Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- Raikkoo
- Viestit: 287
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itse olen aina käyttänyt ohjekirjan mukaista 0w-20 öljyä tähän 117tkm saakka. En tiedä olisiko aiheellisesta olla toista lajia.
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Diesel imee tota Selenia WR Forwardia joko 0W-20 tai 0W-30
Bensa Selenia Dikitek Pure energyä 0W-30 https://www.futurez.fi/shop/varusteet-l ... y/?lang=fi
BTW. Nyt vasta havaitsin et diesel kone on muuttunut 2019 alkaen. Ainakin teholuokat on muuttunu ja manuaaliaski (joka oli dieselissä kestoltaan umpisurkea) on poistunut 2018.
With the Model Year 2019, the Giulia diesel engine gets updated to meet the Euro 6d emission standards with the introduction of AdBlue technology: 150 PS and 180 PS versions benefit from a power increase of approximately 10 PS.
Bensa Selenia Dikitek Pure energyä 0W-30 https://www.futurez.fi/shop/varusteet-l ... y/?lang=fi
BTW. Nyt vasta havaitsin et diesel kone on muuttunut 2019 alkaen. Ainakin teholuokat on muuttunu ja manuaaliaski (joka oli dieselissä kestoltaan umpisurkea) on poistunut 2018.
With the Model Year 2019, the Giulia diesel engine gets updated to meet the Euro 6d emission standards with the introduction of AdBlue technology: 150 PS and 180 PS versions benefit from a power increase of approximately 10 PS.
- JVI
- Viestit: 15
- Liittynyt: 02 Elo 2017, 12:23
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2,0 AT8 Super, GT 2,0 JTS, ex- Giulietta 1,4 Multiair
- Paikkakunta: Tampere
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuli ajaessa näyttöön teksti "Check parking or electronic brake". Koskee sähköistä käsijarrua, koska se ei pysähtyessä aktivoidu. Myöskään tämä ilmoitus ei häviä, vaikka käynnistää uudelleen auton. Onko jollekin tuttu juttu ja mistähän etsiä syytä.
- Tiige
- Viestit: 2852
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Taitaa olla jonkin asteinen tyyppivika. Takasatuloiden johtosarjasta jokin johto poikki. Sitä en osaa sanoa mistä kohtaa yleensä katkeaa kun ei ole itselle vielä sattunut.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Raikkoo
- Viestit: 287
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Solenoidi vaihdettu, ei auttanut. Olisiko seuraava steppi öljyjen ja suodattimen vaihto vai öljyt ja suodatin + öljypohjan imuyhteen ja öljypumpun välinen tiiviste?Maunu kirjoitti: ↑25 Huhti 2024, 13:51Omaan Stelvioon vaihdoin tuon öljypumpun solenoidin jakopään rempan yhteydessä.
Taitaa olla helposti hajoava osa kun ebayssäkin niitä on myyty satoja jo yhden myyjän toimesta.
Oma auto ilmoitteli liian alhaisesta öljynpaineesta tyhjäkäynnillä. Tämä tosin parani jo sille, että vaihtoi uudet oikeanlaiset öljyt koneeseen.
Deltassa olivat vaihtaneet 0w-20 öljyt, jostain syystä vaikka heidän omassa huoltolistassakin lukee 0w-30.
- matti_vuorio
- Viestit: 1525
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Osaako MES kertoa tarkemmin, onko vika stuck off vai stuck on -tyyppiä? Siitä voisi päätellä onko vikakoodin syynä liian korkea vai liian matala öljynpaine tietyssä tilanteessa. Tarkistitko muuten johtosarjan ja liittimen kunnon tuosta solenoidin ja ECM:n väliltä?
https://www.giuliaforums.com/attachment ... pdf.96238/
https://www.giuliaforums.com/attachment ... pdf.96238/
- Raikkoo
- Viestit: 287
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En ole saanu MES:llä muuta tietoa em. vikakoodin lisäksi kuin että vian aktivoituessa parameters välilehdellä "Engine oil pressure" muuttuu ON tilasta OFF tilaan. Trendiksi en ole onnistunut saamaan mitään aktuaalista öljynpaine tietoa.matti_vuorio kirjoitti: ↑26 Huhti 2024, 17:20Osaako MES kertoa tarkemmin, onko vika stuck off vai stuck on -tyyppiä? Siitä voisi päätellä onko vikakoodin syynä liian korkea vai liian matala öljynpaine tietyssä tilanteessa. Tarkistitko muuten johtosarjan ja liittimen kunnon tuosta solenoidin ja ECM:n väliltä?
https://www.giuliaforums.com/attachment ... pdf.96238/
Johtosarjaa en muuten kuin vähän silmämääräisesti katsellut.
- Raikkoo
- Viestit: 287
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ja jatkoa. Kuittasin P06DD-00 vian tänään pois ja sille oli tullut kaveriksi myös DPF clogged vika, joka ei kuittaannu pois. MES näyttää että DPF tukkoisuus 245% ja edellisestä poltosta 400km.Raikkoo kirjoitti: ↑28 Huhti 2024, 12:10En ole saanu MES:llä muuta tietoa em. vikakoodin lisäksi kuin että vian aktivoituessa parameters välilehdellä "Engine oil pressure" muuttuu ON tilasta OFF tilaan. Trendiksi en ole onnistunut saamaan mitään aktuaalista öljynpaine tietoa.matti_vuorio kirjoitti: ↑26 Huhti 2024, 17:20Osaako MES kertoa tarkemmin, onko vika stuck off vai stuck on -tyyppiä? Siitä voisi päätellä onko vikakoodin syynä liian korkea vai liian matala öljynpaine tietyssä tilanteessa. Tarkistitko muuten johtosarjan ja liittimen kunnon tuosta solenoidin ja ECM:n väliltä?
https://www.giuliaforums.com/attachment ... pdf.96238/
Johtosarjaa en muuten kuin vähän silmämääräisesti katsellut.
Ajoin moottorin lämpimäksi ja yritin regeneroida mutta herjaa että jokin ehdoista ei täyty. Samassa huomasin että ainakaan noilla ajoilla ei P06DD-00 herja öljypumpusta uusiutunut. Lisäksi BCM puolelta löytyi U1713-2F - Engine control (NCM) koodi. Onkohan nämä nyt oireita jostain toisesta pahasta? Vai puhdasta sattumaa... Eniten kuitenkin mietityttää DPF-tilanne kun ei anna pakottaa poltolle.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tossa Giuliassa ois noi ensiasennus-Pirellit koossa 225/45/18 ja pitäis noit nyt uusia viimeinki. Noi 40 korkeet ois huomattavasti halvemmat. Kai noi pienemmät menee vai näyttääkö hölmöltä? Eroahan noille tulee se 3,6%, et eikö tuo nyt mee katsurilleki läpi kun jää alle 5%?
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näyttää hölmöltä, mittari näyttää mitä sattuu, ajonvakautus pillastuu ja mukavuudesta pois. Lähinnä onko sen arvoista?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No jos se on noin tarkkaa niin ei sitten Löysin kyllä että ei koossa saisi mennä alaspäin, ainoastaan ylöspäin(?)
-
- Viestit: 969
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyl auto varmaan pystyis ton asian kaa elää. Sieto toleranssi saattaa olla iso mutta en ole kokeillut. Lähinnä että pystytkö itse elämään päätöksen kanssa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Merkkirenkuleiden kans säästöä tulis melkein pari hunttia kun tuppaa noi 225/40:t oleen n. 120 e/kpl ja 225/45 melkein toista hunttia, esim. PS5. Noh kattoo mitä siellä rengasukolla on tarjolla.
- Raikkoo
- Viestit: 287
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Taas päivitystä. Sain auton regeneroimaan loukun ajossa kun kerroin sille että DPF-olisi vaihdettu. Mutta edelleenkään MES ei anna tehdä regenerointia softan kautta vaikka moottori on lämmin ja ehdot täyttyvät. Mistä kiikastaa?Raikkoo kirjoitti: ↑30 Huhti 2024, 00:11Ja jatkoa. Kuittasin P06DD-00 vian tänään pois ja sille oli tullut kaveriksi myös DPF clogged vika, joka ei kuittaannu pois. MES näyttää että DPF tukkoisuus 245% ja edellisestä poltosta 400km.Raikkoo kirjoitti: ↑28 Huhti 2024, 12:10En ole saanu MES:llä muuta tietoa em. vikakoodin lisäksi kuin että vian aktivoituessa parameters välilehdellä "Engine oil pressure" muuttuu ON tilasta OFF tilaan. Trendiksi en ole onnistunut saamaan mitään aktuaalista öljynpaine tietoa.matti_vuorio kirjoitti: ↑26 Huhti 2024, 17:20Osaako MES kertoa tarkemmin, onko vika stuck off vai stuck on -tyyppiä? Siitä voisi päätellä onko vikakoodin syynä liian korkea vai liian matala öljynpaine tietyssä tilanteessa. Tarkistitko muuten johtosarjan ja liittimen kunnon tuosta solenoidin ja ECM:n väliltä?
https://www.giuliaforums.com/attachment ... pdf.96238/
Johtosarjaa en muuten kuin vähän silmämääräisesti katsellut.
Ajoin moottorin lämpimäksi ja yritin regeneroida mutta herjaa että jokin ehdoista ei täyty. Samassa huomasin että ainakaan noilla ajoilla ei P06DD-00 herja öljypumpusta uusiutunut. Lisäksi BCM puolelta löytyi U1713-2F - Engine control (NCM) koodi. Onkohan nämä nyt oireita jostain toisesta pahasta? Vai puhdasta sattumaa... Eniten kuitenkin mietityttää DPF-tilanne kun ei anna pakottaa poltolle.
Paikalla
- silverine
- Viestit: 2470
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Giulia 2.0
156 3.0 V6 Q2 kompuralla
Mito QV -10
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
No mutta. Negatiivinen kaveri, kuka lienee. Koeajoin eilen, ja ostin. Nättikin on.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11259
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Nonni!
Onnea uudelle autolle.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Mikkeller
- Viestit: 174
- Liittynyt: 16 Heinä 2019, 08:25
- Car(s): 159 SW Ti 1750 TBi
Accord Type S 2.2 i-DTEC
Golf GTI 1.8T - Paikkakunta: Kemi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näin ne mielipiteet (onneksi) saattaa muuttua vuosien varrella. Onnea vain uuden auton hankinnasta!
Re: Alfa Romeo Giulia 2016 (Tipo 952)
Kehityskelpoinen kaveri, sanoisin, kun kerran näin pystyy mielipiteitään kehittämään.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Lienee oletettavaa, että Stelviossa on säiliö samassa paikassa? Pieni lammikko tulee yön aikana auton alle ja usein saa täyttää.matti_vuorio kirjoitti: ↑13 Huhti 2024, 16:17Ei ole sellaista vakipaikkaa mistä se vuotaa, mutta säiliön ympärillä on monta potentiaalista vuotopaikkaa. Ota rengas ja sisälokasuoja pois, niin pääset näkemään tuon säiliön ja sen putkitukset.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Aloin kiinnittää huomiota takaa kuuluvaan ääneen, joka ilmeisesti lähtöisin polttoainepumpusta. Onkohan kellään menny vaihtoon?
- Raikkoo
- Viestit: 287
- Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
- Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jatkoa, öljypohjan ja pumpun imupuolen välinen tiiviste korvattu JTD-Performancen tekemällä paremmalla osalla. Alkuperäisessä tiivisteessä oli vekki/murtuma. Lisäksi laitettiin 0W-30 öljyt. Ensimmäiset 300 km onnellisesti uskoen että kaikki kunnossa, kunnes sama P06DD-00 koodi tauluun.Raikkoo kirjoitti: ↑02 Touko 2024, 11:50Taas päivitystä. Sain auton regeneroimaan loukun ajossa kun kerroin sille että DPF-olisi vaihdettu. Mutta edelleenkään MES ei anna tehdä regenerointia softan kautta vaikka moottori on lämmin ja ehdot täyttyvät. Mistä kiikastaa?Raikkoo kirjoitti: ↑30 Huhti 2024, 00:11Ja jatkoa. Kuittasin P06DD-00 vian tänään pois ja sille oli tullut kaveriksi myös DPF clogged vika, joka ei kuittaannu pois. MES näyttää että DPF tukkoisuus 245% ja edellisestä poltosta 400km.Raikkoo kirjoitti: ↑28 Huhti 2024, 12:10
En ole saanu MES:llä muuta tietoa em. vikakoodin lisäksi kuin että vian aktivoituessa parameters välilehdellä "Engine oil pressure" muuttuu ON tilasta OFF tilaan. Trendiksi en ole onnistunut saamaan mitään aktuaalista öljynpaine tietoa.
Johtosarjaa en muuten kuin vähän silmämääräisesti katsellut.
Ajoin moottorin lämpimäksi ja yritin regeneroida mutta herjaa että jokin ehdoista ei täyty. Samassa huomasin että ainakaan noilla ajoilla ei P06DD-00 herja öljypumpusta uusiutunut. Lisäksi BCM puolelta löytyi U1713-2F - Engine control (NCM) koodi. Onkohan nämä nyt oireita jostain toisesta pahasta? Vai puhdasta sattumaa... Eniten kuitenkin mietityttää DPF-tilanne kun ei anna pakottaa poltolle.
Se auttoiko tiivisteen korjaus vai öljylaadunvaihto asiaan enemmän on mahdotonta sanoa. Joka tapauksessa ongelma jatkuu. Isossa maailmassa joillakin on ongelma ratkennut vasta öljypumpun vaihdolla ja tässäkin tapauksessa se alkaa tuntua todennäköisimmältä. Se tietää taas jakopään purkua ja öljypohjan irroitusta $$$
Ensin kuitenkin vaihdan epätoivoisena toimenpiteenä öljynpainekytkimen ja "centrifigular" suodattimen. Vasta sitten öljypumppu ja jakopäänsarjaa tilaukseen.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
On mennyt noin 110tkm kohdalla. Jätti kertaalleen helteisille ratapäiville. Tokeni noin tunnin odottelun jälkeen kunhinuri oli jo lähes tontilla. Seuraavan kerran taas helteellä lopetti toiminnan keske ajon eikä enää lähtenyt pumppaamaan
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onkos muilla öljyn hikoilua laatikon ja moottorin välisestä saumasta?