Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
^Kyllä siihen työpäivä kannattaa varata. Itse teetin Hyvinkäällä ns mainekkaalla lasitalolla ja jätin auton aamulla matkalla töihin ja hain töiden jälkeen.
Soitolla selviää million oikea lasi ja sen toimitus huomioiden työt on tehtävissä.
Soitolla selviää million oikea lasi ja sen toimitus huomioiden työt on tehtävissä.
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Lisään vielä että kannattaa investoida ammattilaiseen lasinvaihtoasioissa. Ja ammattilaiset tunnistaa/selvittää tarvittavat vastus ja tunnistin vehkeet.
Huonosti tehty työ tuo harmia jos vaikka sisätilojen trimmejä vahingoitetaan, asennetaan huonosti takaisin, uusi tiiviste päästää kosteutta jne.
Huonosti tehty työ tuo harmia jos vaikka sisätilojen trimmejä vahingoitetaan, asennetaan huonosti takaisin, uusi tiiviste päästää kosteutta jne.
- Konela
- Viestit: 12
- Liittynyt: 11 Huhti 2018, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Vm. 2011
Re: Giulietta 940
Hei, oletteko vaihtaneet/ vaihdattaneet Giulietta 2011 ma jakohihnaa vesipumppuineen? Ketä voisi suositella Pirkanmaan alueella? Miten itse vaihtaen , millainen homma? Onko jotain videota olemassa? Terveisin jarmo
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Vaikka ne sen auton lupaa samalle päivälle takaisin, niin ei välttämättä kannata sitä hakea. Liiman kuivuminen kestää aikansa ja jos kotimatkalla satut ajamaan kuoppaan missä kori pääsee elämään, niin tämä liimaus repeää irti. Sitten se alkaa vuotamaan sateella ja sitten tapellaan kenen syy se on. Tämä on varmaan sellainen liikekohtainen asia, että osa ei anna asiakkaalle autoa takaisin samana päivänä em. syystä johtuen ja toiset eivät välitä.aaiitee kirjoitti:Joo, sadetunnistin myös minulla, unohtui mainita!
Eihän tuo niin kauhean kalliiksi tule, arvelin kalliimmaksi. Taitaa mennä hankintaan, kun lasi on aika lailla kärsinyt ja aurinkoisella ilmalla hankala nähdä läpi...
Miten kauan tuo vaihto kestää, että tietää varata aikaa?
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tuossa on yksi ohje. Eipä tuon vaihtaminen kovin paha ole. Tein sen vastaavan koneiseen MiToon muistaakseni 2018. Vähän siinä saa puuhastella, mutta kun leppoisasti sen ottaa, niin homma sujuu. Hommaan on varattava alipainepumpun metallinen tiiviste niin kuin ohjeen introssa sanotaan. Se on oikeasti kertakäyttökamaa. Voihan sen toki käyttää uudelleen sivelemällä ohuelti molemmille puolille tiivistesilikonia, mutta on suuri vaara, että sitä leviää puristuksissa sellaisiin paikkoihin, joissa se tukkii öljynkierron pumpussa.Konela kirjoitti:Hei, oletteko vaihtaneet/ vaihdattaneet Giulietta 2011 ma jakohihnaa vesipumppuineen? Ketä voisi suositella Pirkanmaan alueella? Miten itse vaihtaen , millainen homma? Onko jotain videota olemassa? Terveisin jarmo
- Konela
- Viestit: 12
- Liittynyt: 11 Huhti 2018, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Vm. 2011
Re: Giulietta 940
Kiitos vastauksesta . Täytyy tutustua tarkemmin, tuo tiivisteasia oli aivan uusi asia. T. Jarmo
Paikalla
Re: Giulietta 940
Eiköhän suurin osa korjaamoista tee työn ilman noita erikoistyökaluja, merkkaamalla vanhaan hihnaan ja hihnapyöriin merkit, kopioimalla merkit uuteen hihnaan ja hihna paikalleen. Jakopää on kuitenkin yksinkertaisemmasta päästä. Kiristimen saa säädettyä käyräpiikkisillä lukkorengaspihdeillä. Tarkkana pitää olla vain vesipumpun tiivisteen kanssa, sekun helposti leikkautuu asennettaessa, eli pitää säästää vanhaa tiivisterengasta asennukseen asti tai ostaa varatiiviste!
- karila
- Viestit: 1190
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
Jos asiantuntevaa korjaamoa kaipaat, niin Pirkanmaan sijaan ajaisin auton Autofilaroon Raisioon, siellä ajaa firman omistajatkin Giuliettalla. Tyttären Giuliettaan juuri tehtiin jakohihna/vesipumppu vaihto.Konela kirjoitti:Hei, oletteko vaihtaneet/ vaihdattaneet Giulietta 2011 ma jakohihnaa vesipumppuineen? Ketä voisi suositella Pirkanmaan alueella? Miten itse vaihtaen , millainen homma? Onko jotain videota olemassa? Terveisin jarmo
- Kari
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Tampereella myös ET-autotech, jossa osaamista löytynee hyvin. On aika monta alfaa tuolla taidettu jo tehdä... En tiedä, onko G:n jakopää siellä tuttu, mutta tuo on tosiaan aika yksinkertainen konstruktio.
- Konela
- Viestit: 12
- Liittynyt: 11 Huhti 2018, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Vm. 2011
Re: Giulietta 940
Kiitoksia vastauksista, oliko tuo filarossa tehty hihnan vaihto minkä hintainen? T. Jarmo
- karila
- Viestit: 1190
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
395 euroa, sis. työ, jakohihnasarja, apulaitehihna, vesipumppu.Konela kirjoitti:Kiitoksia vastauksista, oliko tuo filarossa tehty hihnan vaihto minkä hintainen? T. Jarmo
- Kari
- Konela
- Viestit: 12
- Liittynyt: 11 Huhti 2018, 16:59
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Vm. 2011
Re: Giulietta 940
Kiitos tiedosta. Jarmo
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Giulietta 940
7 viikkoa meni kuljetuksessa ja osa saapui vihdoin Britanniasta. Nyt on saranatappi ehjä ja kehtaa mennä taas tankkaamaan, kun voi luottaa että luukku aukeaa ilman hakkaamista tai takakontin narusta vetelemistä.Cloverleaf kirjoitti:Varmentui ainakin nyt syy, miksi tankin luukku ei aukea. Pitää laittaa tuo muovi/jousi -härpäke tilaukseen jostain. Suolaisia postikuluja tarjolla nettikaupoissa muutaman euron osalle. Laitoin Aritalle kyselyä, jos heiltä saisi kohtuu hintaisen varaosan. Vaihto-ohje löytyy täältä.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 04 Loka 2019, 07:34
- Car(s): AlfaRomeo Giulietta 1.4 125kw -11
Ex. Abarth PuntoEvo -13
Ex. Fiat 500 twinair 105 -15
Ex. Fiat Brava 1.6 -99
Plus muut merkit.
Re: Giulietta 940
Onnistuuko Giulietan vikakoodien nollaus tommoisella bluetooth palikalla vai pitääkö ostaa ihan normaali lukija?
Yhtäkkiä tuli tämä halvaantumis moodi päälle eli S&S eikä DNA toimi ja herjaa moottorin valoa. Auto kävi isossa remontissa tuossa alku vuodesta ja luulin että olisivat nollanneet huolto ajankohdan jonka valokin oli jo sammunut itsestään ennen korjausta mutta vielä sielä lukee että huolto merkintä on vanhentunut. Voiko olla nyt kyse vaan siitä huollon merkinnästä että Giulietta kävi nyt kettuilemaan?
Käytin akun irti ja siitä se vasta riemastuikin. Nyt on enemmän piippauksia mitä olen yhdessäkään autossa nähnyt. Jotain ohjaukseen liittyvää, mäkipidätin, S&S, vdc ja mitä näitä nyt oli.
Yhtäkkiä tuli tämä halvaantumis moodi päälle eli S&S eikä DNA toimi ja herjaa moottorin valoa. Auto kävi isossa remontissa tuossa alku vuodesta ja luulin että olisivat nollanneet huolto ajankohdan jonka valokin oli jo sammunut itsestään ennen korjausta mutta vielä sielä lukee että huolto merkintä on vanhentunut. Voiko olla nyt kyse vaan siitä huollon merkinnästä että Giulietta kävi nyt kettuilemaan?
Käytin akun irti ja siitä se vasta riemastuikin. Nyt on enemmän piippauksia mitä olen yhdessäkään autossa nähnyt. Jotain ohjaukseen liittyvää, mäkipidätin, S&S, vdc ja mitä näitä nyt oli.
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Iso määrä sähkövikoja yleensä merkkaa vajaata akkua.
Akun irroituksen jälkeen joutuu varmaan ratin asentoanturin kalibroimaan...
Akun irroituksen jälkeen joutuu varmaan ratin asentoanturin kalibroimaan...
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 08 Heinä 2016, 13:50
- Car(s): Giulietta MA -13, Giulietta QV -15
Re: Giulietta 940
Ainakin itsellä sammuivat nuo akunvaihdon jälkeiset valot ja piippaukset parin minuutin ajon jälkeen.Meccca kirjoitti:
Käytin akun irti ja siitä se vasta riemastuikin. Nyt on enemmän piippauksia mitä olen yhdessäkään autossa nähnyt. Jotain ohjaukseen liittyvää, mäkipidätin, S&S, vdc ja mitä näitä nyt oli.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 04 Loka 2019, 07:34
- Car(s): AlfaRomeo Giulietta 1.4 125kw -11
Ex. Abarth PuntoEvo -13
Ex. Fiat 500 twinair 105 -15
Ex. Fiat Brava 1.6 -99
Plus muut merkit.
Re: Giulietta 940
En tiedä johtuiko mahdollinen limb-moodi takapaksin johtojen rikkoutumisesta. Tämän ongelman tutkimisen myötä huomasin että takapaksi ei yhtäkkiä auennutkaan joten purkasin molemmat kumilutku johtonivaskat takapaksista ja paljastui 10 rikki mennyttä piuhaa joista 3 paksuinta oli mennyt jopa poikki. Huomenna johtojen kimppuun ja toivottavasti tämä mahdollinen oikari ei ole hajottanut mitään erikoista.
- Liitteet
-
- 03136D37-1638-4958-A539-B3114C76087E.jpeg (41 KiB) Katsottu 12296 kertaa
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
No se ei onneksi ole vaikeaa. Kiertää ratin molempiin ääriin ja herja poistuu.Aquatica kirjoitti:Iso määrä sähkövikoja yleensä merkkaa vajaata akkua.
Akun irroituksen jälkeen joutuu varmaan ratin asentoanturin kalibroimaan...
Re: Giulietta 940
Jos joku on viemässä 1.4-litraista MultiAir-Giuliettaansa 4. vuoden/70 000 kilsan määräaikaishuoltoon, niin parilta marmorilta tuli tommosia 450-515 egeä olevia hintoja.
Jos joutuu vaihtamaan jakohihnan, niin se tietty tohon päälle. Itselläni oli vaihdettu vuosi sitten.
Itse vedin tolla alemmalla hinnalla.
Jos joutuu vaihtamaan jakohihnan, niin se tietty tohon päälle. Itselläni oli vaihdettu vuosi sitten.
Itse vedin tolla alemmalla hinnalla.
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Sanokaas MES-velhot, saako autosta irti tiedon, mikä estää S&S sammuttamasta autoa? Mitään vikakoodeja ei asiaan liittyen muistaakseni ole missään vaiheessa löytynyt. Akun varaustasolla tai kunnolla ei merkitystä S&S toimintaan. Sen sijaan nyppäämällä IBS-anturin sulakkeen irti hetkeksi, S&S lähtee toimimaan ja pysyy toiminnassa n. 30min. - 2 tuntia, riippuen planeettojen asennosta.
Ja jos jotakuta kiinnostaa asiaa tutkia, auto pyörii täällä Kanta-Hämeen ja Päijät-Hämeen rajoilla. Voin vaikka vähän maksaakin vaivasta ja muutenkin kiinnostaa, mitä kaikkea autosta näkee kun on oikeat vehkeet. Pelkkä bt-kikkare ja maksettu Torque ei vielä pitkälle vie.
Ja jos jotakuta kiinnostaa asiaa tutkia, auto pyörii täällä Kanta-Hämeen ja Päijät-Hämeen rajoilla. Voin vaikka vähän maksaakin vaivasta ja muutenkin kiinnostaa, mitä kaikkea autosta näkee kun on oikeat vehkeet. Pelkkä bt-kikkare ja maksettu Torque ei vielä pitkälle vie.
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
^ En laske itseäni MES-welhoksi, pikemminkin "pikakäyttäjäksi" . Oman kokemukseni mukaan MES on ollut aika luotettava ohjelma yleensäkin löytämään vikakoodit. Eiköhän Giulietan järjestelmä ole sama kuin MiTo:ssakin, joten vastaan entry level Alfan näkökulmasta. Tuohon S&S -systeemiin vaikuttaa monet muutkin eri tekijät kuin ne mistä minulla on käytännön kokemusta: 1) huono akku ja 2) Kytkinpolkimen anturi. Akku vaikutti ihan hyvältä käyntiinlähtöjen yms suhteen. Kun vaihdoin sen alkoi S&S toimimaan. Huonohko akku ei anna vikakoodia tietääkseni. Toisella kertaa sitten tulikin vikakoodi ja se oli hämärän muistini mukaan DNA-kytkimestä. Syyllinen oli kuitenkin kytkinpolkimen anturi. En muista olisiko siitä nimenomaan tullut koodia. Varsinaiset MES-welhot jatkakoot tästä.
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Lisätkää puuttuvat, mutta:
Huono akku (jännite <x V), kytkin/jarrupolkimen asentoanturi (*pitäisi* tulla vikakoodia), vaihdetunnistin ainakin TCT, ilmastoinnin/lisälämmittimen suuri käyttötarve (eli tarpeeksi kylmä tai tarpeeksi kuuma), DNA-kytkimen errori, kuulemani mukaan myös hillholderin anturin kalibrointivirhe voi sen sotkea (kuvittelee olevansa mäessä tai tasaisella, kun tilanne on päinvastoin) - tästä ei itsellä ole mitään faktatietoa ja hieman oudolta kuulostaa... Lisäksi turvavyön kytkemättömyys tai oven avoimena olo estänee sen toiminnan.
Huono akku (jännite <x V), kytkin/jarrupolkimen asentoanturi (*pitäisi* tulla vikakoodia), vaihdetunnistin ainakin TCT, ilmastoinnin/lisälämmittimen suuri käyttötarve (eli tarpeeksi kylmä tai tarpeeksi kuuma), DNA-kytkimen errori, kuulemani mukaan myös hillholderin anturin kalibrointivirhe voi sen sotkea (kuvittelee olevansa mäessä tai tasaisella, kun tilanne on päinvastoin) - tästä ei itsellä ole mitään faktatietoa ja hieman oudolta kuulostaa... Lisäksi turvavyön kytkemättömyys tai oven avoimena olo estänee sen toiminnan.
-
- Viestit: 1586
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Giulietta 940
Onko kokemuksia jos matkamittari vilkkuu? Vika siis can-väylässä, mutta onko joku onnistunut tekemään proxy alignmentin onnistuneesti?
Multiecuscaniin ilmeisesti tarvitsee lisänä keltaisen kaapelin. Missä can-väylä virheet näkyvät?
Multiecuscaniin ilmeisesti tarvitsee lisänä keltaisen kaapelin. Missä can-väylä virheet näkyvät?
Re: Giulietta 940
Talvella askartelin Android Auto -soittopeliä ja sen väylä-sovittimia autoon niin sain kans CAN-virheet ja mittarin vilkkumiset. Itsellä riitti virheiden poisto, mutta proxy alignmentkin onnistuu Multiecuscannilla.jmi kirjoitti:Onko kokemuksia jos matkamittari vilkkuu? Vika siis can-väylässä, mutta onko joku onnistunut tekemään proxy alignmentin onnistuneesti?
Multiecuscaniin ilmeisesti tarvitsee lisänä keltaisen kaapelin. Missä can-väylä virheet näkyvät?
ELMiä ja keltaista adapteria tarvittiin, mutta ei suostunut ottamaan yhteyttä autoon ennen kuin piuhan ELM-piirisarjan kanssa oli askarrellut. (piti poistaa yksi vastus pinnien 6 ja 7 välistä, vasta sen jälkeen rupes toimimaan Giuliettan kanssa). Jos ei tunnu millään yhdistävän autoon, niin kannattaa tarkastaa tuo. Tuolla hyvin juttua aiheeseen liittyen:
https://www.fiatforum.com/grande-punto/ ... oblem.html
Start & Stop alkoi toimia useammin akun vaihdon jälkeen, mut vain jos ei ole liian kylmää/kuumaa/ylämäkeä/alamäkeä/pariton minuutti tai hindujen/sikhien/tms pyhä päivä tai sapatti. Parempi vaan pitää pois päältä, niin ei pelästy, kun auto kerran pari viikossa päättäkin sammua yht'äkkiä.
-
- Viestit: 1586
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Giulietta 940
Ostin keltaisen kaapelin Multiecuscan-sivuston suositteleman myyjän kautta, luulisi toimivan suoraan.
Osaatko sanoa minkä kaapelin käyttöä tässä varoitellaan, kaapeli 1/vihreää vai?
Käsittääkseni vihreässä kaapelissa pinnit 1 ja 9 on yhdistetty.
DO NOT USE MODIFIED INTERFACES WITH SHORT CIRCUIT BETWEEN PINS 1 AND 9 ON GRANDE PUNTO, PUNTO EVO, PUNTO 2012, 500, 500L, 500X, DOBLO(152), DOBLO(263), QUBO, DUCATO 250, PANDA 2012, UNO 2010, BRAVO 2014, DELTA 2014, FREEMONT, THEMA/300C, ALFA MITO, GIULIETTA, GIULIA, STELVIO, YPSILON 2011!
Osaatko sanoa minkä kaapelin käyttöä tässä varoitellaan, kaapeli 1/vihreää vai?
Käsittääkseni vihreässä kaapelissa pinnit 1 ja 9 on yhdistetty.
DO NOT USE MODIFIED INTERFACES WITH SHORT CIRCUIT BETWEEN PINS 1 AND 9 ON GRANDE PUNTO, PUNTO EVO, PUNTO 2012, 500, 500L, 500X, DOBLO(152), DOBLO(263), QUBO, DUCATO 250, PANDA 2012, UNO 2010, BRAVO 2014, DELTA 2014, FREEMONT, THEMA/300C, ALFA MITO, GIULIETTA, GIULIA, STELVIO, YPSILON 2011!
-
- Viestit: 1586
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Giulietta 940
Giulietta kävi merkkihuollossa proxy-ajossa ja löytyi vikakoodi U1733-87. Onko vika B&M-moduulissa vai radion ecussa ja missä kyseinen osa sijaitsee?
Re: Giulietta 940
Ei oo vastaus kysymykseen, mut voi olla vain Blue & Me & radion saama kohtaus. En muista enää mitä koodeja tuo radion kanssa ropeltaminen tuotti, mutta virheiden poiston jälkeen loppui vilkuttelut. Jos virhe ja vilkuttelu tulevat takaisin, niin sitten kannattaa irrotella ensin soittopeli ja katsoa tuleeko edelleen myös samaa virhettä. Mulla on soitin ylimääräisenä, voin myydä sen huokeaan 4977€ hintaan...jmi kirjoitti:Giulietta kävi merkkihuollossa proxy-ajossa ja löytyi vikakoodi U1733-87. Onko vika B&M-moduulissa vai radion ecussa ja missä kyseinen osa sijaitsee?
Juu, tuo parantaa mahdollisuuksiä säästyä kolviin koskemiselta.jmi kirjoitti:Ostin keltaisen kaapelin Multiecuscan-sivuston suositteleman myyjän kautta, luulisi toimivan suoraan.
Vihreä luultavimmin, sillä en saanut yhdistettyä mihinkään, kun tuli vedettyä koko kattaus läpi ennen kun tajusi etsiä ongelmaa ELMistä. (itsellä ei hajottanut mitään).jmi kirjoitti: Osaatko sanoa minkä kaapelin käyttöä tässä varoitellaan, kaapeli 1/vihreää vai?
Käsittääkseni vihreässä kaapelissa pinnit 1 ja 9 on yhdistetty.
- karila
- Viestit: 1190
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
Niin, saako Giuliettan (2012) takaovia lapsilukkoon ?
edit. löyty jo video juutuupista.
edit. löyty jo video juutuupista.
- Kari
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Omaani vaihdoin juuri B&M ecun koska järjestelmä jumissa. Aux/bt mokkula ilmaisi vikaa olemalla jatkuvassa connect-loopissa, muuten mikään B&M yhteistoiminta ei onnistunut. Lisäksi ratin napit olivat kateissa (pois lukien radion painikkeet). Vaihdoin ecun, päivitin B&M ja kaikki toimii. Mittari vilkkuu edelleen. Huollossa tehdään proxy alingment. Jos ja kun homma menee maaliin, voin postata prosessista pidemmin, lisäksi mulla on joitain ecun varaosanumeroita. Niissä oli ristiriita ruotsalaisten ja suomalaisten ristiinsopivuuksien kanssa. Koska kyseisten boksien saatavuus tahoilta joilla on takuu on heikkoa, uskoin ruotsalaisia.jmi kirjoitti:Onko kokemuksia jos matkamittari vilkkuu? Vika siis can-väylässä, mutta onko joku onnistunut tekemään proxy alignmentin onnistuneesti?
Multiecuscaniin ilmeisesti tarvitsee lisänä keltaisen kaapelin. Missä can-väylä virheet näkyvät?
-
- Viestit: 1586
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004
Re: Giulietta 940
Kuinka B&M:n ecun saa vaihdettua ja mistä hommasit uuden? Osaatko muuten sanoa onko radiolle oma ecu lisäksi?JaRoDD kirjoitti:Omaani vaihdoin juuri B&M ecun koska järjestelmä jumissa. Aux/bt mokkula ilmaisi vikaa olemalla jatkuvassa connect-loopissa, muuten mikään B&M yhteistoiminta ei onnistunut. Lisäksi ratin napit olivat kateissa (pois lukien radion painikkeet). Vaihdoin ecun, päivitin B&M ja kaikki toimii. Mittari vilkkuu edelleen. Huollossa tehdään proxy alingment. Jos ja kun homma menee maaliin, voin postata prosessista pidemmin, lisäksi mulla on joitain ecun varaosanumeroita. Niissä oli ristiriita ruotsalaisten ja suomalaisten ristiinsopivuuksien kanssa. Koska kyseisten boksien saatavuus tahoilta joilla on takuu on heikkoa, uskoin ruotsalaisia.jmi kirjoitti:Onko kokemuksia jos matkamittari vilkkuu? Vika siis can-väylässä, mutta onko joku onnistunut tekemään proxy alignmentin onnistuneesti?
Multiecuscaniin ilmeisesti tarvitsee lisänä keltaisen kaapelin. Missä can-väylä virheet näkyvät?
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Ruotsalaiselta Borås Bildemontering AB:lta tilasin.jmi kirjoitti:Kuinka B&M:n ecun saa vaihdettua ja mistä hommasit uuden? Osaatko muuten sanoa onko radiolle oma ecu lisäksi?JaRoDD kirjoitti:Omaani vaihdoin juuri B&M ecun koska järjestelmä jumissa. Aux/bt mokkula ilmaisi vikaa olemalla jatkuvassa connect-loopissa, muuten mikään B&M yhteistoiminta ei onnistunut. Lisäksi ratin napit olivat kateissa (pois lukien radion painikkeet). Vaihdoin ecun, päivitin B&M ja kaikki toimii. Mittari vilkkuu edelleen. Huollossa tehdään proxy alingment. Jos ja kun homma menee maaliin, voin postata prosessista pidemmin, lisäksi mulla on joitain ecun varaosanumeroita. Niissä oli ristiriita ruotsalaisten ja suomalaisten ristiinsopivuuksien kanssa. Koska kyseisten boksien saatavuus tahoilta joilla on takuu on heikkoa, uskoin ruotsalaisia.jmi kirjoitti:Onko kokemuksia jos matkamittari vilkkuu? Vika siis can-väylässä, mutta onko joku onnistunut tekemään proxy alignmentin onnistuneesti?
Multiecuscaniin ilmeisesti tarvitsee lisänä keltaisen kaapelin. Missä can-väylä virheet näkyvät?
Radiolle ei ole omaa ecua. B&M ecu hoitaa radion&auton&navin yhteistoiminnan.
Ecu on piilossa kojelaudan koristepaneelin alla. Hanskalokero pitää purkaa tieltä pois jotta ecun johdot saa irti. Paneelin kiinnityksessä on yksi ruuvi, muuten hakasilla. Omastani rikoin tuon ruuvi kiinnityksen jotta saan paneelin irti uudelleenkalvotusta varten (siihen on meisselin kärjellä raavittu "ilona" tyttären toimesta). Nyt se lähtee vetämällä irti, on silti aika tiukassa. Kun paneeli on irti, ecu "pyllistää" näkyvillä. Se on kyljistä kynsillä kiinni. Tein siihen jonkun surrilankavirityksen jotta sain toisella kädellä vedettyä kun toisella sorkki ruuvarilla kynsiä sisään. Loppupeleissä suht simppeli homma. B&M päivitys lähti asentumaan useamman kerran ennenkuin meni läpi. Ilmeisesti tökki vastaan kun versiot oli eriparia. Samalla päivittyi navin käyttöliittymä, navin nuolet näkyy mittaristossa plus jotain muuta pientä uutta mitä autossa ei aikaisemmin ollut.
Tässä videossa näkyy ecun sijainti vääränkätisenä.
https://youtu.be/Vup8uassl1s
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Varoituksen sana auton parkkeeraajille:
Ajoin auton marketin parkkipaikalle, keula meni vähän kanttarin päälle, yleensä tuosta ei ole ollut harmia. Nyt oli! Pakitin autoa ja minulla sattui olemaan kässäri päällä, enkä huomannut sitä heti. Kun pakitin, niin auto tietysti hannasi vastaan ja pahaksi onneksi tietysti keula nyökkäsi, kuten tapahtuu tuolloin. Jatkoin pakitusta ja etupuskuri rutisi. Katsoin keulaa ja rikkihän se oli.
Vein auton korjausfirmaan tänään ja totesimme tapahtuneen, keula niin rikki, että koko keula menee uusiksi. Se keula on iso pala-auto on Alfa Romeo Giulietta. No minulla on kasko ja tein kotiin päästyä vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiölle, onneksi on kasko.
Seuraavalla kerralla en aja keulaa kanttarin pääle, voitte uskoa, kannattaa varoa.
Pahemmin kävi toisella miehellä heti perään. Hän oli ajamassa autoaan parkkiruutuun, kun hänen autostaan kuului kovaäänistä rutinaa. Katselin kun auto oli parkkeerattu, että oikean etupyörön pyöräkotelosta tuli esiin n.30x30cm sisälokarinkappale. Mies veteli muovikappaletta irti, mutta ei saanut, totesi vaimolleen, että joku pultti näkyy. Ilmeisesti pyörän ripustuksesta oli jotain hajonnut, auto ajokelvoton.
Minulla oli sentään parempi onni,koska voin ajaa autollani, hän taas ei. Parempi onni minulla-ajattelin.
Ajoin auton marketin parkkipaikalle, keula meni vähän kanttarin päälle, yleensä tuosta ei ole ollut harmia. Nyt oli! Pakitin autoa ja minulla sattui olemaan kässäri päällä, enkä huomannut sitä heti. Kun pakitin, niin auto tietysti hannasi vastaan ja pahaksi onneksi tietysti keula nyökkäsi, kuten tapahtuu tuolloin. Jatkoin pakitusta ja etupuskuri rutisi. Katsoin keulaa ja rikkihän se oli.
Vein auton korjausfirmaan tänään ja totesimme tapahtuneen, keula niin rikki, että koko keula menee uusiksi. Se keula on iso pala-auto on Alfa Romeo Giulietta. No minulla on kasko ja tein kotiin päästyä vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiölle, onneksi on kasko.
Seuraavalla kerralla en aja keulaa kanttarin pääle, voitte uskoa, kannattaa varoa.
Pahemmin kävi toisella miehellä heti perään. Hän oli ajamassa autoaan parkkiruutuun, kun hänen autostaan kuului kovaäänistä rutinaa. Katselin kun auto oli parkkeerattu, että oikean etupyörön pyöräkotelosta tuli esiin n.30x30cm sisälokarinkappale. Mies veteli muovikappaletta irti, mutta ei saanut, totesi vaimolleen, että joku pultti näkyy. Ilmeisesti pyörän ripustuksesta oli jotain hajonnut, auto ajokelvoton.
Minulla oli sentään parempi onni,koska voin ajaa autollani, hän taas ei. Parempi onni minulla-ajattelin.
Viimeksi muokannut aaiitee, 10 Kesä 2020, 16:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
^ Harmillinen tilanne, onneksi kaskosi auttaa tässä.
Giulietassahan keula on puolet autosta. Oletko harkinut facelif keulan asentamista?
Hyvä pointti ja kannataa muistaa että Giulietta on sen verran lyhyt ja kompakti että ei tarvitse mennä niin syvälle ruuduissa. Yleensä autosta poistuessa huomaa kuinka lyhyt se onkaan vieressä olevan farmariin verattuna.
Giulietassahan keula on puolet autosta. Oletko harkinut facelif keulan asentamista?
Hyvä pointti ja kannataa muistaa että Giulietta on sen verran lyhyt ja kompakti että ei tarvitse mennä niin syvälle ruuduissa. Yleensä autosta poistuessa huomaa kuinka lyhyt se onkaan vieressä olevan farmariin verattuna.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Minkälainen on facelift-keula, voisitko antaa linkin, että näkisi. Jos vaikka kannattaisi vaihtaa tässä tapauksessa sellaiseen.
Juu, todellakin voi sanoa, että autosta on puolet keulaa!
Fokus on joskus väärissä asioissa, kun vaimo on kyydissä(kuten silloin). Vaimo sotkeutuu mielellään ajamiseen ja paikoitukseen, kuten tv-sarjan Hyacinth Bucket. Joskus on täytynyt pysäyttää auto ja sanoa, että vaihdetaanko paikkoja, en tiennyt, että sinäkin olet ajanut kortin! Aina kuulemma paikoitan auton väärään ruutuun, kun käymme yhdessä kaupassa-korona-aikana on oltava kaksi kauppareissulla, kun on niin paljon tavaraa ja ostoksetkin on tehtävä puolijuoksua, kun vaimolla on koronapelko päällä.
Onneksi pelko on laantumaan päin, kun hän on nähnyt, että elossa ollaan, vaikka kaupassa onkin käyty.
Selittelyltä kuullostaa, mutta uskon että tuokin auton rikkoutuminen olisi jäänyt tapahtumatta, jos olisin ollut yksin liikenteessä.
Tuo Pokka Pitää- sarjan Hyasintti Ämpäri on yllättävän todenmukainen sketsihahmo kaikkine kliseineen omasta näkökulmasta katsottuna.
Muuten hyvä vaimo minullakin, mutta pelkääjän paikalla myrkkyä liikenteessä, valitettavasti.
Onkos muilla foorumilaisilla samanlaisia kokemuksia?
Juu, todellakin voi sanoa, että autosta on puolet keulaa!
Fokus on joskus väärissä asioissa, kun vaimo on kyydissä(kuten silloin). Vaimo sotkeutuu mielellään ajamiseen ja paikoitukseen, kuten tv-sarjan Hyacinth Bucket. Joskus on täytynyt pysäyttää auto ja sanoa, että vaihdetaanko paikkoja, en tiennyt, että sinäkin olet ajanut kortin! Aina kuulemma paikoitan auton väärään ruutuun, kun käymme yhdessä kaupassa-korona-aikana on oltava kaksi kauppareissulla, kun on niin paljon tavaraa ja ostoksetkin on tehtävä puolijuoksua, kun vaimolla on koronapelko päällä.
Onneksi pelko on laantumaan päin, kun hän on nähnyt, että elossa ollaan, vaikka kaupassa onkin käyty.
Selittelyltä kuullostaa, mutta uskon että tuokin auton rikkoutuminen olisi jäänyt tapahtumatta, jos olisin ollut yksin liikenteessä.
Tuo Pokka Pitää- sarjan Hyasintti Ämpäri on yllättävän todenmukainen sketsihahmo kaikkine kliseineen omasta näkökulmasta katsottuna.
Muuten hyvä vaimo minullakin, mutta pelkääjän paikalla myrkkyä liikenteessä, valitettavasti.
Onkos muilla foorumilaisilla samanlaisia kokemuksia?
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Facelift:aaiitee kirjoitti:Minkälainen on facelift-keula, voisitko antaa linkin, että näkisi. Jos vaikka kannattaisi vaihtaa tässä tapauksessa sellaiseen.
Juu, todellakin voi sanoa, että autosta on puolet keulaa!
Fokus on joskus väärissä asioissa, kun vaimo on kyydissä(kuten silloin). Vaimo sotkeutuu mielellään ajamiseen ja paikoitukseen, kuten tv-sarjan Hyacinth Bucket. Joskus on täytynyt pysäyttää auto ja sanoa, että vaihdetaanko paikkoja, en tiennyt, että sinäkin olet ajanut kortin! Aina kuulemma paikoitan auton väärään ruutuun, kun käymme yhdessä kaupassa-korona-aikana on oltava kaksi kauppareissulla, kun on niin paljon tavaraa ja ostoksetkin on tehtävä puolijuoksua, kun vaimolla on koronapelko päällä.
Onneksi pelko on laantumaan päin, kun hän on nähnyt, että elossa ollaan, vaikka kaupassa onkin käyty.
Selittelyltä kuullostaa, mutta uskon että tuokin auton rikkoutuminen olisi jäänyt tapahtumatta, jos olisin ollut yksin liikenteessä.
Tuo Pokka Pitää- sarjan Hyasintti Ämpäri on yllättävän todenmukainen sketsihahmo kaikkine kliseineen omasta näkökulmasta katsottuna.
Muuten hyvä vaimo minullakin, mutta pelkääjän paikalla myrkkyä liikenteessä, valitettavasti.
Onkos muilla foorumilaisilla samanlaisia kokemuksia?
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Taitaa olla muuten samanlainen, kuin orkkis, mutta nuo säleiköt erilaisia. Ei taida sopia minun autooni, taidan pitää mieluummin alkuperäisenä. Takana minulla kylläkin on tuplaputket, poikkeaa alkuperäisestä, mutta ei oleellisesti muuta auton ulkonäköä.
Paremmin sopisi, jos olisi vielä nuo punaiset jarrukengät ja samoin tuo raita kaulalla punainen.
e: onko sinun autosi tuollainen? Värikin on hieno.
Paremmin sopisi, jos olisi vielä nuo punaiset jarrukengät ja samoin tuo raita kaulalla punainen.
e: onko sinun autosi tuollainen? Värikin on hieno.
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Yhden kerran olen ajanut bussipysäkille ja kyytiläiselle tarjonnut vaihtoehdon: kävele kotia tai ala olemaan matkustaja.aaiitee kirjoitti: Onkos muilla foorumilaisilla samanlaisia kokemuksia?
Ei ole sen koommin kenellekään tarvinnut kuin varoittaa tuolla...
- Polforea
- Viestit: 11551
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Ota repsikan penkki irti huollettavaksi niin joutuu huuteleen ees takapenkiltä asti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- JiiPee
- Viestit: 2494
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Vaimo antaa mun ajella ihan rauhassa. Sillä on naama kiinni pädissä taikka luurissa pääsääntöisesti koko ajan. Ihana ajella hiljaisuudessa . Btw. Pokka pitää on yksi parhaista brittikomedioista .aaiitee kirjoitti:Onkos muilla foorumilaisilla samanlaisia kokemuksia?
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Unohdin mainita että aiempi kuva adustaa uusinta faceliftiä. Ulkopuolen faceliftejä tosiaan tehtiin Giuliettalle yhteensä kaksi. Ensimmäisellä kierroksella scudetto muuttui hiukan vaan. Myöhemmin sitten kromia lähti paljon.aaiitee kirjoitti:Taitaa olla muuten samanlainen, kuin orkkis, mutta nuo säleiköt erilaisia. Ei taida sopia minun autooni, taidan pitää mieluummin alkuperäisenä. Takana minulla kylläkin on tuplaputket, poikkeaa alkuperäisestä, mutta ei oleellisesti muuta auton ulkonäköä.
Paremmin sopisi, jos olisi vielä nuo punaiset jarrukengät ja samoin tuo raita kaulalla punainen.
e: onko sinun autosi tuollainen? Värikin on hieno.
Tässä näkyy molemmat faceliftit:
Minulla alkuperäinen muotoilu sisältä ja ulkoa.
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Giulietta 940
Takaluukku ei enää avaudu millään käskyllä. Onkohan mahdollisesti kuuluisa luukun johtosarja syynä.
Kaukosäätimen napista se on tosiaan pitkään ollut laiska käskyille, mutta logon painallus aina toiminut, ei enää.
Kaukosäätimen napista se on tosiaan pitkään ollut laiska käskyille, mutta logon painallus aina toiminut, ei enää.
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Tässä muuten noita B&M yksiköiden numeroita. Kotimaisen huollon mukaan numerot ei vastaa. Ruotsalaisten mukaan kyllä. Muovissa oleva on Ruotsista tullut vaihto-osa.
Onko sitten syy suomennoksissa tai jossain. Navi on ainakin nyt päivityksen jäljiltä englanninkielinen vaikka mielestäni sain sen jossain vaiheessa suomenkieliseksi. Pitää vielä vähän räpeltää.
Onko sitten syy suomennoksissa tai jossain. Navi on ainakin nyt päivityksen jäljiltä englanninkielinen vaikka mielestäni sain sen jossain vaiheessa suomenkieliseksi. Pitää vielä vähän räpeltää.
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Puhut navigaattorista, niin onko sulla siis kuvan mukaan tuo nro. 12 härpäke kojelaudan päällä?
https://www.ilcats.ru/alfa-romeo/?funct ... anguage=en
Pikkusen epäilen, että näihin mitään suomennuksia olisi tehty, mutta voin toki olla väärässäkin.
https://www.ilcats.ru/alfa-romeo/?funct ... anguage=en
Pikkusen epäilen, että näihin mitään suomennuksia olisi tehty, mutta voin toki olla väärässäkin.
-
- Viestit: 1474
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT
Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä. - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Ei vaan telakkamalli (TomTom Go tjsp.) ja kyllä se on suomeksi toiminut.matti_vuorio kirjoitti:Puhut navigaattorista, niin onko sulla siis kuvan mukaan tuo nro. 12 härpäke kojelaudan päällä?
https://www.ilcats.ru/alfa-romeo/?funct ... anguage=en
Pikkusen epäilen, että näihin mitään suomennuksia olisi tehty, mutta voin toki olla väärässäkin.
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Joo no tuo on minullakin. Siitä pitää jostain asetuksista määrittää noudattaako navigaattori auton ajotietokoneen kieltä vai valitaanko kieli manuaalisesti. Tuossa mallissa on tosiaan myös suomi, koska se nalkuttaa ihan suomen kielellä karttojen olevan vanhoja jokaisessa käynnistyksessä.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Huomenna on sitten ilmastointihuolto. Samalla laittavat takalasin pyyhkimen varsineen.
Hinnaksi antoivat 79e, sisältäen kaikki. Muualla oli kalliimpaa, saas nähdä miten menee.
Kysyin samalla hintaa tuulilasille. Lasissa pitäisi olla sadetunnistin, yläosan tummennus ja tuulilasin lämmitys. Kertoivat, että tuollaista ei löydy luetteloista. Kerroin, että sellainen varmasti on löytynyt muille auton omistajille. Lupasivat vielä tutkia huomiseksi...
Hinnaksi antoivat 79e, sisältäen kaikki. Muualla oli kalliimpaa, saas nähdä miten menee.
Kysyin samalla hintaa tuulilasille. Lasissa pitäisi olla sadetunnistin, yläosan tummennus ja tuulilasin lämmitys. Kertoivat, että tuollaista ei löydy luetteloista. Kerroin, että sellainen varmasti on löytynyt muille auton omistajille. Lupasivat vielä tutkia huomiseksi...
- Aquatica
- Viestit: 15114
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Giulietta 940
Tuulilasin lämmitys voi olla se tökkäävä tekijä. Alkuperäisenä löytyy alaosan lämmitys, harmi vaan ettei kokolasia
Tuo vaan taitaa olla eri tavalla listalla merkitty, kuin "Lämmitetty tuulilasi" on. Voipi olla listalla kohdassa "Tuulilasin lämmitetty alareuna" tjsp.
Mikähän syy, ettei kokolämmitettyä lasia ole saanut? Tehoa pitäisi olla, eli syynä on joku muu.
Ja miksei tarvikkeena saa kokolämmitettyä? Meneekö tämä sit johonkin turvallisuusmöhjöön?
Tuo vaan taitaa olla eri tavalla listalla merkitty, kuin "Lämmitetty tuulilasi" on. Voipi olla listalla kohdassa "Tuulilasin lämmitetty alareuna" tjsp.
Mikähän syy, ettei kokolämmitettyä lasia ole saanut? Tehoa pitäisi olla, eli syynä on joku muu.
Ja miksei tarvikkeena saa kokolämmitettyä? Meneekö tämä sit johonkin turvallisuusmöhjöön?
- Polforea
- Viestit: 11551
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Vieläköhän siihen tarttisi ostaa Fordilta lisenssi?Aquatica kirjoitti:Mikähän syy, ettei kokolämmitettyä lasia ole saanut? Tehoa pitäisi olla, eli syynä on joku muu.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 2648
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ koko lasin lämmitys saattaisi olla myös epäyhteensopiva sen taannoin tarjolla olleen, kojelaudan päälle tökättävän nalkulaattorin kanssa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta TCT super 2017
Giulietta MA 2011
Fiat Bravo
Fiat Linea
Fiat Stilo - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tarkoitatko tuota vaginaattoria. Minulla ei ole ainakaan ollut käyttöä tuolle ylihinnoitellulle laitteelle. Päivityksetkin maksoivat maltaita. Kallis ja toimimaton paske.
Miten tuo vaginaattori on ongelma lämmitettävän tuulilasin kanssa?
En arvannut, että tuo tuulilasin vaihto olisi niin hankalaa.
Miten tuo vaginaattori on ongelma lämmitettävän tuulilasin kanssa?
En arvannut, että tuo tuulilasin vaihto olisi niin hankalaa.