Auton hitsaamisesta?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

pomeko
Viestit: 188
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 13:04
Paikkakunta: Forssa

Auton hitsaamisesta?

Viesti Kirjoittaja pomeko »

elikkä täytyis hitsailla migillä pakohormia sen ollessa kiinni autossa, joten onko muuta tehtävissä ennen hitsaamista kun irottaa letkut akusta? Onko kellään ikinä hajonnut mitään sähköhiluja hitsatessa?
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

hitsuuta

Viesti Kirjoittaja virtti »

Morjens!

Kaveri hitsasi tessuni putkea pari vuotta sitten ja enpä muuta tehnyt kuin otin piuhat akusta irti ennen hitsuuta. Hitsauksesta johtuneita vikoja ei ole ilmennyt.
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

berliina
Viestit: 1157
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

auton hitsaamisesta?

Viesti Kirjoittaja berliina »

Ei oo ikinä hajonnut mitään irrotan vain miinuskaapelin jos muistan ei oohajonnut vaik on kaapeli jäänyt kiinni siis koskee elekronisia vehkeitä mekaanisissa en oo yleensä irrottanut. Kaverilla on korjaamo jossa korjaa ruostevaurioita paljon :silly: ei ongelmia
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1282
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Car(s): 75 3.0
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Kerran mun Corollan kaasutin alkoi toimia paremmin kun hitsasin sitä akku kiinni isolla virralla.

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ainiin joo, ikinä en ole tajunnut akun napoja irroitella :oops:

Eli kaikki hitsaukset olen tehnyt akku kiinni, ja aina on kaikki toiminut.

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Päinvastoin kävi itelläni. Ensiks hitsailin akun ollessa kiinni ja kaikki toimi. Sen jälkeen muutaman viikon kuluttua akku irti hitsauksen ajaks ja ajonesto sekos :)

Nouko88
Viestit: 747
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

.
Viimeksi muokannut Nouko88, 03 Maalis 2025, 10:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Siankarlo
Viestit: 93
Liittynyt: 13 Heinä 2004, 18:55

Viesti Kirjoittaja Siankarlo »

Epezi kirjoitti:Ainiin joo, ikinä en ole tajunnut akun napoja irroitella :oops:

Eli kaikki hitsaukset olen tehnyt akku kiinni, ja aina on kaikki toiminut.
Hitsailkaa vaan akku kiinni, varsinkin mielenkiintoisempia malleja, niin joku saa sit uloskantohintaan harrasteprojekteja 8) (kuvia albumissa)...

Edit: siis kuva on tuo "teho-osastolla", jossa meneillään puolan/sytytyksen johtosarjan uusiminen luovuttaja-auton osilla. Voin vakuuttaa että projekti on *ittumainen ilman autosähköasentajan tutkintoa.
164 3.0 V6 QV -90

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Epezi kirjoitti:Ainiin joo, ikinä en ole tajunnut akun napoja irroitella :oops:

Eli kaikki hitsaukset olen tehnyt akku kiinni, ja aina on kaikki toiminut.
sama vika täällä!
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

ABS:t on kuulemma aika herkkiä ottaa nokkiinsa hitsailusta. Varmaan jos haluu leikkiä uhkarohkeeta niin laittaa maan niin lähelle vaan ko vain voi, kuitenkaan ei oo iso vaiva ottaa akkunkenkää pois. ABS:ien osalta jotku nyppii vielä ne anturitkin irti... mene ja tiedä.

Vastaa Viestiin