MP 2009
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): Tonale Plug-in Hybrid -23, 147 GTA -03, Maserati Quattroporte -06,
- Paikkakunta: Jämsä
Kyllä luokittelisin Aprilian enemmän tusinatuotteeksi, eli vastaavuus autopuolelle löytyisi sieltä Fiatista. Ferrariksi on verrattu MV Agustaa, jota se ehkä ainakin valmistusmäärien perusteella voisi ollakin, toisaalta myös Guzzia tehdään vähän, mutta heillä ei oikein sporttimallia ole ollut sitten Daytonan ja Sport 1100:n päivien.
Ducatihan on urheilullinen, valmistusmäärät kohtalaisen suuret, joten olisiko se sitten Alfaa vastaava? Tämä on nyt vähän miten asian ajattelee. Sitten pitäisi vielä löytää vastine Bimotalle, Benellille, Moto Morinille, Ghezzi Brianille. Ehdotuksia?
Ducatihan on urheilullinen, valmistusmäärät kohtalaisen suuret, joten olisiko se sitten Alfaa vastaava? Tämä on nyt vähän miten asian ajattelee. Sitten pitäisi vielä löytää vastine Bimotalle, Benellille, Moto Morinille, Ghezzi Brianille. Ehdotuksia?
No nyt kyllä meni iso kourallinen herneitä nokkareikiin...Kyllä luokittelisin Aprilian enemmän tusinatuotteeksi, eli vastaavuus autopuolelle löytyisi sieltä Fiatista
Omasta tallista löytyy nelipyöräisten lisäksi sekä Guzzi Le Mans että Aprilia RSV. Tuo jälkimmäinen sisältää jo vakiona sellaisen määrän OZ:aa, Öhlinsiä, Bremboa, magnesiumosia, hiilikuitukilkkeitä yms. että täytyy olla melkoinen Fiiatti (sellainenkin tuossa pihassa pönöttää) joka samaa tarjoaa...
Ekat MP messut käyty, omasta mielestä täysin yliarvostettu tapahtuma kaikinpuolin.
En tiedä minkälaisia aikaisemmat messut ovat olleet, mutta nyt tuo oli semmoista tunkua kokoajan jokasuunnasta joku puski päälle ja sai olla koko ajan varuillaan ettei kukaan true harrikka pena vedä moralla kylkeen kun siellä kävelee, hesburgerin hamppari jonossakin jotain kaveria rupes ahistamaan ja se kehu syövänsä mun hampurilaisen, totesin siihen että v*ttu sehän on ostettava sit kaks ateriaa, tosin en ostanut mutta ihme porukkaa siellä on.
JOO olihan siellä ihan siistejä pyöriä ym.ym. mutta sekin, että olimme kaveri porukalla liikkeellä kävelimme 7 tuntia rinkiä siellä niin näimme ehkä puolet siitä mitä siellä on!
Tosin köyhän itkuahan tämä vaan on, kivaahan se olisi siellä shoppailla ja ostella kaikennäköistä...
Paul Teutul sr. oli ihan näkemisen arvoinen kaveri, kyllä
Se jäi ihmetyttämään, kun siellä oli se 370hp turbo gixxeri, niin kun ne penkitti sitä niin yllättävän laiskalle se tuntui ja tosi hyvin näkyi rengaskin pitävän.
Itse kerran pyörää penkittäneenä sanon , että ei tarvi olla paljoakaan tehoa, että se alkaa pupeltamaan siinä rullalla, tosin riippuu paljon siitä paljon passaa jarrulla...
Tuli todettua, että uudet hondat, suzukit, kawasakit ym. voi työntää suohon, jos katsoo minkä näköisiä ne ducatin ja aprilian luomukset ovat.
En tiedä minkälaisia aikaisemmat messut ovat olleet, mutta nyt tuo oli semmoista tunkua kokoajan jokasuunnasta joku puski päälle ja sai olla koko ajan varuillaan ettei kukaan true harrikka pena vedä moralla kylkeen kun siellä kävelee, hesburgerin hamppari jonossakin jotain kaveria rupes ahistamaan ja se kehu syövänsä mun hampurilaisen, totesin siihen että v*ttu sehän on ostettava sit kaks ateriaa, tosin en ostanut mutta ihme porukkaa siellä on.
JOO olihan siellä ihan siistejä pyöriä ym.ym. mutta sekin, että olimme kaveri porukalla liikkeellä kävelimme 7 tuntia rinkiä siellä niin näimme ehkä puolet siitä mitä siellä on!
Tosin köyhän itkuahan tämä vaan on, kivaahan se olisi siellä shoppailla ja ostella kaikennäköistä...
Paul Teutul sr. oli ihan näkemisen arvoinen kaveri, kyllä
Se jäi ihmetyttämään, kun siellä oli se 370hp turbo gixxeri, niin kun ne penkitti sitä niin yllättävän laiskalle se tuntui ja tosi hyvin näkyi rengaskin pitävän.
Itse kerran pyörää penkittäneenä sanon , että ei tarvi olla paljoakaan tehoa, että se alkaa pupeltamaan siinä rullalla, tosin riippuu paljon siitä paljon passaa jarrulla...
Tuli todettua, että uudet hondat, suzukit, kawasakit ym. voi työntää suohon, jos katsoo minkä näköisiä ne ducatin ja aprilian luomukset ovat.
- Monza
- Viestit: 976
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
- Paikkakunta: Espoo
Joo, en ole itse käynyt enää aikoihin lauantaina. Nyt siellä oli jo perjantaina puoleltapäivin niin paljon jengiä, että autokin piti ajaa kauas hiekkakentälle. Siis 2h aukeamisen jälkeen
No sisällä oli kuitenkin tilaa kohtuullisesti, kun siellä on nykyisin niin monta hallia, että jengi hajaantuu pitkin tapahtumaa.
Ens vuonna tarttee mennä vissiin torstaina...
No sisällä oli kuitenkin tilaa kohtuullisesti, kun siellä on nykyisin niin monta hallia, että jengi hajaantuu pitkin tapahtumaa.
Ens vuonna tarttee mennä vissiin torstaina...
Eipähän tarvi kauaa kysellä, kun Rotaxia ei enää tuleviin malleihin tule. Nykyisistäkin se poistuu, kun viimeiset RSV 1000 R -kyykyt ja Tuonot ovat tehtaalta lähteneet. Hyvä moottorihan se on, mutta ehkä oli jo Apriliankin aika saada oma kone omiin pyöriinsä.heme kirjoitti:Tämähän aina herättää tunteita... Yksi kaverikin vaihtoi Ducatinsa Aprilliaan, aina sitten kyseltiin miten rotaxi pelaa...jtt kirjoitti:No nyt kyllä meni iso kourallinen herneitä nokkareikiin...
Muissa ajoneuvoissa tuota V990-myllyä nähdään vielä mm. Can-Am Spyderissä ja Rotaxia tietysti muuten vaikka missä: http://en.wikipedia.org/wiki/Rotax. Can-Am tuntui muuten oikein hauskalta peliltä ainakin kylmätyyppien perusteella. Pitääpä mennä koeajolle heti keväällä... Onkos joku täällä kokeillut?
ps. En kyllä itsekään ymmärrä miksi Aprilia olisi sen enempää tusinatuote, kuin Alfakaan. Enkä sitä miksi Alfa olisi enemmän kuin Ferrari.
Niinhän siinä kävi että kun Harley Davidsoniinkin (Buell) tarvittiin lisää voimaa, laitettiin siihen Rotax.
Aasinsiltana tuosta muuten... Kun MV-Agusta myytiin HD:lle, katsoi sen ja Ducati 916:nkin suunnitellut herra Tamburini että on aika siirtyä eläkkeelle. Saa nähdä koska nähdään Harley Agusta tai MV-Davidson.
Tuosta Apriliasta vielä, myönnettäköön että merkki kärsii vielä jonkinlaisesta imago-ongelmasta. Toisaalta tämän ansiosta hinta-laatu suhde noissa on etenkin käytettynä kohdallaan (ihan kuin joissakin autoissakin). Noh, eiköhän tuo arvostuskin vielä kohene kun Biaggi hakkaa RSV4:lla Superbikessa kaikki... kai.
Aasinsiltana tuosta muuten... Kun MV-Agusta myytiin HD:lle, katsoi sen ja Ducati 916:nkin suunnitellut herra Tamburini että on aika siirtyä eläkkeelle. Saa nähdä koska nähdään Harley Agusta tai MV-Davidson.
Tuosta Apriliasta vielä, myönnettäköön että merkki kärsii vielä jonkinlaisesta imago-ongelmasta. Toisaalta tämän ansiosta hinta-laatu suhde noissa on etenkin käytettynä kohdallaan (ihan kuin joissakin autoissakin). Noh, eiköhän tuo arvostuskin vielä kohene kun Biaggi hakkaa RSV4:lla Superbikessa kaikki... kai.
Niinpä. RSV4:n perusmalli maksaa 22300€ sitten kun niitä ilmeisesti syksyllä tulee. Se ei ole kovin paljon ottaen huomioon, että kyseessä on Aprilian lippulaiva ja kokonaan uusi pyörä täysin uudella moottorilla.jtt kirjoitti:Tuosta Apriliasta vielä, myönnettäköön että merkki kärsii vielä jonkinlaisesta imago-ongelmasta. Toisaalta tämän ansiosta hinta-laatu suhde noissa on etenkin käytettynä kohdallaan (ihan kuin joissakin autoissakin). Noh, eiköhän tuo arvostuskin vielä kohene kun Biaggi hakkaa RSV4:lla Superbikessa kaikki... kai.
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Pakko sanoa vaikka alkaa olla vahvasti offtopiccia...jtt kirjoitti: Aasinsiltana tuosta muuten... Kun MV-Agusta myytiin HD:lle, katsoi sen ja Ducati 916:nkin suunnitellut herra Tamburini että on aika siirtyä eläkkeelle. Saa nähdä koska nähdään Harley Agusta tai MV-Davidson.
Minun mielestä nyky-Agusta, omisti sen vaikka itse Paavi, pitää erottaa alkuperäisestä MV Agustasta, jolla ajettiin lukuisia maailmanmestaruuksia lähinnä Agon luotsaamana. Nämä jälkeenpäin herätellyt merkit on ihan eri laitteita. Laverda R.I.P! Onneksi se uusio-SFC 1000 ei tullut koskaan tuotantoon ja merkkikin vaipui historiaan.
Sama juttu kuin Agustan kohdalla on Benellin ja Moto Morinin "herättelyt", nykypyörinä nekin on ihan hyviä, mutta ratsastavat kyllä vahvasti perinteillä.
Alfaan jos verrataan niin nyky-Alfat on yhä vähemmän aitoja Alfoja...mutta moottorimaailma nyt vaan on tälläinen nykyään.
Onneksi on noi vanhat Alfat ja motukat joilla voi harrastaa
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è
- Jappe
- Viestit: 1714
- Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
- Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
- Paikkakunta: Vantaa
Tätä on pakko kommentoida.AlfaTom kirjoitti:
Minun mielestä nyky-Agusta, omisti sen vaikka itse Paavi, pitää erottaa alkuperäisestä MV Agustasta, jolla ajettiin lukuisia maailmanmestaruuksia lähinnä Agon luotsaamana. Nämä jälkeenpäin herätellyt merkit on ihan eri laitteita.
Bike-lehti 10/08 testasi nopeimmat mp:t. Nopein niistä oli MV-Agusta F4 (301,8km/h), josta mainittiin lisäksi: "Pyorän vakaus ja tapa, jolla se käyttäytyy mutkissa on lähes epätodellinen. Emme ole koskaan aiemmin ajaneet moottoripyörälla joka on näin kevyt ja helppo käsitellä mutkissa vastaavissa nopeuksissa. Tunnelma on hyvällä tavalla eriskummallinen"
Eli vanhalla maineella ei todellakaan ratsasteta, nykyinenkin kun vaan on se paras.
- Alfaholic -
- AlfaTom
- Viestit: 2864
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Täsmennän pikkuisen. Mitä tulee siihen testiin, epäilemättä asia on just noin, itse en ole koskaan ajanut nyky-Agustalla enkä paljon millään 2000-luvun tehokkaalla pyörällä.
Mun pointti oli se, että markkinoinnissa ja mielikuvien luonnissa käytetään takavuosien saavutuksia apuna. teknisestihän nuo vanhat ja uudet, merkkiin katsomatta, ei ole vertailukelpoisia. Ne vanhat oli varmaan aika hirveitä ajaa nykypyöriin verrattuna. En lähde vertaamaan omaa 3C:tä mihinkään nykypyörään. Olenkin jäänyt 70-luvulle näissä pyörä hommissa
Mun pointti oli se, että markkinoinnissa ja mielikuvien luonnissa käytetään takavuosien saavutuksia apuna. teknisestihän nuo vanhat ja uudet, merkkiin katsomatta, ei ole vertailukelpoisia. Ne vanhat oli varmaan aika hirveitä ajaa nykypyöriin verrattuna. En lähde vertaamaan omaa 3C:tä mihinkään nykypyörään. Olenkin jäänyt 70-luvulle näissä pyörä hommissa
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S
La vita è
La vita è