Sitten asiaan. Perheenlisäyksen vuoksi painostus farmariautoon on kova, ja pitkin hampain olen moiseen suostumassa. Tutkailujen jälkeen olen iskenyt silmäni Alfan 159 SW-malliin. Lähinnä Dieselinä ja automaattilaatikolla. Tarjonta Suomenmaassa on heikohkoa, joten olen suunnannut katseeni Saksaan. Hankinnassa/etsinnässä tarvitsisin apua. Mitä varoa, mitä hakea, mitä toivoa? Haussa olisi siis:
- 08-09 159 farkku
- Diesel (millä koneella?)
- Ti varusteltu
- automaatti
Diesel-koneissa on eri vaihtoehtoja, mikä varmin/kannattavin? En vedä jäähalleja, enkä tosin siedä vetokoukkua ollenkaan. Mitenkäs Alfan tomaattiloota? Onko toimiva, onko ongelmia odotettavissa? Miten nuo niin monessa Saksanvehkeessä olevat Navit? Onko toimiva vai kannattaako kyseisestä laitteesta maksaa lisää?
Ja TÄRKEIN...Onko Suomeen virallisen maahantuojan kautta tuoduissa malleissa jotain ratkaisevaa eroa Saksan/Euroopan malleihin, koskien lähinnä talviolosuhteita?
Hakkis
Ps. Miten niin takaisin Alfaan? Omistin joskus nuorena miehenä Giuliettan, muistaakseni vuosimallia -84? Pieniä ongelmia siellä sun täällä, mutta ei mitään mistä ei olis selvinny