156 airbagin virhe 01
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
156 airbagin virhe 01
Mitäs nyt? Airbagin boksi antaa viheen 01 Airbag control unit. Ei suostu nollautumaan, kokeiltu kahdella airbagin ohjausboksilla ja molemmilla tulee sama herja. MES kehottaa tarkastamaan virranyötön ja maan. MESsillä kun katsoo boksille tulevan virran niin vaikkutta hyvältä, maa on tarkastettu että on kunnossa, siinä boksin vieressä. Mitäs vattua sitten? Missäs bagin sulakkeet on?
Help.. Leima perjantaina
Help.. Leima perjantaina
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 156 airbagin virhe 01
Kuinka tarkastit MESsillä airbagin boksin jännitteen jollet pääse boksiin kiinni? Olit varmaan ECUssa kiinni?
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 airbagin virhe 01
Pääsen boksiin kiinni, ja sieltä kun katsoo MESsillä jänitteen niin se ilmoittaa "normal"
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 airbagin virhe 01
The ECU indicates a defect in the internal components. Verify that the ECU receives interference free power and has a solid ground connection. Clear the code, test drive the vehicle and ensure that the code does not reappear.
The reason for this fault is Unknown / Internal error
The current status of the fault is Intermittent / Present
The error counter value is 170
The reason for this fault is Unknown / Internal error
The current status of the fault is Intermittent / Present
The error counter value is 170
- Aquatica
- Viestit: 15094
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 airbagin virhe 01
Jos useampi ohjainlaite tekee samaa, niin jännitteessä tahi maassa voi hyvinkin olla vika. Murtunut piuha tai liitin? Vanhassa autossa ei olis ylläri moinen... Joo, ei paljoa auta kyl.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 156 airbagin virhe 01
Tässä bagin boksin kytkentä. Liittimissä 14 ja 30 mustat johdot jotka menevät runkoon. Mittaa ohmisesti että varmasti on 0 ohmia liittimistä auton pelteihin. Liittimeen 15 tulee punainen johto jossa täytyy löytyä +12V tai enemmän.
- Liitteet
-
- 156airbag.JPG (83.96 KiB) Katsottu 6651 kertaa
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 airbagin virhe 01
arvaakos tuon liittimen nykäistä boksista irti jos akku on ollut irti vaikkapa 5 min?
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 156 airbagin virhe 01
Mie pitäisin puolisen tuntia taukoo enneku lähen nykimää.
Ja ruiki liittimiin contact cleaneriä ennen kuin kytket takaisin.
Ja ruiki liittimiin contact cleaneriä ennen kuin kytket takaisin.
Viimeksi muokannut Desmoquattromaschio, 24 Helmi 2016, 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 airbagin virhe 01
Niin mäkin, mut omistajalla on hoppu parempi jatkaa huomenna, saa rauhassa ihmetellä.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 156 airbagin virhe 01
Niin mikä kone ja vm olikaan kyseessä? Toi kytkentä oli 98-00 veekutoselle.
Re: 156 airbagin virhe 01
Minkäs ikäisestä autosta kyse?
Liittimen uskaltaa kyllä ottaa irti viiden minuutin jälkeen. EDIT: Hidas...
Liittimen uskaltaa kyllä ottaa irti viiden minuutin jälkeen. EDIT: Hidas...
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 airbagin virhe 01
ai niin: -99 2,4 JTD
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 156 airbagin virhe 01
10 vai 20 tappine kone??
No ei... kyllä toi kaavio täsmää sit.
No ei... kyllä toi kaavio täsmää sit.
- Aquatica
- Viestit: 15094
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 airbagin virhe 01
Olikos virallinen varoaika 10min? eLearnissahan sekin jossain majailee.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: 156 airbagin virhe 01
Ei ehdi nyt tsekkaa... avasin just lonkeron ja pitää mennä saunaan.
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 airbagin virhe 01
10 tappinen muistan 30 min jossain olleen... ja mä juon kaljaa kädet jäässä tallissa
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 airbagin virhe 01
Lähes hampaat irvessäEnzo kirjoitti:Onhan boxi ruuvattu kunnolla paikoilleen?
- Aquatica
- Viestit: 15094
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 airbagin virhe 01
^^
30min on turvallinen. En tosiaan muista, joten voi hyvinkin olla ohjeissa se 30min.
30min on turvallinen. En tosiaan muista, joten voi hyvinkin olla ohjeissa se 30min.
Re: 156 airbagin virhe 01
Kymmenen minuuttia on virallinen ohje. Before detaching and reattaching the Air Bag module carry out the following preliminary procedures: Turn the ignition key on "STOP" position and remove it.Disconnect and isolate the battery cables. Wait 10 minutes before proceeding. Itse revin lähes päivittäin noita bägejä eestaas, eikä käy enää edes mielessä kytkeä akkua irralleen. Avaimet otan sentään virtalukosta. Mut joo, "älkää tehkö niinku minä teen, tehkää kuten sanon".
Tuo kytkentäkaavio riippuu hyvin pitkälti minkälaisella setupilla bägejä se auto on? Löytyy kolmea eri vaihtoehtoa ja jokaisessa pinnijärjestykset erit.
Tuo kytkentäkaavio riippuu hyvin pitkälti minkälaisella setupilla bägejä se auto on? Löytyy kolmea eri vaihtoehtoa ja jokaisessa pinnijärjestykset erit.
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 airbagin virhe 01
ou jee
etu ja sivubägit kuskilla ja matkustajalla
etu ja sivubägit kuskilla ja matkustajalla
Re: 156 airbagin virhe 01
Okei, eli tämän pitäis sit sattua.
- Liitteet
-
- ACU2.jpg (52.76 KiB) Katsottu 6584 kertaa
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 airbagin virhe 01
eli 40 maa ja 5 12v ?
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 airbagin virhe 01
Mut missä sulakkeet? Ja kun boksiin kerran pääsee kiinni MESsillä, niin sehän on "päällä", miten tää voi olla virransyöttöongelma?
Re: 156 airbagin virhe 01
Itse vikaan liittyen: Onko varmaa, että toinen ohjainlaite oli ehjä? Vai onko se sillee "pitäis" olla ehjä? Löyty tuolta ulkomaan voorumilta vastaava keissi, ja siinä oli ollut kaksi viallista ohjainlaitetta ja kolmannella oli tullut kuntoon.
Vahvasti kuitenkin tuo koodi viittais ohjainlaitteen sisäiseen vikaan, eli juuri niinkuin koodin selityskin kertoo.
Vahvasti kuitenkin tuo koodi viittais ohjainlaitteen sisäiseen vikaan, eli juuri niinkuin koodin selityskin kertoo.
Kyllä.vesamaan kirjoitti:eli 40 maa ja 5 12v ?
Sulakkeet pitäis löytyä kuskin vasemman polven kohdalta. Tuskin tosiaan on mikään virtapiiriin liittyvä ongelma.vesamaan kirjoitti:Mut missä sulakkeet? Ja kun boksiin kerran pääsee kiinni MESsillä, niin sehän on "päällä", miten tää voi olla virransyöttöongelma?
- Aquatica
- Viestit: 15094
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 airbagin virhe 01
Jännitehän voi olla väärä. Kyllähän se näissä on tutuksi tullut, että huonokuntoinen akkukin sotkee VDC:t ja ASR:t ja ABS:t jne.
Vaikka sähköä laturi tarjoilisikin tarpeeksi. Eli sen varmistus silti mielestäni ekana. Jos tulee oikeaan paikkaan +12v (ja muut mahdollsiet jännitteet) ja maadotus on hyvä, niin sitten ohjainlaitekaupoille...
Vaikka sähköä laturi tarjoilisikin tarpeeksi. Eli sen varmistus silti mielestäni ekana. Jos tulee oikeaan paikkaan +12v (ja muut mahdollsiet jännitteet) ja maadotus on hyvä, niin sitten ohjainlaitekaupoille...
Re: 156 airbagin virhe 01
No, teoriassahan kaikki on aina mahdollista. Helppohan tuo virtapiiri on tarkastaa, joten siksi kaaviokin. Vahvasti kuitenkin epäilen, että vikaa siitä löytyisi.
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 airbagin virhe 01
Nyt ei pääse potilasta mittaamaan, mutta ilosesti se on käytiin tärähtänyt, siitä päätellen virtaa riittää. Jatkuu huomenna.... Vinkkejä ja ideoita saa toki antaa
- Aquatica
- Viestit: 15094
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 airbagin virhe 01
^^
Joo. Kaukaa haettua, mutta joskus se on niinkin yksinkertaista.
Ajattelen tuon siltä kantilta, että se airbagin ECU = tietokone. Tietokoneet omien kokemuksieni mukaan tarvitsevat nimenomaan käynnistyksessä eniten sekä virtaa että jännitettä. Jos jompi kumpi on nimenomaa sillä hetkellä liian alhainen = TILT. Erilaiset moottorinohjainlaitteet ja niihin rinnastettavat tietokoneet voi olla (tai voi olla olemattakin) tehty niin, että huonollakin jännitteellä ne käynnistyy "vikatilaan", eli eivät jää täysin kuolleeksi. Tai sitten ne tekevät sen diagnostiikkatarkoituksella, verrattavissa tietokoneen BIOSiin...
Ja vesamaan, tosiaan eihän se auton käynnistymiseen vaikuta mitenkään, sikäli kun k.o purkin läpi ei mene jotain oleellista. En yritä edes tulkata sähkökuvia, kun olen apina niissä - meinaan vaan, että eipä se startin/moottorin maadoitus vaikuta härpättimeen, jolla on oma maajohto runkoon. Näin siis esim. kun tässä kuitenkin moinen tilanne taitaapi olla?
Joo. Kaukaa haettua, mutta joskus se on niinkin yksinkertaista.
Ajattelen tuon siltä kantilta, että se airbagin ECU = tietokone. Tietokoneet omien kokemuksieni mukaan tarvitsevat nimenomaan käynnistyksessä eniten sekä virtaa että jännitettä. Jos jompi kumpi on nimenomaa sillä hetkellä liian alhainen = TILT. Erilaiset moottorinohjainlaitteet ja niihin rinnastettavat tietokoneet voi olla (tai voi olla olemattakin) tehty niin, että huonollakin jännitteellä ne käynnistyy "vikatilaan", eli eivät jää täysin kuolleeksi. Tai sitten ne tekevät sen diagnostiikkatarkoituksella, verrattavissa tietokoneen BIOSiin...
Ja vesamaan, tosiaan eihän se auton käynnistymiseen vaikuta mitenkään, sikäli kun k.o purkin läpi ei mene jotain oleellista. En yritä edes tulkata sähkökuvia, kun olen apina niissä - meinaan vaan, että eipä se startin/moottorin maadoitus vaikuta härpättimeen, jolla on oma maajohto runkoon. Näin siis esim. kun tässä kuitenkin moinen tilanne taitaapi olla?
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 airbagin virhe 01
MES sanoo jännitteestä tämmöstä:
- Liitteet
-
- airbag.jpg (13.82 KiB) Katsottu 6527 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 15094
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 airbagin virhe 01
Eikös tuo kerro vain juuri mittaushetken tilanteen - ECU:lta kun katsoo jännitettä, kyykkää se todella alas kun virrat kääntää alas. Siis jos MES ei kerkeä katkaisemaan yhteyttä tai ylipäänsä reagoi mitenkään siihen. Heti sen jälkeen se näyttää taas normaalia.
Otin kyllä huomioon maininnan siitä, että se sanoo sen olevan normaali ja siksipä juuri mainitsinkin sen käynnistyshetken.
Ja kuten sanottua, jos maa/jännite on järkevä = boksi vaihtoon.
EDIT:
Ja toki tuo mun juttu perustuu siihen olettamukseen, että toi airbagin ECU toimii samalla idealla kuin normaalit tietokonevehkeet, joista on kokemusta selvästi enempi.
Eli voin olla täysin väärässä ja MESin kautta voi hyvinkin itse ECU kertoa, jos jännite on ollut liian alhaalla. Internal error toki YLEENSÄ on aika selviö.
Mutta siitäkin huolimatta: joskus on tuuri matkassa. Etenkin sähkön suhteen. (Ilmastointi ei toimi, jos takavalon maadoituksessa on feelua - vaikkapa.)
Otin kyllä huomioon maininnan siitä, että se sanoo sen olevan normaali ja siksipä juuri mainitsinkin sen käynnistyshetken.
Ja kuten sanottua, jos maa/jännite on järkevä = boksi vaihtoon.
EDIT:
Ja toki tuo mun juttu perustuu siihen olettamukseen, että toi airbagin ECU toimii samalla idealla kuin normaalit tietokonevehkeet, joista on kokemusta selvästi enempi.
Eli voin olla täysin väärässä ja MESin kautta voi hyvinkin itse ECU kertoa, jos jännite on ollut liian alhaalla. Internal error toki YLEENSÄ on aika selviö.
Mutta siitäkin huolimatta: joskus on tuuri matkassa. Etenkin sähkön suhteen. (Ilmastointi ei toimi, jos takavalon maadoituksessa on feelua - vaikkapa.)
Re: 156 airbagin virhe 01
Mulla on ollut kaksi boksia -00 mallissa, jotka kuolevat tuohon internal erroriin kun sahaa akun tyhjäksi.
2 bägiä ja sivupussit on tuossa farkussa.
Boksi maadoittaa itsensä niiden kiinnitysruuvien kautta runkoon, joten nuo on syytä olla kunnossa.
Mikä on boksin numero, siihen oli mun boksissa joku korvaava numero joka on uudempi malli (eikä ainakaan vielä ole kuollut)?
2 bägiä ja sivupussit on tuossa farkussa.
Boksi maadoittaa itsensä niiden kiinnitysruuvien kautta runkoon, joten nuo on syytä olla kunnossa.
Mikä on boksin numero, siihen oli mun boksissa joku korvaava numero joka on uudempi malli (eikä ainakaan vielä ole kuollut)?
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 airbagin virhe 01
alkuperäinen boksi on 60663040, toinen mitä on kokeiltu on 60663943, löysin jostain tiedon että boksit käy molemmat tähän. onko muita numeroita mitä voisi kokeilla? Tarjolla on varmasti toimiva 60675876, mahtaisko kelvata?
Re: 156 airbagin virhe 01
ePer tarjoaa sivubägeillä varustettuihin dieseleihin seuraavia osanumeroita: 60665492, 60669249, 606639643 ja 60669250.
Tuo 60675876 on korvannut 60669250 numerolla olevan boxin, joten sopisi kyllä vahvasti olettaa, että sekin olisi sopiva.vesamaan kirjoitti:Tarjolla on varmasti toimiva 60675876, mahtaisko kelvata?
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 airbagin virhe 01
Onko liittimet fyysisesti epäsopivia jos ei boksit käy ristiin? Jos kokeilen epäsopivaa boksia niin tapahtuuko alkuräjähdys....
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 airbagin virhe 01
niin, toi 5876 on V6:sesta
Re: 156 airbagin virhe 01
Ei siellä tuon purkin osalta mitään alku- tai jälkiräjähdystä pitäis tapahtua, kun tuo *5876 on tosiaan korvaava tuote dieselin *9250 purkille.
Samat sähkökaaviot noille kaikille ACU:ille on bägien määrästä riippuen, joten ei pitäis olla mitään ongelmaa siinä. Ei ole tullut hypisteltyä eri malliversioiden ohjainlaitteita yhtäaikaa kädessä, että olisi tullut kiinnitettyä huomiota liittimiin.
Samat sähkökaaviot noille kaikille ACU:ille on bägien määrästä riippuen, joten ei pitäis olla mitään ongelmaa siinä. Ei ole tullut hypisteltyä eri malliversioiden ohjainlaitteita yhtäaikaa kädessä, että olisi tullut kiinnitettyä huomiota liittimiin.
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 airbagin virhe 01
eli härkää sarvista ja kokeilemaan....
PAM!!!
PAM!!!
Re: 156 airbagin virhe 01
250 loppuinen on muistaakseni -00 ja uudemmat,joissa ei enää anturia pelkääjän penkissä. -99 se vielä on.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut
Re: 156 airbagin virhe 01
Paljon mahdollista. Hitto kun ei noista ole tarkkoja tietoja saatavilla, eikä noita pysty mitenkään muistamaan ulkoa. Periaatteessa ePerin ei pitäisi tarjota epäsopivaa ACU:a, kun VIN-numerolla osia katselee (etsin aiemman listan sopivista osista vastaavan auton VIN-numerolla).
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 airbagin virhe 01
No nii. 5876 kiinni ja kaikki ok. Nyt siis exän pirssi leimalle mun purkilla, ja sitten kun saa hommattua toimivan (kaupat tekeillä) boksin niin vaihto takas. Kiitos kaikille vinkkejä antaneille!
Mittasin muuten myös maan ja jännitteensyötön, oli ok
on tää hieno foorumi
Mittasin muuten myös maan ja jännitteensyötön, oli ok
on tää hieno foorumi
Re: 156 airbagin virhe 01
Noni, hyvä hyvä! On tuo ohjainlaitteiden osanumeroviidakko sellanen suo, että eihän noista oikeen täyttä varmuutta tahdo saada, muuten ku kokeilemalla.
Onneks, tällä kertaa kokeilu ei sattunut "juhaa" leukaan.
Onneks, tällä kertaa kokeilu ei sattunut "juhaa" leukaan.
- Aquatica
- Viestit: 15094
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
Saparo Outback 2.0 Boxer diesel '12
Citruen C5 1.8 16v '02
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 airbagin virhe 01
Hyvä, että homma selvisi.
Harmi, ettei ollut tuuria matkassa sähkögremlinin muodossa - vaikka vikakoodi aika häviävän pienen tsäänssin sille enää tarjoilikaan...
"Aina pitää toivoa. Vielä silloinkin, kun jööti on jo housussa"
Harmi, ettei ollut tuuria matkassa sähkögremlinin muodossa - vaikka vikakoodi aika häviävän pienen tsäänssin sille enää tarjoilikaan...
"Aina pitää toivoa. Vielä silloinkin, kun jööti on jo housussa"
-
- Viestit: 1781
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)
useita 156 matkalla lusikoiksi - Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 airbagin virhe 01
En muuten istunut kuskinpenkillä kun käänsin avaimesta
Re: 156 airbagin virhe 01
Suora lainaus eperistävesamaan kirjoitti:alkuperäinen boksi on 60663040, toinen mitä on kokeiltu on 60663943, löysin jostain tiedon että boksit käy molemmat tähän. onko muita numeroita mitä voisi kokeilla? Tarjolla on varmasti toimiva 60675876, mahtaisko kelvata?
60658010 CONTROL UNIT FOR AIRBAG
Famiglia: DC13 - AIR BAG AND COMPONENT PART
Availability: Replaced product Minimum quantity per package: 1
Macro-family: A Discount code: n/a
Weight (grams): 600 Listed price: n/a
Measurement unit: Num Price including taxes: n/a
Replacements Repl. dateReplaced Replacing Description Qty Applicability 31.07.19986065801060663040CONTROL UNIT FOR AIRBAG1
Eli: 31.07.1998 60658010 <= 60663040 CONTROL UNIT FOR AIRBAG
Mulla oli juurikin noita 60669250 purkkeja.
Surkeita Suomen talvessa.
- alamajy
- Viestit: 2050
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: 156 airbagin virhe 01
Selviskös tämä koskaan? Minulla alkoi tulla just samaa tuohon JOU-55:een eli 156V6 -99.vesamaan kirjoitti:The ECU indicates a defect in the internal components. Verify that the ECU receives interference free power and has a solid ground connection. Clear the code, test drive the vehicle and ensure that the code does not reappear.
The reason for this fault is Unknown / Internal error
The current status of the fault is Intermittent / Present
The error counter value is 170
Re: 156 airbagin virhe 01
^Turmatyynyn ojainlaite viallinen. Uutta boxia kiinni ja leimalle.
vesamaan kirjoitti:No nii. 5876 kiinni ja kaikki ok. Nyt siis exän pirssi leimalle mun purkilla, ja sitten kun saa hommattua toimivan (kaupat tekeillä) boksin niin vaihto takas.
- alamajy
- Viestit: 2050
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: 156 airbagin virhe 01
^Tuon huomasin. AJattelin, että josko Vesamaan tai joku muu olisi vaikka avannut ecun ja saanut toimimaan vaihtamalla jonkun komponentin tjms.
- alamajy
- Viestit: 2050
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
- Paikkakunta: Imatra
Re: 156 airbagin virhe 01
Latasin just 156 eLearnin ja katsoin vähän tuosta airbag virheestä. Pahaltahan tuo kuulostaa:
In the case of a reasonably serious impact which has caused the activation of the complete system (Air Bag and pretensioners),
the warning light stays on. The control unit memory cannot be cleared, so the control unit must always be replaced.
Mutta pientä toivoa on...:
If, on the other hand, only the pretensioners have been activated, the memory can be cancelled using the diagnostic equipment
(Examiner or other instruments) twice. In this case, the "Air Bag failure" warning light goes out. The control unit only has to be
replaced if it is activated a third time.
In the case of a reasonably serious impact which has caused the activation of the complete system (Air Bag and pretensioners),
the warning light stays on. The control unit memory cannot be cleared, so the control unit must always be replaced.
Mutta pientä toivoa on...:
If, on the other hand, only the pretensioners have been activated, the memory can be cancelled using the diagnostic equipment
(Examiner or other instruments) twice. In this case, the "Air Bag failure" warning light goes out. The control unit only has to be
replaced if it is activated a third time.
Re: 156 airbagin virhe 01
noi boksit ei näytä tykkäävän jos auto seisoo pidempään. useammasta menny sohjoksi kun on tovin ollut ajamatta.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut