Suosittelen, että 75 omistajat kokeilevat sormella sen kuskin puolella olevan - lieneekö jarrutehostin - pääsylinterin päässä olevaa kumituttia ja raottavat sitä hieman. Jos se vuotaa vähän ja pitkään, kuten meikäläisen autossa on käynyt, löytyy sen alta huonolla tuurilla ruostetta seuraavissa paikoissa: moottorin kannakkeen ympäristö, ripustuksen kiinnikkeet ja öljypohjan tasalla oleva alin palkki. Pissapojan säiliön alta ja liepeiltä löytyy pellistä juuri sopivassa kohdassa olevat reiät, josta jarruneste pääsee rakenteisiin. Tietysti näissä kohdissa voi olla vanha, hitsattu kolarivaurio, joka saa uuden elämän jarrunesteen vaikutuksesta.
Painotan, että minä en ole se idiootti, joka on antanut jarrunesteen tippua, vaan minä olen se idiootti, joka osti auton.
Voi olla että osan nimi on jotain muuta kuin pääsylinteri, joka tapauksessa 10 cm hässäkkää, josta kaikki jarruputket lähtevät. Jos kyseessä on pääsylinteri, löytyy tiivistesarja ja koko mötikkä Motonetistä. Purkaminen sujuu niin, että kumitutin alla on pari lukkoprikkaa, joiden poistamisen jälkeen loppu tulee ulos tongilla kiertämällä. Mitään jenkoja ei ole, mutta niin se vaan tulee kun aikansa pyörittelee, koska takana on jousi. Tuskin onnistuu jos mötikkä on paikallaan. Itse taidan ostaa koko sylinterin alle 50 eurolla.
Vinkki: jarr. pääsyl. vuotaa, 75 ruostuu
Valvoja: Moderators
- Seiska5mma
- Viestit: 1282
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Car(s): 75 3.0
- Paikkakunta: Vaasa
- Seiska5mma
- Viestit: 1282
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Car(s): 75 3.0
- Paikkakunta: Vaasa