166 sportronic lootan öljynvaihto
Valvoja: Moderators
- Jalamari
- Viestit: 3089
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
166 sportronic lootan öljynvaihto
Onkos joku foorumilaisista vaihdon tehnyt. Miten tehdään ja mitkä öljyt?
- Epezi
- Viestit: 7544
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 166 sportronic lootan öljynvaihto
Google on ystävämme:
"Position the vehicle on the ramp.
Connect the diagnostic instrument (Examiner or SDC) to the car's diagnostic socket and check that the temperature of the automatic transmission fluid is no higher than 30° C.
If the fluid temperature is much higher than 30 ° C, wait for it to cool down.
Move the gear control lever to the "P" position.
Start the engine and run it at idle speed.
1. Undo the fluid filler plug on the automatic transmission differential.
Wait for the transmission fluid to reach 40 ± 5° C, ascertained by the diagnostic instrument.
Check that a flow of a few drops or a fine stream of fluid emerges from the fluid filler hole on the differential half-case.
If no fluid comes out of the filler hole, top up as described below.
Check using the diagnostic instrument that the temperature of the automatic transmission fluid is no more than 30° C.
If the fluid temperature is much higher than 30 ° C, wait for it to cool down.
Top up with the recommended fluid through the filler hole, until fluid flows abundantly from the hole.
This operation should be carried out using a syringe or plastic pump.
Wait for the transmission fluid to reach 40 ± 5° C, ascertained by the diagnostic instrument.
Check that a flow of a few drops or a fine stream of fluid emerges from the fluid filler hole on the differential half-case.
Fit the fluid filler plug on the automatic transmission differential and tighten to the specified torque.
Disconnect and remove the diagnostic instrument.
Remove the vehicle from the ramp."
Öljyksi esim:
Vaihteisto/vetopyörästö, automaattinen 4/1
· Käyttöolosuhteet : normaali
· Tarkasta/Vaihto : Tarkasta 80000 km
· Suositus : Valvoline MaxLife ATF
Tyhjennys ja täyttöaukoista en löytänyt kuvaa, mutta eiköhän ne sieltä löydy.
"Position the vehicle on the ramp.
Connect the diagnostic instrument (Examiner or SDC) to the car's diagnostic socket and check that the temperature of the automatic transmission fluid is no higher than 30° C.
If the fluid temperature is much higher than 30 ° C, wait for it to cool down.
Move the gear control lever to the "P" position.
Start the engine and run it at idle speed.
1. Undo the fluid filler plug on the automatic transmission differential.
Wait for the transmission fluid to reach 40 ± 5° C, ascertained by the diagnostic instrument.
Check that a flow of a few drops or a fine stream of fluid emerges from the fluid filler hole on the differential half-case.
If no fluid comes out of the filler hole, top up as described below.
Check using the diagnostic instrument that the temperature of the automatic transmission fluid is no more than 30° C.
If the fluid temperature is much higher than 30 ° C, wait for it to cool down.
Top up with the recommended fluid through the filler hole, until fluid flows abundantly from the hole.
This operation should be carried out using a syringe or plastic pump.
Wait for the transmission fluid to reach 40 ± 5° C, ascertained by the diagnostic instrument.
Check that a flow of a few drops or a fine stream of fluid emerges from the fluid filler hole on the differential half-case.
Fit the fluid filler plug on the automatic transmission differential and tighten to the specified torque.
Disconnect and remove the diagnostic instrument.
Remove the vehicle from the ramp."
Öljyksi esim:
Vaihteisto/vetopyörästö, automaattinen 4/1
· Käyttöolosuhteet : normaali
· Tarkasta/Vaihto : Tarkasta 80000 km
· Suositus : Valvoline MaxLife ATF
Tyhjennys ja täyttöaukoista en löytänyt kuvaa, mutta eiköhän ne sieltä löydy.
- Jalamari
- Viestit: 3089
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: 166 sportronic lootan öljynvaihto
öljynvaihto auto käynnissä?
Tuolla konstinko saadaan kaikki vanhat pois? Mikähän limu tuolla tehtaalta on sisässä? Tuonne kuuleman mukaan jää väkisn paljon vanhaa sisälle niin kuinka mahtaa reagoida tuon uuden ei ehkä samantyyppisenvalvolinen öljyn kanssa. Silläpä koitin kysellä josko joku olisi vaihdon tehnyt.

- alfa 156 v6
- Viestit: 5479
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, M3, 500c
harrasteet: Spider 2000, 3200 GTA, Integrale 16v, 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 166 sportronic lootan öljynvaihto
useampaan kertaanhan tuo on tehtävä jotta saa kaiken vanhan roinan pois. Audiin meni muistaakseni n. 10ltr että sai vanhan mustan mönjän vaihdettua (ZF:n loota siinäkin...) Ei tuota vaihtoa käynnissä ollessa tehdä, vaan öljypinnan täyttö oikeaan tasoon tehdään kone käynnissä.Jalamari kirjoitti:öljynvaihto auto käynnissä?Tuolla konstinko saadaan kaikki vanhat pois? Mikähän limu tuolla tehtaalta on sisässä? Tuonne kuuleman mukaan jää väkisn paljon vanhaa sisälle niin kuinka mahtaa reagoida tuon uuden ei ehkä samantyyppisenvalvolinen öljyn kanssa. Silläpä koitin kysellä josko joku olisi vaihdon tehnyt.
Tuossahan on 4HP20 loota, olisko tuosta OHJEESTA apuja?
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: 166 sportronic lootan öljynvaihto
Aisin Warnerin AW 42 LE laatikkoon vaihdetaan juurikin noin kun tossa ohjeessa.
Itse jos tekee niin lauhduttimen tuloputki irti ja siihen putki astiaan
Litran verran otetaan vanhaa öljyä pois konetta käyttämällä ja pannaan litra uutta tilalle.
Näin huuhtelemalla menee noin 10 litraa öljyä
Itse jos tekee niin lauhduttimen tuloputki irti ja siihen putki astiaan
Litran verran otetaan vanhaa öljyä pois konetta käyttämällä ja pannaan litra uutta tilalle.
Näin huuhtelemalla menee noin 10 litraa öljyä