Ostoa harkitseva
Valvoja: Moderators
Ostoa harkitseva
Moro
Olen miettinyt Alfan ostoa. 156 farkkua tms. Mitä pitää ottaa huomioon
Petteri
Olen miettinyt Alfan ostoa. 156 farkkua tms. Mitä pitää ottaa huomioon
Petteri
- h_lauri
- Viestit: 6744
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Ostoa harkitseva
Kavereiden kuittailu...eiku lue teknisest osiost tyyppivikaketju ja täältä tyhmät kysymykset 156:sta. Yksityiskohtasemmat vastaukset tullevat jos kerrot, millä koneella olet autoa etsimässä.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Ostoa harkitseva
V6:sta suosittelisin lämpimästi.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Aquatica
- Viestit: 15176
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ostoa harkitseva
2-litraisessa on tasapainoakseli ja sen tuomat ongelmat. Twinspark (TS) siis. JTS-koneessa on sitten paljon enemmänkin kaikkea jännää, kuten väärillä öljyillä ajettu = nokat entiset, ymv. pientä.
2.0TS on ihan perusookoo kone, mutta jakopää on 3v/60tkm (kuten myös 1.8 ja JTS 156:ssa) ja _SE IHAN OIKEASTI KANNATTAA VAIHTAA AJALLAAN_. Lue "Jakohihna osa...."-keskustelu, niin tiedät mistä puhutaan.
Ja vesipumppu noissa "pikkusissa" vaihdetaan aina jokaisessa jakopäässä, kuten myös kiristin/ohjurit. Teetettynä ~puolentuhattaeuroa (450-650 aika rehti haitari hinnalle) - ja kannattaa teettää/tehdä nimenomaan lukkopaloilla, jotta varmistetaan ajoituksen säilyminen kohdillaan.
Twinspark-koneissa on myös hyvin yleinen ongelma, eli "dieselkäynnistys". Koneen kun käynnistää, se rallattaa kuin paraskin pumpparidiesel - ajoituksenmuunnin on tiensä päässä. Uusi osa ~250eur, käytännössä vaatii jakopäätyöt samalla, koska jakopää pitää edestä purkaa. Kannattaa niputtaa hommat.
Loput jutut löytyy sitten "tyhmiä kysymyksiä 156:sta" ja teknisen osion FAQ-listasta, eli alustan/pohjan hommat ja vastaavat.
2.0TS on ihan perusookoo kone, mutta jakopää on 3v/60tkm (kuten myös 1.8 ja JTS 156:ssa) ja _SE IHAN OIKEASTI KANNATTAA VAIHTAA AJALLAAN_. Lue "Jakohihna osa...."-keskustelu, niin tiedät mistä puhutaan.
Ja vesipumppu noissa "pikkusissa" vaihdetaan aina jokaisessa jakopäässä, kuten myös kiristin/ohjurit. Teetettynä ~puolentuhattaeuroa (450-650 aika rehti haitari hinnalle) - ja kannattaa teettää/tehdä nimenomaan lukkopaloilla, jotta varmistetaan ajoituksen säilyminen kohdillaan.
Twinspark-koneissa on myös hyvin yleinen ongelma, eli "dieselkäynnistys". Koneen kun käynnistää, se rallattaa kuin paraskin pumpparidiesel - ajoituksenmuunnin on tiensä päässä. Uusi osa ~250eur, käytännössä vaatii jakopäätyöt samalla, koska jakopää pitää edestä purkaa. Kannattaa niputtaa hommat.
Loput jutut löytyy sitten "tyhmiä kysymyksiä 156:sta" ja teknisen osion FAQ-listasta, eli alustan/pohjan hommat ja vastaavat.
- mattijus
- Viestit: 5324
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Kalukylä
Re: Ostoa harkitseva
Tuo ei ole 2004 mallinen, jos sillä nyt on mitään väliä.petlyyt kirjoitti:http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/5427684
EDIT: Vissiin toukokuussa 2003 valmistettu
VMP
- Aquatica
- Viestit: 15176
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ostoa harkitseva
Ja tuosta kyseisestä myyjäliikkeestä on täällä hyvinkin.... Noh, sanotaanko, ei-hyviä kokemuksia. Eli jos liikkeen arveluttava toimintatapa ei haittaa, niin ei siinä.
JTS-koneeseen (156) _AINOA SALLITTU ÖLJY_ on 10W-60:iä. Huollossa kun laitetaan 5W40iä tai 0W30iä ni voi sanoa heihei nokille.
EDIT:
Lisäksi tuossa tulee jakopäällä ikä täyteen syksyllä, joten siihen kannattaisi varautua.
JTS-koneeseen (156) _AINOA SALLITTU ÖLJY_ on 10W-60:iä. Huollossa kun laitetaan 5W40iä tai 0W30iä ni voi sanoa heihei nokille.
EDIT:
Lisäksi tuossa tulee jakopäällä ikä täyteen syksyllä, joten siihen kannattaisi varautua.
Viimeksi muokannut Aquatica, 06 Touko 2014, 20:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ostoa harkitseva
No onhan sillä aina merkitys liikkeen maineella ja en ole neitsytalfisti, ollut 75 3,0 V6 ja 33 aikoinaanAquatica kirjoitti:Ja tuosta kyseisestä myyjäliikkeestä on täällä hyvinkin.... Noh, sanotaanko, ei-hyviä kokemuksia. Eli jos liikkeen arveluttava toimintatapa ei haittaa, niin ei siinä.
JTS-koneeseen (156) _AINOA SALLITTU ÖLJY_ on 10W-60:iä. Huollossa kun laitetaan 5W40iä tai 0W30iä ni voi sanoa heihei nokille.
Re: Ostoa harkitseva
Kyseinen yksilö tainnut olla melko pitkään myynnissä Ja läheisiä kokemuksia kyseisestä lafkasta. Kovia hintoja ilman vastuuta
aina " siisti ja edullinen" 


- Aquatica
- Viestit: 15176
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ostoa harkitseva
Ja tosiaan autohan on mallivuotta 2002, valmistettu 2/5/2003. Ja rekisteröity 2004, eli joo 
Mallivuosi 2003 alkaen on keula uusi ("häijympi") jne. Ihan vaan, ettei tule ns. ylläripylläriä.
Ja hyvä, ettei ole Alfa-neitsyt, joten tietoa on vanhemmista eikä kaikki tule yllärinä.
Nuo tiedot muuten löytyy eperistä (http://eper.fiatforum.com) esim. ja sinne alustanumerolla. Bilteman sivuiltahan sen numeron saa rekisterinumerolla, esimerkiksi.

Mallivuosi 2003 alkaen on keula uusi ("häijympi") jne. Ihan vaan, ettei tule ns. ylläripylläriä.
Ja hyvä, ettei ole Alfa-neitsyt, joten tietoa on vanhemmista eikä kaikki tule yllärinä.
Nuo tiedot muuten löytyy eperistä (http://eper.fiatforum.com) esim. ja sinne alustanumerolla. Bilteman sivuiltahan sen numeron saa rekisterinumerolla, esimerkiksi.
Re: Ostoa harkitseva
Täytyykin käydä muka kyselemässä tosta kiesistä. Kattoo mitä ne vastaaAquatica kirjoitti:Ja tosiaan autohan on mallivuotta 2002, valmistettu 2/5/2003. Ja rekisteröity 2004, eli joo
Mallivuosi 2003 alkaen on keula uusi ("häijympi") jne. Ihan vaan, ettei tule ns. ylläripylläriä.
Ja hyvä, ettei ole Alfa-neitsyt, joten tietoa on vanhemmista eikä kaikki tule yllärinä.
Nuo tiedot muuten löytyy eperistä (http://eper.fiatforum.com) esim. ja sinne alustanumerolla. Bilteman sivuiltahan sen numeron saa rekisterinumerolla, esimerkiksi.

- Aquatica
- Viestit: 15176
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Ostoa harkitseva
No, valmistusajankohta on usein hankalasti selvitettävissä ilman erikoistyökaluja, kuten tuo mainittu eper. Suomessa kun tuppaa lukemaan aina vaan "ensirekisteröinti", eikä missään mitään selkeätä tietoa vuosimallista tai valmistusajankohdasta - se kun ei ole täällä kuulemma haluttua tietoa... 
