Alra Romeo pakokaasupäätöt

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Demetrios
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Kesä 2014, 14:11
Car(s): Alfa romeo 156 1.8

Alra Romeo pakokaasupäätöt

Viesti Kirjoittaja Demetrios »

Moikka!

Kävin katsastamassa rakkaan Alfa Romeo 156:seni(v.2000. 1.8 ), mutta ei mennyt läpi koska päästörajat ylittyivät.

Lukemiksi tuli:
CO% 0,29 ja 1,58
HC pmm 515 ja 342
O2 1,75 ja 0,86
CO2 13.9 ja 15.6
Lambda 0.982

Tummenetut siis pielessä. Mistä kannattaisi lähteä selvittelemään vikaa?

Kiitos viisaammille.

Avatar
Maunu
Viestit: 3706
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Junior Speziale Electrica 2025, Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Alra Romeo pakokaasupäätöt

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Lambdat ja katti vaihtoon. 5 minuuttia korkeilla kierroksilla ennen mittausta auttaa yleensä saamaan läpi katsastuksesta.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15201
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
Saparo Legacy 2.5 STW Boxer '12 "Perintö/Saparo2"
Citroén C5 1.8 16v '02 "Sinikka"
Ford Focus C-Max 1.6 '05 "Romu"

Exät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '11
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alra Romeo pakokaasupäätöt

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

2000, joten tuossa on katti sitten kaaaaaaukana koneesta.
Meillä oli samanlaatuisia arvoja '99 2.0TS:ssä, eikä katsuri uskonut että ei ole vikaa.
Käskin antaa happea kunnolla, kolmannella mittaussyklillä 5000rpm huudatusta ja tipahti kaikki sallittuun herkästikin. Katti kun ei meinannut millään lämmetä.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Alra Romeo pakokaasupäätöt

Viesti Kirjoittaja willez »

Vanhaa 155sta sai myös huudattaa kauan, ennenkuin suostu menemään läpi. Katti on tosiaan vaihdekepin kohdalla ja ei lämpeä ellei huudata 4000-rajoitin kymmenen minuuttia. Katti oli vielä magnaflown teräsversio :-D

Vastaa Viestiin