Engine control failure
Valvoja: Moderators
Engine control failure
engine control failurea huutaa 156 2.0 JTS helteen myötä. Kaikki toimii kuitenkin ok ja lämmötkin mittarin mukaan alhaalla. Tartteeko stressata?
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!
Pitää selvitellä olisiko Warkaudessa jollain testeriä/diaggia ja lukaista koodit. Koska mekaanisia kolinoita ei ole ja siniharmaata savuakaan ei pöllyä, niin eikun kovaa ajoa. Joku anturi kai tuolla on saanut lämpöhalvauksen.
Liekkö täällä foorumilla lähellä Warkautta olisi jeesiä saatavissa diagnsotiikan muodossa? Merkkihuoltoa ei täällä ole, en edes tiedä missä lie lähin.
Liekkö täällä foorumilla lähellä Warkautta olisi jeesiä saatavissa diagnsotiikan muodossa? Merkkihuoltoa ei täällä ole, en edes tiedä missä lie lähin.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!
tack, tuo on menossa keskiviikkona muutenkin etupään kolinoiden etsiskelyyn. Resetoikaan samalla. Warkaudessa on kyllä näköjään merkkihuoltokin.
Kiva kattoo kuin kolinoiden etsinnässä käy, tämän foorumin perusteella ajatus olisi kallistuksenvakaajan runkopuslat, koska mitään välystä ei missään tunnu. Kolme korjaamoa on liikkeen piikkiin jo asiaa selvitellyt, vaihtunut on ylätukivarret, tolppien yläpäiden laakerit, koiranluut ja etuiskarit, yhä kolisee. Nyt kyllä vinkkasin tuosta kallistuksenvakaajasta.
Kiva kattoo kuin kolinoiden etsinnässä käy, tämän foorumin perusteella ajatus olisi kallistuksenvakaajan runkopuslat, koska mitään välystä ei missään tunnu. Kolme korjaamoa on liikkeen piikkiin jo asiaa selvitellyt, vaihtunut on ylätukivarret, tolppien yläpäiden laakerit, koiranluut ja etuiskarit, yhä kolisee. Nyt kyllä vinkkasin tuosta kallistuksenvakaajasta.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Kyllä JTS heräilee 3000, se alle ihan mukavan väännökäs, muttei mikään järjetön voiman tuntu, mutta 2 pesään, kiekat 5000 ja lusikka tiskiin, Kyllä lähtee!
Kallistuksenvakaaja tahtoo kolista runkopuslista, vaikka ei välystä oikein tunnu löytyvän
Kallistuksenvakaaja tahtoo kolista runkopuslista, vaikka ei välystä oikein tunnu löytyvän
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Ne on nämä ituhippiaikauden autot kun on opetettu ajamaan pienillä kierroksilla ettei vaan bensaa pala, JTS valitettavasti kuuluu jo niihin ja noilla laihaseospatenteilla on loihdittu alavääntöä vapariksi aika reilusti. Onneksi perusluonne on kuitenkin säilytetty ja laihat seokset unohdetaan kun pedaali lyödään pohjaan.
Nop, vitsi vitsinä, hyvän makuinen kone JTS on. 4-pyttyiseksi harvinaisen kauniisti kiertää ylös saakka ja rajoittajaan veto ei tunnu edes kidutukselta. Vastaava ominaisuus on noissa bemarin kuutosissa, joskin vain se "pikkulohko" soi nätisti peltisarjansa ansiosta.
Viikon kokemuksella sitä on kummasti ihastunut vaan syvemmin tähän merkkiin. Tarkoituksena oli hankkia "halpiskäyttis" jossa on kuitenkin sielua toisin kuin V70 Volvossa, mutta perskele nyt jo katselee Alfan sivuja josko lähtisi 159:iä vakavissaan ostattelemaan... tai sitten ajaa tällä, ei tässäkään mitään pahaa sanottavaa ole, ylisanoja senkin edestä.
Nop, vitsi vitsinä, hyvän makuinen kone JTS on. 4-pyttyiseksi harvinaisen kauniisti kiertää ylös saakka ja rajoittajaan veto ei tunnu edes kidutukselta. Vastaava ominaisuus on noissa bemarin kuutosissa, joskin vain se "pikkulohko" soi nätisti peltisarjansa ansiosta.
Viikon kokemuksella sitä on kummasti ihastunut vaan syvemmin tähän merkkiin. Tarkoituksena oli hankkia "halpiskäyttis" jossa on kuitenkin sielua toisin kuin V70 Volvossa, mutta perskele nyt jo katselee Alfan sivuja josko lähtisi 159:iä vakavissaan ostattelemaan... tai sitten ajaa tällä, ei tässäkään mitään pahaa sanottavaa ole, ylisanoja senkin edestä.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Joskus elo- syyskuun aikoihin tulee Tampereen käyttöautoon vaihdossa 159 JTDm 2.4 SW, Qtronic- vaihteistolla. Kilometrejä siinä on ilmeisesti jotain 70 tuhannen paikkeilla. Huollettu asianmukaisesti ja pidetty kuin kukkaa kämmenellä. Mahdollisimman hyvään kotiin toivon sen pääsevän.Uotinen kirjoitti:..nyt jo katselee Alfan sivuja josko lähtisi 159:iä vakavissaan ostattelemaan... tai sitten ajaa tällä, ei tässäkään mitään pahaa sanottavaa ole, ylisanoja senkin edestä.
Diesel... yhden olen elämässäni kokeillut, ensimmäisen ja viimeisen. Ei ole minun juttu.
Onko juuso tuo 2.2 159 pannu samaa perua kuin Omegan viimeinen (taisi olla Vectrassakin) 2.2 litrainen GM kone? Taisi olla Fiat Cromassakin? Mikäli kyllä, tosiaan tuo konevaihtoehto kumoutuu pois. Vääntää kyllä ja ihan okei, mutta maamoottori verrattuna italialaisperäisiin.
Onko juuso tuo 2.2 159 pannu samaa perua kuin Omegan viimeinen (taisi olla Vectrassakin) 2.2 litrainen GM kone? Taisi olla Fiat Cromassakin? Mikäli kyllä, tosiaan tuo konevaihtoehto kumoutuu pois. Vääntää kyllä ja ihan okei, mutta maamoottori verrattuna italialaisperäisiin.
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!