ihme juttu p0430
Valvoja: Moderators
- palkus
- Car(s): 159 V6 Berlina
ihme juttu p0430
on ollut hiukan ohjelmaa tuon moottorimurhevalon kanssa, ja koodi on ollut aina sama p0430 eli katti paskana. Kävin sitten myös mittauttamassa päästöt jotka olivat tosi hyvät, kuin uudessa autossa. molemmat 2 lohkon lambdat olen vaihtanut mutta eipä ollut hyötyä. No sitten ihan vahingossa laitoin 95 tankkiin eikä ole vielä koodeja tullut. Mitäs raati meinaa vai olenko vain tulossa hulluksi. Hiukan tuntuu myös siltä että hevosia uupuu jonnin verran. Eli vpower tai 98 niin vikakoodi viikonpäästä ja 95:sella hymyssä suin ilman go to dealer ilmoitusta.
- palkus
niin juuri, en minäkään mutta kun liittimien tarkastus ja lambdojen vaihto ei vaikuttanut mitään eikä tietysti vaikutakaan jos katti on sökö mutta mutta viimeisimmät päästölukemat oli hc 17 co% 0.05 . tuo koodi on tullut kelillä kuin kelillä joten kosteus tai lämpötilat ei vaikuta, ainoastaan vikaväli lyhentyi muutamiin päiviin samalla ajolla. Kunnes nyt sitten huonommalla bensalla en saa vikaa päälle kiusaamallakaan (n 2000rpm on ollut se paha kierrosluku)
- JaniW
- Car(s): Clio ja sähkö-PNV (joskus sit taas...)
itse asiassa minulle kävi melkein samoin kun kokeilin V-poweria. Tosin vikavalo syttyi sen jälkeen kun olin korkeaoktaanisen tankilisen ajanut tyhjäksi ja tankannut uudestaan 95:sta. Sammui sitten taas kuitenkin seuraavana päivänä.
Mitään syytä kyseiseen tapahtumaan keksinyt mutta bensan ominaisuuksiin tuon olen ainakin mielessäni liittänyt. Vikakoodia en tarkkaan muista mutta se liittyi puoliin.
Mitään syytä kyseiseen tapahtumaan keksinyt mutta bensan ominaisuuksiin tuon olen ainakin mielessäni liittänyt. Vikakoodia en tarkkaan muista mutta se liittyi puoliin.
- palkus
runsaan 2 vuotta on jtässä ollut ja vallan v-poweria käyttänyt + joskus 98 ja kulutuksen testausmielessä 95 bensaa ja ensimmäisen kerran tuli vikakoodi viime heinäkuussa. Että jos bensa nyt yleensäkään voi aiheuttaa vian niin silloin on moottorinohjauksessa jotain hämärää. v-powerilla kulutus on ollut oikeasi pienempi joten kyllä siellä joku säätöarvokin eri on, kuten sytytyksen ajoitus, luulen.
Vika P0430 liittyy 2. katalysaattorin puhdistustehoon. Mahdollisia vikoja on katalysaattorin ikääntyminen tai takimmaisen tunnistimien jännitevaihtelun puute. Jos olet takimmaisen tunnistimen vaihtanut, eikä muita vikoja ole , voit kokeilla katin puhtaaksipolttoa, ajamalla reippailla kierroksilla useita kilometrejä. Jos sekään ei auta, on katit uusittava.
- beetta julia
-
pjotrthegreat
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- palkus
maadoituksen tarkistin jo ajat sitten mutta kun nyt pesin maffin niin toistuva nykiminen rauhallisissa liikennevalo lähdöissä väheni huomattavasti niin luulenpa että tilaan siihen uuden ilmamassamittarin (ja sitten vasta katit
) Mistäs muuten löytyis maf ilman sitä putken pätkää, olisi aika paljon edullisempi. Vikakoodi ei ole muuten sitten ilmestynyt, on pisin jakso yli puoleen vuoteen ja 95 tankissa.