Sprintti tarvitsee kyytiä!
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6786
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): --- [ EX ] ---
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Sprintti tarvitsee kyytiä!
No nyt se myrkyn lykkäs niin sanotusti...
Olen saanut pitää Sprinttiäni erään jenkkiauto klubin pihalla vähän niinkuin säilössä nyt noin 3 vuotta ja minulle on vakuutettu että se ei ole sielä kenenkään tiellä ja se saa seistä sielä vaikka niin kauan kunnes se on ruostunut pois....
Noh... eilen tuli puhelu jossa ilmoitettiin että ko. tilan omistaja on vaihtunut ja kaikkien vuokralaisten on siivottava pihalta autonraadot pois, koskien myös siis tätä minun Sprintiä...
Kaverini (joka on ko. clubin jäsen) oli niin ystävällinen että hommasi jo henkilön joka voisi ottaa tuon Sprintin minulta pois ilmaiseksi, mutta kun en haluaisi luopua siitä vaikka se onkin aika huonossa hapessa....
Sprinttiä ei voi ajaa koska molemmat kaasuttimet uupuu, eikä sitä myöskään voi hinata koska jarrut eivät ole täysin käyttökuntoiset.
Joten se pitäisi ajaa pois sieltä trailerilla...
Uusi säilytyspaikka löytyi jo, mutta traileri ja hinausauto on vielä kiven alla...
Harkitsin jo trailerin vuokrausta (48€) sekä pakettiauton tai maasturin vuokrausta (€ ei tiedossa) jolla tuota traileria ja Sprinttiä voisi vetää...
Ongelma on että minulla ei ole kokemusta (eikä korttia) kuljettamaan tuollaista yhdistelmää, joten joutuisin "vuokraamaan" kuskinkin (=kossupullo tms ) ........
no jokatapauksessa... Löytyiskö foorumilta joku jolla olisi tarvittavat välineet ja osaamista ym. siirtää Sprinttiäni noin 45 kilomteriä (eniron karttapalvelun mukaan) pohjoiseen, Askolasta (pieni kunta Porvoon yläpuolella) Kärkölään?
Siirto päivämäärä ei ole vielä tiedossa itsellänikään, mutta se on luultavasti joskus seuraavan 2 viikon sisälää.
Jos löytyy ketään työhön niin yhteyttä saa ottaa PM:llä
Olen saanut pitää Sprinttiäni erään jenkkiauto klubin pihalla vähän niinkuin säilössä nyt noin 3 vuotta ja minulle on vakuutettu että se ei ole sielä kenenkään tiellä ja se saa seistä sielä vaikka niin kauan kunnes se on ruostunut pois....
Noh... eilen tuli puhelu jossa ilmoitettiin että ko. tilan omistaja on vaihtunut ja kaikkien vuokralaisten on siivottava pihalta autonraadot pois, koskien myös siis tätä minun Sprintiä...
Kaverini (joka on ko. clubin jäsen) oli niin ystävällinen että hommasi jo henkilön joka voisi ottaa tuon Sprintin minulta pois ilmaiseksi, mutta kun en haluaisi luopua siitä vaikka se onkin aika huonossa hapessa....
Sprinttiä ei voi ajaa koska molemmat kaasuttimet uupuu, eikä sitä myöskään voi hinata koska jarrut eivät ole täysin käyttökuntoiset.
Joten se pitäisi ajaa pois sieltä trailerilla...
Uusi säilytyspaikka löytyi jo, mutta traileri ja hinausauto on vielä kiven alla...
Harkitsin jo trailerin vuokrausta (48€) sekä pakettiauton tai maasturin vuokrausta (€ ei tiedossa) jolla tuota traileria ja Sprinttiä voisi vetää...
Ongelma on että minulla ei ole kokemusta (eikä korttia) kuljettamaan tuollaista yhdistelmää, joten joutuisin "vuokraamaan" kuskinkin (=kossupullo tms ) ........
no jokatapauksessa... Löytyiskö foorumilta joku jolla olisi tarvittavat välineet ja osaamista ym. siirtää Sprinttiäni noin 45 kilomteriä (eniron karttapalvelun mukaan) pohjoiseen, Askolasta (pieni kunta Porvoon yläpuolella) Kärkölään?
Siirto päivämäärä ei ole vielä tiedossa itsellänikään, mutta se on luultavasti joskus seuraavan 2 viikon sisälää.
Jos löytyy ketään työhön niin yhteyttä saa ottaa PM:llä
Ei alfat enää maistu
Otetaanpa nyt ekana huomioon henkilöauton suurin sallittu vetomassa, joka ylittyy ihan taatusti autotraileria vetäessä... Lisäksi BC-kortilla rajoituksena tulee perävaunun suurin sallittu massa, joka on 750kg. Eli ei onnistu ilman pikku-e:tä. Mekin vedettiin mun alfaa hiacella, jonka suurin sallittu vetokuorma oli 1800kg ja alfa + traileri 1400kg+870kg meni tuosta aika räikeesti yli =) mut näin se vaan käytännössä menee...OL kirjoitti:Muistaakseni riippuu yhdistelmän kokonaispainosta, eli jos on henkilöauto vetoautona, voi hyvinkin olla että pelkkä b-kortti riittää.ajta kirjoitti:itse siirsin 75:tosen trailereilla korjaamolle 35km päähän ja ei minullakaan ole kuin b-kortti jonka sain kesällä
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
- OL
- Viestit: 850
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
"B-luokan ajoneuvoon voidaan kytkeä painavampikin perävaunu kuin 750 kg. Tällöin on voimassa seuraavat rajoitukset:Jeppaa kirjoitti:Otetaanpa nyt ekana huomioon henkilöauton suurin sallittu vetomassa, joka ylittyy ihan taatusti autotraileria vetäessä... Lisäksi BC-kortilla rajoituksena tulee perävaunun suurin sallittu massa, joka on 750kg. Eli ei onnistu ilman pikku-e:tä. Mekin vedettiin mun alfaa hiacella, jonka suurin sallittu vetokuorma oli 1800kg ja alfa + traileri 1400kg+870kg meni tuosta aika räikeesti yli =) mut näin se vaan käytännössä menee...
· yhdistelmän kokonaismassa voi olla enintään 3500 kg
· perävaunun kokonaismassa ei saa ylittää vetoauton omamassaa."
Copypastetettu suoraan aken sivuilta
Täytyy sanoa ettei oo kyllä allekirjoittanutta koskaan poliisit pysäyttäneet kun on ollut traileria tms. perässä. Toisaalta ei ole mitään hätää sen suhteen, kun on BECE-kortti. Kerran oli mielenkiintoinen? yhdistelmä, kun 164 piti peruuttaa trailerille ja sit hinata japsipakulla missä tunnetusti on usein kevyt perä... oli meinaan sekä trailerin etupää että pakun perä ylhäällä...
Mutta asiaan: eikös ole dollyä millä hinata? Itse olen viimeisen parin vuoden aikana käyttänyt vain kyseistä kapistusta autojen siirtoon. Sääntöjen mukaan hinaava auto vain hinattavaa raskaampi ja toki hinattavan auton takapyörien tulee pyöriä. Ja se etupää pitää saada ensin sinne dollyn kyytiin, joten suotavaa että etupyörätkin pyörii. No hinausnopeushan rajoittuu 60:iin, mutta kyllä se seuraa vaikka ajelis 100:stakin, ehkä toki sit poliisitkin pian
Mutta asiaan: eikös ole dollyä millä hinata? Itse olen viimeisen parin vuoden aikana käyttänyt vain kyseistä kapistusta autojen siirtoon. Sääntöjen mukaan hinaava auto vain hinattavaa raskaampi ja toki hinattavan auton takapyörien tulee pyöriä. Ja se etupää pitää saada ensin sinne dollyn kyytiin, joten suotavaa että etupyörätkin pyörii. No hinausnopeushan rajoittuu 60:iin, mutta kyllä se seuraa vaikka ajelis 100:stakin, ehkä toki sit poliisitkin pian
Mjaa, siellä on tollasiakin pykäliä, jotka on päässy autokoulun jälkeen unohtumaan =) Mut mitäs tuohon sitten vaikuttaa se henkilöauton oma vetokyky? Eikö sitä sitten tarvitse huomioida?"B-luokan ajoneuvoon voidaan kytkeä painavampikin perävaunu kuin 750 kg. Tällöin on voimassa seuraavat rajoitukset:
· yhdistelmän kokonaismassa voi olla enintään 3500 kg
· perävaunun kokonaismassa ei saa ylittää vetoauton omamassaa."
Copypastetettu suoraan aken sivuilta
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään
- OL
- Viestit: 850
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Joo, siinä vaiheessa tulee kuvioon se että kuinka paljon saa vetää jarrullista kyseisellä autolla, mikä auto onkaan kyseessä. Eli jos on vaikka 1400kg merkattu, siihen vaikka 350kg kärry, niin auto saa vielä painaa sen 1050kg. Ja vissiin sillain ettei mene kokonaismassa ylitse vetoauton. Tai eiköhän tämä ole huomioitu jo tuossa kuinka paljon saa vetää, luulisin ainakin.. Ja sitten näiden massa ei saa ylittää sitä 3500kg:a. Tämä kaikki mutua isolla M:llä, oikaskaa joku joka tietää paremmin.
Taitaa olla vielä että nelivetoisilla sai olla vedettävä massa paljon isompi, oliko peräti isompi kuin vetoauto. Muistelisin että joskus mietittiin että jollain pikku Subarulla saisi vetää aivan järjettömiä painoja.
Taitaa olla vielä että nelivetoisilla sai olla vedettävä massa paljon isompi, oliko peräti isompi kuin vetoauto. Muistelisin että joskus mietittiin että jollain pikku Subarulla saisi vetää aivan järjettömiä painoja.
Juu näinhän se munkin mielestä menee. Aikanaan kun pikku e lanseerattiin, niin nousi kauhea poru ja paniikki, että nyt sellainen on hankittava. Totuushan kuitenkin on tosiaan se, että kunhan perävaunu ei ylitä vetovaunun massaa ja kokonaismassa ei saa ylittää tuota 3500 kiloa. Tai näin mulle poliisi aikanaan selitti, kun ruvettiin laskemaan kiloja. Vetoautona oli tuolloin Audia Allroad ja perässä roikkui traileri jossa kaksi vesiskootteria, vai oiskohan ollu kolme. Audikin oli meinaan kohtalaisen täyteen lastattu..
Ja OT:ksihan tämä taas meni
Ja OT:ksihan tämä taas meni
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
mutta kannattaa varoo että ei tule polliisi sedän kanssa painimatsia..
jos vetoauton ja railerin kantavuus ylitää 3500Kg Be kortti. näin nokian (posliinit selitti)olis sakottanu jollei olisi ollut kortillista kyydissä ja raileri tyhjä eli kantavuus on tärkeä ei omamassa. jos haluat vältää painimatsit niin ota be kortillinen kuskiksi. (kyllä jokainen railerin kanssa eteenpäin pääsee)....
jos vetoauton ja railerin kantavuus ylitää 3500Kg Be kortti. näin nokian (posliinit selitti)olis sakottanu jollei olisi ollut kortillista kyydissä ja raileri tyhjä eli kantavuus on tärkeä ei omamassa. jos haluat vältää painimatsit niin ota be kortillinen kuskiksi. (kyllä jokainen railerin kanssa eteenpäin pääsee)....
alfa 33 1.7QV 16v 90, Aprillia ditec skoopperi
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4910
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Hommasin silloin heti sen pikku E:n, ei tosiaan tarvita kuin silloin kun yhdistelmä laillinen mutta vedettävä on vetäjää painavampi. Lisäksi noissa yhdistelmissä kannattaa muistaa se että eivät laske kuorman painoa vaan kärryn otteessa olevan max.painon mukaan. Eli se mitä kuljetat tulee vasta silloin eteen kun epäilevät että kuljetat painavampaa lastia kun kärryn rek.otteeseen merkitty. Itsellä kävi noin kun toin tyhjää traileria 75:lla, kärryä ei olisi saanut vetää edes tyhjänä. Tilanteessa auttoi että oli tutut vuokot, eli tyhjänä siirtoa sai jatkaa.
Kimihän sai kokea yhdistelmien pykäläviidakon kalliisti....
Kimihän sai kokea yhdistelmien pykäläviidakon kalliisti....
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)