Letkut on siis osin heikossa kunnossa ja ostin letkua ja klemmareita Etolasta. Ajattelin kuitenkin kysäistä ensin että minkämoinen paine noissa letkuissa on. Eli koneen annan toki jäähtyä mutta riittääkö rätti letkun ympärillä kun avaa klemmarin vai suihkuaako silmille? Kun ei ole mitään tietoa
bensan paine jakotukilla ja muita kysymyksiä gtv 2.0turbosta
Valvoja: Moderators
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4146
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
bensan paine jakotukilla ja muita kysymyksiä gtv 2.0turbosta
Pieni vieno bensan tuoksahdus tuntui nenässä tänään kun lähdin lyhyen seisonnan jälkeen ajamaan gtvllä. Pysähtyessä haistelin ja tutkin konehuonetta. Ei näkynyt mitään ja tuoksukin oli hyvin vieno. Ajattelin että lämmin kone aika tehokkaasati varmaan haihduttaa pienen vuodon ja kokeilin sormin liitokset. Kuinkas ollakkaan yhdestä sain sormet märiksi. Liekö tämä voinut juurikin aiheuttaa sitä satunnaista sahaamisen tarvetta käynnistäessä? Sen verran pientä kuitenkin että se kaksi kertaa tapahtunut ajosta sammuminen on vielä selvittämättä(?). Saa ehdottaa...
Letkut on siis osin heikossa kunnossa ja ostin letkua ja klemmareita Etolasta. Ajattelin kuitenkin kysäistä ensin että minkämoinen paine noissa letkuissa on. Eli koneen annan toki jäähtyä mutta riittääkö rätti letkun ympärillä kun avaa klemmarin vai suihkuaako silmille? Kun ei ole mitään tietoa
Letkut on siis osin heikossa kunnossa ja ostin letkua ja klemmareita Etolasta. Ajattelin kuitenkin kysäistä ensin että minkämoinen paine noissa letkuissa on. Eli koneen annan toki jäähtyä mutta riittääkö rätti letkun ympärillä kun avaa klemmarin vai suihkuaako silmille? Kun ei ole mitään tietoa
Viimeksi muokannut Wile E. Coyote, 07 Maalis 2011, 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ayrton Senna da Silva forever
-
rasvanäppi
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Bensan paine jakotukilla.
Painetta siellä voi olla pari kolme kiloa, rätti ympärillä riittää. Kysyitkö Etolasta onko letku bensan kestävää, jos ei niin älä laita sitä. Ainakin 75:sessa ts:ssä paine parhaimmillaan kun kone käy on 3.5 kg. Eli letku pitää olla paineen ja bensan kestävää.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4146
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Kiitos vastauksista. Kokeilen tuota starttaus-kikkaa. Tuli jo pimeä niin jatkan huomenna.
Vastausta odotellessa vaihdoin lesjöfors:n kaasujouset takapaksiin ja konepeittoon. Aah! Vähänkö on hienoa kun ne ei koko ajan tule niskaan. Nyt on sitten mukavampi noita konehuoneen letkujakin tutkailla.
Vastausta odotellessa vaihdoin lesjöfors:n kaasujouset takapaksiin ja konepeittoon. Aah! Vähänkö on hienoa kun ne ei koko ajan tule niskaan. Nyt on sitten mukavampi noita konehuoneen letkujakin tutkailla.
Ayrton Senna da Silva forever
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4146
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Lisää kysymyksiä:
Mitä kuvassa näkyy?
Onko tuo magneettiventtiili ja onko se se joka kolarissa katkaisee syötön?
Se oli käärittynä epäilyttävän näköiseen superlon kääröö nippusiteillä. Lisäksi liitin, joka on ehjä, on kolmella nippusiteellä varmistettu pohjaan. Onkohan tuo kenties kytköksissä niihin pariin ajossa sammumiseen. Tai onko vika joka tapauksessa ollut jo jollain ihmettelyssä ja tuota on epäilty? Näyttäisi siltä että alunperin se on ollut suoraan tuossa pellissä kiinni jonkinlaisella kiinnikkeellä?

Ja jos joku osaa selittää mitä nuo loput sammiot on?
Päättelin jotain seuraavanlaista (en löytänyt huoltomanuskasta noita purkkeja, saa auttaa siinäkin
) Eli paksu musta alhaalta tuleva on huohotus tankilta. pömpeliin kondensoituva bentsiini menee tuon toisen purnukan kautta takaisin tankkiin?

Se jäi vielä sanomatta että jotenkin "pahalta" tuntuu tuo akun sijainti tuossa ihan vieressä. Onko tuo ihan turvallinen ratkaisu umpinaisessa paksissa verhoilun takana. Ainakin palaa hyvin
Mitä kuvassa näkyy?
Onko tuo magneettiventtiili ja onko se se joka kolarissa katkaisee syötön?
Se oli käärittynä epäilyttävän näköiseen superlon kääröö nippusiteillä. Lisäksi liitin, joka on ehjä, on kolmella nippusiteellä varmistettu pohjaan. Onkohan tuo kenties kytköksissä niihin pariin ajossa sammumiseen. Tai onko vika joka tapauksessa ollut jo jollain ihmettelyssä ja tuota on epäilty? Näyttäisi siltä että alunperin se on ollut suoraan tuossa pellissä kiinni jonkinlaisella kiinnikkeellä?

Ja jos joku osaa selittää mitä nuo loput sammiot on?
Päättelin jotain seuraavanlaista (en löytänyt huoltomanuskasta noita purkkeja, saa auttaa siinäkin

Se jäi vielä sanomatta että jotenkin "pahalta" tuntuu tuo akun sijainti tuossa ihan vieressä. Onko tuo ihan turvallinen ratkaisu umpinaisessa paksissa verhoilun takana. Ainakin palaa hyvin
Ayrton Senna da Silva forever
-
onefromnorth
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Omassa 1995 GTVssä tein seuraavan havainnon. Käytännössä kaikki konepellin alla tehtaan jäljiltä olevat pikakiristeiset letkunkiristimet olivat löysällä. Jakotulkin bensaletkut muunmuassa liikkuivat ihan sormivoimin. Tuo vaikuttisi johtuvan siitä että aikanaan kireälle pantu kiristin on painanut allaan letkun kasaan ja sitämuoten itse löystynyt.
Korjaustoimenpiteenä vaihdoin kaikki purkuoperaatiossa näkyviin tulleet letkukiristimet ABAn avaimella kiristettäviin laatutuotteisiin. Bensa- ja muissa pieniläpimittaisissa letkuissa käytin bensaletkulle tarkoitettua mallia joka ei rypistä letkua.
Samassa yhteydessä uusin kaikki suorat pieniläpimittaiset letkut. Bensan , turbon ohauksen ja ohjaustehostimen säiliön letkuina käytin kotimaista monikerroksista bensaa ja öljyä kestävää letkua. ETRAssa kehuivat että ompi parasta mitä markkinoilta löytyy. Kallista oli ainakin, mutta eihän tuota metrikaupalla yhteen autoon onneksi mene. Letku on nimeltään Teknikum Fuel-Tek 2400BC.
http://www.tuoteluettelo.com/tuotehinna ... uote_id=81
Kannattaa vaihtaa ainakin ne jakotukin molemmissa päissä olevat letkut ja liittimet. Muiden kuin bensaletkun pettämisellä ei ole ihan niin dramaattisia ja välittömiä seurauksia...
Toinen kikka bensan tulon vähentämiseen on tukkia tankilta tuleva kumiletku siellä moottorin jakopään tienoilla jarruletkujen kokoonpainamiseen tarkoitetulla pihdillä. Saa muunmuassa biltemasta. Tuo käynnistyskikka on ehkä hivenen hellävaraisempi jos toimii.
Korjaustoimenpiteenä vaihdoin kaikki purkuoperaatiossa näkyviin tulleet letkukiristimet ABAn avaimella kiristettäviin laatutuotteisiin. Bensa- ja muissa pieniläpimittaisissa letkuissa käytin bensaletkulle tarkoitettua mallia joka ei rypistä letkua.
Samassa yhteydessä uusin kaikki suorat pieniläpimittaiset letkut. Bensan , turbon ohauksen ja ohjaustehostimen säiliön letkuina käytin kotimaista monikerroksista bensaa ja öljyä kestävää letkua. ETRAssa kehuivat että ompi parasta mitä markkinoilta löytyy. Kallista oli ainakin, mutta eihän tuota metrikaupalla yhteen autoon onneksi mene. Letku on nimeltään Teknikum Fuel-Tek 2400BC.
http://www.tuoteluettelo.com/tuotehinna ... uote_id=81
Kannattaa vaihtaa ainakin ne jakotukin molemmissa päissä olevat letkut ja liittimet. Muiden kuin bensaletkun pettämisellä ei ole ihan niin dramaattisia ja välittömiä seurauksia...
Toinen kikka bensan tulon vähentämiseen on tukkia tankilta tuleva kumiletku siellä moottorin jakopään tienoilla jarruletkujen kokoonpainamiseen tarkoitetulla pihdillä. Saa muunmuassa biltemasta. Tuo käynnistyskikka on ehkä hivenen hellävaraisempi jos toimii.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5492
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA, Integrale 16v, 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Bensan paine jakotukilla.
Ja ahdetussa vaaditaan vielä enemmän sitä paineenkestoa.rasvanäppi kirjoitti:Painetta siellä voi olla pari kolme kiloa, rätti ympärillä riittää. Kysyitkö Etolasta onko letku bensan kestävää, jos ei niin älä laita sitä. Ainakin 75:sessa ts:ssä paine parhaimmillaan kun kone käy on 3.5 kg. Eli letku pitää olla paineen ja bensan kestävää.
peruspaine oli muistaakseni tuo 3bar ja siihen päälle ahdot. squadran lastulla 1,4bar niin polttoaineletkussa onkin painetta jo 4,4bar.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4146
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
^Kiitti vinkistä.
Kyllä tuo pitäis olla paineen ja bensan kestävää kamaan. Tais olla Trelleborgin tuote eli laatukamaa ymmärtääkseni.
^^Kiitti vinkistä. Otin tosiaan klemmareita enemmänkin mutta en älynnyt sitä "pörröisen" letkun halkaisijaa ostaa. Mitäs vaatimuksia sillä on? Onko niissä siis yli vai alipainetta?
Kyllä tuo pitäis olla paineen ja bensan kestävää kamaan. Tais olla Trelleborgin tuote eli laatukamaa ymmärtääkseni.
^^Kiitti vinkistä. Otin tosiaan klemmareita enemmänkin mutta en älynnyt sitä "pörröisen" letkun halkaisijaa ostaa. Mitäs vaatimuksia sillä on? Onko niissä siis yli vai alipainetta?
Ayrton Senna da Silva forever
- alfa 156 v6
- Viestit: 5492
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA, Integrale 16v, 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Niin mullekin on kerrottu, samalla tapaa kuitenkin halkeili vuodessa kun bilteman "vastaava" ja alkoi vuotaa. On kuuma paikka ja tekee aika tiukan kurvin siinä tukilta toiselle mennessä, josko tuo vaikuttaa kestoon?Wile E. Coyote kirjoitti:Tais olla Trelleborgin tuote eli laatukamaa ymmärtääkseni.
Sekä ja että, ajotilanteesta riippuen.Wile E. Coyote kirjoitti:Otin tosiaan klemmareita enemmänkin mutta en älynnyt sitä "pörröisen" letkun halkaisijaa ostaa. Mitäs vaatimuksia sillä on? Onko niissä siis yli vai alipainetta?
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4146
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Ikävä kuulla ettei oliskaan kestävää. nyt ne on kuitenkin vaihdettu, ja klemmarit myös. ainakin vuoto loppui. Ja se releen poisto vinkki oli hyvä. Ei tullut kuin liruttelemalla bensaa putkista. Saas nähdä loppuiko se satunnainen pidempään sahaaminen.
Tuo magneettiventtiili aiemmassa kuvassa onkin tuon kondensio järjestelmän osa. Eli "tietyissä olosuhteissa kun se ei häiritse moottorin käyntiä" sitä tuupataan koneeseen. 3i vain vielä selvinnyt mitkä ne olosuhteet on ja miten tuo järjestelmä ihan tarkkaanottaen toimii.
Huomasin tekstistä että EGR-venttiilikin tuossa on jossain päin. Osaako joku vinkata missä se on ja miltä näyttää. Ja kannattaako sitä ottaa irti ja putsata. eikös niissä ole erimalleissa ollut jumittamisia...
Toisaalta ihan mukavaa puuhaa tutkia ja tutustua tarkemmin. Ajatteliskohan sitä noin jos kyseessä olis joku mikä lie kulkuväline. Tuskinpa. Vielä kun olis joku opastamassa ja lämmin tila...
Tuo magneettiventtiili aiemmassa kuvassa onkin tuon kondensio järjestelmän osa. Eli "tietyissä olosuhteissa kun se ei häiritse moottorin käyntiä" sitä tuupataan koneeseen. 3i vain vielä selvinnyt mitkä ne olosuhteet on ja miten tuo järjestelmä ihan tarkkaanottaen toimii.
Huomasin tekstistä että EGR-venttiilikin tuossa on jossain päin. Osaako joku vinkata missä se on ja miltä näyttää. Ja kannattaako sitä ottaa irti ja putsata. eikös niissä ole erimalleissa ollut jumittamisia...
Toisaalta ihan mukavaa puuhaa tutkia ja tutustua tarkemmin. Ajatteliskohan sitä noin jos kyseessä olis joku mikä lie kulkuväline. Tuskinpa. Vielä kun olis joku opastamassa ja lämmin tila...
Ayrton Senna da Silva forever