Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eiku tarkotit varmaan tuota kontin lippaa.
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! €74.19 15% Off | Carbon Fiber / FRP Car Rear Spoiler Wing Trunk Lip For Alfa Romeo Giulia Spoiler Sedan 2015 - 2021 Rear Trunk Spoiler Boot Wing
https://a.aliexpress.com/_EvXTjy1
Näkyyköhän linkki.
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! €74.19 15% Off | Carbon Fiber / FRP Car Rear Spoiler Wing Trunk Lip For Alfa Romeo Giulia Spoiler Sedan 2015 - 2021 Rear Trunk Spoiler Boot Wing
https://a.aliexpress.com/_EvXTjy1
Näkyyköhän linkki.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo kiitos, kyllä näkyy. Pitää shoppailla tommonenIlpoluk kirjoitti: ↑24 Helmi 2024, 23:30Eiku tarkotit varmaan tuota kontin lippaa.
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! €74.19 15% Off | Carbon Fiber / FRP Car Rear Spoiler Wing Trunk Lip For Alfa Romeo Giulia Spoiler Sedan 2015 - 2021 Rear Trunk Spoiler Boot Wing
https://a.aliexpress.com/_EvXTjy1
Näkyyköhän linkki.
- h_lauri
- Viestit: 6715
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jännä tapaus tänään. Tankkasin ja käynnistin:
-polttoainemittari ei saa arvoja
-suuntavilkut lakkasuvat toimimasta
-taka-, peruutus-, päivä- ja ajovaloista tuii herja "tarkista"
-kotipihassa keskuslukko ei toiminut
Noin 90 minuutin lorvailun jälkeen kokeilin ja kaikki taas ok. Infotöllöhän tuossa on ollut pimeänä parisen kuukautta.
Akkua lataa 10A:n ylläpitolaturi 2 h/pvä.
-polttoainemittari ei saa arvoja
-suuntavilkut lakkasuvat toimimasta
-taka-, peruutus-, päivä- ja ajovaloista tuii herja "tarkista"
-kotipihassa keskuslukko ei toiminut
Noin 90 minuutin lorvailun jälkeen kokeilin ja kaikki taas ok. Infotöllöhän tuossa on ollut pimeänä parisen kuukautta.
Akkua lataa 10A:n ylläpitolaturi 2 h/pvä.
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Oisko bcm imassu vettä
- Maunu
- Viestit: 3548
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tästä tuli mieleen pojan näyttämä video amerikkalaiselta korjaamolta, jossa asiakas on tuonut autonsa huoltoon radion lakattua toimimasta muutamia päiviä aikaisemmin. Videolla näytetään myös korjaus toimenpide eli laitetaan radio päälle.
No en usko että tässä tapauksessa homma olisi näin
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- 155156
- Viestit: 2156
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulian radion/keskinäytön On/Off-katkaisin on jotain muuta kuin premium-laatua. Oman kinnerin kohdalla kävi kerran niin, että kun luulin sammuttaneeni "mankan" ennen auton jättämistä parkkiin, niin katkaisin jäi mekaanisesti johonkin välitilaan ja jossain vaiheessa pompsahti takaisin ylös ja samalla soitin lähti päälle. Huomasin tämän vasta seuraavana päivänä, kun poppi raikui autosta. Akku oli niin paljon tyhjentynyt, että ei enää startannut. Laturissa pitämisen jälkeen lähti käyntiin, mutta ensimäistä kertaa pääsin tutustumaan siihen varoitusviestien kavalkaadiin, mikä akun tyhjenemisestä seuraa. Tämän jälkeen olen muistanut varmistaa, että On/Off-katkaisin palaa takaisin yläasentoon, kun soittimen sammuttaa.
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Miksi soitin pitää sammuttaa? Oletan että Giulia ja Stelvio ovat käyttiksen osalta identtiset... Onko tähän valikossa joku asetus, jolla poppimasiina tosiaan jää jytäämään itsekseen? Tai siis kertomasi mukaan varmaan näin on, vaikka nappi onkin tässä tapauksessa jumitellut (ja siis erikseen saanut laitteen käynnistymään)... Mutta sammuttamisen tarve on itselleni uutta, ainakin pre-infotainmentlift mallissa rytmi- ja musiikkiorkesteri lopettaa jammailun kun laittaa ovet lukkoon avain auton ulkopuolella. Sen verran olen tyypitellyt, että vaikka jenkkapelin sammuttaisi, niin käynnistyy automaagisesti kun seuraavan kerran auton starttaa. Siksi vaiennan mokoman volyyminapista nollille, jos siltä joskus tuntuu; tämän asennon auto muistaa.155156 kirjoitti: ↑28 Helmi 2024, 09:28Giulian radion/keskinäytön On/Off-katkaisin on jotain muuta kuin premium-laatua. Oman kinnerin kohdalla kävi kerran niin, että kun luulin sammuttaneeni "mankan" ennen auton jättämistä parkkiin, niin katkaisin jäi mekaanisesti johonkin välitilaan ja jossain vaiheessa pompsahti takaisin ylös ja samalla soitin lähti päälle. Huomasin tämän vasta seuraavana päivänä, kun poppi raikui autosta. Akku oli niin paljon tyhjentynyt, että ei enää startannut. Laturissa pitämisen jälkeen lähti käyntiin, mutta ensimäistä kertaa pääsin tutustumaan siihen varoitusviestien kavalkaadiin, mikä akun tyhjenemisestä seuraa. Tämän jälkeen olen muistanut varmistaa, että On/Off-katkaisin palaa takaisin yläasentoon, kun soittimen sammuttaa.
- h_lauri
- Viestit: 6715
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Anteeksi, unohdin mainita, että kokonaismatkamittarilukema vilkkuu ja että jos radio sattuisikin olemaan pois päältä, virrat kytkettäessä töllössä pyörähtää firman logo.Maunu kirjoitti: ↑28 Helmi 2024, 07:51Tästä tuli mieleen pojan näyttämä video amerikkalaiselta korjaamolta, jossa asiakas on tuonut autonsa huoltoon radion lakattua toimimasta muutamia päiviä aikaisemmin. Videolla näytetään myös korjaus toimenpide eli laitetaan radio päälle.
No en usko että tässä tapauksessa homma olisi näin
- 155156
- Viestit: 2156
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Laitan soittimen/keskinäytön päälle yleensä vasta Puuppolan kohdalla eli suomeksi sanottuna en halua että se lähtee päälle kun kun auton käynnistää. Ajan lyhyet matkat / alkumatkan soitin kiinni. Pätee muihinkin autoihin, ei vain Giulia.
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Asia selvä. Itsekin tosiaan usein volyymit nollilla, mutta keskinäytöstä en ole osannut häiriintyä. Hyvä tietää että auto muistaa olla näyttö sammuksissa, jos sen on sulkenut. Kunhan nappi ei jumiudu.
- Maunu
- Viestit: 3548
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eli proxy on sekaisin ja/tai joku laite on oikeasti rikki.h_lauri kirjoitti: ↑28 Helmi 2024, 10:58Anteeksi, unohdin mainita, että kokonaismatkamittarilukema vilkkuu ja että jos radio sattuisikin olemaan pois päältä, virrat kytkettäessä töllössä pyörähtää firman logo.Maunu kirjoitti: ↑28 Helmi 2024, 07:51Tästä tuli mieleen pojan näyttämä video amerikkalaiselta korjaamolta, jossa asiakas on tuonut autonsa huoltoon radion lakattua toimimasta muutamia päiviä aikaisemmin. Videolla näytetään myös korjaus toimenpide eli laitetaan radio päälle.
No en usko että tässä tapauksessa homma olisi näin
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- h_lauri
- Viestit: 6715
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Sikäli kuin muistan, Delta-Auto Konala irroitti sulakkeen ja nollasi vikakoodit, kun viimeksi tapahtui. Luigi taisi tehdä saman hihnanvaihdon yhteydessä, mutta ehkä jokin todellakin on särki.
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jos se nyt jo kolmatta kertaa kaatuilee se telkkari niin kyllä siinä jotain on oikeasti rikki. Kerta ehkä menee satunnaisena, kaksi tosi paskana tuurina mutta kolmas kerta viimeistään indikoi jo vikaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- matti_vuorio
- Viestit: 1540
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulia Super 2.0 -17
Ex: Giulietta 1.4 Multiair -11,Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei varsinaisesti asetusta, mutta bugi. Mankka käynnistyy itsekseen oikeissa olosuhteissa, vaikka se ei ole alun perin päällä. Tässä vanhassa mallissa jos poistuu autosta puhelun ollessa päällä, niin mankka käynnistyy, jos puhelun lopettaa siinä vaiheessa kun on jo poistunut autosta tai poistut Bluetooth kantaman ulkopuolelle. Mankka sammuu kun avaa lukituksen ja pitiköhän sitten käyttää kuskin vaiko vänkärin ovea auki ja läimästä se takaisin kiinni. Tämä on tympeä ominaisuus, kun joutuu katkaisemaan meneillään olevan puhelun, irtaantumaan autosta ja sitten soittamaan takaisin.
- h_lauri
- Viestit: 6715
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Toinen kertahan tuo vasta, edellinen kerta -21 jouluaattona. Silloin tosin ei ollut ihan tämänvuotisen kaltaisia lämpötilan ja kosteuden vaihteluita, muistelen.
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jos odo vilkkuu kun vika esiintyy niin sehän viittaa että joku moduuli katoaa väylästä. Eli just esim se näyttö.
- Tiige
- Viestit: 2934
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Meillä Stelviossa telkkari kaatuu satunnaisesti jos se yhdistää automaattisesti vaimon puhelimeen. Näyttö pimenee ja matkamittari vilkkuu. Tokenee kun ottaa akunkengän irti hetkeksi.
Alkoi tekemään sitä kun puhelimeen tuli joku päivitys. Joku yhteensopivuusongelma sen puhelimen kanssa. Ei tee sitä muilla puhelimilla. Eikä silloin jos autoon mennessä ei ole BT päällä puhelimessa ja jos ottaa BT pois päältä ennen kuin sammuttaa auton.
Alkoi tekemään sitä kun puhelimeen tuli joku päivitys. Joku yhteensopivuusongelma sen puhelimen kanssa. Ei tee sitä muilla puhelimilla. Eikä silloin jos autoon mennessä ei ole BT päällä puhelimessa ja jos ottaa BT pois päältä ennen kuin sammuttaa auton.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- h_lauri
- Viestit: 6715
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sisso kiesus, mun iPöhelimessä tais tuohon aikaan olla epähuomiossa BT päällä ja Wifi aivan varmasti. Toinen varma asia on, että tietyissä tilanteissa ahtopaineen asentoanturi A havaitsee liian korkean jännitteen ja sitten ontuu kuskin lisäksi autokin.Tiige kirjoitti: ↑29 Helmi 2024, 18:48Meillä Stelviossa telkkari kaatuu satunnaisesti jos se yhdistää automaattisesti vaimon puhelimeen. Näyttö pimenee ja matkamittari vilkkuu. Tokenee kun ottaa akunkengän irti hetkeksi.
Alkoi tekemään sitä kun puhelimeen tuli joku päivitys. Joku yhteensopivuusongelma sen puhelimen kanssa. Ei tee sitä muilla puhelimilla. Eikä silloin jos autoon mennessä ei ole BT päällä puhelimessa ja jos ottaa BT pois päältä ennen kuin sammuttaa auton.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Liittykö tämä siihen Imparaton lausuntoon että Alfoista ei tule telkkareita pyörien päällä?
Paikalla
-
- Viestit: 938
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eikös se iphone hajoittanut myös uusia bemareitah_lauri kirjoitti: ↑01 Maalis 2024, 12:00Sisso kiesus, mun iPöhelimessä tais tuohon aikaan olla epähuomiossa BT päällä ja Wifi aivan varmasti. Toinen varma asia on, että tietyissä tilanteissa ahtopaineen asentoanturi A havaitsee liian korkean jännitteen ja sitten ontuu kuskin lisäksi autokin.Tiige kirjoitti: ↑29 Helmi 2024, 18:48Meillä Stelviossa telkkari kaatuu satunnaisesti jos se yhdistää automaattisesti vaimon puhelimeen. Näyttö pimenee ja matkamittari vilkkuu. Tokenee kun ottaa akunkengän irti hetkeksi.
Alkoi tekemään sitä kun puhelimeen tuli joku päivitys. Joku yhteensopivuusongelma sen puhelimen kanssa. Ei tee sitä muilla puhelimilla. Eikä silloin jos autoon mennessä ei ole BT päällä puhelimessa ja jos ottaa BT pois päältä ennen kuin sammuttaa auton.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Toisin päin, BMW:n langaton lataus kiehautti iLuurin NFC toiminnallisuuden.
https://www.neowin.net/news/apple-ackno ... BMW%20cars.
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
iPhone + Alfa Romeo + BMW yhteensopivuuksista on jotain kokemuksia.
Tällä hetkellä perheessä pojalla iPhone 12, itsellä 13 mini ja rouvalla 14, autoina Stelvio ja 2-sarjalainen. Kaikki luurit naitettuna molempiin autoihin, biimerissä langaton lataus. Näissä ei ongelmia. Ei näyttöjen tai autojen kanssa.
Historiallisesti iLuurin alusta ollut kutakuinkin kaikki mallit ja Bemareita sinä aikana vajaa kymmenen sekä Alfoja melkein toinen mokoma. Ei hajoamisia, toki blue&me oli aikoinaan aika synkkä kokemus…
Tämän pohjalta vaikea syyttää onppufirmaa tai BMW:tä tai Alfa Romeota tai näiden yhdistelmää vikaantumisista… - Ei se tietty mahdotonta ole!
Tällä hetkellä perheessä pojalla iPhone 12, itsellä 13 mini ja rouvalla 14, autoina Stelvio ja 2-sarjalainen. Kaikki luurit naitettuna molempiin autoihin, biimerissä langaton lataus. Näissä ei ongelmia. Ei näyttöjen tai autojen kanssa.
Historiallisesti iLuurin alusta ollut kutakuinkin kaikki mallit ja Bemareita sinä aikana vajaa kymmenen sekä Alfoja melkein toinen mokoma. Ei hajoamisia, toki blue&me oli aikoinaan aika synkkä kokemus…
Tämän pohjalta vaikea syyttää onppufirmaa tai BMW:tä tai Alfa Romeota tai näiden yhdistelmää vikaantumisista… - Ei se tietty mahdotonta ole!
- 155156
- Viestit: 2156
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Palaanpa tähän aiheeseen. Vaihteiston öljyt+pohjan vaihtoi Team F40 viime syksynä, mutta muut harvoin vaihdettavat öljyt ovat vielä alkuperäiset (koska Team F40 ei saanut tarvittavia öljyjä).Tiige kirjoitti: ↑22 Huhti 2022, 17:23Ei pidä mutta kannattaa vaihtaa siinä 100tkm nurkilla kaikki voimansiirron öljyt. Loota+suodatin, jakolaatikkoon, etuperään ja takaperään. Q4 stelvion ohjekirjassa näistä vaihettaviksi taitaa olla määritelty vain jakolaatikon öljyt 120tkm välein.
OEM liemiä löytyy esim tuolta: https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... 0_591.html
Takaperä, jakolaatikko ja etuperä:
- Onko noihin kaikkiin kolmeen vaihtokohteeseen helppo pääsy eli että ei tarvitse purkaa autosta mitään suurempaa?
- Onko kukaan arvon lukijoista vaihdattanut kerralla takaperän, jakolaatikon ja etuperän öljyjä? Paljonko maksoi?
Meinasin kysyä hinta-arvioita paikallisesta Delta-autosta näille + moottoriöljyn vaihto, ja jonkinlainen pohjatieto mahdollisesta hinnasta olisi itsellä hyvä olla olemassa, koska Delta-auto voi olla välillä melko arvaamaton hinnoittelija.
- Tiige
- Viestit: 2934
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jakolaatikon ja takaperän proput on helpossa paikassa. Diesel Stelvion etuperän täyttöproppu taisi olla vähän hankalampi mutta ei siinäkään mitään erikoista tarvinnut purkaa. Hinnoista en osaa sanoa kun olen vaihtanut itse.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kun etsin ZF:n huolto-ohjetta Giulian vaihteistolle sain selville että öljyn suositeltu vaihtoväli on 150 tkm. Auton valmistaja ei kuitenkaan suosittele asiaan liitteyn mitään jos laatikkoa ei avata. Itse ajon noudattaa tuota 150 tkm ehdotusta.
Kyseinen homma on muuten aika tarkkaa touhua ohjeiden perusteella. En vaihdattaisi missä tahansa jossa vain lasketaan vanhat öljyt ja kaadetaan uutta tilalle. Öljypiste sivujensa mukaan tuntee kyseisen laatikon.
- hjpp
- Viestit: 1967
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
https://aftermarket.zf.com/app/controll ... 90da53.pdf
No ei tuo monimutkaista ole. Zf:n vaihteistoja on ruuvattu kiinni niin moneen autoon, että luulisi Pärnäsen korjaamollekin jo olevan tuttu värkki.
No ei tuo monimutkaista ole. Zf:n vaihteistoja on ruuvattu kiinni niin moneen autoon, että luulisi Pärnäsen korjaamollekin jo olevan tuttu värkki.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 13 Maalis 2024, 19:41
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2,0b
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Moi!
Yleisiin kirjoitinkin ekasta Alfastani ja tänne voisin vähän tarkentaa Giuliani kanssa. 5500 km ja vajaa 2 kk ja yhtä hymyä nyt vielä: todella kiva auto!
Olen bongannut vain pari Giuliaa liikenteestä tässä ajassa, eli mukavan yksilöllinen laite ja olen huomannut, että punainen Alfa herättää positiivisen kommentin joskus myös ei-autoista-innostuneilta, onhan se nyt jonkinlainen käsite.
Race-palikan hankkiminen Futurezilta oli sujuva toimenpide. Giulia menee liukkailla mutkat luontaisesti tasapainoisesti (kuten esim. XJ40 Jaguarkin oli) , ei mikään driftauslaite kyseessä, kuten esim. tätä edeltävä E46 BMW:ni, joka oli lähes koko ajan pienessä sivuluisussa. Toki provosoimalla sitten kun lähtee perä sivulle, pitää oikeasti olla hereillä, koska tapahtuu nopeasti asioita, mutta onneksi ohjaus on niin mainio. Nyt kun alkaa kevään tullen olemaan asfalttia jäisten teiden sijaan, niin tykkään ohjauksesta entistä enemmän.
Bensakoneessa 2,0 huomaan, että sittenkin ajan oletettua enemmän "a" -moodissa vrt "d" kulutuksen takia. Ajotietokonehan on varsin tarkka ja vähän liiankin hyvin huomaan ajotavan vaikutuksen kulutukseen mutkateillä, mutta maantielläkin jos jää "d" tai d-RACE päälle, nousee kulutus.
Koska alle 2018 valmistettu auto, tuo "easy entry" -toiminnon poiskytkemättömyys on tehnyt autosta nousemiseen rutiinin: heti pikainen painallus penkin muistipaikasta, kun avaan kuskin ovea. Ei mene takana istuvan jalat tohjoksi. Olisi kyllä ollut mukavampaa, jos toiminnon oikeasti olisi saanut disabloitua.
Onkohan täällä keskusteltu starttireleongelma siis yhteinen bensoissa ja dieseleissä, kaikissa? Eli kannattaisikohan starttirele hankkia varastoon? Start/Stop en tiedä oliko se valikoissa, mutta ei ole ainakaan minulla käytössä ollut eikä starttauskertoja ole mitenkään erityisen paljoa.
Pirkanmaalla missähän olette käyttäneet merkkihuollossa, vai voisinko käyttää samaa luottokorjaajaa, joka korjaa muitakin tällaisia uudehkoja autoja, jos käytössä on auton korjausmanuaalikin? Vanhempia autojani olen huoltanut pitkälti itse ja Giuliaan ajatus jotain jarruremppa-tasoa huoltaa, mutta en kovin pitkälle uskalla sörkkiä itse. Minulla on hankittuna iCarSoft vikakoodinlukija: saankohan sillä luettua Giuliasta asioita, vai voiko olla haitaksi kokeillakaan?
Yleisiin kirjoitinkin ekasta Alfastani ja tänne voisin vähän tarkentaa Giuliani kanssa. 5500 km ja vajaa 2 kk ja yhtä hymyä nyt vielä: todella kiva auto!
Olen bongannut vain pari Giuliaa liikenteestä tässä ajassa, eli mukavan yksilöllinen laite ja olen huomannut, että punainen Alfa herättää positiivisen kommentin joskus myös ei-autoista-innostuneilta, onhan se nyt jonkinlainen käsite.
Race-palikan hankkiminen Futurezilta oli sujuva toimenpide. Giulia menee liukkailla mutkat luontaisesti tasapainoisesti (kuten esim. XJ40 Jaguarkin oli) , ei mikään driftauslaite kyseessä, kuten esim. tätä edeltävä E46 BMW:ni, joka oli lähes koko ajan pienessä sivuluisussa. Toki provosoimalla sitten kun lähtee perä sivulle, pitää oikeasti olla hereillä, koska tapahtuu nopeasti asioita, mutta onneksi ohjaus on niin mainio. Nyt kun alkaa kevään tullen olemaan asfalttia jäisten teiden sijaan, niin tykkään ohjauksesta entistä enemmän.
Bensakoneessa 2,0 huomaan, että sittenkin ajan oletettua enemmän "a" -moodissa vrt "d" kulutuksen takia. Ajotietokonehan on varsin tarkka ja vähän liiankin hyvin huomaan ajotavan vaikutuksen kulutukseen mutkateillä, mutta maantielläkin jos jää "d" tai d-RACE päälle, nousee kulutus.
Koska alle 2018 valmistettu auto, tuo "easy entry" -toiminnon poiskytkemättömyys on tehnyt autosta nousemiseen rutiinin: heti pikainen painallus penkin muistipaikasta, kun avaan kuskin ovea. Ei mene takana istuvan jalat tohjoksi. Olisi kyllä ollut mukavampaa, jos toiminnon oikeasti olisi saanut disabloitua.
Onkohan täällä keskusteltu starttireleongelma siis yhteinen bensoissa ja dieseleissä, kaikissa? Eli kannattaisikohan starttirele hankkia varastoon? Start/Stop en tiedä oliko se valikoissa, mutta ei ole ainakaan minulla käytössä ollut eikä starttauskertoja ole mitenkään erityisen paljoa.
Pirkanmaalla missähän olette käyttäneet merkkihuollossa, vai voisinko käyttää samaa luottokorjaajaa, joka korjaa muitakin tällaisia uudehkoja autoja, jos käytössä on auton korjausmanuaalikin? Vanhempia autojani olen huoltanut pitkälti itse ja Giuliaan ajatus jotain jarruremppa-tasoa huoltaa, mutta en kovin pitkälle uskalla sörkkiä itse. Minulla on hankittuna iCarSoft vikakoodinlukija: saankohan sillä luettua Giuliasta asioita, vai voiko olla haitaksi kokeillakaan?
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kannattaako sitä varastossa pitää? Ei ne nyt kuitenkaan tuhansia maksa, niin lyö sen uuden paikoilleen ja jaa onnellisena seuraavan 100tkm tms sopivan huoltovälin.GiuliaGuzziman kirjoitti: ↑14 Maalis 2024, 17:54Onkohan täällä keskusteltu starttireleongelma siis yhteinen bensoissa ja dieseleissä, kaikissa? Eli kannattaisikohan starttirele hankkia varastoon?
Vanhan toimivan voi pitää varalla jos haluaa, mutta sillä uudella on enempi startteja jäljellä, joten minä ainakin ajasin mieluummin sillä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 13 Maalis 2024, 19:41
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2,0b
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tarkoitin, että siltä varalta, jos on tilanne päällä, eikä auto lähde käyntiin ja kaupat kaikki tietenkin kiinni. Olisi edes yksi rele, minkä voisi lyödä paikoilleen. Jemmassa yksi, koska releet eivät tuhansia maksa, eivät vie tilaakaan eivätkä erityisesti vanhenekaan kuivassa säilöessä. Mutta siis jos starttireleet kestävät sen 100 tkm ongelmitta, niin eihän se silloin sen kuluvampi osa ole, kuin mikään muukaan auton normaali osa. Sain eri käsityksen, kun monet kerran kirjoittivat niistä.Polforea kirjoitti: ↑14 Maalis 2024, 18:11Kannattaako sitä varastossa pitää? Ei ne nyt kuitenkaan tuhansia maksa, niin lyö sen uuden paikoilleen ja jaa onnellisena seuraavan 100tkm tms sopivan huoltovälin.GiuliaGuzziman kirjoitti: ↑14 Maalis 2024, 17:54Onkohan täällä keskusteltu starttireleongelma siis yhteinen bensoissa ja dieseleissä, kaikissa? Eli kannattaisikohan starttirele hankkia varastoon?
Vanhan toimivan voi pitää varalla jos haluaa, mutta sillä uudella on enempi startteja jäljellä, joten minä ainakin ajasin mieluummin sillä.
- Polforea
- Viestit: 11550
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sinänsähän se kuluu starttimäärästä eikä kilometreistä. Jos tulee vähän startteja suhteessa matkaan, niin se 100tkm on minusta ihan realistinen, mutta jos historiasta ja historian starttimääristä ei ole tietoa niin uuden hankkiminen ei ole huono idea. Relettäkin on tietääkseni parannettu ja vanhat tuppasi hajoamaan aikaisemmin.
Mutta siis minä törkkäisin sen uuden paikalleen ja jättäisin vanhan varalle enkä toistepäin. Se vanhakin toimii yhä joten jos tilanne iskee, sen voi vaihtaa paikalleen, mutta kun lykkää sen uuden paikalleen, niin tilanteen iskemiseen on pidempi matka.
Ja kun se rele ei tosiaan kauheita maksa, niin jos niitä vaihtaa sopivassa huoltorytmissä ennenkö vanha hajoaa (kuten muukin huolto autoille yleensä tehdään) niin ennuste relevian aiheuttamalle käynnistymättömyydelle on melko pieni. Jos startteja on vähän suhteessa matkaan, voi pitää pidempää huoltoväliä ja jos taas tulee paljon startteja suhteessa matkaan, voi olla järkevää uusia tiheämmin.
Mutta siis minä törkkäisin sen uuden paikalleen ja jättäisin vanhan varalle enkä toistepäin. Se vanhakin toimii yhä joten jos tilanne iskee, sen voi vaihtaa paikalleen, mutta kun lykkää sen uuden paikalleen, niin tilanteen iskemiseen on pidempi matka.
Ja kun se rele ei tosiaan kauheita maksa, niin jos niitä vaihtaa sopivassa huoltorytmissä ennenkö vanha hajoaa (kuten muukin huolto autoille yleensä tehdään) niin ennuste relevian aiheuttamalle käynnistymättömyydelle on melko pieni. Jos startteja on vähän suhteessa matkaan, voi pitää pidempää huoltoväliä ja jos taas tulee paljon startteja suhteessa matkaan, voi olla järkevää uusia tiheämmin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
GiuliaGuzziman kirjoitti: ↑14 Maalis 2024, 17:54Moi!
Yleisiin kirjoitinkin ekasta Alfastani ja tänne voisin vähän tarkentaa Giuliani kanssa. 5500 km ja vajaa 2 kk ja yhtä hymyä nyt vielä: todella kiva auto!
Olen bongannut vain pari Giuliaa liikenteestä tässä ajassa, eli mukavan yksilöllinen laite ja olen huomannut, että punainen Alfa herättää positiivisen kommentin joskus myös ei-autoista-innostuneilta, onhan se nyt jonkinlainen käsite.
Race-palikan hankkiminen Futurezilta oli sujuva toimenpide. Giulia menee liukkailla mutkat luontaisesti tasapainoisesti (kuten esim. XJ40 Jaguarkin oli) , ei mikään driftauslaite kyseessä, kuten esim. tätä edeltävä E46 BMW:ni, joka oli lähes koko ajan pienessä sivuluisussa. Toki provosoimalla sitten kun lähtee perä sivulle, pitää oikeasti olla hereillä, koska tapahtuu nopeasti asioita, mutta onneksi ohjaus on niin mainio. Nyt kun alkaa kevään tullen olemaan asfalttia jäisten teiden sijaan, niin tykkään ohjauksesta entistä enemmän.
Bensakoneessa 2,0 huomaan, että sittenkin ajan oletettua enemmän "a" -moodissa vrt "d" kulutuksen takia. Ajotietokonehan on varsin tarkka ja vähän liiankin hyvin huomaan ajotavan vaikutuksen kulutukseen mutkateillä, mutta maantielläkin jos jää "d" tai d-RACE päälle, nousee kulutus.
Koska alle 2018 valmistettu auto, tuo "easy entry" -toiminnon poiskytkemättömyys on tehnyt autosta nousemiseen rutiinin: heti pikainen painallus penkin muistipaikasta, kun avaan kuskin ovea. Ei mene takana istuvan jalat tohjoksi. Olisi kyllä ollut mukavampaa, jos toiminnon oikeasti olisi saanut disabloitua.
Onkohan täällä keskusteltu starttireleongelma siis yhteinen bensoissa ja dieseleissä, kaikissa? Eli kannattaisikohan starttirele hankkia varastoon? Start/Stop en tiedä oliko se valikoissa, mutta ei ole ainakaan minulla käytössä ollut eikä starttauskertoja ole mitenkään erityisen paljoa.
Pirkanmaalla missähän olette käyttäneet merkkihuollossa, vai voisinko käyttää samaa luottokorjaajaa, joka korjaa muitakin tällaisia uudehkoja autoja, jos käytössä on auton korjausmanuaalikin? Vanhempia autojani olen huoltanut pitkälti itse ja Giuliaan ajatus jotain jarruremppa-tasoa huoltaa, mutta en kovin pitkälle uskalla sörkkiä itse. Minulla on hankittuna iCarSoft vikakoodinlukija: saankohan sillä luettua Giuliasta asioita, vai voiko olla haitaksi kokeillakaan?
Voi vitsit, tää sun kirjoitus herätti mieleen muistot omasta Giuliasta. On erinomainen auto luokassaan ja tarjoaa kyllä jokapäiväiseen autoiluun hieman tavallista enemmän iloa.
Mitä huoltoihin tulee, niin tekisin öljynvaihdot esim. 10tkm välein, vaihteistoöljyt ainakin 150tkm välein, mielellään useammin. Näissä nyt ei sinänsä ole perustekniikassa mitään sellaista mitä ei tavallinenkin korjaamo osaisi tehdä, mutta jos iskee satunnainen tyyppivika, niin merkkispesialisteilla taitaa olla parhaat edellytykset löytää vika.
En nyt muista kuka pirkanmaalla olisi alfa-spesialistin maineessa, mutta perushuoltojen osalta lienee enemmän merkitystä huoltojen säännöllisyydellä kuin sillä, kuka öljyt koneeseen kaataa. Hyviä kilometrejä, toivotaan että palvelee hyvin. PS. Giulia hakuvahti tärähti nettiautoon tulille
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tohon huoltoasiaan niin melkein ennemminkin käyttäisin jotain hyväksi todettua perushuoltoa, koska merkkihuolto ei ole mitenkään loistanut.
Jos sitten tulee joku erikoisempi huoltokohde niin hakee sitten spesialistin.
Kunhan varmistaa että sinne koneeseen menee oikea öljy niin sen voi tosiaan vaihtaa kuka vaan. https://www.futurez.fi/shop/varusteet-l ... ttorioljy/
Jos sitten tulee joku erikoisempi huoltokohde niin hakee sitten spesialistin.
Kunhan varmistaa että sinne koneeseen menee oikea öljy niin sen voi tosiaan vaihtaa kuka vaan. https://www.futurez.fi/shop/varusteet-l ... ttorioljy/
- Pujazuba
- Viestit: 2366
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giuliaa varten pitää varmaan hankkia uusi tunkki tulevia renkaanvaihtoja odotellessa. Onko kellään tietoa sopivista nostotyynyistä kun niitä on niin erikokoisia.
-
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giuliaan käy mikä vaan tai sit ihan ilman ku siinä on autossa se nostotyyny kiinni
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Muista ostaa riittävän matala tunkki. Bilteman ja Motonetin perus hallitunkit ei mahtuneet alle. Puuilon matalaprofiilitunkki ei myöskään, kun siinä se matala osuus ei ollut riittävän pitkä. Ajelin sitten renkaat laudan pätkien päälle, niin sai tunkin alle.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Se motonetin 2tn matalatunkki ainakin sopii giulian alle ja hinta on jotain vajaa 50€. Tästä päästäänkin seuraavaan kysymykseen:
Onko omatoimikorjaajat löytänyt tuolta pohjasta jonkun paikan jonka varaan auton uskaltaisi laskea pukkien varaan esim. jarruremontin ajaksi. Nosturi kyllä tulossa kun tuo autotalliprojekti tulee valmiiksi mutta saattaa olla vasta ensivuoden hankintalistalla...
Onko omatoimikorjaajat löytänyt tuolta pohjasta jonkun paikan jonka varaan auton uskaltaisi laskea pukkien varaan esim. jarruremontin ajaksi. Nosturi kyllä tulossa kun tuo autotalliprojekti tulee valmiiksi mutta saattaa olla vasta ensivuoden hankintalistalla...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Giulia QV 2024 upgrades
https://www.youtube.com/watch?v=190XDKOS5CI
https://www.youtube.com/watch?v=190XDKOS5CI
Re: Alfa Romeo Giulia 952
On se makea peli. Suosittelen QV Giuliaa ja/tai QV Stelviota kaikille kenen talous kestää sellaisen ostaa ja psyyke kestää kateellisten panettelun.FinPat kirjoitti: ↑21 Maalis 2024, 15:04Giulia QV 2024 upgrades
https://www.youtube.com/watch?v=190XDKOS5CI
Nyt kantsii äkkiä ostaa tuollaisia kalliimpia autoja rahoituksella, kun edellisen hallituksen keksimä positiivinen luottorekisteri lopettaa ylivelkaantumisen 1.4.2024. Sen jälkeen onkin hankalampi tehdä isompia osamaksukauppoja, ainakin jos vanhoja velvoitteita on rahoituslaitoksille.
Autokaupan ammattilainen
- Jiitee
- Viestit: 4484
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Autokauppiaalla selvästi sarkasmi hallussa, propsit siitäHANU kirjoitti: ↑21 Maalis 2024, 17:29FinPat kirjoitti: ↑21 Maalis 2024, 15:04Giulia QV 2024 upgrades
https://www.youtube.com/watch?v=190XDKOS5CI
Nyt kantsii äkkiä ostaa tuollaisia kalliimpia autoja rahoituksella, kun edellisen hallituksen keksimä positiivinen luottorekisteri lopettaa ylivelkaantumisen 1.4.2024. Sen jälkeen onkin hankalampi tehdä isompia osamaksukauppoja, ainakin jos vanhoja velvoitteita on rahoituslaitoksille.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- lerppu
- Viestit: 6155
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ehkä snadisti väärä ketju tälle - mutta taloutta pysäyttävä vaikutus tälläkin kansalaisia holhoavalla, paremmin tietävien parempien ihmisten päätöksellä on. En ole fani, toisin kuin Giulian - sitä fanitan kyllä!Jiitee kirjoitti: ↑21 Maalis 2024, 21:28Autokauppiaalla selvästi sarkasmi hallussa, propsit siitäHANU kirjoitti: ↑21 Maalis 2024, 17:29FinPat kirjoitti: ↑21 Maalis 2024, 15:04Giulia QV 2024 upgrades
https://www.youtube.com/watch?v=190XDKOS5CI
Nyt kantsii äkkiä ostaa tuollaisia kalliimpia autoja rahoituksella, kun edellisen hallituksen keksimä positiivinen luottorekisteri lopettaa ylivelkaantumisen 1.4.2024. Sen jälkeen onkin hankalampi tehdä isompia osamaksukauppoja, ainakin jos vanhoja velvoitteita on rahoituslaitoksille.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 25 Tammi 2019, 23:39
- Car(s): Ex: 75 TS '90, Gtv 3.0 V6 24V '98
- Paikkakunta: Tampere
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Rekisterikilven kiinnitys taakse. Omassa autossa on takana leveä rekisterikilven takunen mallia keski-eurooppa. Joissain Suomi autoissa takana näkyy vain kilpi, eikä mitään ylimääräistä sen takaa. Miten niissä autoissa takakilpi on kiinni? Osanumeroa kyseiselle osalle?
Edessä puolestaan pitäisi paikata ylimääräiset ruuvin reiät, jotka ei peity Suomi kilven taakse. Vinkkejä millä reiät kannattaa tasoittaa?
Edessä puolestaan pitäisi paikata ylimääräiset ruuvin reiät, jotka ei peity Suomi kilven taakse. Vinkkejä millä reiät kannattaa tasoittaa?
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Joo, kaikki kilventaustat ovat hirveitä. Ruuvisettiä myydään, missä ruuvit ja niihin ne valkoset hatut ja kilpi suoraan puskuriin kiinni. Imo siistein kilvenkiinnitys. Minä kyllä vihaan myös pikkukilpiä autoissa mihin ne ei kuulu, aivan naurettavan näköiset.
"puhun niin totta kuin osaan"
Paikalla
- mattijus
- Viestit: 5287
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sellaisia kilventaustoja on olemassa, mitkä ovat juuri rekisterikilven kokoisia. Tausta kiinni autoon miten parhaaksi katsoo, sitten kilpi kiinni taustaan. Ei tietty peitä reikiä, jotka ovat kilven alan ulkopuolella.
VMP
- Cloverleaf
- Viestit: 1599
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Tesla Model 3
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Omassa Giuliassa oli rämisevät Rinta-Joupin kilventaustat. Vaihdoin ne Bilteman kilventaustoihin, joilla näkyy pelkkä kilpi: https://www.biltema.fi/autoilu---mp/sty ... 2000037540MikkoMM kirjoitti: ↑21 Maalis 2024, 22:37Rekisterikilven kiinnitys taakse. Omassa autossa on takana leveä rekisterikilven takunen mallia keski-eurooppa. Joissain Suomi autoissa takana näkyy vain kilpi, eikä mitään ylimääräistä sen takaa. Miten niissä autoissa takakilpi on kiinni? Osanumeroa kyseiselle osalle?
Tausta on ruuveilla pellissä kiinni. En tiedä miten ne Keski-Euroopan reiät asemoituu noiden taustojen kanssa, mutta taustassa on ainakin monta eri variaatiota kiinnityspisteille.
EDIT: Hollannista tuodun Teslan takakilven taustaa kun asensi, niin piti porata uudet reiät tuohon kilventaustaan että asemoitui keskelle.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Pakko kysyä, mihin noita kilven taustoja oikeasti tarvitaan...
-
- Viestit: 138
- Liittynyt: 21 Elo 2017, 21:33
- Car(s): Giulietta MA M6 '17
Spider TS '03
Lancia k Busso '99 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tarrateippi, niin kuin lasten haalareissa. Ite myllytytin auton ja laitoin kilven kiinni kahdella tarrateipin palalla. Sai kilven irti tarvittaessa pesua varten ja ei ollut taustalevyä sotkemassa.MikkoMM kirjoitti: ↑21 Maalis 2024, 22:37Rekisterikilven kiinnitys taakse. Omassa autossa on takana leveä rekisterikilven takunen mallia keski-eurooppa. Joissain Suomi autoissa takana näkyy vain kilpi, eikä mitään ylimääräistä sen takaa. Miten niissä autoissa takakilpi on kiinni? Osanumeroa kyseiselle osalle?
Edessä puolestaan pitäisi paikata ylimääräiset ruuvin reiät, jotka ei peity Suomi kilven taakse. Vinkkejä millä reiät kannattaa tasoittaa?
- palkus
- Viestit: 5529
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi