Korjaamo vaihtoi tarvikelambdan tilalle ja siitä syttyi vain vikakoodi
Nyt epäilys on kampiakselin anturissa, signaalia tulee kuulemma hitaasti. Onko kokemuksia että kampiakselin anturi antaisi sytytyskatkosvikakoodeja?
*tarvike*lambdan?
Jonkun muun, kuin NGK: tai bossilaisen?
Ja jos ne laitto sinne jonkun tinattavan tai muun roskan (kuten Walker), niin hittoihin se ja oikeaa lambadaa tarjolle.
Kampuran anturi jos on pimeä, moottori ei käynnisty. En ole kuullut, että olis ikinä sytytyskatkoista antanut vikakoodia kampuran pääty ja jos ECU saa jotain signaalia joka on rajojen sisälllä, niin vaikea kuvitella miten sieltä voisi sellaista häröä tulla.
*tarvike*lambdan?
Jonkun muun, kuin NGK: tai bossilaisen?
Ja jos ne laitto sinne jonkun tinattavan tai muun roskan (kuten Walker), niin hittoihin se ja oikeaa lambadaa tarjolle.
Kampuran anturi jos on pimeä, moottori ei käynnisty. En ole kuullut, että olis ikinä sytytyskatkoista antanut vikakoodia kampuran pääty ja jos ECU saa jotain signaalia joka on rajojen sisälllä, niin vaikea kuvitella miten sieltä voisi sellaista häröä tulla.
Facetin laittoivat vaikka sanoin että ei varmaan toimi, se pitäisi vaihtaa sieltä takaisin. Kyllä tällaisen huollossa syntyneen vian korjaaminen kestää korjaamolla, ottavat toisia autoja välissä ja oma seisoo paikallaan. Kuukausi mennyt jo leikissä.
Kukaan ei tiedä varmaa vikaa ja Busso pitäisi katsastaa reilun kuukauden päästä.
Facetin laittoivat vaikka sanoin että ei varmaan toimi, se pitäisi vaihtaa sieltä takaisin. Kyllä tällaisen huollossa syntyneen vian korjaaminen kestää korjaamolla, ottavat toisia autoja välissä ja oma seisoo paikallaan. Kuukausi mennyt jo leikissä.
Korjaamolla hajonneen auton korjaamista odotellessa on muuten hyvää aikaa ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan.
Facetin laittoivat vaikka sanoin että ei varmaan toimi, se pitäisi vaihtaa sieltä takaisin. Kyllä tällaisen huollossa syntyneen vian korjaaminen kestää korjaamolla, ottavat toisia autoja välissä ja oma seisoo paikallaan. Kuukausi mennyt jo leikissä.
Korjaamolla hajonneen auton korjaamista odotellessa on muuten hyvää aikaa ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan.
Otin yhteyttä kuluttajaneuvojaan hinurista, joka ei vieläkään ole korvannut hajottamaansa xenon-korkeussäätöanturia. Lupaili, mutta mitään rahoja ei ole näkynyt. Todella vastuuntuntoinen yrittäjä.
Kysymys voi olla turha, jos vastaus on jossain jo kerrottu, mutta miten ihmeessä hinauskuski on sen anturin saanut rikottua, kun ei anturin sijainti liity mitenkään kyytiin vetämiseen?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Kysymys voi olla turha, jos vastaus on jossain jo kerrottu, mutta miten ihmeessä hinauskuski on sen anturin saanut rikottua, kun ei anturin sijainti liity mitenkään kyytiin vetämiseen?
Laittoi hinauskoukut molempiin takatukivarsiin ja vasemmalla luuraa xenon-anturi.
Taaemman kannen etulambda vaihdettu (aika haastava tosiaan on) ja ei vaikutusta käyntiin. Vaihdan vielä kampi-akselin anturin, joka alkup. korjaamon mukaan reagoi hitaasti. Jos tämäkään ei auta niin kolmannen kerran jaon tarkistus. Todella mystinen vika...
Taaemman kannen etulambda vaihdettu (aika haastava tosiaan on) ja ei vaikutusta käyntiin. Vaihdan vielä kampi-akselin anturin, joka alkup. korjaamon mukaan reagoi hitaasti. Jos tämäkään ei auta niin kolmannen kerran jaon tarkistus. Todella mystinen vika...
Ja sitten kun se vika löytyy niin se on erittäin todennäköisesti jotain aivan selkeää.
Taaemman kannen etulambda vaihdettu (aika haastava tosiaan on) ja ei vaikutusta käyntiin. Vaihdan vielä kampi-akselin anturin, joka alkup. korjaamon mukaan reagoi hitaasti. Jos tämäkään ei auta niin kolmannen kerran jaon tarkistus. Todella mystinen vika...
Ja sitten kun se vika löytyy niin se on erittäin todennäköisesti jotain aivan selkeää.
Pahoin pelkään, että vika on kuitenkin pielessä olevassa jaossa.
Taaemman kannen etulambda vaihdettu (aika haastava tosiaan on) ja ei vaikutusta käyntiin. Vaihdan vielä kampi-akselin anturin, joka alkup. korjaamon mukaan reagoi hitaasti. Jos tämäkään ei auta niin kolmannen kerran jaon tarkistus. Todella mystinen vika...
Kertoiko korjaamo miksi "hitaasti reagoiva" kampiakselin anturi vaikuttaisi ainoastaan sylintereihin 1-3 muttei sylintereihin 4-6?
Taaemman kannen etulambda vaihdettu (aika haastava tosiaan on) ja ei vaikutusta käyntiin. Vaihdan vielä kampi-akselin anturin, joka alkup. korjaamon mukaan reagoi hitaasti. Jos tämäkään ei auta niin kolmannen kerran jaon tarkistus. Todella mystinen vika...
Kertoiko korjaamo miksi "hitaasti reagoiva" kampiakselin anturi vaikuttaisi ainoastaan sylintereihin 1-3 muttei sylintereihin 4-6?
Ei, mutta kuulemma heillä on ollut tapaus jossa tuli virhettä sytytyskatkoksista ja vikana oli kampuran anturi. Ja P0300 vikakoodi voisi viitata kammen ja nokan eroon.
Imusarja oli pois, että edes näkee mitä on tekemässä. Hylsyn ja räikän ujutin koneen ja jarrutehostimen välistä, siitä mahtui myös vääntämään anturin auki/kiinni. Pakosarja oli kylmä anturia irrotettaessa.
Lambda-hylsy on niin lyhyt, että vääntää johtoa aika rankasti joten kiristin anturin vain pienellä jakoavaimella.
Ei, mutta kuulemma heillä on ollut tapaus jossa tuli virhettä sytytyskatkoksista ja vikana oli kampuran anturi. Ja P0300 vikakoodi voisi viitata kammen ja nokan eroon.
En ole mekaanikko, mutta eikö tuo P0300 tule aina jos on vikakoodit useamman sylinterin sytytyskatkoksista (kuten tässä tapauksessa nuo P0301-P0303)?
Ei, mutta kuulemma heillä on ollut tapaus jossa tuli virhettä sytytyskatkoksista ja vikana oli kampuran anturi. Ja P0300 vikakoodi voisi viitata kammen ja nokan eroon.
En ole mekaanikko, mutta eikö tuo P0300 tule aina jos on vikakoodit useamman sylinterin sytytyskatkoksista (kuten tässä tapauksessa nuo P0301-P0303)?
En ole minäkään, mutta esim. nimim. Keltsillä taisi tulla vain vikakoodit P0301-303, mutta ei P0300.
Kolmas korjaamo laittoi jaon kohdalleen, jokaisen nokka-akselin ajoitus oli hieman pielessä
Nyt käy tasaisesti tyhjäkäyntiä ja ainakaan vielä ei vikakoodeja ole tullut
Nimim. Tiigelle iso kiitos lukkopalojen lainaamisesta.
Pelkäsinkin aikalailla kokoajan että tämä oli ongelma. Perin surullista miten olematonta on ollut ammattiosaaminen/ryhti tämän laitteen kanssa.
Mutta upeaa että nyt rokkaa! Ja pistä ihmeessä kaikille edellisille korjaamoille korvausvaatimukset mahdollisimman laajan kaavan mukaan niin itsesi, kun muidenkin vastaaviin tilanteisiin joutuvien tähden.
Hieno homma, että jako saatiin palauttua ja 3.2 Busso käymään taas silkkisen raivokkaasti läpi koko kierrosalueen .
Melkomoista, jos kaikki nokat olivat pielessä alkuperäisen jakopääremontin jälkeen .
Ja olisi hienoa tietää, mikä taho osasi tehdä asian lopulta kunnolla ja korjata lopulta muiden yritelmät.
Sellaiseen korjaamoon voisin viedä omaa Bussoa mieluiten jakopääremonttiin tulevaisuudessa.
Hienoa, että tuli kuntoon. Jos nyt ei muuta keksi, nin saattaisin viedä noille aikaisemmille korjaamoille liköörikonvehteja kiitokseksi. (Oikeasti pitäisi keskustella kuka laskun maksaa.)
Hienoa, että tuli kuntoon. Jos nyt ei muuta keksi, nin saattaisin viedä noille aikaisemmille korjaamoille liköörikonvehteja kiitokseksi. (Oikeasti pitäisi keskustella kuka laskun maksaa.)
Molempia paikkoja on jo reklamoitu, odottelen vastauksia. Toivottavasti tämä ketju vahvasti varmistaa sen että aiemmin mainitut vikakoodit johtuvat VARMASTI pielessä olevasta jaosta. Sanovat "ammattilaiset" mitä tahansa.
Huippuhomma jos tuli kuntoon! Mielenkiinnosta kyselen että kertoivatko korjaamolla oliko kaikkien nokkien jako samaan suuntaan pielessä? Eli oliko heitto kampiakselin asemoinnista johtuva.
Huippuhomma jos tuli kuntoon! Mielenkiinnosta kyselen että kertoivatko korjaamolla oliko kaikkien nokkien jako samaan suuntaan pielessä? Eli oliko heitto kampiakselin asemoinnista johtuva.
Enpä tajunnut kysyä, kuvia sain että heitto oli luokkaa 1mm, mut tod.näk. YKK oli pielessä. Taitaa olla todella tarkka siitä ja käsittääkseni siinä ykk:ssa on pieni alue jolloin mäntä pysyy ylhäällä ja tästä pitäisi katsoa tarkka keskikohta.
Salon Moottorihuolto hoiti homman hienosti. Vaikuttaa olevan Varsinais-Suomen ainut korjaamo jossa Busson jako saadaan kohdalleen.
Tarttis omaan 166 Bussoon tehdä jakopää 2024 aikana.
Hyvä tietää, että Moottorihuollossa ymmärretään vanhempaakin kalustoa syvästi ja ykk osataan laittaa juuri kohdilleen eikä sinnepäin.
Ja toisaalla vedetään vähän tsägällä ja tulkitaan vikakoodit sopivasti .
Lienee varmempi kurvata 166:llakin jakopääremonttiin Salon Moottorihuoltoon.
Heidän palveluasenne on ollut kohdillaan Stelvion joka huoltovisiitillä.
Salon Moottorihuolto hoiti homman hienosti. Vaikuttaa olevan Varsinais-Suomen ainut korjaamo jossa Busson jako saadaan kohdalleen.
Tarttis omaan 166 Bussoon tehdä jakopää 2024 aikana.
Hyvä tietää, että Moottorihuollossa ymmärretään vanhempaakin kalustoa syvästi ja ykk osataan laittaa juuri kohdilleen eikä sinnepäin.
Ja toisaalla vedetään vähän tsägällä ja tulkitaan vikakoodit sopivasti .
Lienee varmempi kurvata 166:llakin jakopääremonttiin Salon Moottorihuoltoon.
Heidän palveluasenne on ollut kohdillaan Stelvion joka huoltovisiitillä.
Cotzy
Heillä ei ole lukkopaloja mutta käsittääkseni 3.0:seen saavat vuokrattua, 3.2 ei löytynyt joten lainasin Tiigeltä. Ja tosiaan omani kävi Auto-Filarossa ensin jaon tarkastuksessa ja eivät löytäneet vikaa. Iso suositus Moottorihuollolle!
Auto-Filaro pahoitteli tapahtunutta ja palautti rahat. Näinhän asia pitäisi silloin mennä kun tilattu työ epäonnistuu.
Toisen firman kanssa taitaa ainut vaihtoehto olla kuluttajariitalautakunta.
Hyvä juttu, että Raision herrasmiehillä oli selkärankaa palauttaa rahat, kun jaon korjaus ei selvästikään onnistunut.
Toivottavasti saat myös rahat takaisin myös korjaussaagasi varsinaislta alullepanijoilta.
Jos ei onnistu, muista mainita myös nimeltä tälläinen kusetusliike .