Kaverin autoa tuossa on tullut tutkailtua. Siinä on ongelmana reilu (yli 12l/100km) kulutus ja muutama vikakoodi (alfadiag). Muistissa on viat P1172 ja P0170, eli seokset menee rikkaalle eli lamda säädön vara ei riitä.
Lamdan voltit olivat aijemmin 0,25v, eivätkä muuttuneet mihinkään. Lamdan vaihdon jälkeen kylmänä ne pysyvät alkuun n.0,5 voltissa, mutta kun lamdan pitäisi alkaa säätämään, niin jännite nousee pikkuhiljaa 0,9:ään volttiin. Jos pitää kierroksia jossain 3000 paikkeilla, niin jännite alkaa joskus soutamaan niin kun pitääkin ja lamdan status vaihtelee rikkaan ja laihan välillä, muttei aina. autossa on joku vapaavirtaus suodatin viritys, mutta kokeilin omilla putkilla ja putsarilla, muttei auttanut. Myös ilmamäärämittaria on vaihdettu muttei apua.
Itse veikkaisin että on nokkien ajotus persiillään, mutta onko jollain oikeata kokemusta mitä se aiheuttaa?
Nuo vapaavirtaus viritelmät on kanssa vihonviimeisiä. Imuilman lämpö on parhaimmillaan 70c tyhjäkäynnillä paikallaan... Tehoa hukkuu ihan mukavasti tuolla, vaikka tarkoitus taitaa olla päinvastainen. Toki parempi asennuspaikka auttaa, mutta sitten taas ne on paskaa täynnä..
156 2,0 TS -00 Kulutus ja vikakoodit
Valvoja: Moderators
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Vai nokkan ajoitusta ajattelit?
Itsellä syttynyt joskus p01177 (seoskorjaus).
Vaihdoin nokkahihnan, ei ole valo sen jälkeen syttynyt, mutta eipä tuo usein syttynyt ennenkään. (liian isolla vaihteella vedätettäessä).
Pensaa kuluu n.9l satasella (yhdistelmä kulutus).
Mielenkiinnolla seuraan, syttyykö vielä valo:)
Itsellä syttynyt joskus p01177 (seoskorjaus).
Vaihdoin nokkahihnan, ei ole valo sen jälkeen syttynyt, mutta eipä tuo usein syttynyt ennenkään. (liian isolla vaihteella vedätettäessä).
Pensaa kuluu n.9l satasella (yhdistelmä kulutus).
Mielenkiinnolla seuraan, syttyykö vielä valo:)
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Enään ei tiedä mitä oli pielessä, kun jakohihnasta lähti leekot.... Meni se kuitenkin katsastuksesta päästöjen puolesta läpi ennen sitä, vaikka kaikki ei kohdallaan ollutkaan.
Kysyin kaverilta, että kai jakohihna on vaihdettu, silloin kun auton osti. No, oli "vaihdettu" jossain "tosi asiantuntialla" 20tkm aiemmin....
Eli kannattaa vaihtaa hihna, jos pienikin epäilys asiasta.
Kysyin kaverilta, että kai jakohihna on vaihdettu, silloin kun auton osti. No, oli "vaihdettu" jossain "tosi asiantuntialla" 20tkm aiemmin....
Eli kannattaa vaihtaa hihna, jos pienikin epäilys asiasta.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa