Pakoputki?
Valvoja: Moderators
Pakoputki?
Niin tänään sitten tuli sellainen ääni ilmentymä... Kuskin kohdalta auton alta kuuluu lämpimänä kauhee pörinä. Ilmeisesti pakoputki kun ei siellä muutakaan ole. Pitää aikamoiset röplätykset kun nostaa kaasusta, ennen kattia rikki? Osaakos joku neuvoa mistä löytyypi vika. Kierrosten ollessa alle kolmetonnia röplättää aika voimakkaasti sen yli ääni häviää. Kylmänä ei mitään turhia ääniä.
- mattijus
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Johonkin katalysaattori topiciin kirjoitin tällaisen:
"Minun pirssistä (2.0TS) oli etuputken ja keskiputken välisen laippaliitoksen mutterit haihtuneet etelän tiesuolassa. Meteli oli erittäin katu-uskottava, korjautui tosin kahdella mutterilla. Jos autosi on vastaava, tarkista tämä liitos. Very Happy"
Kyseessä oli 156 2.0TS 1999
"Minun pirssistä (2.0TS) oli etuputken ja keskiputken välisen laippaliitoksen mutterit haihtuneet etelän tiesuolassa. Meteli oli erittäin katu-uskottava, korjautui tosin kahdella mutterilla. Jos autosi on vastaava, tarkista tämä liitos. Very Happy"
Kyseessä oli 156 2.0TS 1999
VMP
- hagger16
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
^Juu, selkeintä lienee ostaa motonetistä uusi etuputki. Yleensä haitariosat saattavat olla sen verran haperoita, ettei hitsaaminen ole enää järkevää. Ammattilaiset saavat ehkä vaihdettua pelkän haitariosan..
Itse ostin motnetistä etuputken. Hintaa tuli se n. 150€. (ei muista..)
Itse ostin motnetistä etuputken. Hintaa tuli se n. 150€. (ei muista..)
Senza cuore saremmo solo macchine
- Monza
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Niin, se haitarihan sieltä etuputkesta juuri ensimmäisenä hapertuu. Pakoputkiputka rälläköi vanhan haitarinjämän pois ja hitsaa uuden tilalle. Menee taas vuosia, eikä maksa paljon.
164 V6 alkuperäinen etuputki (jossa siis se haitari) n. 500€. Tiittanen Helsingissä hitsasi uuden haitarin muistaakseni seitsemällä kympillä...
164 V6 alkuperäinen etuputki (jossa siis se haitari) n. 500€. Tiittanen Helsingissä hitsasi uuden haitarin muistaakseni seitsemällä kympillä...