155 ilmastointilaite ongelma - RATKAISTU !

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

155 ilmastointilaite ongelma - RATKAISTU !

Viesti Kirjoittaja willez »

Pientä probleemaa ilmastoinnin kanssa. Aluksi tuli vain haaleaa kun ensimmäisinä kuumina päivinä huomasin tän.

Ilmastointihuollon tein töissä ja sieltähän oli hävinnyt kolmen vuoden aikana 300g ainetta (täytenä 700g)

Eikä siltikään puhalla kunnolla kylmää.

Äsken tutkin niin oli polttanut ilmastoinnin sulakkeen (15A) ja kompressorin pääsulakkeen (50A) , ja tämä päälamelli sulake oli hiukan sulanut toisesta "jalasta".

Laitoin tuon 15A tilalle 20A ja käyntiin, sulake paloi välittömästi.

Mikä mahtaisi aiheuttaa tämän ? Ei kai kompura ole "leiponut" :crazyeyes:


Ilmastoinnin automatiikka kuitenkin toimii täydellisesti,mutta kylmää ei vaan tule... :silly:
Viimeksi muokannut willez, 10 Touko 2011, 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

saksasta löytyy ainakin kompuroita esim.

Kompressori


Hinnat on 200€ ja ylöspäin,melko halvalla lähtee kun kuvittelin jotain paljon kalliimpaa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

magneettikytkin oikosulussa? En mä ainakaan keksi mitään muuta, jos vaan voi niin mittaa magneettikytkimen että ei johdot pääse ottamaan toisiinsa tai maahan, saataa olla vain hiertymä johdoissa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

DaViega kirjoitti:saataa olla vain hiertymä johdoissa
Jaahas,ja taas puhaltaa kylmää !

Kompressorin johto on runkossaan vetokiinnityksellä kiinni, ja johto on tämän alta kuoriutunut paljaaksi. Kun auto ei käy, kaikki on kunnossa mutta kun lyö käymään saa maita välillä / koko ajan -> 15A sulake menee.

Johtoon ei tule mitään jos kone ei käy koska rele ei tietenkään silloin anna sähköä.

Kompuran vetoside auki ja johto parempaan asentoon,ettei hiertymä makaa maissa ja alko toimimaan. :-D

Toivottavasti kestäis ny tän viikon ainakin :lol:

Ja ai että kun tulee kylmää hytin täydeltä :mrgreen:


Video

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Kuva


Kuva


Kuva

Vastaa Viestiin