Alfa Romeo Giulia 952

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin

Aiotko hankkia Giulian?

Ennakkotilaan asap
4
1%
Heti kun se tulee myyntiin, ei tarvitse edes koeajaa
6
1%
Käyn testaamassa ja ostan, mikäli on hyvä ja hinta on ok
46
10%
Odottelen myytäviä esittelyautoja
5
1%
Ostan vuoden/kaksi ajetun sitten joskus
75
16%
Ostan sitten joskus
260
57%
Tuskin
46
10%
En ikinä
13
3%
 
Ääniä yhteensä: 455

FinPat
Viestit: 8263
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Greymaniac kirjoitti:
25 Tammi 2025, 14:06
Liekö vika vai ominaisuus, mutta vakionopeudensäätimen set-keinuvipu on erittäin herkkä. Painat pikkuisen liikaa, niin valinnaksi ilmestyykin +10 tarkoitetusta, jolloin auto lisäksi kiihdyttää voimakkaasti. Tykkäsin enemmän Giuliettan omasta viiksestä. Vaatinee vain vähän totuttautumista.
Tuohon tottuu aika nopeasti, vivussa on kuitenkin pieni vaste jonka sormet oppivat nopeasti.
Nykyisessä käyttöautossa oleva hiplattava kapasitiivinen liukukytkin sen sijaan on aidosti syvältä ja poikittain.

nepa
Viestit: 48
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Omassa Giuliassa ei bensatankin luukussa ole sitä pientä tolppaa, joka sulkee ja avaa luukun. Ilmeisesti joskus katkennut pois.
Olen nyt kuljettanut auton mukana pientä muovista kenkälusikkaa, jolla olen aukaissut luukun. Tuo ei naarmuta luukun reunaa ja on ihan näppärä keino avata luukku. Vähän mielipiteitä mielelläni kuulisin siitä, että onko luukun vaihtaminen uuteen järkevää.
Internetistä noita saa ja varmasti tuon kustannuksen saisin myyjäliikkeelle. Mutta sitten vähän mietityttää, että vaikka samalla värillä tuon tilaisi, että onko kuitenkin jotain sävyeroa, kun omassa autossa on kuitenkin maalipintakin ajan saatossa vähän kulunut. Toisaalta vastaavanlaisten luukkujen kanssa on joskus talvisin ollut ongelmia, kun mekanismi jäätyy, niin luukkua on saanut kuitenkin olla sitten aukaisemassa jollain työkalulla.
Että jättääkö nyt tuo luukku noin, kuten on vai tilatako uusi...?

Avatar
Maunu
Viestit: 3597
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Luukun kansi eli maalattu osuus lähtee ihan käsin irrottamalla pois, joten toki kannattaa korjauttaa myyjän piikkiin tuo aukaisumekanismi. Ei tarvitse maalin sävystä välittää yhtään. Toki sitten kun alkaa harmittamaan luukun irvistely voi vaihtaa uuden kannen paikoilleen ja kärvistellä mahdollisen maalin väri eron kanssa.

edit: siis näin ainakin Stelviossa, mutta olettaisin luukun olevan samanlainen Giuliassakin
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

hene-
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Joulu 2024, 20:28
Car(s): Giulia 2.0

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja hene- »

Minkälaista rengastusta 2.0 RWD Giulia kestää, jos meinaa laitella 8.5/19 ja 10/19 vannetta alle? Kokemuksia?
Vai pitäiskö mennä suosiolla kapeammalla 8/19 ja 9/19?

Quadrifogliossa on ilmeisesti 245/35ZR19 ja 285/30ZR19. Tiedä meneekö tuo 285 turhan leveäksi(?)

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1556
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

nepa kirjoitti:
26 Tammi 2025, 10:36
Omassa Giuliassa ei bensatankin luukussa ole sitä pientä tolppaa, joka sulkee ja avaa luukun. Ilmeisesti joskus katkennut pois.
Olen nyt kuljettanut auton mukana pientä muovista kenkälusikkaa, jolla olen aukaissut luukun. Tuo ei naarmuta luukun reunaa ja on ihan näppärä keino avata luukku. Vähän mielipiteitä mielelläni kuulisin siitä, että onko luukun vaihtaminen uuteen järkevää.
Internetistä noita saa ja varmasti tuon kustannuksen saisin myyjäliikkeelle. Mutta sitten vähän mietityttää, että vaikka samalla värillä tuon tilaisi, että onko kuitenkin jotain sävyeroa, kun omassa autossa on kuitenkin maalipintakin ajan saatossa vähän kulunut. Toisaalta vastaavanlaisten luukkujen kanssa on joskus talvisin ollut ongelmia, kun mekanismi jäätyy, niin luukkua on saanut kuitenkin olla sitten aukaisemassa jollain työkalulla.
Että jättääkö nyt tuo luukku noin, kuten on vai tilatako uusi...?
Uusi sarana löytyy osanumerolla 50544108. Siinä tulee mukana kaikki muu tekniikka paitsi se maalattu läppä, jota tässä tapauksessa ei tarvitse uusia.

Kuva

JanV
Viestit: 1056
Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja JanV »

hene- kirjoitti:
26 Tammi 2025, 15:26
Minkälaista rengastusta 2.0 RWD Giulia kestää, jos meinaa laitella 8.5/19 ja 10/19 vannetta alle? Kokemuksia?
Vai pitäiskö mennä suosiolla kapeammalla 8/19 ja 9/19?

Quadrifogliossa on ilmeisesti 245/35ZR19 ja 285/30ZR19. Tiedä meneekö tuo 285 turhan leveäksi(?)
Kulutuksen sekä rengaskulujen näkökulmasta menee liian leveäksi
Mutta ulkonäön ja istuvuuden kannalta ne uppoaa sinne kivasti.
valintoja, valintoja.

nepa
Viestit: 48
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Kiitoksia noista bensatankin luukun tiedoista. Pitääpä konsultoida myyjäliikettä seuraavaksi tuon suhteen.

artjojy
Viestit: 384
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja artjojy »

Käytin oman Giulian huollossa ja nyt onnistuu myös automaatti laatikon öljyjen vaihto täällä Hollolassa Autohuolto Express Service Oy:n toimesta.

https://maps.app.goo.gl/oPCJd1Tp6jpDztmD9

nepa
Viestit: 48
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

artjojy kirjoitti:
27 Tammi 2025, 12:36
Käytin oman Giulian huollossa ja nyt onnistuu myös automaatti laatikon öljyjen vaihto täällä Hollolassa Autohuolto Express Service Oy:n toimesta.

https://maps.app.goo.gl/oPCJd1Tp6jpDztmD9
Tähän varmasti kyllä ketjusta jo vastaus löytyisi, mutta mikä on laatikon öljynvaihtoväli ja mitä tuo noin kustantaa? Onko tuohon jokin oma öljy tai muuta mitä tarvitsee?
Ajattelin, että jos ensi kesän huollossa vaihtaisi nuokin. Ellei sitten huoltokirjasta löydy jotain historiatietoa tuosta.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6732
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Luigi puhui sadasta tonnista ja suunnilleen silloin vaihdatin, myös peräöljyt (4/2022).
Lainaus:

"Peräöljy mustaa siirappia; huuhdeltu 2x + väliajo."

nepa
Viestit: 48
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

h_lauri kirjoitti:
28 Tammi 2025, 10:03
Luigi puhui sadasta tonnista ja suunnilleen silloin vaihdatin, myös peräöljyt (4/2022).
Lainaus:

"Peräöljy mustaa siirappia; huuhdeltu 2x + väliajo."
Kiitos tiedosta, pitääpä tutkia huoltokirjaa.

Akun uusimisen jälkeen myös moottorin start/stop alkoi toimimaan. Aika huono toteutus noin ensimmäisten kokemusten mukaan. En edes kuullut ensin, että moottori sammui risteyksessä, kun tytär soitti musiikkia niin isolla. Ihmettelin vain, kun painoin kaasua, että mitään ei tapahdu ja pienen hetken päästä moottori käynnistyi. En ole vielä ehtinyt perehtymään tarkemmin tuohon toimintaperiaatteeseen, mutta Passatissa ainakin moottori hörähtää käyntiin heti, kun jarrua vähänkin löysää. Alfa jostain syystä viivyttelee enemmän. Tai ainakin tuolta tuntui.

Saakohan tuota start/stoppia pysyvästi pois päältä mistään? Vaikka läppärillä suoraan auton asetuksia muuttaen? Ajossahan sen saa pois siitä napista. Vaan tuo varmaan taas on päällä, kun auton seuraavan kerran käynnistää?

Toinen kysymys liittyen infotainmentin valikoista löytyvään software updateen. Onko tuo koko auton softan päivitykseen vai ainoastaan infotainmentin? Ja kun tuo ilmeisesti menee usbin kautta, niin löytyykö tuota softaa netistä, jotta voisi itse päivittää. Auto näytti softan versioksi jotain 9_55 tai sinne päin. Pitää vielä tarkistaa, kun nyt menee ihan muistin varassa.

Avatar
Maunu
Viestit: 3597
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Start stop systeemin saa parhaiten pois kiinalaisella lisäpalikalla, joka asennetaan valokatkaisijan taakse. Asennus helppo ja nopea. Maksaa noin 50€.

Infotainment päivityksestä löytyy netistä useampi ketju ja tiedostotkin on ladattavissa.

https://www.alfaowner.com/threads/how-t ... s.1185573/
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

nepa
Viestit: 48
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Maunu kirjoitti:
28 Tammi 2025, 14:42
Start stop systeemin saa parhaiten pois kiinalaisella lisäpalikalla, joka asennetaan valokatkaisijan taakse. Asennus helppo ja nopea. Maksaa noin 50€.

Infotainment päivityksestä löytyy netistä useampi ketju ja tiedostotkin on ladattavissa.

https://www.alfaowner.com/threads/how-t ... s.1185573/
Pitääpä tutkia tuota lisäpalikkaa. Äsken ajossa tuli tuota start/stoppia taas kokeiltua ja kyllähän tuohon tottuu. Enemmän mietityttää se rele, joka kohta paukkuu jatkuvien käynnistysten vuoksi. :D

Löysin itsekin äsken googlella tuon ketjun infotainmentin päivityksestä. Lähinnä toki kiinnostaisi, että onko täällä foorumilaisilla kokemusta, että onko päivitys kannattavaa...? Mitään ihmeitä tuo päivitys ilmeisesti ei lisää, joten aika turha voi lopulta olla.

Paikalla
Avatar
155156
Viestit: 2192
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Henk.koht. en ole kokenut ylivoimaiseksi hankaluudeksi kytkeä start&stop pois päältä yhdellä napin painalluksella auton käynnistämisen jälkeen, saati sitten että ostaisi ja asentaisi jotain kiinan elektroniikkaa Giuliaan vain sen takia.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 311
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Mä olen kääntänyt start&stop toiminnon diagnostiikka välineeksi. Nimittäin jos Giulian start&stop toimii, niin autolla on varmasti kaikki hyvin.

Lumlum
Viestit: 154
Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03

Lancia k Busso '99
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Lumlum »

155156 kirjoitti:
28 Tammi 2025, 16:21
Henk.koht. en ole kokenut ylivoimaiseksi hankaluudeksi kytkeä start&stop pois päältä yhdellä napin painalluksella auton käynnistämisen jälkeen, saati sitten että ostaisi ja asentaisi jotain kiinan elektroniikkaa Giuliaan vain sen takia.
Komppaan tätä, selkeä nappi kuitenkin käden ulottuvilla, vähän niin kuin D:n kytkis sisään, aika nopeasti menee lihasmuistiin.

artjojy
Viestit: 384
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja artjojy »

nepa kirjoitti:
28 Tammi 2025, 15:10
Maunu kirjoitti:
28 Tammi 2025, 14:42
Start stop systeemin saa parhaiten pois kiinalaisella lisäpalikalla, joka asennetaan valokatkaisijan taakse. Asennus helppo ja nopea. Maksaa noin 50€.

Infotainment päivityksestä löytyy netistä useampi ketju ja tiedostotkin on ladattavissa.

https://www.alfaowner.com/threads/how-t ... s.1185573/
Pitääpä tutkia tuota lisäpalikkaa. Äsken ajossa tuli tuota start/stoppia taas kokeiltua ja kyllähän tuohon tottuu. Enemmän mietityttää se rele, joka kohta paukkuu jatkuvien käynnistysten vuoksi. :D

Löysin itsekin äsken googlella tuon ketjun infotainmentin päivityksestä. Lähinnä toki kiinnostaisi, että onko täällä foorumilaisilla kokemusta, että onko päivitys kannattavaa...? Mitään ihmeitä tuo päivitys ilmeisesti ei lisää, joten aika turha voi lopulta olla.
Täällä, kun käyttää Giulian, niin saa auton kaikki ominaisuudet kohdilleen, myös tuon ärsyttävän Start/Stop ominaisuuden.

https://www.ecuhelsinki.fi/?gad_source= ... u4QAvD_BwE

nepa
Viestit: 48
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

artjojy kirjoitti:
28 Tammi 2025, 22:41
Täällä, kun käyttää Giulian, niin saa auton kaikki ominaisuudet kohdilleen, myös tuon ärsyttävän Start/Stop ominaisuuden.

https://www.ecuhelsinki.fi/?gad_source= ... u4QAvD_BwE
Mitäs muuta tuolla voivat autolle tehdä? Eli mitä tuo "kaikki ominaisuudet" kattaa? Ihan mielenkiintoisen näköinen paja. Toki vähän kaukana täältä Kainuusta. :)

Ehkä tuo start/stop on ihan jees jättää noin, miten on. Kyllähän sen varmasti tuosta napista oppii pois laitamaan. Ja onpahan tosiaan hyvä diagnostiikka sille, että ainakin akku yms. on kunnossa. Tuokin alkoi tosiaan toimimaan vasta akun vaihdon jälkeen.

artjojy
Viestit: 384
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja artjojy »

nepa kirjoitti:
29 Tammi 2025, 09:19
artjojy kirjoitti:
28 Tammi 2025, 22:41
Täällä, kun käyttää Giulian, niin saa auton kaikki ominaisuudet kohdilleen, myös tuon ärsyttävän Start/Stop ominaisuuden.

https://www.ecuhelsinki.fi/?gad_source= ... u4QAvD_BwE
Mitäs muuta tuolla voivat autolle tehdä? Eli mitä tuo "kaikki ominaisuudet" kattaa? Ihan mielenkiintoisen näköinen paja. Toki vähän kaukana täältä Kainuusta. :)

Ehkä tuo start/stop on ihan jees jättää noin, miten on. Kyllähän sen varmasti tuosta napista oppii pois laitamaan. Ja onpahan tosiaan hyvä diagnostiikka sille, että ainakin akku yms. on kunnossa. Tuokin alkoi tosiaan toimimaan vasta akun vaihdon jälkeen.
Adaptiivinen vakionopeus säädin rattiin

Race kytkin keskikonsoliin, niin saa luistoneston halutessaan pois.

Moottorin ja vaihteiston voi ohjelmoida, jos siihen on tarvetta.

Dfin
Viestit: 441
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulietta Turbo Benzina!

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Dfin »

artjojy kirjoitti:
29 Tammi 2025, 12:29
nepa kirjoitti:
29 Tammi 2025, 09:19
artjojy kirjoitti:
28 Tammi 2025, 22:41
Täällä, kun käyttää Giulian, niin saa auton kaikki ominaisuudet kohdilleen, myös tuon ärsyttävän Start/Stop ominaisuuden.

https://www.ecuhelsinki.fi/?gad_source= ... u4QAvD_BwE
Mitäs muuta tuolla voivat autolle tehdä? Eli mitä tuo "kaikki ominaisuudet" kattaa? Ihan mielenkiintoisen näköinen paja. Toki vähän kaukana täältä Kainuusta. :)

Ehkä tuo start/stop on ihan jees jättää noin, miten on. Kyllähän sen varmasti tuosta napista oppii pois laitamaan. Ja onpahan tosiaan hyvä diagnostiikka sille, että ainakin akku yms. on kunnossa. Tuokin alkoi tosiaan toimimaan vasta akun vaihdon jälkeen.
Adaptiivinen vakionopeus säädin rattiin

Race kytkin keskikonsoliin, niin saa luistoneston halutessaan pois.

Moottorin ja vaihteiston voi ohjelmoida, jos siihen on tarvetta.

Lisäksi jos puuttuu kaukoajovaloassistentti, niin tämän saanee samalla lisättyä proxy alignmentilla.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5462
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Dfin kirjoitti:
29 Tammi 2025, 16:07
artjojy kirjoitti:
29 Tammi 2025, 12:29
nepa kirjoitti:
29 Tammi 2025, 09:19


Mitäs muuta tuolla voivat autolle tehdä? Eli mitä tuo "kaikki ominaisuudet" kattaa? Ihan mielenkiintoisen näköinen paja. Toki vähän kaukana täältä Kainuusta. :)

Ehkä tuo start/stop on ihan jees jättää noin, miten on. Kyllähän sen varmasti tuosta napista oppii pois laitamaan. Ja onpahan tosiaan hyvä diagnostiikka sille, että ainakin akku yms. on kunnossa. Tuokin alkoi tosiaan toimimaan vasta akun vaihdon jälkeen.
Adaptiivinen vakionopeus säädin rattiin

Race kytkin keskikonsoliin, niin saa luistoneston halutessaan pois.

Moottorin ja vaihteiston voi ohjelmoida, jos siihen on tarvetta.

Lisäksi jos puuttuu kaukoajovaloassistentti, niin tämän saanee samalla lisättyä proxy alignmentilla.
Onko tietoa saako tuon kaukovaloassistentin koodattua suomiauton Halogen valoille? Vaiko vain hifimpiin umpioihin. Oman yksilön kohdalla on tilatessa loppunut likviditeetti valojen kohtaan varustelussa. Äkkiä en ainakaan keksi mikä tuon rajoittaisi koska ominaisuutta käyttävät komponentit kuitenkin löytyy.

nepa
Viestit: 48
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Dfin kirjoitti:
29 Tammi 2025, 16:07
artjojy kirjoitti:
29 Tammi 2025, 12:29
nepa kirjoitti:
29 Tammi 2025, 09:19


Mitäs muuta tuolla voivat autolle tehdä? Eli mitä tuo "kaikki ominaisuudet" kattaa? Ihan mielenkiintoisen näköinen paja. Toki vähän kaukana täältä Kainuusta. :)

Ehkä tuo start/stop on ihan jees jättää noin, miten on. Kyllähän sen varmasti tuosta napista oppii pois laitamaan. Ja onpahan tosiaan hyvä diagnostiikka sille, että ainakin akku yms. on kunnossa. Tuokin alkoi tosiaan toimimaan vasta akun vaihdon jälkeen.
Adaptiivinen vakionopeus säädin rattiin

Race kytkin keskikonsoliin, niin saa luistoneston halutessaan pois.

Moottorin ja vaihteiston voi ohjelmoida, jos siihen on tarvetta.

Lisäksi jos puuttuu kaukoajovaloassistentti, niin tämän saanee samalla lisättyä proxy alignmentilla.
Okei. Ihan mielenkiintoista olisi kokeilla tuota. Nimittäin mietin tuossa yksi päivä, kun ilmeisesti tuulilasin anturit olivat ihan lumen peitossa ja auto ilmoitti jotain tyyliin, että "automatic high beam not in use", että mitäs ihmettä, eihän mulla sellaista pitäisi olla.
Mutta, jos sen saisi jälkiasennettuna, niin ihan jees olisi. Mites ihmisten kokemukset tuosta? Toimiiko hyvin? Ilmeisesti tuonkin toteutukset vähän autojen välillä vaihtelee.

Mikäs tuo proxy aligment on? Itselleni ihan uusi termi. Saako noita tässä lueteltuja ominaisuuksia miten helposti itse laitettua toimintaan? Tuosta race-moodista jo oli puhetta aiemmin, että onnistuu myös kotona.

Se olisi varmasti ihan tarpeen. Tänään on taas vaihteeksi lumikaaos Kajaanissa ja jäin jo yhden talon pihaan jumiin. Tosin en tiedä olisiko race-moodi auttanut siinä, kun lunta oli oviin asti. :D Vähän käsin kaivamalla lähti onneksi irti.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5462
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Ei auta Race mode tuollasessa, ainakin oma kokemus ollut että kyllä nuo vakiomoodit kaivaa olemassaolevan pidon melko hyvin esiin ja auto etenee paremmin kuin race modella sudittamalla. Jos on mekaaninen lukko autossa niin asia voi olla eri, avoimella perällä se helpommin sutiva pyörä sutii eikä voima siirry sinne toiselle kuten vakiomoodeilla yrittää tehdä jarruilla pelaamalla... Helpommin jää kiinni racemodella, toki tuntuu että yritystä olis enemmän kun pyörä sutii :lol:

koomala
Viestit: 81
Liittynyt: 11 Huhti 2018, 10:32
Car(s): Giulia 2.0 -18
ex. 159 2.4 JTDm Q4 -08
Paikkakunta: E-Savo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja koomala »

^^Löytyykö infotainmentin valikosta valintaa automaattisille pitkille? Nehän voi raksia sieltä pois käytöstä jos ovat autossa varusteena. Oman kokemuksen mukaan vaihtaa ihan liian aikaisin lyhyille valoille, etenkin jos vastaantulijalla on joku leditykki keulalla, kuten täällä tuntuu jokatoisella olevan. Mäkisellä tiellä räpsäyttää myös herkästi pitkät vastaantulijan silmille, kun vastaantulijan valot painuvat hetkeksi katveeseen. Eipä tule siis juurikaan itse automaattipitkiä Giuliassa käytettyä.

Onkohan race-moden kanssa jotain vuosimallieroja? Ainakin oma 2018 valmistettu tasaa jarrulla pitoeroja myös race-mode päällä. Kuulee ihan selvästi kun rele tikkaa kojelaudan sisällä samaa tapaan kuin luistoneston / ABS:n aktivoituessa. En ole kertaakaan saanut liukkaalla pelkästään toista takarengasta jauhamaan tyhjää. Haittapuolena takajarrut lämpenee melkoisesti aktiivisemmassa ajossa ja takavanteet on mustana jarrupölystä.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5462
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

koomala kirjoitti:
30 Tammi 2025, 10:23
Onkohan race-moden kanssa jotain vuosimallieroja? Ainakin oma 2018 valmistettu tasaa jarrulla pitoeroja myös race-mode päällä. Kuulee ihan selvästi kun rele tikkaa kojelaudan sisällä samaa tapaan kuin luistoneston / ABS:n aktivoituessa. En ole kertaakaan saanut liukkaalla pelkästään toista takarengasta jauhamaan tyhjää. Haittapuolena takajarrut lämpenee melkoisesti aktiivisemmassa ajossa ja takavanteet on mustana jarrupölystä.
Sulla on bensa ja mahdollisesti siten lukkoperällä? Omassa dieselissä on avoin perä ja releet ihan hiljaa kun sutii.. Hyvähän se olis jos tuon toiminnon sais racemoodiin että jakaa voimaa sutimattomalle pyörälle, mutta tuo toimintohan on käytännössä luistonesto ja se on juuri koodattu pois päältä tuolla race modella :lol:

koomala
Viestit: 81
Liittynyt: 11 Huhti 2018, 10:32
Car(s): Giulia 2.0 -18
ex. 159 2.4 JTDm Q4 -08
Paikkakunta: E-Savo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja koomala »

^Avoin perä minullakin valitettavasti on, varmistin sen ihan auton alle könyämällä:
Kuva

Onpa jännä jos näissä tosiaan on niin, että osassa jää käyttöön "sähköinen lukko" race-moodissa ja osassa ei. Ihmeisiinhän tuo ei pysty, vaan esim. märällä asfalttilla suttaa kyllä sisäkurvin takarengasta selvästi.

Avatar
Cotzy
Viestit: 1028
Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 man. Distinctive -01, Brera 3.2 JTS V6 man. Q4 -06, & DS3 Crossback E-Tense -21, Carado A464 -11
Paikkakunta: Turku

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Cotzy »

nepa kirjoitti:
29 Tammi 2025, 09:19
artjojy kirjoitti:
28 Tammi 2025, 22:41
Täällä, kun käyttää Giulian, niin saa auton kaikki ominaisuudet kohdilleen, myös tuon ärsyttävän Start/Stop ominaisuuden.

https://www.ecuhelsinki.fi/?gad_source= ... u4QAvD_BwE
Mitäs muuta tuolla voivat autolle tehdä? Eli mitä tuo "kaikki ominaisuudet" kattaa? Ihan mielenkiintoisen näköinen paja. Toki vähän kaukana täältä Kainuusta. :)

Ehkä tuo start/stop on ihan jees jättää noin, miten on. Kyllähän sen varmasti tuosta napista oppii pois laitamaan. Ja onpahan tosiaan hyvä diagnostiikka sille, että ainakin akku yms. on kunnossa. Tuokin alkoi tosiaan toimimaan vasta akun vaihdon jälkeen.
Hain tuolta EcuHelsingistä noi adaptiivisen vakkarin ja S&S-muistin päivitykset juuri Stelviooni. Roiskevesisuojauspäivitys siihen oli jo näemmä tehty Ruotsissa. Race-moodi ei onnistu alkupään autoon.
Mutta Stage2-softauksella nyt ahtaa paremmin ja moottori vetää railakkaammin keskikierroksilta aina punaiselle asti. Responsiivisempi yläkierroksilla, joten jouhevampi ajaa varsinkin suuremmissa nopeuksissa.
Ei nyt mikään iso-Busso, mutta selvästi jouhevampi ajettava näin. Kävi näppärästi ja sijaiskipon sai päiväksi. Suosittelen :-D .

Cotzy

Paikalla
Avatar
Tiige
Viestit: 2963
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Cotzy kirjoitti:
30 Tammi 2025, 19:58
Race-moodi ei onnistu alkupään autoon.

Cotzy
Kai se onnistuu alkupään autoonkin jos nelivedon ja vaihteiston(?) softat on päivitetty. Muistaakseni nelivedon liian vanha softa on se estävä tekijä siinä.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Paikalla
Avatar
Tiige
Viestit: 2963
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tiige »

koomala kirjoitti:
30 Tammi 2025, 10:23
Onkohan race-moden kanssa jotain vuosimallieroja? Ainakin oma 2018 valmistettu tasaa jarrulla pitoeroja myös race-mode päällä. Kuulee ihan selvästi kun rele tikkaa kojelaudan sisällä samaa tapaan kuin luistoneston / ABS:n aktivoituessa. En ole kertaakaan saanut liukkaalla pelkästään toista takarengasta jauhamaan tyhjää. Haittapuolena takajarrut lämpenee melkoisesti aktiivisemmassa ajossa ja takavanteet on mustana jarrupölystä.
Rele naksuttelee täälläkin kun race-modella ajelee. Ei se kyllä mielestäni mitään tee. MY 2017 bensa ja lukkoperä.

Parhaiten syvässä lumessa tuo oma tuntuu etenevän dynamic päällä. Se antaa vähän lyödä tyhjää mutta ei tapa menoa kokonaan. Race päällä taas hankala koittaa edetä niin että renkaat olisi siinä sutimisen rajalla. Automaatti ja sähkökaasu tekee tämän.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Maunu
Viestit: 3597
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tiige kirjoitti:
30 Tammi 2025, 20:28
Cotzy kirjoitti:
30 Tammi 2025, 19:58
Race-moodi ei onnistu alkupään autoon.

Cotzy
Kai se onnistuu alkupään autoonkin jos nelivedon ja vaihteiston(?) softat on päivitetty. Muistaakseni nelivedon liian vanha softa on se estävä tekijä siinä.
Juu onnistuu, jos vaan päivittäjä tietää mitä tekee. Mulle tuo tehtiin etänä 5/2017 valmistettuun Stelvioon. Race-mode toimii ja toimii myös rattivaihteet race modessa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Dfin
Viestit: 441
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulietta Turbo Benzina!

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Jep, mullekin ecu helsinki laittoi racemoden toimimaan jo 2015 puolella valmistetun (joskin takavetoisen) Giulian kanssa. Ei ainakaan tuossa vaatinut uusia ohjelmistoja sisään, että tuki löytyi. Dieselissä toki oli se rajoite, että Race-modessa ei vaihtoläpyskät pelitä kun racemodea ei ole virallisesti dieseleihin olemassakaan. Bensakoneiseen tuo modi on kyllä kokeilemisen arvoinen kun muutos toimii täysin OEM-tyyliin.

Kertokaas vielä maallikolle, että mistä koodista tuossa perämurikassa helpoiten erottaa avoimen/lukkoperän? :-D Edellisessä Giuliassa sitä ei ollut, nyt mietitään tässä, että onko kaverin turbo benzinassa.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6732
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

nepa kirjoitti:
28 Tammi 2025, 10:23
h_lauri kirjoitti:
28 Tammi 2025, 10:03
Luigi puhui sadasta tonnista ja suunnilleen silloin vaihdatin, myös peräöljyt (4/2022).
Lainaus:

"Peräöljy mustaa siirappia; huuhdeltu 2x + väliajo."
Kiitos tiedosta, pitääpä tutkia huoltokirjaa.
Muistaakseni tuo vaihtoväli löytyy vain ZF:n sivuilta. En tosin ole lukenut huoltokirjaa(kaan).

Carlo Coppa
Viestit: 754
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

artjojy kirjoitti:
29 Tammi 2025, 12:29
nepa kirjoitti:
29 Tammi 2025, 09:19
artjojy kirjoitti:
28 Tammi 2025, 22:41
Täällä, kun käyttää Giulian, niin saa auton kaikki ominaisuudet kohdilleen, myös tuon ärsyttävän Start/Stop ominaisuuden.

https://www.ecuhelsinki.fi/?gad_source= ... u4QAvD_BwE
Mitäs muuta tuolla voivat autolle tehdä? Eli mitä tuo "kaikki ominaisuudet" kattaa? Ihan mielenkiintoisen näköinen paja. Toki vähän kaukana täältä Kainuusta. :)

Ehkä tuo start/stop on ihan jees jättää noin, miten on. Kyllähän sen varmasti tuosta napista oppii pois laitamaan. Ja onpahan tosiaan hyvä diagnostiikka sille, että ainakin akku yms. on kunnossa. Tuokin alkoi tosiaan toimimaan vasta akun vaihdon jälkeen.
Adaptiivinen vakionopeus säädin rattiin

Race kytkin keskikonsoliin, niin saa luistoneston halutessaan pois.

Moottorin ja vaihteiston voi ohjelmoida, jos siihen on tarvetta.
Tähän liittyen mielenkiintoinen juttu Tekniikan Maailmassa, tosin maksumuurin takana: https://tekniikanmaailma.fi/lehti/12b-2 ... ostajille/ . Tuosta jutusta saa käsityksen, että moottorin ohjelmointeja ei enää (saa) tehdä.

EDIT: Tuo näyttää olevan vanha juttu, vaikka se olikin ensimmäisten joukossa TM:n nettiversiossa. Asiasisältö lienee kuitenkin edelleen ajan tasalla.
You can´t buy happiness but you can buy horsepower.

nepa
Viestit: 48
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Mitäs olette mietä tästä uutisesta: https://tyyliniekka.fi/seuraava-sedan-p ... crossover/

Paikalla
Avatar
155156
Viestit: 2192
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja 155156 »

nepa kirjoitti:
03 Helmi 2025, 08:54
Mitäs olette mietä tästä uutisesta: https://tyyliniekka.fi/seuraava-sedan-p ... crossover/
Kaikki tykkää. Maailmassa on aivan liian vähän SUV/crossover-korimallin autoja. Sähkömoottori antaa uudelle Giulialle kauan kaivattua persoonalllisuutta.

↑ s a r k a s m i a ↑
Viimeksi muokannut 155156, 05 Helmi 2025, 14:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4582
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe. Jonossa 116-Giulietta 2.0 TC ( 2. sarja )

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^ Toispuoleinen rekkari takaisin, ja tilaukseen
parempi scudetto kuin Juniorissa… muuten lupaavaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
TCT
Viestit: 51
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 16:59
Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1,4 MultiAir 170hv TCT (2012)
Alfa Romeo Giulia 2,0 Bensiini 200hp RWD AT8 Super (2021)

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja TCT »

Kesken ajon motarilla Giulian (bensa) moottorin vikavalo meni päälle ja auto limp moodiin.

Vikakoodin lukijan mukaan kyseessä oli P0471 (pakokaasun painetunnistin). Lieneekö pakkanen -13C aiheuttanut häiriön. Häiriö jäi päälle, joten nollasin vikakoodinlukijalla vian ja on pysynyt poissa sen jälkeen. Onko muilla kokemuksia tuosta hälytyksestä?
Liitteet
P0471 koodi.jpg
P0471 koodi.jpg (33.46 KiB) Katsottu 2912 kertaa

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2392
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

155156 kirjoitti:
03 Helmi 2025, 09:03
nepa kirjoitti:
03 Helmi 2025, 08:54
Mitäs olette mietä tästä uutisesta: https://tyyliniekka.fi/seuraava-sedan-p ... crossover/
Kaikki tykkää. Maailmassa on aivan liian vähän SUV/crossover-korimallin autoja. Sähkömoottori antaa uudelle Giulialle kauan kaivattua persoonalllisuutta.
Ei innosta. Jos haluavat tehdä Arkana tyylisen korin niin siitä vaan mutta miksi Giulian nimen ja maineen hinnalla.
Kuva

FinPat
Viestit: 8263
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Pujazuba kirjoitti:
05 Helmi 2025, 14:19
155156 kirjoitti:
03 Helmi 2025, 09:03
nepa kirjoitti:
03 Helmi 2025, 08:54
Mitäs olette mietä tästä uutisesta: https://tyyliniekka.fi/seuraava-sedan-p ... crossover/
Kaikki tykkää. Maailmassa on aivan liian vähän SUV/crossover-korimallin autoja. Sähkömoottori antaa uudelle Giulialle kauan kaivattua persoonalllisuutta.
Ei innosta. Jos haluavat tehdä Arkana tyylisen korin niin siitä vaan mutta miksi Giulian nimen ja maineen hinnalla.
Patteri-Mustang, patteri-Capri, etc.

Avatar
Macela
Viestit: 2683
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Macela »

Joo ei olis mitään uutta.. Eihän Juniorkaan ennen mikää pikku crossover ollut, tai mallinimi joka sille piti alkuun tulla; Milano joka sekin ollut = 75 Amerikan markkinoilla. :roll:
Liitteet
61f812c8c0483.jpeg
61f812c8c0483.jpeg (44.4 KiB) Katsottu 2809 kertaa

Avatar
nurmi
Viestit: 201
Liittynyt: 22 Heinä 2011, 23:11
Car(s): Giulia 2.2 -17
1502 -77
X3 3.0sd -07
ex. Gtv 2.0 -00
156 V6 -00
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nurmi »

Giuliasta löytyi vikakoodi:
P053B
Raw code: 053B
ECU: 10
Status: Confirmed
Crankcase breather heater - circuit low

Onko kellään tullut vastaan? Mistähän päin kyseinen vastus löytyisi

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5462
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5, 500c, 159tbi, Giulia
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

nurmi kirjoitti:
05 Helmi 2025, 17:57
Giuliasta löytyi vikakoodi:
P053B
Raw code: 053B
ECU: 10
Status: Confirmed
Crankcase breather heater - circuit low

Onko kellään tullut vastaan? Mistähän päin kyseinen vastus löytyisi
Tuo vastus on imuputken alla juuri ennen turboa, sellanen keltanen lukitusrinkula sen yläpuolella.

Dfin
Viestit: 441
Liittynyt: 18 Huhti 2015, 11:29
Car(s): Alfa Romeo Giulietta Turbo Benzina!

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Dfin »

155156 kirjoitti:
03 Helmi 2025, 09:03
nepa kirjoitti:
03 Helmi 2025, 08:54
Mitäs olette mietä tästä uutisesta: https://tyyliniekka.fi/seuraava-sedan-p ... crossover/
Kaikki tykkää. Maailmassa on aivan liian vähän SUV/crossover-korimallin autoja. Sähkömoottori antaa uudelle Giulialle kauan kaivattua persoonalllisuutta.

↑ s a r k a s m i a ↑
Siellä on markkinatutkimusta tehty ja päädytty siihen, että sähköisten mukamaasturien segmentissä ei ole juurikaan kilpailua, eli seuraavaa Giuliaa myydään ainakin 500.000 kappaletta. :roll:

hene-
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Joulu 2024, 20:28
Car(s): Giulia 2.0

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja hene- »

Onko kukaan saanut onnistumaan öljytason mittarin lukeman päivityksen?
MES näyttää myös litramäärän, mutta ei päivity. Jotain kummallista poppakonstia pitäisi vaatia? En tiedä kenen keksintö on ollut poistaa fyysinen öljytikku :-(

tuplauk
Viestit: 23
Liittynyt: 29 Huhti 2016, 20:27
Car(s): Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja tuplauk »

hene- kirjoitti:
06 Helmi 2025, 18:34
Onko kukaan saanut onnistumaan öljytason mittarin lukeman päivityksen?
MES näyttää myös litramäärän, mutta ei päivity. Jotain kummallista poppakonstia pitäisi vaatia? En tiedä kenen keksintö on ollut poistaa fyysinen öljytikku :-(
Käytetty se 5 min tasamaalla tyhjää?

KL
Viestit: 237
Liittynyt: 08 Tammi 2006, 16:45

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja KL »

Yritin jo kertaalleen herätellä asiasta keskustelua tuonne tekniikkapuolelle: viewtopic.php?f=7&t=40447

nepa
Viestit: 48
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Saakohan tuota penkin automaattista siirtoa mitenkään pois päältä? Vaikka tietokoneen avulla?
Turhaan menee edestakas ja kuluttaa mekamismia. Itselle jopa helpompaa nousta autosta, kun penkki on oikeassa paikassa sen sijaan, että se on ihan takana. Ja mukavasti liiskaa ostokset, jos on tullut ostokassi laitettua lattialle.

edit: tällainen ohje löytyi netistä. Pitääpä kokeilla.

Got this procedure from Italian forum - haven't tested it yet.

press seat forward button;
press seat backward button;
press seat forward button;
press seat backward button;
press seat backrest forward button;
press seat backrest backward button;
All above to be done within 5 seconds. After that seat should start moving by itself and just as it starts moving press any seat adjustment button. Now EasyEntry should be disabled. To enable it repeat above once again
For some after this seat memory function stopped working.

Avatar
Tommi
Viestit: 673
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Stelvio QF, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Itselläni siirto ei toimi tällä hetkellä. Pitääpä kokeilla tuota.

Omassa käytössä se ei koskaan siirrykään, kun penkki on jo valmiiksi niin takana. Mutta nyt ei tunnu siirtyvän, vaikka joku muukin olisi istunut siinä.
Samoin muistipaikat ei siirrä penkkiä pituussuunnassa. Muuten asento kyllä palaa, mutta etäisyys on väärä. Auttaisikohan tuo siihenkin.
Stelvio QF (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2, MiTo QV, Giulia 2.0

Avatar
Polforea
Viestit: 11687
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja Polforea »

MESsillä voi sekoittaa penkin kalibraation, niin easy entry lakkaa toimimasta, mutta samalla lakkaa toimimasta muistipaikat. Itteeni tuossa epäilyttäisi myös turvatyynyn toiminta, jos ei auto tiedä/usko tietävänsä penkin paikkaa.

Jos tökkää muistipaikkanappia, niin easy entry keskeyttää tekemisensä ja penkki hakee muistikohdan, mutta tämä on kertaluontoinen suorite.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

nepa
Viestit: 48
Liittynyt: 23 Helmi 2013, 09:34
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super

Re: Alfa Romeo Giulia 952

Viesti Kirjoittaja nepa »

Enpä saanut tuolla konstilla penkin siirtymistä pois päältä. Ei lähtenyt mihinkään suuntaan liikkumaan sen jälkeen, kun paineli nuo, mitä käskettiin. Ehkä tuo toimii sitten vain tietyissä vuosimalleissa yms. Netissä sanottiin myös, että tarpeeksi uudessa infotainmentissa olisi tuohon asetus. Noh, pitääpä tutkia vielä.

Vastaa Viestiin