156 2003 vs face lift 2004
Valvoja: Moderators
156 2003 vs face lift 2004
Kertokaa, tietäjät eroja (muutkin kuin ulkonäölliset) 2003 vs. 2004. auto olisi 156 sedan 1.8 super. Kiitos
Brittiläinenkään rauta EI ruostu
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
jep
tuo hinnoittelu on aika mielenkiintoista...Deltan hyvitys tällä hetkellä em. autoista on todella "reilu" mutta pyynnit siihen verrattuna kovia. No, neuvotteluasia.
btw: muuten tuo superi kiinnostaa lähinnä "yksinkertaisen" moottoritekniikan vuoksi. muut ominaisuudet (viat) lienevät muuten yhteneväiset vrt. ripustukset yms.
btw: muuten tuo superi kiinnostaa lähinnä "yksinkertaisen" moottoritekniikan vuoksi. muut ominaisuudet (viat) lienevät muuten yhteneväiset vrt. ripustukset yms.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu
- juhala
- Viestit: 688
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Re: jep
Tässä oon sun puolella. Facelift 156 on ainakin farkkuna musta paremman näköinen kuin eka versio. Yhdistettynä TS moottoriin väistetään JTS:n muutamat "ominaisuudet" jotka voivat ajaa omistajan hulluksi. Panos/ tuotos suhde ehkä paras 156. Toinen vaihtari voisi olla 1.9 jtd. 2.4 on kait hiukan keulapainoinen.milaih kirjoitti:tuo hinnoittelu on aika mielenkiintoista...Deltan hyvitys tällä hetkellä em. autoista on todella "reilu" mutta pyynnit siihen verrattuna kovia. No, neuvotteluasia.
btw: muuten tuo superi kiinnostaa lähinnä "yksinkertaisen" moottoritekniikan vuoksi. muut ominaisuudet (viat) lienevät muuten yhteneväiset vrt. ripustukset yms.
Re: jep
Tämä on huomattu, oletan että tuossa "reilussa" on ironiaa matkassa. Oman auton hyvityksen (156 V6 '04) ja DA:n Hgin liikkeessä myynnissä olleen vuotta uudeman, mutta lisävarusteettoman vastaavan yksilön hintalapun välillä oli vaatimattomat yhdeksän tuhatta euroa. Autojen km lukemissa ei ollut paljoa eroa, mulla vähän yli hihnanvaihdon ja uudemmassa vähän alle. (Omassa siis hihna vaihdettu ja uudemmassa luultavasti ei, mutta tämä siis vain oletusta)milaih kirjoitti:tuo hinnoittelu on aika mielenkiintoista...Deltan hyvitys tällä hetkellä em. autoista on todella "reilu" mutta pyynnit siihen verrattuna kovia.
Selitys kuului: "...meillä on talossa ihan ohjeena että noi V6:set tulee seuraavan omistajan takuuaikana (6kk) maksamaan talolle korjauksina ainakin neljä tonnia. Kato sun auton pelkät tukivarret maksaa jo kaks tonnia." Tuo on niin tarkkaan sanasta sanaan mitä myyjän suusta tuli kun vain muistan. Kyseessä Turun DA ja vaihtoautopuoli.
Mutta itse aiheeseen. Keulan ja perän uudelleenmuotoilun lisäksi 2004 ei tullut muita muutoksia kuin uudet 16" ensiasennusvanteet. Ja useimpiin yksilöihin myös tuo kuvassakin näkyvä perkeleen kattoantenni. Muutamia olen nähnyt ilmankin, mutta useimmissa FL:ssä se on.
Vanteet kuuluivat mielestän kauppaan versiosta riippumatta, en tosin pistä päätäni asiasta pantiksi Superin kohdalla. Jäälleenmyynnin helppoudesta faceliftin osalta jo yllä kirjoitettu pitänee paikkaansa. Vaikka ei kai käytetty Alfa koskaan ole helppo myytävä...
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11381
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: jep
Löytyy myös omasta Boseliftistä. Edellisessä -00-autosta se puuttui.mml kirjoitti: Ja useimpiin yksilöihin myös tuo kuvassakin näkyvä perkeleen kattoantenni. Muutamia olen nähnyt ilmankin, mutta useimmissa FL:ssä se on.
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: 07 Kesä 2004, 01:32
- Car(s): 986.2 Boxster
E39 528i
E46 M3
G07 X7 - Paikkakunta: DC
Re: jep
Kaveri hankki juuri '04 Superin ja siinä on 15" pyöreäreikäiset vanteet. Eli ilmeisesti nuo 16" kuuluvat sitten isompimoottorisiin laitoksiin.mml kirjoitti:Tämä on huomattu, oletan että tuossa "reilussa" on ironiaa matkassa. Oman auton hyvityksen (156 V6 '04) ja DA:n Hgin liikkeessä myynnissä olleen vuotta uudeman, mutta lisävarusteettoman vastaavan yksilön hintalapun välillä oli vaatimattomat yhdeksän tuhatta euroa. Autojen km lukemissa ei ollut paljoa eroa, mulla vähän yli hihnanvaihdon ja uudemmassa vähän alle. (Omassa siis hihna vaihdettu ja uudemmassa luultavasti ei, mutta tämä siis vain oletusta)milaih kirjoitti:tuo hinnoittelu on aika mielenkiintoista...Deltan hyvitys tällä hetkellä em. autoista on todella "reilu" mutta pyynnit siihen verrattuna kovia.
Selitys kuului: "...meillä on talossa ihan ohjeena että noi V6:set tulee seuraavan omistajan takuuaikana (6kk) maksamaan talolle korjauksina ainakin neljä tonnia. Kato sun auton pelkät tukivarret maksaa jo kaks tonnia." Tuo on niin tarkkaan sanasta sanaan mitä myyjän suusta tuli kun vain muistan. Kyseessä Turun DA ja vaihtoautopuoli.
Mutta itse aiheeseen. Keulan ja perän uudelleenmuotoilun lisäksi 2004 ei tullut muita muutoksia kuin uudet 16" ensiasennusvanteet. Ja useimpiin yksilöihin myös tuo kuvassakin näkyvä perkeleen kattoantenni. Muutamia olen nähnyt ilmankin, mutta useimmissa FL:ssä se on.
Vanteet kuuluivat mielestän kauppaan versiosta riippumatta, en tosin pistä päätäni asiasta pantiksi Superin kohdalla. Jäälleenmyynnin helppoudesta faceliftin osalta jo yllä kirjoitettu pitänee paikkaansa. Vaikka ei kai käytetty Alfa koskaan ole helppo myytävä...
- Maunu
- Viestit: 3548
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Itsellä on 12/2002 ja 8/2004156 JTS farmarit, huomatut erot seuraavanlaisia. 2004 on selespeed.
Bose 2002, ei 2004
Cruise 2004, ei 2002
16" vanteet 2004, ei 2002
Koiraverkko 2002, ei 2004
2 X kauko-ohjain avain 2002, ei 2004
Radionapit ratissa 2004, ei 2002
Airbagin ohjausyksikkö vaihtunut siemenssiin 2004ssa, ei käytännön merkitystä.
Muuta huomattua
2004sen takapuskuri on muotoiltu huonommin, erittäin vaikea avata takaluukkua kun ei saa sormia luukun alle.
2004:ssa ei ole ajovalonpesureita.
2004:sen valot tuntuvat tehokkaammilta, tosin vertailu -98 V6:sen valoihin jotka olivat jo vähän kuluneet.
Bose 2002, ei 2004
Cruise 2004, ei 2002
16" vanteet 2004, ei 2002
Koiraverkko 2002, ei 2004
2 X kauko-ohjain avain 2002, ei 2004
Radionapit ratissa 2004, ei 2002
Airbagin ohjausyksikkö vaihtunut siemenssiin 2004ssa, ei käytännön merkitystä.
Muuta huomattua
2004sen takapuskuri on muotoiltu huonommin, erittäin vaikea avata takaluukkua kun ei saa sormia luukun alle.
2004:ssa ei ole ajovalonpesureita.
2004:sen valot tuntuvat tehokkaammilta, tosin vertailu -98 V6:sen valoihin jotka olivat jo vähän kuluneet.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
'05 mittariston väri meni sisustuksen värin mukaan. Musta sisustus = mustat mittaripohjat, beige tai harmaa sisustus = vaaleanharmaat mittaripohjat. Nahoissa kai samaan tyyliin, punaisista nahoista ei tietoa, mustat pohjat kuulostaisivat loogisilta.
'05 2- ja 2,5-litraisissa oli nuo 16" vanteet vakiona, vaikka Deltan esitteet puhuivat vielä 15-tuumaisista. Boset, ajovalonpesurit ja radionapit ohjauspyörässä lisävarusteita. Cruise vakiona ainakin 2- ja 2,5-litraisissa.
Empiirisenä aineistona toimiva '05 JTS tilattiin sellaisessa vaiheessa, että kaikkea varustelua ei voinut edes speksata - kaikissa tehtaalta tilatuissa autoissa tuli oleman Boset, eikä valopesureita saanut. Mainion Luce di Amalfi -värin sai - joka tosin kopan laatassa on merkitty Luci di Boscoksi.
edit: vanhuus vaivaa, tarkoitin '05:ttä enkä '04:ää
'05 2- ja 2,5-litraisissa oli nuo 16" vanteet vakiona, vaikka Deltan esitteet puhuivat vielä 15-tuumaisista. Boset, ajovalonpesurit ja radionapit ohjauspyörässä lisävarusteita. Cruise vakiona ainakin 2- ja 2,5-litraisissa.
Empiirisenä aineistona toimiva '05 JTS tilattiin sellaisessa vaiheessa, että kaikkea varustelua ei voinut edes speksata - kaikissa tehtaalta tilatuissa autoissa tuli oleman Boset, eikä valopesureita saanut. Mainion Luce di Amalfi -värin sai - joka tosin kopan laatassa on merkitty Luci di Boscoksi.
edit: vanhuus vaivaa, tarkoitin '05:ttä enkä '04:ää