Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- Manu
- Viestit: 525
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
https://tekniikanmaailma.fi/byrokratian ... n-nojaten/
EU on kieltänyt Rolssia käyttämästä valaistua keulamerkkiä!! Taas piipertäjät asialla, naurettavaa!
EU on kieltänyt Rolssia käyttämästä valaistua keulamerkkiä!! Taas piipertäjät asialla, naurettavaa!
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^Erinomaisen heikosti taustoitettu artikkeli. Tekisi mieli nähdä se pykälä joka tuon kieltää. Rollsia tuskin on kukaan erikseen lähtenyt kieltämään myymästä tuota varustetta, se vaan ei istune johonkin asetukseen.
No, pienet on ihmisellä murheet jos tuo pilaa päivän
Edit: Tausta lienee säädöksessä ECE R48, jossa on kohta, joka kieltää valkoisen valon näkymisen taaksepäin. "Piipertäjillä" ei siis ole mitään tekemistä asian kanssa eikä Rollsia ole "kielletty" käyttämästä valaistua merkkiä.
No, pienet on ihmisellä murheet jos tuo pilaa päivän
Edit: Tausta lienee säädöksessä ECE R48, jossa on kohta, joka kieltää valkoisen valon näkymisen taaksepäin. "Piipertäjillä" ei siis ole mitään tekemistä asian kanssa eikä Rollsia ole "kielletty" käyttämästä valaistua merkkiä.
- mutt
- Viestit: 5678
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien murheita.
Eli Spirit of Ecstasyltä vain maalataan pylly punaiseksi, niin homma on sillä selvä.Tuomas K kirjoitti:Edit: Tausta lienee säädöksessä ECE R48, jossa on kohta, joka kieltää valkoisen valon näkymisen taaksepäin. "Piipertäjillä" ei siis ole mitään tekemistä asian kanssa eikä Rollsia ole "kielletty" käyttämästä valaistua merkkiä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- JarHei
- Viestit: 509
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe) - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Muiden merkkien murheita.
Kuinka helvetin kirkas se spirit of extacy on? Eikös tällä menolla lisävalot ole jo laittomat?Syynä oli muutos autojen valoja koskevissa EU:n säädöksissä, joilla halutaan vähentää valosaastetta.
Kaiken lisäksi kommenteista bongattua;
Valaistu ainoastaan auton seistessä paikoillaan ja sisävalaistuksen toimiessa, siis jatkossa laillinen vain euroopan ulkopuolella.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^Toisaalla on esitetty syyksi tuo R48, jolla ei ole mitään tekemistä valosaasteen kanssa. Todennäköisesti virheymmärrys siitä, että valoa ei saa näkyä väärään suuntaan.
Tekniikan Hymyltä kyllä surkeaa "journalismia".
Tekniikan Hymyltä kyllä surkeaa "journalismia".
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Rellun huoltamisen ihanuus, osa n.
Auton ohjekirjassa ei kerrota, mitä ainetta kuuluu käyttää vaihteistossa. Alfamerin suomentamassa Haynes-manuaalissa avuliaasti kerrotaan, että kyseessä on Renault-erikoisöljy, mutta mikä öljy se sitten on, onkin salaisuus. No, merkkiliikkeestä tuo tieto löytyi. Koomista on, että mitään normia tuolle öljylle ei ilmoiteta, vaan on ihan oma öljynsä. Tuossa pullossakaan ei ole mitään tietoa speksistä.
On nuo Alfojenkin öljyt välillä vaivalloisia, mutta toistaiseksi on jokaiselle sentään näyttänyt olevan normi, jonka öljyn kuuluu täyttää.
Merkkiliikkeen hinta tuolla NFJ:lle taisi olla ~25 euroa litra, sattumalta en ostanut sillä hinnalla
Tuskin se geneerisellä GL-4:llä mihinkään hajoaisi, mutta kun mieluusti laittaisi ns. oikeaa ainetta.
Auton ohjekirjassa ei kerrota, mitä ainetta kuuluu käyttää vaihteistossa. Alfamerin suomentamassa Haynes-manuaalissa avuliaasti kerrotaan, että kyseessä on Renault-erikoisöljy, mutta mikä öljy se sitten on, onkin salaisuus. No, merkkiliikkeestä tuo tieto löytyi. Koomista on, että mitään normia tuolle öljylle ei ilmoiteta, vaan on ihan oma öljynsä. Tuossa pullossakaan ei ole mitään tietoa speksistä.
On nuo Alfojenkin öljyt välillä vaivalloisia, mutta toistaiseksi on jokaiselle sentään näyttänyt olevan normi, jonka öljyn kuuluu täyttää.
Merkkiliikkeen hinta tuolla NFJ:lle taisi olla ~25 euroa litra, sattumalta en ostanut sillä hinnalla
Tuskin se geneerisellä GL-4:llä mihinkään hajoaisi, mutta kun mieluusti laittaisi ns. oikeaa ainetta.
Re: Muiden merkkien murheita.
Renault on sentään ratkaissut ruostumisongelman joka on vielä Alfan kiusana. Mitä tulee yleiseen auton korjaamiseen niin ehkä Lancian insinöörit ovat konsultoineet Renaultia. Design for Serviceability
- mutt
- Viestit: 5678
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien murheita.
Mikäs Lanciassa niin vaikeaa korjattavaa sitten on? Delta gralet nyt on oma lukunsa, kun talouskippoon on tungettu urheiluauton tekniikka, mutta tavalliset suolakurkkumallit, joita tuo mainittu rellukin tiettävästi edustaa?
Toki, eilen ja tänään teen perushuoltoa Lybraan, jossa öljynsuodattimen vaihto ja ulomman apulaitehihnan kiristys vaatii jonkun verran purkamista, mutta se on vähän oma valintakin, kun piti riviviitosella olla. Neloskoneiset on paljon helpompia.
Toki, eilen ja tänään teen perushuoltoa Lybraan, jossa öljynsuodattimen vaihto ja ulomman apulaitehihnan kiristys vaatii jonkun verran purkamista, mutta se on vähän oma valintakin, kun piti riviviitosella olla. Neloskoneiset on paljon helpompia.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Aquatica
- Viestit: 15122
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Total/ELF tekee tota noissa spesiaaliöljyissä.Tuomas K kirjoitti:Rellun huoltamisen ihanuus, osa n.
Tuossa pullossakaan ei ole mitään tietoa speksistä.
Tuskin se geneerisellä GL-4:llä mihinkään hajoaisi, mutta kun mieluusti laittaisi ns. oikeaa ainetta.
https://luettelo.totalnordic.com/fi-fi/ ... NFJ-75W-80
Tuoltahan sitten saa sitä tietoa jos kaipaa Oikeastaan ainoastaan viskositeetti ja API GL-4 kerrotaan, muuten kyllä hiljaista on...
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^Juu, kyllä mä tuota jo tilasin Virosta. Kolmelle törpölle jäi hintaa toimituskuluineen reilut kolme kymppiä, eli alle puolet marmorin hinnasta.
-
- Viestit: 2536
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): M-B Clk 200 -05. Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Minkähän takia ilmeisesti monet 2000-luvun Japsit pyytää nimenomaan Dot4 jarrunestettä?
Mutsin 2010 Yarikseen tuli juuri vaihdettua jarrunesteet, ja juuri kun sai homman valmiiksi Dot 5.1:llä totesin että olisi pitänyt käyttää Dot 4:ää.
Muistaakseni kun kymmenisen vuotta sitten suoritin autonasennuksen perustutkinnon sanottiin että aina voi käyttää 'parempaa' jarrunestettä. Ja paremmalla tarkoitettiin korkeampi lukuista, eli että 5.1:ä voisi käyttää kaikkeen. (paitsi loogisella ajattelulla ei tietenkään kunnon ratalaitteisiin)
Mutsin 2010 Yarikseen tuli juuri vaihdettua jarrunesteet, ja juuri kun sai homman valmiiksi Dot 5.1:llä totesin että olisi pitänyt käyttää Dot 4:ää.
Muistaakseni kun kymmenisen vuotta sitten suoritin autonasennuksen perustutkinnon sanottiin että aina voi käyttää 'parempaa' jarrunestettä. Ja paremmalla tarkoitettiin korkeampi lukuista, eli että 5.1:ä voisi käyttää kaikkeen. (paitsi loogisella ajattelulla ei tietenkään kunnon ratalaitteisiin)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- palkus
- Viestit: 5535
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^Parempaa ja parempaa. Dot 4 neste on käytössä kattavasti ihan uusisskin kulkineissa. Yksi syistä tähän on se, että 5.1 on vielä hygroskooppisempaa, kuin nelonen.
Hyvä kun tuli puheeksi, täytyykin muistaa tilata muutama purkki tutelan extreme ht nestettä
Hyvä kun tuli puheeksi, täytyykin muistaa tilata muutama purkki tutelan extreme ht nestettä
"puhun niin totta kuin osaan"
- JarHei
- Viestit: 509
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe) - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Muiden merkkien murheita.
^^ Voin olla väärässä, mutta olen käsittänyt että DOT 3 ja DOT 4 voi sekoittaa keskenään, mutta DOT 5 ei voi koska silikonipohjaista.
- Aquatica
- Viestit: 15122
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Kyllä, mutta siksipä puhuttiinkin DOT 5.1:stä, joka kelpaa oikein hyvin kolmosen tai nelosen kaveriksi.
Kyllä, mutta siksipä puhuttiinkin DOT 5.1:stä, joka kelpaa oikein hyvin kolmosen tai nelosen kaveriksi.
- JarHei
- Viestit: 509
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe) - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Muiden merkkien murheita.
^ No kappas tuota en tiennytkään. Kuvittelin vain 5.1 olevan parempi 5. Aina oppii uutta.
Re: Muiden merkkien murheita.
Vähän sama kuin laatikon GL3 ja GL4/5Aquatica kirjoitti:^
Kyllä, mutta siksipä puhuttiinkin DOT 5.1:stä, joka kelpaa oikein hyvin kolmosen tai nelosen kaveriksi.
Jos on vaatimuksena GL3 laita sinne sitä, eikä GL4:sta
- Garmund
- Viestit: 2140
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Muiden merkkien murheita.
^Ei taida oikein vertautua öljyt jarrunesteisiin, ei jarrunesteissä vaihdu lisäaineistus samalla lailla... Lähinnä kiehumispisteet nousee ja viskositeetti tippuu dot 3-5.1, mitkä näkisin mielestäni vain hyvänä asiana.
Edit: Lisätääs, ei sinänsä huono tuo A Bart:n "nyrkkisääntö" jarrunesteisiin, vaikkei miusta niin tärkeää tai toimiintaan vaikuttavaa kuin esim. vaihteistoöljyissä. Tuo viskositeetin muuttuminen saattaa vaikuttaa absien toimintaan, en tiedä onko oikeasti mitään merkitystä. Lisäksi vaikka DOT 3, 4 ja 5.1 on keskenään sekoittuvia, sitä on kai hyvä huuhdella järjestelmä kokonaan jos vaihtaa nesteestä toiseen. (Ei ne kai kuitenkaan ihan niin samoja ole kemialliselta koostumukseltaan)
Edit: Lisätääs, ei sinänsä huono tuo A Bart:n "nyrkkisääntö" jarrunesteisiin, vaikkei miusta niin tärkeää tai toimiintaan vaikuttavaa kuin esim. vaihteistoöljyissä. Tuo viskositeetin muuttuminen saattaa vaikuttaa absien toimintaan, en tiedä onko oikeasti mitään merkitystä. Lisäksi vaikka DOT 3, 4 ja 5.1 on keskenään sekoittuvia, sitä on kai hyvä huuhdella järjestelmä kokonaan jos vaihtaa nesteestä toiseen. (Ei ne kai kuitenkaan ihan niin samoja ole kemialliselta koostumukseltaan)
Suoraan vaan suoraa
Re: Muiden merkkien murheita.
Olisikin pieni kulutus... Keskikulutus on nyt 5.10 l / 100 km. Edellisissä dieselautoissa oli 5,84 Astrassa ja 93 Saabissa 5,83. Tässä kuitenkin uudempaa tekniikkaa ja 2 vaihdetta enemmän.willez kirjoitti:Murheellinen taival fordin puikoissa... Nuo nykydieselit ei tunnu lämpiävän edes plussakeleillä. Tietysti, lämpö vaatii energiaa = polttoainetta. Jos auton luvataan kulkevan sata kilometriä 3-4 litralla polttoöljyä, ei siinä hirveästi lämpöä synny.
Monessa dieselissä talviaikaan webasto jauhaa koko ajon ajan, jotta lämpö pysyisi edes lähellä 90c. Tähän vielä viimasuojilla koko keula tukkoon niin pärjäilee jotenkuten.
GTA oli ehkä lämpimin talviauto koskaan. 12l ysikasia virtaa koneen läpi sadalla, johan syntyy lämpöä
Auto oli huollossa 2 päivää ja sinä aikana saivatkin jotain kuntoon. Turvavyömuistutin ei enää huuda jos takapenkiltä joku lähtee pois, ei tarvitse enää lukita autoa että sen saa hiljaiseksi. Sisätilan lämpötila-anturi vaihdettiinkin jo aikaisemmin, jonkun mukaan se heitti 8 astetta ja huoltopäällikön mukaan 2 astetta. Käytännössä siis se mitä pistää lämmön pyynnöksi sisätiloihin mikä nyt tässä tapauksessa ihan sama kun ei sitä lämmintä tule millään asennolla. Akku vaihdettu jo kolmanteen akkuun, kuulemma vain varoiksi ettei siinä sitten ole mitään. Vaihdelaatikossa ollut joku pinnapultti mikä hinkkaa kaapeleita mahdollisesti poikki ja sillä ei ole sitten mitään muuta tarkoitusta laatikossa, se vaan törröttää siinä yksinään. Maadoitusjohdot uusittu kun takaisinkutsukampanja, vaikuttaa lataukseen. Ja olihan se aika uskomatonta kun käväisin Joensuussa ja ennen aamupalaa auto lämpenemään ja sehän olikin suht lämmin. Siis kaukosäätimestä lisälämmitin päälle. Kotimatkalla välillä outoa nykimistä hetkittäin ja samalla autossa oleva kojelautakamera käynnistelee itseään uudestaan, ODB portissa on ajopäiväkirjan palikka ja sen logista selvisi että kesken matkanteon siitä nyt vaan jännitteet häviää ajoittaisesti. Ei kovin pitkäaikainen korjaus
Nyt taas reissunpäällä ja vähän pidempää matkaa kuin toimistolle. Lisälämppäri toimii, hyvin pöhisee. Autossa +5 astetta kun ulkona -1. 40 min maantietä ja sisällä 15 vaikka pyyntinä 27, auton mittarissa on vajaa 70 astetta. Eli mitä ilmeisemmin tässä on nyt toissijaisessa lisälämmittimessä taas jotain häikkää. Tai lisälämmittimessä, jäänyt nyt vähän epäselväksi kumpaa lisälämmitintä ohjataan kaukosäätimellä ja kumpaa auton pitäisi käyttää alle +12 lämmöissä automaattisesti. Fordin edustaja oli vastaavalla ajeskellut viime talvena pääkaupunkiseudulla ja todennut että kyllä siinä tarkenee mutta lämpömittaria on ihan turha katsoa, se ei kerro mitään ja on ihan OK jos se ei liiku. Täytyy tutkia vähän tarkemmin kotimatkalla, tänne tullessa meni tunti että sisällä oli 16-17 ja kaksi tuntia että oli sentään jo 22. Onko se nyt huonosti vai hyvin, en tiedä. Maskia voi käyttää jo kun ulkona on alle 30 astetta, näyttää auttavan. Yli 30 asteen lämmöissäkään mitään ongelmaa, lämpömittari nousee ihan järkevään tahtiin ja pysyy alle 90. Jännityksellä odotankin kun tulee -10 tai -20 astetta... Huollosta tosin eivät enää edelliseenkään viestiin vastanneet mitään, voisikin koittaa jotain toista huoltopaikkaa
Re: Muiden merkkien murheita.
onhan toi murhe kun tulee maileja lisää . Mallimerkinnän mukaiset kilometrit käyttölaitteessa. Rapeista ranskalaisista puhutaan, mutta kyllä niilläkin ajaa...
- Liitteet
-
- Screenshot_20201022-154256.jpeg (42.64 KiB) Katsottu 6304 kertaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Kilometreistä päätellen siis Peugeot kyseessä.
Joo, eiväthän ranskalaiset ole enää olleet pitkään rapeita. Alfa ja Mazda ovat ehkä viimeisiä mohikaaneja tällä saralla?
Joo, eiväthän ranskalaiset ole enää olleet pitkään rapeita. Alfa ja Mazda ovat ehkä viimeisiä mohikaaneja tällä saralla?
-
- Viestit: 1431
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Muiden merkkien murheita.
Focuksen renkaiden vaihto. Tuossa on aika hauskat 19 mm kannalla olevat pultit joihin on prässätty kromikuoret päälle. Lopputuloksena joku noin 19,3..19,4 mm kanta johon ei 19 mm 6-kantti hylsy mene kun vasaralla. Eikä lähde irti. Eikä mene auton omakaan rengasavain noihin ilman väkivaltaa. 20 mm 6-kantti hylsy on väljä, mutta pelaa. Ainoa vaan ettei itsellä tallissa ollut 1/2" vääntiöllä moista ja renkaat momentissa mallia "rengasliike". Kaksi rengasta sain irti 3/8" vääntiöllä kunnes hajosi. Hitsillä yhteen naittaen sitten 20 mm hylsy sopivaksi 1/2" vääntiölle ja loput irti. Tiedä sitten olisiko noihin pitänyt olla joku 3/4" hylsy tai ehkä olisi 12-kantti 19 mm myös mennyt, mutta kun ei moisiakaan ole. Olihan yhtä tussaamista taas yksi renkaanvaihto.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Re: Muiden merkkien murheita.
3/4" ei-iskeviin koneisiin tarkoitetut hylsyt ovat usein 12 kanttisia ja sen lisäksihän 3/4" on periaatteessa 19.05mm eli tuollaisella olisi ehkä voinut aueta. Anyway, typerät pultit Fordilla tässä tapauksessa.Gasket kirjoitti:Focuksen renkaiden vaihto. Tuossa on aika hauskat 19 mm kannalla olevat pultit joihin on prässätty kromikuoret päälle. Lopputuloksena joku noin 19,3..19,4 mm kanta johon ei 19 mm 6-kantti hylsy mene kun vasaralla. Eikä lähde irti. Eikä mene auton omakaan rengasavain noihin ilman väkivaltaa. 20 mm 6-kantti hylsy on väljä, mutta pelaa. Ainoa vaan ettei itsellä tallissa ollut 1/2" vääntiöllä moista ja renkaat momentissa mallia "rengasliike". Kaksi rengasta sain irti 3/8" vääntiöllä kunnes hajosi. Hitsillä yhteen naittaen sitten 20 mm hylsy sopivaksi 1/2" vääntiölle ja loput irti. Tiedä sitten olisiko noihin pitänyt olla joku 3/4" hylsy tai ehkä olisi 12-kantti 19 mm myös mennyt, mutta kun ei moisiakaan ole. Olihan yhtä tussaamista taas yksi renkaanvaihto.
Ja oikein ilkeitä pultteja varten voi talliin hankkia setin "damaged lug nut sockets":
https://www.amazon.com/dp/B07Q2D7L44/re ... NrPXRydWU=
-
- Viestit: 1431
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllähän nuo olisi saanut myös 19 mm hylsyllä kun vasaralla olisi sen siihen hakannut ja sitten viilapenkissä hakannut taas irti. Ja tuo kertaa 20 Tosin kiinnipäin olisi ollut jännää. Useampaa 19 mm 6-kanttia yritin, mutta yksikään ei käynyt. Kai ne kromikuoret lähtisi väkivalloin irtikin, mutta ei oikein innostanut.
Hirveästi on iloa siitä kontissa olevasta varapyörästä.. Onneksi on vakuutukset, mutta onhan tuo ihan idiotismia.
Vaikka itselläkin mielestäni tallissa on melko laaja kattaus työkaluja, niin löytyipä taas tilanne kun ei soveltamatta pärjännyt. Ribe- ja Torx-hylsyjä olisi kyllä vielä ollut, noita en tullut koittaneeksi jos olisi sopiva löytynyt. En kyllä ole varma olisiko noin isoja ollut
Hirveästi on iloa siitä kontissa olevasta varapyörästä.. Onneksi on vakuutukset, mutta onhan tuo ihan idiotismia.
Vaikka itselläkin mielestäni tallissa on melko laaja kattaus työkaluja, niin löytyipä taas tilanne kun ei soveltamatta pärjännyt. Ribe- ja Torx-hylsyjä olisi kyllä vielä ollut, noita en tullut koittaneeksi jos olisi sopiva löytynyt. En kyllä ole varma olisiko noin isoja ollut
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyseessä toki olikin monimutkaisuudessaan Ferrari 355 hihnan vaihtoon rinnastettava operaatio eli talvipyörien vaihto.Gasket kirjoitti:Vaikka itselläkin mielestäni tallissa on melko laaja kattaus työkaluja, niin löytyipä taas tilanne kun ei soveltamatta pärjännyt.
Fordilla on ilmeisesti jäänyt Design for Serviceability hieman Design for Bling-Bling jalkoihin. Tai sitten haluavat myydä 19.5mm hylsyjä.
https://www.amazon.com/CTA-Tools-4221-S ... B07Q2D7L44
- Jiitee
- Viestit: 4512
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Lancia Delta 3. gen. vm.2008
Onko porukoilla tietoa näiden mittaristo-ongelmista ? Päämittarin nestekidenäyttö-osa ( odometri jne) ensin rupesi vilkuttelemaan ja sitten hävisi kokonaan . Luigisähköä huonolla akulla, maadoituksella vai huonolla juotokselle ?
Korjausvinkkejä ?
Onko porukoilla tietoa näiden mittaristo-ongelmista ? Päämittarin nestekidenäyttö-osa ( odometri jne) ensin rupesi vilkuttelemaan ja sitten hävisi kokonaan . Luigisähköä huonolla akulla, maadoituksella vai huonolla juotokselle ?
Korjausvinkkejä ?
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- jkk
- Viestit: 6037
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
^can-väylässä vikaa? Taannoinen 159 teki pari kertaa noin ja silloin oli can-väylävirhe.
E:147:ssa huono akku aiheutti myös vastaavaa sekä selen vaihteiden epämääräistä toimintaa.
E:147:ssa huono akku aiheutti myös vastaavaa sekä selen vaihteiden epämääräistä toimintaa.
-
- Viestit: 1431
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Muiden merkkien murheita.
Vai on tuollaisiakin hylsyjä Nuo välikoot kyllä puuttuu tallista.FinPat kirjoitti:Kyseessä toki olikin monimutkaisuudessaan Ferrari 355 hihnan vaihtoon rinnastettava operaatio eli talvipyörien vaihto.
Fordilla on ilmeisesti jäänyt Design for Serviceability hieman Design for Bling-Bling jalkoihin. Tai sitten haluavat myydä 19.5mm hylsyjä.
https://www.amazon.com/CTA-Tools-4221-S ... B07Q2D7L44
Vielä kun olisi hylsyt niihin joihinkin venäläisiin muttereihin missä eri kantteihin käy eri avainväli Tosin yleensä nuo on sijoitettu edes siten jotta maataloussorvi sopii. Venäläinen on ollut tuossakin Fordin insinööriä fiksumpi.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Jiitee
- Viestit: 4512
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Akkua itsekin epäilen, kun autolla on viime aikoina ajettu tosi vähän. Kun ensin vilkkuu näyttö niin se koittanee kertoa, ettäjkk kirjoitti:^can-väylässä vikaa? Taannoinen 159 teki pari kertaa noin ja silloin oli can-väylävirhe.
E:147:ssa huono akku aiheutti myös vastaavaa sekä selen vaihteiden epämääräistä toimintaa.
jännite laskee, kohta suljen härvelin Tai Can sitten. Jos juotos/ oikosulku yms. niin eikös nuo mene kerrasta pimeäksi ?
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 944
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Kävitkö hakemassa sen nettiautossa olevan Deltan? On muuten yllättävän köyhästi varusteltu versio. Tuossa ei tainnut olla edes vakkaria? Luulin, että se sentään olisi ollut vakio suomi versioissa. Ainakin tuntui löytyvän kaikista silloin kun omaa etsin. Omassa oli sitten ekstrana vielä automaattiilmastointi. Tuollaisen kun vielä löytäisi bicolorina mustalla katolla ja kerman värisellä korilla ja nahoilla
- Jiitee
- Viestit: 4512
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
En vielä. Mahd. Koeajan sen ainakin uteliaisuudesta. Vakkari on vähän turhake mulla, en ole Juuliassa ja AuriksessakaanGusse kirjoitti:^ Kävitkö hakemassa sen nettiautossa olevan Deltan? On muuten yllättävän köyhästi varusteltu versio. Tuossa ei tainnut olla edes vakkaria? Luulin, että se sentään olisi ollut vakio suomi versioissa. Ainakin tuntui löytyvän kaikista silloin kun omaa etsin. Omassa oli sitten ekstrana vielä automaattiilmastointi. Tuollaisen kun vielä löytäisi bicolorina mustalla katolla ja kerman värisellä korilla ja nahoilla
muuta kuin kokeillut toimivuutta. Vanha koira ... jne.
Jtd:n roolin jatkajaa kolmosautoon haussa, koukku kiinni ja veropakun
tuostakin voisi tehdä takapenkin poistamalla (AF- monikäyttökorimalli ).
Varusteet ei tässä keisissä ole niin kranttuja, kun mettäauto/käyttöharraste
olisi kuitenkin.
Katellaan rauhassa, mitään ostokiimaa ei ole.
156 on hyvässä kunnossa, ja jatkajaksi parasta vaihtoehtoa eli
159 Sw Jtd 1,9 Aisinilla olen seuraillut varmaan sivusilmälläm 8 vuotta.
Yksi yli 300 t km ajettu resuhko malli tullut haaviin , eikä jäänyt mulle.
( saittilaiselle Akaaseen meni )
Sitten C5 X7 on jo koettu, sohva pyörillä ja ok sellaisenaan, sitten
Saabin 9-3 Sw vastaavalla combolla yksi aika hyvä, mutta yli 300tkm
ajettu myös testattu.
156 SW FL Jtd 1,9 Mjet ja Aisinilla , miksi Alfa et tehnyt näitä
Niin tuo vast. Pöso tai Vectrakaan ei herätä mitään kiinnostusta....
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11428
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Oma Delta taisi olla ilman mitään lisävermeitä: ei vakkaria ja manuaalinen ilmastointi.Gusse kirjoitti:^ Kävitkö hakemassa sen nettiautossa olevan Deltan? On muuten yllättävän köyhästi varusteltu versio. Tuossa ei tainnut olla edes vakkaria? Luulin, että se sentään olisi ollut vakio suomi versioissa. Ainakin tuntui löytyvän kaikista silloin kun omaa etsin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Kivijärvi
- Viestit: 966
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Jos Delta, josta puhutaan, on vaasalainen TTY-rekkarilla, on se mun ex. Pois annettaessa (vaihtoon meni) vuonna 2014-2015 taitteessa oli 145tkm mittarissa ja tuolloin uudet renkaat alla niin kesäksi kuin talveksi. Ihmeen vähän on kilsaa sittemmin tullut, joten eiköhän noi samat gummit ole alla edelleen. Satunnaista moottorivian valoa tuikutteli, mutta auto vaihtui ennen kuin saatiin selville mikä osa turbossa kummitteli (se antoi koodia). Oli tosiaan karvalakkimalli ilman mitään ekstraa, tai jos oli, rajoittui se tummiin takalaseihin ja nahkarattiin korkeintaan. En muista enää. Jo tuolloin katselin, että pohja vanhenee silmissä (auto oli mulla 3½ vuotta ja 85tkm), joten nyt jos koskaan kannattaa otattaa se ilmaan ja katsoa onko se 159:n veroinen ruostepommi. Autohan se on hyvä. Taloudellinen, aivan riittävästi kulkeva ja hyvinkin tilava. Meillä taisi olla kolmekin erilaista turvaistuinta siellä takana. Tykkäsin vielä ajaakin. Ne siniset tunnelmavalot kojelaudassa ja ovenkahvoissa jäi mieleen.
edit: ei ole tuolloiset kesärenkaat enää. Olis pitänyt lukea ilmoitusta tarkemmin.
edit: ei ole tuolloiset kesärenkaat enää. Olis pitänyt lukea ilmoitusta tarkemmin.
- Jiitee
- Viestit: 4512
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiitos infostaKivijärvi kirjoitti:^ Jos Delta, josta puhutaan, on vaasalainen TTY-rekkarilla, on se mun ex. Pois annettaessa (vaihtoon meni) vuonna 2014-2015 taitteessa oli 145tkm mittarissa ja tuolloin uudet renkaat alla niin kesäksi kuin talveksi. Ihmeen vähän on kilsaa sittemmin tullut, joten eiköhän noi samat gummit ole alla edelleen. Satunnaista moottorivian valoa tuikutteli, mutta auto vaihtui ennen kuin saatiin selville mikä osa turbossa kummitteli (se antoi koodia). Oli tosiaan karvalakkimalli ilman mitään ekstraa, tai jos oli, rajoittui se tummiin takalaseihin ja nahkarattiin korkeintaan. En muista enää. Jo tuolloin katselin, että pohja vanhenee silmissä (auto oli mulla 3½ vuotta ja 85tkm), joten nyt jos koskaan kannattaa otattaa se ilmaan ja katsoa onko se 159:n veroinen ruostepommi. Autohan se on hyvä. Taloudellinen, aivan riittävästi kulkeva ja hyvinkin tilava. Meillä taisi olla kolmekin erilaista turvaistuinta siellä takana. Tykkäsin vielä ajaakin. Ne siniset tunnelmavalot kojelaudassa ja ovenkahvoissa jäi mieleen.
edit: ei ole tuolloiset kesärenkaat enää. Olis pitänyt lukea ilmoitusta tarkemmin.
Pistän yksityisviestin sulle.
Juha
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 4512
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Sorry väärä osio -poistoon.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- VMTD
- Viestit: 3372
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Taitaa deltassa palaa monessa moottorin vikavalo, itse kävin syksyllä katsomassa 2.0 dieseliä Mäntsälässä ja siinäkin valo loisti.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Kävin maanantaina näyttämässä rellua leimakonttorilla ja sehän hyväksyttiin. Ei ihan puhtailla papereilla kuitenkaan. Jostain vaihteiston päältä vuotaa öljyä, josta tuli korjauskehotus. Monta vuotoa tuli jo korjattua, mutta edelleen siis vuotaa jostain. Pakoputken kannatinkumeista oli myös toinen risa ja toinen menossa rikki, niistä tuli myös korjauskehotus, samoin rikkinäisestä virtalukosta, mikä olikin tiedossa ollut vika. Katsastaja oli kyllä taas kerran riemuissaan kun autossa oli paljon uutta osaa.
Nyt pitäisi sitten keksiä, että mistä perkeleestä se öljy tulee. Öljy valuu jostain laatikon päältä, ja vetarin takapuolelta tulee sitten alas. Vaihteensiirtäjä on siinä päällä, se voisi olla mahdollinen paikka. On vaan niin ummessa se moottoritila, että purkamatta sieltä ei näe mitään.
Nyt pitäisi sitten keksiä, että mistä perkeleestä se öljy tulee. Öljy valuu jostain laatikon päältä, ja vetarin takapuolelta tulee sitten alas. Vaihteensiirtäjä on siinä päällä, se voisi olla mahdollinen paikka. On vaan niin ummessa se moottoritila, että purkamatta sieltä ei näe mitään.
- Polforea
- Viestit: 11606
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
^Sun autoilla on identiteettiriisi. Öljyvuoto laatikon yläpuolella on Saabin, jos jonkun, bravuuri.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^Ne on viettäneet ihan liian paljon aikaa vierekkäin
Re: Muiden merkkien murheita.
Kun yritän asentaa nätisti Citroen DS3:n opetuspolkimen lattiassa olevia kierretappeja käyttäen. Koko taitaa vain olla 5.5mm? Tai sitten kierre on jokin sellainen että normin M5 ei siihen suostu menemään. Ja M6 holahtaa läpi. WTF??
- Polforea
- Viestit: 11606
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
^Onko ne tarkoitettu muovimuttereille esim. verhoilun kiinnittämistä varten? Jos, niin ei välttis tosiaan ole stanu millikierre. Kierrekampa kouraan ja tarkistamaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Muiden merkkien murheita.
Muovimutteri mattokiinike. Jokin aivan himmeä kierre. Anyway, kierrepakka esiin ja rehelliset M5 kierteet tilalle niin kyllä se siitä. Väkivalta on toisinaan ratkaisu.Polforea kirjoitti:^Onko ne tarkoitettu muovimuttereille esim. verhoilun kiinnittämistä varten? Jos, niin ei välttis tosiaan ole stanu millikierre. Kierrekampa kouraan ja tarkistamaan.
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Moro moro, nyt volkkarin sielunelämän tietäjille kysymys. Kyseessä VW Polo 1.2 -03 mallinen 3 cyl masiinalla. Heitti oranssin moottorin vikavalon mittaristoon, luettiin koodit motomaatissa, vaihdettiin after-cat lambda. Tyttären ajettua autolla muutaman päivän vikavalo sammui itsestään.
=> Eikös se pitäisi kuitata diagnoosivermeillä? Jos ei, niin jääkö tuosta muistijälki auton tietokoneeseen (vaikka valo ei enää pala) niin, että katsuri sen sieltä nappasee "ahaa!" -tyylisesti katsastuksessa. Mitäs mieltä olette eli käytänkö vikakoodin luvussa ja kuittauksessa vai annanko olla?
=> Eikös se pitäisi kuitata diagnoosivermeillä? Jos ei, niin jääkö tuosta muistijälki auton tietokoneeseen (vaikka valo ei enää pala) niin, että katsuri sen sieltä nappasee "ahaa!" -tyylisesti katsastuksessa. Mitäs mieltä olette eli käytänkö vikakoodin luvussa ja kuittauksessa vai annanko olla?
Paikalla
- TeroPee
- Viestit: 1574
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Muiden merkkien murheita.
Minä voin lukaista koodit. Laita privaa jos katsot tarpeelliseksi.JiiPee kirjoitti:Moro moro, nyt volkkarin sielunelämän tietäjille kysymys. Kyseessä VW Polo 1.2 -03 mallinen 3 cyl masiinalla. Heitti oranssin moottorin vikavalon mittaristoon, luettiin koodit motomaatissa, vaihdettiin after-cat lambda. Tyttären ajettua autolla muutaman päivän vikavalo sammui itsestään.
=> Eikös se pitäisi kuitata diagnoosivermeillä? Jos ei, niin jääkö tuosta muistijälki auton tietokoneeseen (vaikka valo ei enää pala) niin, että katsuri sen sieltä nappasee "ahaa!" -tyylisesti katsastuksessa. Mitäs mieltä olette eli käytänkö vikakoodin luvussa ja kuittauksessa vai annanko olla?
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Kiitos nopeasta vastineesta . Soittelen tyttärelle ja kyselen milloin kinneri voisi mahdollisesti olla käsissäni. Jatkamme mahdollisesti privalla.
- Manu
- Viestit: 525
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Huvittava lukea autobildista 3-sarjan Bmw:n ja V60 cross countryn parivertailua. Ensinnäkin ajoasentoa haukutaan korkeaksi volvossa (otettu testiin cross country), ajettavuudessa tietenkin matalampi bmw voittaa
Myös penkeissä muka Bmw olisi edellä vaikka Volvon penkkejä kehuttu iät ja ajat!
Joissakin jutuissa varmasti Bmw onkin parempi mutta ottaisivat nyt ensin vertailuun oikeat vastineet!! Puolueellisuus paistaa niin läpi
Toinen juttuhan oli kun itse lukenut Opel foorumia. Uusi korinen Astra ollut ryhmävertailussa joskus 2015-16 Tekniikan maailmassa. Ensin Opelin AGR istuimia kehuttu maasta taivaaseen ja olleet ryhmän parhaat penkit. Lopulta kuitenkin Golffille tulee parhaat pisteet penkeistä??
Myös penkeissä muka Bmw olisi edellä vaikka Volvon penkkejä kehuttu iät ja ajat!
Joissakin jutuissa varmasti Bmw onkin parempi mutta ottaisivat nyt ensin vertailuun oikeat vastineet!! Puolueellisuus paistaa niin läpi
Toinen juttuhan oli kun itse lukenut Opel foorumia. Uusi korinen Astra ollut ryhmävertailussa joskus 2015-16 Tekniikan maailmassa. Ensin Opelin AGR istuimia kehuttu maasta taivaaseen ja olleet ryhmän parhaat penkit. Lopulta kuitenkin Golffille tulee parhaat pisteet penkeistä??
Re: Muiden merkkien murheita.
Kuva ei tässä ketjussa kaipaa selitystä?
- lerppu
- Viestit: 6195
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
^Tuollaisen lavalle ottaminen on toki murheellista, mutta erittäin tarpeellista. Toivottavasti ovat Ekokemillä valmiina! #SupportOurHazMatWorkers
Re: Muiden merkkien murheita.
Come on, lerppu! Vähän sääliä. Siinä on sentään mustat takaikkunat!lerppu kirjoitti:^Tuollaisen lavalle ottaminen on toki murheellista, mutta erittäin tarpeellista. Toivottavasti ovat Ekokemillä valmiina! #SupportOurHazMatWorkers
-
- Viestit: 757
- Liittynyt: 09 Marras 2018, 12:53
- Car(s): 159 + saksalaisia harrasteita
Re: Muiden merkkien murheita.
Pitääkö niistä tosiaan tyhjentää liemet ekokemillä ennenku kuusakoskelle vie..
- mutt
- Viestit: 5678
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien murheita.
Öljyjä ei ainakaan tartte, ne on poltettu jo pois.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta