164 nykii&sammuu
Valvoja: Moderators
- alfa164
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
164 nykii&sammuu
Joo,emäntä tuossa soitteli,kun oli matkalla töihin,että auto alkoi nykimään 5km ajon jälkeen,ja sammuu kun päästää kaasusta risteyksessä,kaasu päällä lähtee käyntiin.Onneksi ei risteyksiä pahemmin ole matkalla,vaan 40km 8tietä.Pääsi nyt kuitenkin töihin,ja itse olen passissa,jos illalla tulee soitto tien päältä :)Auto oli 2h johdonpäässä,ja nätisti se ainakin lähti pihalta.
Itse kävin lähikaupassa autolla eilen illalla,ja pelasi ok.
Ilmeisesti jokin jäässä vain?Pitää huomenna ajaa auto talliin ja tutkia tilannetta.Onko muita jäätyviä osia,kun kaasuläppä&imupuoli?
Eipä ole ennen 164 talvisin oireillut,vaikka ollut yli 30C pakkasiakin.
Uudet tulpatkin voisi vaihtaa samalla.Osaako joku sanoa,mitkä tulpat olisi hyvät motonetin valikoimasta?Itse olen tulpat aina tilannut heikalta tai muukkoselta,mutta nyt ei ehtisi tilailemaan,ja motonet tuossa huomisen matkan varrella
Itse kävin lähikaupassa autolla eilen illalla,ja pelasi ok.
Ilmeisesti jokin jäässä vain?Pitää huomenna ajaa auto talliin ja tutkia tilannetta.Onko muita jäätyviä osia,kun kaasuläppä&imupuoli?
Eipä ole ennen 164 talvisin oireillut,vaikka ollut yli 30C pakkasiakin.
Uudet tulpatkin voisi vaihtaa samalla.Osaako joku sanoa,mitkä tulpat olisi hyvät motonetin valikoimasta?Itse olen tulpat aina tilannut heikalta tai muukkoselta,mutta nyt ei ehtisi tilailemaan,ja motonet tuossa huomisen matkan varrella
-
pjotrthegreat
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
-
TestarosaFinland
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Minulla sama 164ssa oli motonetista hankittuja DENSO:n tulpat ja hyvin tyytyväinen olin, lähti myös ilman johtoa käyntiin -35 asteessa.
Onko V6ssa jäätyvä huohutus? kannataako sitä eristää jotenkin, jotta kaikki tiivisteet ei räjähtäisi taivaalle?(Sellainen eristys minulla oli 91" TS:ssa, jonka teki sen edellinen omistaja,joka vaikkuttaa tällä foorumilla).
Onko V6ssa jäätyvä huohutus? kannataako sitä eristää jotenkin, jotta kaikki tiivisteet ei räjähtäisi taivaalle?(Sellainen eristys minulla oli 91" TS:ssa, jonka teki sen edellinen omistaja,joka vaikkuttaa tällä foorumilla).
Nothing beats cubic inch
- alfa164
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Joo,imupuoli oli kyllä yhtä "vanukasta" ilmanputsaria myöten,pitää tarkkailla tilannetta.
Eipä ole ennen 164:ssa ollut itsellä moisia murheita,vaikka pakkasta vasta -10C,parhaillaan ollut -33.Liekö öljyillä vaikutusta asiaan ennen ollut mobilin r-f nyt ekaa talvea juuri vaihdetut valvolinen maxlife öljyt
Eipä ole ennen 164:ssa ollut itsellä moisia murheita,vaikka pakkasta vasta -10C,parhaillaan ollut -33.Liekö öljyillä vaikutusta asiaan ennen ollut mobilin r-f nyt ekaa talvea juuri vaihdetut valvolinen maxlife öljyt
- VMTD
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05, 147 1.9 JTD ja Saab 9000 CS 2.0t -97.
164:ssa on erittäin yleistä tuo veden ja öljyhöyryjen kondensoituminen huohotinjärjestelmään ja joutuminen ilmamäärämittariin aiheuttaen nykimistä oli sitten kyseessä ts tai V6. Varmin tapa on laittaa huohotin ulos ja jossain tapauksissa vielä imuilman otto talveksi lähelle pakosarjaa. Itse olen tehnyt kahteen 164:een pellistä kotelon mistä lämmintä ilmaa otetaan. Sen jälkeen ei ole nykimisiä ilmennyt.