Muistin ko. tapahtuman vielä päivällä ja ajattelin tulla pyörähtämäänkin, mutta se sitten unohtui. Muistin koko homman vasta joskus kymmeneltä kun alfa rivistö sattui silmiini toria kiertäessä.JTD kirjoitti:+ Stilon Uno väijyssä?
159 näytiksellä Lahden Deltassa
Valvoja: Moderators
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5766
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4146
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Aika vaikea oli hämärässä parkkihallissa saada katselukelpoisia kuvia kun auton ympärillä hyörii tusina alfistia ja pitäis käyttää pitkää valotusaikaa ja suht isoa aukkoa. Ja ilman jalustaa, ja amatööri asialla kamerasta puhumattakaan jne Tämä näin pohjustuksena jos joku haluaa vilkaista tuota mun PhotobuckettiaVittorio Jano kirjoitti:Ottiko kukaan kuvia?
Ayrton Senna da Silva forever
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11634
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Vaikea päätellä noista Wilen kuvista, että tykkääkö sittenkään vai ei. Jotenkin tuli accordin takalookki mieleen.
Dieseli syö kyllä mielestäni sen hauskuuden.
Pitää kuitenkin ehkä eka nähdä luonnossa ja koeajaa, ennenkuin alkaa haukkumaan.
Loppupeleissä se on kuitenkin niin, että auto sen kuskin ostaa, eikä tosinpäin.
Näin kävi allekirjoittaneelle..
Dieseli syö kyllä mielestäni sen hauskuuden.
Pitää kuitenkin ehkä eka nähdä luonnossa ja koeajaa, ennenkuin alkaa haukkumaan.
Loppupeleissä se on kuitenkin niin, että auto sen kuskin ostaa, eikä tosinpäin.
Näin kävi allekirjoittaneelle..
Tulipa käytyä pikasilla Malmin deltassa. Ajettavana oli 2.2 JTS. Hidas ja painava. Kone veti kyllä suht hyvin alhaalta asti, mutta tommonen läskivuori tarvis kyllä 300 hp tai vastaavat tiedot liikkuakseen.
Pehmeä, vanhojen ihmisten mielestä varmaan miellyttävä jousitus. Laadukkaan oloisesti viimeistelty, ei paljoa nitinöitä. Pienempi kuin odotin.
Sisänäkymät jotenkin liian tavanomaiset, 156 on mageempi. Takarontti aavistuksen isompi kuin 156:ssa, penkit kaatuu. Ikävänä asiana se, että taitaa olla pulttijako vanteissa muuttunut 108:iin? eli ei mene vanhat vanteet jos vaihtaa 156:sesta.
Pihalla oli myös punainen 2.4 JTDm, oli vissiin jo myyty tai vasta odottamassa esittelyautoksi pääsemistä. Kuvia albumissa.
3.2 tulossa kuulemma kesäkuussa, sen hinnoista tai Brerasta ei vielä mitään varmaa tietoa.
Pehmeä, vanhojen ihmisten mielestä varmaan miellyttävä jousitus. Laadukkaan oloisesti viimeistelty, ei paljoa nitinöitä. Pienempi kuin odotin.
Sisänäkymät jotenkin liian tavanomaiset, 156 on mageempi. Takarontti aavistuksen isompi kuin 156:ssa, penkit kaatuu. Ikävänä asiana se, että taitaa olla pulttijako vanteissa muuttunut 108:iin? eli ei mene vanhat vanteet jos vaihtaa 156:sesta.
Pihalla oli myös punainen 2.4 JTDm, oli vissiin jo myyty tai vasta odottamassa esittelyautoksi pääsemistä. Kuvia albumissa.
3.2 tulossa kuulemma kesäkuussa, sen hinnoista tai Brerasta ei vielä mitään varmaa tietoa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5766
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä - Paikkakunta: Pori
Ei oikein miellytä silmää..hamppi kirjoitti:Vaikea päätellä noista Wilen kuvista, että tykkääkö sittenkään vai ei.
Ensimmäinen uusi Alfa minun muistikuvissani, jonka ulkonäköön ei ole heti ensinäkemästä ihastunut. Ehkä tuosta saisi siedettävän näköisen, jos mätkisi sen tonttiin kiinni ja laittaisi 19" vanteet.. Siis vähintään 19", nuo vakio 16" on todella säälittävän näköiset.
Noh, lopullisen arvion ulkonäöstä pääsee antamaan vasta kun on auton kunnolla luonnossa päässyt näkemään. Mutta kuvissa ei vakuuta.
Minkä helvetin takia tuonne takapuskuriin on tungettu tuota mustaa, maalaamatonta muovia? Ei oikein kuulu mielestäni enää uusiin autoihin - varsinkaan kun muissa uusissa Alfoissa kaikki on ollut korinvärissä.
Ai niin, Vectra GTS:ssä on samanlainen musta lippa puskurissa, ja tupla ulostulot. Sehän selittää.

Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä
- Ciancarlo
- Viestit: 1953
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Kävinpä minäkin; ja ei hyvää, molemmat 159:t olivat parkkeerattuina roskalavan viereen. Sisällä myymälässä ei kukaan ollut kiinnostunut meistä, Kia-asiakkaat kiinnostivat paljon enemmän. Pyöriessämme toisen 159:n ympärillä kiireinen(!) Deltan "myyjä" kysyi, "onko teillä Punton avaimia?" WTF?, teki mieli sanoa. Ei prkl, Alfaa todellakin "myydään" kuin Ladaa aikoinaan..Sassicaia kirjoitti:Tulipa käytyä pikasilla Malmin deltassa.
Edit: Mutta auto on kyllä hieno.
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 07 Tammi 2006, 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Molemmat? Ai sitä punaista 2.4 d:täkin olis siis ehkä voinut ajaa? Se oli 11:30 vielä siellä takarivissä puntojen seassa, olisin ehdottomasti mielummin ajanut sillä.Ciancarlo kirjoitti:Kävinpä minäkin; ja ei hyvää, molemmat 159:t olivat parkkeerattuina roskalavan viereen. Sisällä myymälässä ei kukaan ollut kiinnostunut meistä, Kia-asiakkaat kiinnostivat paljon enemmän.
Samaa ongelmaa myyjien kanssa mutta mä nappasin pojan kiinni ovelta ja totesin vain että pitää päästä ajamaan toi 159 ja heti haki avaimet.
Käväisin eilisiltapäivällä kokeilemassa 159:ä, sitä 2,2-litraista mustaa yksilöä.
Sitä tiirailin, niin on se aika imponoivan näköinen luonnossa, mataline keuloineen ja leveine rengasaukkoineen. Se siis paranee ajan myötä kun siihen tottuu; alkuesittelyn jälkeen ei se nimittäin säväyttänyt, ainakaan kuvissa.
Sitten ratin taa: samoilla linjoilla ollaan kuin muut täällä koeajaneet - tuli vähän bemarimainen tai jopa opelmainen fiilis. Varsinkin ajotietokoneen viiksivalitsin on kuin suoraan Vectrasta. Tuli auton hajusta GT mieleen (no joo, sama tehdas, samat matskut...).
Ajotuntuma on muuten tarkka ja mieluista. Mutta ne melut - en tiedä kuinka paljon vaikutti rengastus (16" 215 55 kitkat), mutta mölyä kuului ohjaamoon ihan liikaa. Siis naapuriautoja, rengasmelua, tuulen suhinaa jne. Ei voinut keskittyä radionkuunteluun, jonka olisi senkin pitänyt kuulua paremmin (eikös se ole Bose?). Ja tienpinnan epätasaisuudet auto kyllä välitti kuskin perseeseen.
Vertailukohtana on tämä 166, ja tämä vanha tuntuu laadukkaaammalta, vaikka jonkinlaisen järjen mukaan pitäisi 159:n edustaa sitä asiaa. Toisaalta, 159 on enemmän "massoille" suunnattu kuin 166.
Eli ristiriitainen fiilis jäi. Totta munassa 159 pesee bemarit ja muut, mutta peseekä se 166:n, se jää nähtäväksi.
Aion vielä käydä kokeilemassa diisseliä. Siinä olisi sitten sitä vääntöä...
Sitä tiirailin, niin on se aika imponoivan näköinen luonnossa, mataline keuloineen ja leveine rengasaukkoineen. Se siis paranee ajan myötä kun siihen tottuu; alkuesittelyn jälkeen ei se nimittäin säväyttänyt, ainakaan kuvissa.
Sitten ratin taa: samoilla linjoilla ollaan kuin muut täällä koeajaneet - tuli vähän bemarimainen tai jopa opelmainen fiilis. Varsinkin ajotietokoneen viiksivalitsin on kuin suoraan Vectrasta. Tuli auton hajusta GT mieleen (no joo, sama tehdas, samat matskut...).
Ajotuntuma on muuten tarkka ja mieluista. Mutta ne melut - en tiedä kuinka paljon vaikutti rengastus (16" 215 55 kitkat), mutta mölyä kuului ohjaamoon ihan liikaa. Siis naapuriautoja, rengasmelua, tuulen suhinaa jne. Ei voinut keskittyä radionkuunteluun, jonka olisi senkin pitänyt kuulua paremmin (eikös se ole Bose?). Ja tienpinnan epätasaisuudet auto kyllä välitti kuskin perseeseen.
Vertailukohtana on tämä 166, ja tämä vanha tuntuu laadukkaaammalta, vaikka jonkinlaisen järjen mukaan pitäisi 159:n edustaa sitä asiaa. Toisaalta, 159 on enemmän "massoille" suunnattu kuin 166.
Eli ristiriitainen fiilis jäi. Totta munassa 159 pesee bemarit ja muut, mutta peseekä se 166:n, se jää nähtäväksi.
Aion vielä käydä kokeilemassa diisseliä. Siinä olisi sitten sitä vääntöä...
Ynnätään nyt tähän ketjuun, kun kyseessä on 159 näytillä.
Elikäs tuolla lauttasaaren delta-forcen päämajassa on tollanen hopee 2.4 JTDm parkissa. Piti oikeen pistää oma auto parkkiin ja käydä tarkemmin vilkuilemassa.
Sisustus oli aatelien tasoa; nahkaa - beige tyyliin. Samalla siinä pällistellessäni huomasin vasta nyt, että onpas ne sivuvilkut tyylikkäät, eikä ne ovikahvatkaan luonnossa näyttäneet enää pahalta. Etumaski ja sen koko olemus sai kyllä kylmät väreet - on se häijy ja upeasti muotoiltu. Vanteet ja alustan korkeus pistivät vähän harmittamaan.
Nyt ei tartte enää kun saada koeajoon, jonka jälkeen voi antaa sen lopullisen tuomion.
Elikäs tuolla lauttasaaren delta-forcen päämajassa on tollanen hopee 2.4 JTDm parkissa. Piti oikeen pistää oma auto parkkiin ja käydä tarkemmin vilkuilemassa.
Sisustus oli aatelien tasoa; nahkaa - beige tyyliin. Samalla siinä pällistellessäni huomasin vasta nyt, että onpas ne sivuvilkut tyylikkäät, eikä ne ovikahvatkaan luonnossa näyttäneet enää pahalta. Etumaski ja sen koko olemus sai kyllä kylmät väreet - on se häijy ja upeasti muotoiltu. Vanteet ja alustan korkeus pistivät vähän harmittamaan.
Nyt ei tartte enää kun saada koeajoon, jonka jälkeen voi antaa sen lopullisen tuomion.
- OL
- Viestit: 850
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Ja edelleen ynnätään tähän ketjuun..
Eli kävin katsastamassa myöskin 159:n, kun kerta semmoinen oli näytillä Jyväskylän teltassa. Mielestäni kyllä luonnossa vielä komeampi peli kuin kuvissa. On se vaan häijyn näköinen keulasta
Jännä juttu oli että autosta oli vedetty penkit ilmeisesti niin taakse kuin sai, joten näytti siltä ettei takana olisi jalkatilaa ollenkaan. Ulkona olleessa toisessa tilanne oli normaali ja takanakin jalkatilaa. Oli muuten siinä sisällä olevassa lappu "Kaupat tehty", kuka tunnustaa? 
Eli kävin katsastamassa myöskin 159:n, kun kerta semmoinen oli näytillä Jyväskylän teltassa. Mielestäni kyllä luonnossa vielä komeampi peli kuin kuvissa. On se vaan häijyn näköinen keulasta
