Mitä teit tänään tallissa?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
karila
Viestit: 1265
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Maserati Quattroporte 2010
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja karila »

karila kirjoitti:
29 Heinä 2025, 08:28
QP:n tutkintaa ja ohjekirjan lukemista, ym...

Yrittänyt samalla selvittää viimeisten huoltojen sisällön. 2 viimeistä selvinnyt. Huoltoa suunnitellaan...

Akku on kait kohtalaisen tuore 100Ah Exide Premiun Carbon boost 2.0. Ainakin sitä edelleen myynnissä.
Akku kuitenkin ylläpitolaturissa.

Rengasasia edennyt, tilaukseen meni Michelin Pilot Sport 4 S. Helppo valinta, ainoa jota saa 285/40/18 koossa alkuperäisvanteelle. Vanteet tarkastettu ja ne ovat ok.
Alla olevat Pirellin sottozerot: eturenkaat dot 4708, takarenkaat 4305. Ei kuitenkaan murtumia pinnoissa mutta eiköhän ne ole aika vaihtaa :-D .
Tallinaapuri bongasi avoimesta ovesta QP:n ja halusi nähdä moottoritilan. Todettiin siistiksi ja kauniiksi.
Takarekkarin taustasta poistin autoliikkeen nimen, koska minulle ei tarjottu mainossopimusta.
- Kari

Avatar
atti
Viestit: 796
Liittynyt: 05 Huhti 2005, 20:36
Car(s): Brera 2.4 JTD, QP 4.2 Sport GT S, ex-156 1.9 JTD, 03, ex-156 2.5 V6
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja atti »

karila kirjoitti:
29 Heinä 2025, 08:28
Rengasasia edennyt, tilaukseen meni Michelin Pilot Sport 4 S. Helppo valinta, ainoa jota saa 285/40/18 koossa alkuperäisvanteelle. Vanteet tarkastettu ja ne ovat ok.
Alla olevat Pirellin sottozerot: eturenkaat dot 4708, takarenkaat 4305. Ei kuitenkaan murtumia pinnoissa mutta eiköhän ne ole aika vaihtaa :-D .
Pistähän infoa paraniko ajettavuus kun saat uudet kumit alle.

Avatar
JT Newman
Viestit: 377
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Stelvio Veloce+ -21 280hp
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Rakensin -58 Plymouthiin jälkiasennusilmastoinnin käyttämällä Old Air Productsin semivalmista settiä. Tämä tosin tapahtui jo viime vuonna, mutta ajokauden loppuminen vei halut saattaa tuo toimivaksi asti.
Nyt sitten käytin tuon ilmastointipajalla testattavana. Task failed successfully, liikaa alipainevuotoa. Se hyöty nyt sentään, että ei tarvinnut vielä maksaa mitään.
Eli seuraavaksi kaikki liitokset uudelleen auki ja o-renkaiden ja niiden voitelun onnistumisen tarkistus. Onneksi kohta loppuu helteetkin ja sitä myöten kylmästöinnin tarve.
Sinänsä mielenkiintoista ropaamista.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Avatar
mutt
Viestit: 5825
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja mutt »

Jotkut pajat osaavat etsiä vuotoja paineistamalla systeemin hajustetulla typellä tms. Ei tarvitse hakemalla etsiä vuotokohtaa.

Samansuuntaisia suunnitelmia muuten ollut minullakin, kohteena 29-vuotias japsipaku. Ei vain taas tällekään jäähdytyskaudelle kerkiä. Työmaalla erityisesti olisi luksusta paahteessa riehumisen välissä käydä tauoilla viileämmässä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
JT Newman
Viestit: 377
Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
Car(s): Stelvio Veloce+ -21 280hp
Belvedere -58 290hp
Paikkakunta: It's a long way to Leppärary

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

mutt kirjoitti:
01 Elo 2025, 11:30
Jotkut pajat osaavat etsiä vuotoja paineistamalla systeemin hajustetulla typellä tms. Ei tarvitse hakemalla etsiä vuotokohtaa.
Yleensä tuntuvat tuikkaavan väriaineet sisään ja niitä sitten etsitään. Tiedä sitten, miten/miksi eri tavat vaihtelevat.
Noh, tässä alkoi itsekin jo epäillä, että olisinko unohtanut ihan itte laittaa niitä o-renkaita paikalleen, joten onpa vkonlopun cruisingien ohessa jotain tekemistäkin.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Vastaa Viestiin