156 "kuumana" ei käynnisty

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

156 "kuumana" ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja virtti »

2.0 ts vm1998, ja "kuumana" ei lähde kunnolla käyntiin. Olen tottunut siihen että ei tartte kaasupolkimeen koskea käynnistettäessä mutta nyt täytyy polkea muutaman kerran poljinta, pyörähtää auton ympäri muutaman kerran, heittää voltteja ja sekä mitä lie poppaskonsteja tehdä... Onkos ollu muilla samoja onkelmia? telttaan menee torstaina...
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Mulla oli Stilossa kuumana sama ongelma, mutta se meni itsellään ohi... enkä kuollaksenikaan muista mistä johtui. :oops:

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Tulipa tuosta mieleen,ja täytyy siinä mielessä vähän kehua Chrysler huoltoa, että samantyyppinen homma,(polttoaine,lambda,sytkät) käytettiin oulun chryslerillä niin mittasivat auton sähköviat,siis virhekoodit ilmaseks! Ensimmäinen askel ton tyyppisissä käyntiin liittyvissä vioissahan on viedä auto piuhoihin. sieltä näkee heti,ja tosiaan jotkut liikkeet tekee sen ilmaseks.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Temprassa saman ongelman aiheutti paska YKK anturi. Kylmänä lähti hienosti, kuumana ei ollenkaan. Joku viisas voinee kertoa sen oikean resistanssin kun se on helppo todeta mittaamalla onko paska vai ei.

TestarosaFinland
Viestit: 1755
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Outoa! Tytöt kyllä lahtevät käyntiin, kun ne on kuumana :lol: :lol: :lol:
Nothing beats cubic inch

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

alus

Viesti Kirjoittaja virtti »

TestarosaFinland kirjoitti:Outoa! Tytöt kyllä lahtevät käyntiin, kun ne on kuumana :lol: :lol: :lol:
Niin just!
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10764
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulla alkoi -99 GTV 1.8 TS ryppyillä käynnistymisen suhteen, parina aamuna kylmästartissa sai pyörittää pitkään ja kolmantena oli kokonaan kuollut. Kumminkin muutaman päivän seisomisen jälkeen lähti taas nätisti käyntiin ja sain ajettua härvelin montulle ilman mitään oireilua.

Vikamuistissa oli kampiakselin asentotunnistimen vikakoodi ja kuitattuani sen & starttia yritettyäni se tuli heti uudelleen. Anturin resistanssi liittimestä mitattuna näytti ääretöntä, olisi pitänyt olla luokkaa 500 ohmia joten pistin uusiksi, 92 euroa. Vielä ei ole kunnon kokemusta auttoiko tuo kun ajoin auton vain montulta kotiin, mutta aika todennäköisestihän se vika oli tuossa vaikkei tökkelissä mitään ulkopuolista damagea näkynyt.
- Epäkelpokeräilijä -

jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

Mulla oli vähän saman tyyppinen vika viime kesänä 156 vm 2000 alfan kanssa. Vika ilmeni auton kuumetessa kiusallisella tavalla. Aina kun nostin jalan kaasupolkimelta, sammui auto. Se lähti uudelleen käyntiin hetken jäädyttelyn jälkeen. Vika ilmeni Deltassa kampiakselin aseman tunnistamiseen tarkoitetun kipinäanturin "ikääntymisenä". Anturi vaihettiin ja vika poistui.

T. Jari

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja virtti »

jarir2 kirjoitti:Mulla oli vähän saman tyyppinen vika viime kesänä 156 vm 2000 alfan kanssa. Vika ilmeni auton kuumetessa kiusallisella tavalla. Aina kun nostin jalan kaasupolkimelta, sammui auto. Se lähti uudelleen käyntiin hetken jäädyttelyn jälkeen. Vika ilmeni Deltassa kampiakselin aseman tunnistamiseen tarkoitetun kipinäanturin "ikääntymisenä". Anturi vaihettiin ja vika poistui.

T. Jari
Deltassa sanoivat ihan samaa, tuo anturi menee vaihtoon
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Meikäläisellä sama vika, kuumana ei millään käyntiin ja keskiviikkona sammui ajossa, anturin vaihdon jälkeen taas OK.

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Viikari »

TestarosaFinland kirjoitti:Outoa! Tytöt kyllä lahtevät käyntiin, kun ne on kuumana :lol: :lol: :lol:
Tytöt kyllä mutta vaimojen lämpötilaa kannattaa tarkkailla etteivät pääse ylikuumenemaan :-D
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Samaa vikaa taitaa olla mullakin. Kuumana ja kylmänä lähtee hyvin käyntiin, muttei meinaakaan lähteä mihinkään jos kone on puolilämmin. Startti pyörittää kyllä nätisti.

Teltassa kävi tänä aamuna piuhan päässä. Oli kampiakselin asentotunnistimen vikakoodi. Telttapojat sano ettei vois siitä johtua. Ite en tiiä mistään mitään, muuta kuin että pitäis kyllä saada auto puolilämpimänäkin käyntiin.

89€+työt sanoivat sille hinnaks.

Mistä muusta tuo voi johtua? Kuskissa ei pitäis olla vikaa :roll:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10764
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Bluebate kirjoitti:Kuumana ja kylmänä lähtee hyvin käyntiin, muttei meinaakaan lähteä mihinkään jos kone on puolilämmin. Startti pyörittää kyllä nätisti.../ /...Oli kampiakselin asentotunnistimen vikakoodi. Telttapojat sano ettei vois siitä johtua.
Olikos niillä joku perustelukin? Minusta tuo voisi hyvinkin olla syyllinen, hajosi omastakin teeässässästä eikä kuulu olevan ihan ainutkertaista muillakaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Kai niillä oli sellainen kutina perseessä :lol:
Mistä sitä noista teltanpojista tietää.
Täytyy huomenna lähteä kyselemään hintoja.

Hetken kiilu korolla mielessä kun alfa jätti sunnuntai-iltana pakkaseen Oulun likelle, Lohtajalle ja tänä aamuna Vaasaan. Hetkellinen mielenhäiriö kuitenkin poistui kun tirvas napakasti itteä turpaan. :twisted:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4118
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Onkos kukaan kutvosen omistaja vaihtanut omastaan, tai onko muuten tietoa missä tuo mokkula v6 sijaitsee? Yritin yks päivä vilkuilla mutta en onnistunut löytämään purkamatta paikkoja. Jos tietäis missä liitin on niin äkkiäkös sitä seurais, mutta kun ei ole hajuakaan. Muistelen jonkun sanoneen että olis laatikon puolella? Löytyykö se yläkautta vai alakautta? Jos jollain on kuva niin olis kova juttu. Vois mittailla onko omassa anturi finaalissa.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Voisko ystävällisesti joku selventävästi kertoa miten tuo palikka vaihdetaan superiin, ja mistä se löytyy. Osa on jo hommattu, tänä iltana pitäis vaihtaa. On jo sen verran pimeä illalla, että olis hyvä tietää mistä se löytyy.

Niin ja tietysti: vaatiiko jotain erityistoimenpiteitä? Resetointeja tai muita?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10764
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kuutosesta en tiedä, mutta Superin anturi löytyy koneen takakyljestä vaihteiston puolelta alhaalta, joten vaihtoa varten olisi hyvä olla käytettävissä rasvamonttu tai nosturi. Ottaa pulssinsa käsittääkseni kampiakselilta, ei kuitenkaan vauhtipyörältä niin kuin monessa muussa vehkeessä tapahtuu. Kun uusi osa on kädessä, vanha kyllä löytyy kun vaan katselet auton alta päin.

Ei tarvitse resettiä, plug n' play. Ainakin GTV:ssä asentelutilat olivat vähän ahtaat mutta muuten vaihto on hyvinkin simppeli operaatio.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

^Kiitos tästä. Eiköhän se ite vaihdu. Saattaa olla että jää viikonloppuun kun ei tähän hätään taida saada Vaasassa nostettua sitä ylös. Oli muuten kohtalaisen edullinen osa, 10€.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10764
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kympin? Muistaakseni itse köyhdyin vajaat viisikymppiä. Eipä varsin kallis tökkeli jos vaan toimii.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Kehtaisko vielä sanoa, että teltasta ostettu. :lol:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10764
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Wot? Myiköhän ne sulle pelkän kiinnitysruuvin?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Kyllä se on koko palikka. Oli pikaisesti käyny paikoillaan yhdessä alfassa, josta olivat ehtineet jotain vikaa.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kuutosesta en tiedä, mutta Superin anturi löytyy koneen takakyljestä vaihteiston puolelta alhaalta, joten vaihtoa varten olisi hyvä olla käytettävissä rasvamonttu tai nosturi. Ottaa pulssinsa käsittääkseni kampiakselilta, ei kuitenkaan vauhtipyörältä niin kuin monessa muussa vehkeessä tapahtuu. Kun uusi osa on kädessä, vanha kyllä löytyy kun vaan katselet auton alta päin.

Ei tarvitse resettiä, plug n' play. Ainakin GTV:ssä asentelutilat olivat vähän ahtaat mutta muuten vaihto on hyvinkin simppeli operaatio.
Auto rupesi tanään häröilemään (147). Onko kenelläkään kuvaa anturin sijainnista. Asuu kolossa ja erillisellä ruuvilla kiinni?

käsitin, että jotkut purkaneet imusarjan pois ja vaihtaneet yläkautta? Menee myös alakautta?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

156 2.0:ssa ja varmaan myös 147:ssa se on todella pienessä tilassa, jonka hyvällä tuurilla näkee kun katsoo vauhtipyörän kylkeä alhaalta pakoputken vierestä. Muistaakseni on juuri starttimoottorin alla ja minusta ainakin tuntui että putki pitäisi irroittaa, jotta käden saisi sinne. Yläkautta jos vaihtaa niin aika paljon on hommaa siinäkin, imusarja ainakin pois.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Nonni - auto testeriin vihdoin - vei 24 h. Asentotunnistin paskana (kampiakseli). Deltan hinnoin 170 € keikka - anturi 80 ja työt 90. Ei jaksa itse, kun taloprojekti painaa päälle, mutta 3 vrk:n projekti tästäkin tuli, vaikka potkin aluepäällikköäkin. Palvelu todella heikkoa. Aluksi puhuttiin 3 viikon korjausajasta.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

jukka22
Viestit: 319
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 08:09
Car(s): Giulia gt Veloce
Giulia 1600 Super
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja jukka22 »

Tämän kanssa tuli mullakin ekat suuremmat ongelmat alfan kanssa. Auto jäi kaupan pihaan ja yllättäen tähänastinen luottokorjaamo kaatoi kylmää vettä niskaan kun ei kuulemma ole mielenkiintoa tutkia mikä autoa vaivaa, vaan käskivät hinata Deltaan. No sainhan sen käyntiin kun moottori kylmeni, tänään kävin sitten 70 arvoisessa diagnoosissa ja tuloksena tuo asentotunnistin joka välillä toimii ja sitten taas ei.

Vastaa Viestiin