autoja tilalle. Tämän hetken mielenkiintoiset vaihtoedot mitä mielessä pyörii ovat:
- E90 (varovainen ehkä E91) 325i ja 330i
- Seat Leon 1M 1.8t
- Volvo S40 T5 (tällaisista ei vielä mitään kosketuspintaa, joten lähinnä vain kone kiinnostaa)
Kävin lauantaina koeajamassa yhtä mk2 ST Focusta, ihan ok tuntunen auto ja äänet kohillaan, mutta vaikuttaisi että noihin ei vakkaria saa, joten jäi pois listalta. Leonit tuttuja suvusta ja on kiinnostanut aina. Yhtä E91 325i kävin koeajamassa syksyllä > ei vikavaloja, mutta jokin limp mode päällä kun ei kulkenut 40 kovempaa > koajo kesti 5 min. Yhtä E92 325i kävin myös koeajamassa myös syksyllä, mutta yksilö osoittautui aika surkeaksi ja ainakaan sen kohdalla ei coupe sytyttänyt.
Eniten tällä hetkellä E90 kiinnostaa, mutta samaan aikaan jännittää 15-20v vanhan Bemarin ylläpitokulut.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
- Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Autonvaihtoketju
Sectolta olisi saanut parhaan hyvityksen, mutta kaupat meni ohi kiireiden vuoksi. Tuli sitten Rinta-Joupin kautta vaihdettua, sieltä sai ihan ok hyvityksen. Ja mihin sitten se vaihtui.... Ei tarvitse kivittää, mutta OlympiaVolkkari A6 55 TFSIe-jotain kirjaimia tähän vielä lisääHot-T kirjoitti: ↑15 Tammi 2024, 18:09Jossain vaiheessa pitäisi vaihtaa toi F-Pace (25d, -18) vähän tuoreempaan malliin, ei välttämättä samaan. Käsittääkseni monet liikkeet hyljeksivät moottorin takia kissaa vaikka itse olen kyllä tykännyt. Mistä kannattaisi mennä kyselemään vaihtoa? Ja mihin sitä vaihtaisi? Pitäisi kuitenkin jonkin verran vetää vaunuakin perässä. 2000 kg riittäisi vetokyky.
- JarHei
- Viestit: 504
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
Saab og9-5 kombi 2.0t,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe) - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Autonvaihtoketju
Noin kolmisen viikkoa takaperin nettiautoon ilmestyi E90, joka jotenkin erottui omaan silmään postiivisesti. Pari kertaa soiteltiin myyjän kanssa ja loppuviikosta tulikin lähdettyä kohti Heinolaa ja paluumatka taittui kahdella autolla.
Saabin korvaajaksi sattui nyt siis alkupään E90 330i eli pellin alla N52B30. Omaa silmää miellyttikin juuri tuo tummansininen (Monacoblau metallic) väri yhdistettynä kokovaaleaan nahkasisustaan puulistoilla ja tottakai sporttipenkeillä. Professional navi, mikä ei itsestä tunnu juurikaan vanhanaikaiselta vaan sen sijaan ihan mukava käyttää ja kuitenkin nuorekkaampi kuin perus radio. Professional paketin lisäksi äänentoistoon ruksittu HiFi-paketti, joka tosin ei ihan niin kirkas ja selkeä Saabin AS2 verrattuna, mutta bassopuolta vähintään riitettävästi jo 0-tasolla.
Lisäksi listalta ruksittu (ilman että lähdetään perinteisen myynti-ilmoituksen tavoin listaamaan koko litanjaa koodeineen) xenonit, valopaketti, parkkitutkat molemmissa päissä ja piilotettava koukku. Ja tietenkin myös automaattivaihteisto. Manuaali olisi ollut ehkä enempi omaan mieleen tällä tekniikalla, mutta automaatti on kieltämättä mukava koti-työ-koti -välillä. M-sport olisi myös ollut kivan näköinen, mutta samalla pidän myös hillitymmistä perus puskureista, vähän 50/50.
Kuten varustelistasta voikin liki päätellä, niin auto on saksantuonti 10v takaa. Huoltohistoria hyvä, edellinen huolto itse asiassa myyntiä edeltävällä viikolla. Öljyvuodotkin kaikki laitettu kuriin viime vuosina. Teknisesti kaikki vaikuttaisi olevan täysin iskussa. Korissa lähinnä kiveniskuja keulalla, pari parkkipaikkalommoa oikealla ja ruostekupla takavalon kulmassa.
Ensimmäisenä "tuunauksena" mustat M-look munuaiset vaihtuivat takaisin vakiohin, tosin 6-sylinterisissä kuuluisi olla kai myös pystyrivat kromia, muttei ensi hätään löytynyt niitä. En henk.koht. ymmärrä ollenkaan Bemarin omistajien yleistä vihaa kromia kohtaan. Talvivanteet ovat tyylikkäät, mutta kesävanteita 19" tarvikkeet, jotka kovasti houkuttelisi vaihtaa 17-18" OEM aluihin. Takalasien tummennus on myös överi. Kahden vaiheilla vielä revinkö veks vai pidänkö. Paras vaihtoehto olisi vaihtaa kevyempi tummennus, mikä taas maksaa rahaa. Jotain hillittyä takapönttöä tai catbackiä voisi myös harkita.
Yleisesti ottaen erittäin miellyttävä auto. Saabiin nähden kiinteät kulut lähes samat ja kulutus taitaa tipahtaa jopa alle. Kooltaan sopii paremmin itselle ja ajettavuudesta ei voi moittia.
Saabin korvaajaksi sattui nyt siis alkupään E90 330i eli pellin alla N52B30. Omaa silmää miellyttikin juuri tuo tummansininen (Monacoblau metallic) väri yhdistettynä kokovaaleaan nahkasisustaan puulistoilla ja tottakai sporttipenkeillä. Professional navi, mikä ei itsestä tunnu juurikaan vanhanaikaiselta vaan sen sijaan ihan mukava käyttää ja kuitenkin nuorekkaampi kuin perus radio. Professional paketin lisäksi äänentoistoon ruksittu HiFi-paketti, joka tosin ei ihan niin kirkas ja selkeä Saabin AS2 verrattuna, mutta bassopuolta vähintään riitettävästi jo 0-tasolla.
Lisäksi listalta ruksittu (ilman että lähdetään perinteisen myynti-ilmoituksen tavoin listaamaan koko litanjaa koodeineen) xenonit, valopaketti, parkkitutkat molemmissa päissä ja piilotettava koukku. Ja tietenkin myös automaattivaihteisto. Manuaali olisi ollut ehkä enempi omaan mieleen tällä tekniikalla, mutta automaatti on kieltämättä mukava koti-työ-koti -välillä. M-sport olisi myös ollut kivan näköinen, mutta samalla pidän myös hillitymmistä perus puskureista, vähän 50/50.
Kuten varustelistasta voikin liki päätellä, niin auto on saksantuonti 10v takaa. Huoltohistoria hyvä, edellinen huolto itse asiassa myyntiä edeltävällä viikolla. Öljyvuodotkin kaikki laitettu kuriin viime vuosina. Teknisesti kaikki vaikuttaisi olevan täysin iskussa. Korissa lähinnä kiveniskuja keulalla, pari parkkipaikkalommoa oikealla ja ruostekupla takavalon kulmassa.
Ensimmäisenä "tuunauksena" mustat M-look munuaiset vaihtuivat takaisin vakiohin, tosin 6-sylinterisissä kuuluisi olla kai myös pystyrivat kromia, muttei ensi hätään löytynyt niitä. En henk.koht. ymmärrä ollenkaan Bemarin omistajien yleistä vihaa kromia kohtaan. Talvivanteet ovat tyylikkäät, mutta kesävanteita 19" tarvikkeet, jotka kovasti houkuttelisi vaihtaa 17-18" OEM aluihin. Takalasien tummennus on myös överi. Kahden vaiheilla vielä revinkö veks vai pidänkö. Paras vaihtoehto olisi vaihtaa kevyempi tummennus, mikä taas maksaa rahaa. Jotain hillittyä takapönttöä tai catbackiä voisi myös harkita.
Yleisesti ottaen erittäin miellyttävä auto. Saabiin nähden kiinteät kulut lähes samat ja kulutus taitaa tipahtaa jopa alle. Kooltaan sopii paremmin itselle ja ajettavuudesta ei voi moittia.
Re: Autonvaihtoketju
Onnittelut hienosta bemmista!
Kauan sitten minulla oli samanlainen 330 valkoisilla sportttinahkoilla mutta manuaalina ja se on jäänyt mieleen parhaana bemarina mitä minulla on ollut - viimeinen ei-suoraruiskutteinen kutoskone laulaa kauniisti ja vetää täysiä 7k punarajalle, ohjaus tunnokas ja kori ketterä eikä muhku. Ai että, ihan ikävä tuli
Kauan sitten minulla oli samanlainen 330 valkoisilla sportttinahkoilla mutta manuaalina ja se on jäänyt mieleen parhaana bemarina mitä minulla on ollut - viimeinen ei-suoraruiskutteinen kutoskone laulaa kauniisti ja vetää täysiä 7k punarajalle, ohjaus tunnokas ja kori ketterä eikä muhku. Ai että, ihan ikävä tuli
- lerppu
- Viestit: 5922
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Autonvaihtoketju
^^ Onnittelut erinomaisesta kolmos-sarjalaisesta! Seuraava olikin enää hyvä ja nykyinen on vain asiallinen. Kannattaa pitää ja nauttia, tuollaisia ei enää tehdä!
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 00:16
- Car(s): Giulietta 1.4 TB MA '12
Ex: 75 2.0 '86, 75 1.6 '88 - Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Re: Autonvaihtoketju
^^^
Hieno baijerilainen ja taitaa tosiaan olla viimeinen ajajan Kolmonen tuo E90-sarjalainen.
Olisi kyllä ihan mielenkiintoista kuulla ajan mittaan miten tuolla sitten pärjätään, tuleeko ongelmia ja miltä vaparikone tuntuu pitemmän päälle jne.
Hieno baijerilainen ja taitaa tosiaan olla viimeinen ajajan Kolmonen tuo E90-sarjalainen.
Olisi kyllä ihan mielenkiintoista kuulla ajan mittaan miten tuolla sitten pärjätään, tuleeko ongelmia ja miltä vaparikone tuntuu pitemmän päälle jne.
- Polforea
- Viestit: 11219
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Autonvaihtoketju
Onnea oivan penarin lyötymisestä. Hyvin pidetty E9x on hyvä auto ja vie vielä pitkälle, kunhan ei kohtaa Saabin kohtaloa. N52 taisi tosin osata syödä apulaitehihnan, joten sen (ja rullien!) ikä kannattaa varmistaa ja jos on iciwanha, vaihtaa.
Varusteista pakko nostaa esiin se, että autoon osattu ruksia mukitelineet. Ne on meinaan aika penseet jälkiasentaa. Jos haluat ääneen parannusta ja autossa on vielä alkuperäiset pahvikartiot, niin tuosta on hyvä ja edukas aloittaa: https://www.powerset.fi/tuote/blam-relax-bm-100-c/ (koaksiaali siksi, että
Bemarin epäsymmetrinen kaiutinkonfiguraatio takaa epäsynkan erillissarjoilla, jos ei niitä tee täysaktiiviseksi). Lisäksi jos sisään tuntuu kuuluvan yhtään kumisevaa tieääntä, niin takaovet kannattaa vaimentaa - sisäpuolelta ulkopeltiin vaimennusmattoa kiinni vaan. Itsehän peitin myös sisäpellin reiät ja touhusin vielä pahvinkin parissa, mutta isoin ero löytyy siitä ulkopellistä.
Varusteista pakko nostaa esiin se, että autoon osattu ruksia mukitelineet. Ne on meinaan aika penseet jälkiasentaa. Jos haluat ääneen parannusta ja autossa on vielä alkuperäiset pahvikartiot, niin tuosta on hyvä ja edukas aloittaa: https://www.powerset.fi/tuote/blam-relax-bm-100-c/ (koaksiaali siksi, että
Bemarin epäsymmetrinen kaiutinkonfiguraatio takaa epäsynkan erillissarjoilla, jos ei niitä tee täysaktiiviseksi). Lisäksi jos sisään tuntuu kuuluvan yhtään kumisevaa tieääntä, niin takaovet kannattaa vaimentaa - sisäpuolelta ulkopeltiin vaimennusmattoa kiinni vaan. Itsehän peitin myös sisäpellin reiät ja touhusin vielä pahvinkin parissa, mutta isoin ero löytyy siitä ulkopellistä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Autonvaihtoketju
Työmaalla ihmettelin e90 Alpina B3:sta ja se oli kyllä aika houkuttelevan oloinen paketti harrasteautoksi.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11233
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Autonvaihtoketju
Countrymanin leasingdiili loppuu 31.3. ja kipuilin tässä seuraajan kanssa.
Onneksi löysin lopulta kanavan Nordealle, jonka kautta sopparin jatko (Bavaria Hedinin väitteistä huolimatta) onnistui. Nyt pitää vielä miettiä, kuinka monta lisäkuukautta haluan ostaa.
Auton vaihto kiinnostaa joka kerta aina vähemmän
Onneksi löysin lopulta kanavan Nordealle, jonka kautta sopparin jatko (Bavaria Hedinin väitteistä huolimatta) onnistui. Nyt pitää vielä miettiä, kuinka monta lisäkuukautta haluan ostaa.
Auton vaihto kiinnostaa joka kerta aina vähemmän
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Autonvaihtoketju
Käyt hakemassa Brabus version Zeekr X:stä etkä mitään pallo-Volvo-versiota.
https://www.autoscout24.com/offers/smar ... r_bucket=2
Pitää vain odotella heinäkuuhun että tulee 6kk täyteen jotta ei tarvitse ALV:ien kanssa pelleillä. Niin, ja ehkä saavat bititkin ojennukseen siihen mennessä.
https://www.autoscout24.com/offers/smar ... r_bucket=2
Pitää vain odotella heinäkuuhun että tulee 6kk täyteen jotta ei tarvitse ALV:ien kanssa pelleillä. Niin, ja ehkä saavat bititkin ojennukseen siihen mennessä.
- TeroPee
- Viestit: 1516
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Autonvaihtoketju
Kaverille on tulossa #1 ensi kuussa, joskaan ei Brabus vaan se tavallinen neliveto. Paperilla oikeinkin asiallinen laite eikä netin videoiden perusteella ollenkaan huono.