Riippuu erittäin paljon yksilöstä. Huono yksilö, kuten tuo meidän 156 TS, on äärimmäisen hintava. Sitten jos on hyvä yksilö ja aikasempi/aikasemmat omistajat on yhtään miettineet, mitä sillä tekee, voipi löytyä jopa todellinen helmi.
Jos on laitettu Mapcon pyöränlaakereita ja tukivarsia, voit olla varma siitä, että niitä pitänee vaihdella - ainakin 156:n osalta. GTV:stä ja GT:stä en osaa sen enempää sanoa, että mahtaako niissä olla kestävämpiä nuo, mutta kutina on että ei.
Perusjutut on toki kaikissa autoissa; koeajolla kuuntele, nariseeko/koliseeko/rämiseekö jokin/jossakin, eli onko väljää koiranluissa tai tukivarsissa, onko puslat kuivuneita (narahtelee) jne. Myös laahavien jarrujen varalta kannattaa olla tarkkana, ettei ole hassuja jumituksia ja sitämyöten sitten kalliimpaa jarruremppaa.
Öljyvuodot ja muut nestevuodot kannattaa katsoa mahdollisimman tarkkaan, helpohkoja tehdä monin osin ja sillä voipi säästää erittäin pitkän pennin. Huoltohistoria jos on hyvä, kertoo se yleisesti hyvästä pidosta -> todennäköisemmin (mutta ei varmuudella, tietenkään) parempi. Jakopäärempat jos on tehty ajallaan ja öljyä on mittatikusta katottuna sopivasti - elikkä ainakin lähellä ylärajaa, eikä mitään selkeitä vuotoja missään ole niin siltä puolin voipi varmaan aika huoleti sitten olla.... Tai sitten ei.
Joka tapauksessa etenkin omakohtaisesti tutuksi tullut juttu:
Kun ostat auton, vaihdata kaikki nesteet. Myös ne vaihteistoöljyt, jos ei ole varmuutta niiden vaihtamisesta. Simppeli homma, jolla voipi psäästyä muutamilta havereilta.....
