alfa 75 2.5 V6 lukkoperä juttuja..?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
klate
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Syys 2005, 16:21
Paikkakunta: vähäkyrö

alfa 75 2.5 V6 lukkoperä juttuja..?

Viesti Kirjoittaja klate »

joo eli onko 2.5V6 QV:ssä sama lukkomurikka ku 2.0 teeässäs?
siis onko lukoissa samat sisuskalut vai onko niissä esim jotain koko eroja?

eikös tuossa 2.5V6 kumminkin lukko pitäisi olla? :roll: :oops:

kake
Viestit: 48
Liittynyt: 16 Heinä 2004, 15:59
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja kake »

MUTUA: 1.8turbo, 2.0TS, 3.0V6 on lukkoperät.
2.5V6 ei ole. Mutta sehän varmistuu koeajolla.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4906
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Huomaako tuota nyt sitten 100% varmuudella koeajolla? Ainakin jos puhutaan vielä asiallisesta koeajosta? Ainakin autonmanuskan lukemista suosittelen, vaikka normi käytössä ihan sama onko lukkoa.(Tosin kädettömän ajajan ajatus) Tämän mukaan on: Lukko
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Tuon alfa75.infon mukaan on lukko, mutta en olisi silti ihan varma. Jotenkin semmoinen mutu, että saattaa olla vaikka ilman lukkoa tuo...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

klate
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Syys 2005, 16:21
Paikkakunta: vähäkyrö

Viesti Kirjoittaja klate »

hmmmm.. :roll: ei vissiin auta ku ottaa mötikkä auki ja kattua mitä non sinne tehtaalla syättäny :wink:

Avatar
90
Viestit: 8053
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

meikällä viimme kiesänä ollut 75 2.5 QV ei ainakaan omannut lukkoa joten mielestäni ei kuulu vakiovarusteisiin, lisävarusteena on kyllä saanut..

klate
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Syys 2005, 16:21
Paikkakunta: vähäkyrö

Viesti Kirjoittaja klate »

mulla on tuo sun vanha 75:nen :lol:

Avatar
90
Viestit: 8053
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

just. :-D
no ei välttämättä aivan huono ostos, jokos jakopäänremmi oli vaihdettu, alkoi kilsat olla täynnä jo minun aikana.

Avatar
Roadkill
Viestit: 919
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:27
Car(s): GT 1600 Junior
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Roadkill »

Käsittääkseni ainakaan amerikan kakspuolikkaissa ei ollut lukkoa. Miten sitten Euroopassa, sitä en tiedä. Itse en kyllä tavallisessa ajossa eroa huomaisikaan, ja kaikki kun tuppaa olemaan tavallista...

klate
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Syys 2005, 16:21
Paikkakunta: vähäkyrö

Viesti Kirjoittaja klate »

90 kirjoitti:just. :-D
no ei välttämättä aivan huono ostos, jokos jakopäänremmi oli vaihdettu, alkoi kilsat olla täynnä jo minun aikana.

no eipä oo vielä :-D viimme torstaina panin remmin tilaukseen ja nyt pitäis käyrä kattoos onko se jo tullu..

Avatar
90
Viestit: 8053
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ei tainnut se tero pahemmin sitten alfalla ajella kun ei remmiä ollut vaihtanut..no ei muuta kuin vaihtohon vain.. :wink:

klate
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Syys 2005, 16:21
Paikkakunta: vähäkyrö

Viesti Kirjoittaja klate »

totta :wink:

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1282
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Car(s): 75 3.0
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Huomaako tuota nyt sitten 100% varmuudella koeajolla? Ainakin jos puhutaan vielä asiallisesta koeajosta?
En tiedä onko lukon merkki se että risteyksessä kiihdyttäessä takaa kuulu "kvitt" kun sisin rengas lyö pikaisesti tyhjää (ja lukko lopettaa vikinän).

Lumikelillä ja kesärenkailla ei lukkoperäautoa käytännössä voi ajaa edes parkkiruudusta toiseen, perä valuu sivulle täysin holtittomasti jos sudittaa vähääkään.

Avatar
90
Viestit: 8053
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no itse en ole sutaillut kuin soralla ja lumella, on nuo kard nivelet sen verta kalliit että on saanut asfaltilla sudittelut jäädä, eikä niitä laatikon tyynyjäkään ole mikään mukava vaihdella.. :wink:

talvella tuon lukon olemassaolon huomaa liikkeelle lähdössä koska luonnistuu mielestäni huom helpommin kuin lukottomalla, vertailupohjaakin löytyy, toinen juttu on tuo josta seiskafemma mainitsikin että perä kyllä lähtee alta aivan erimalliin kuin ilman lukkoa..
Viimeksi muokannut 90, 02 Elo 2006, 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

klate
Viestit: 108
Liittynyt: 18 Syys 2005, 16:21
Paikkakunta: vähäkyrö

Viesti Kirjoittaja klate »

sen takia tosiaan vaan kyselen ku nuolla lukon levyillä on paha tapa kulua ajanmyöten ja eihän se lukko aja enää asiaansa jos levyt luistaa :roll:
ja pitäähän se lukko kuntoon laittaa jos semmonen on.. :wink:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4906
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ajelin itsekkin päällekkäin aikoinaan omalla turbollani ja suvussa olleella 1.6:lla. Itse en huomannut eroa (mielestäni turbo oli puskevampi mutta en oikein usko lukon vaikuttaneen siihen). Tuosta lukon toimivuudestahan silloin väännettiin kättä suomi24:lla ja todellakaan lukko ei toimi jos ollaan liian liukkaalla. Jos nostat toisen renkaan ylös (tai jäällä) niin lukko ei toimi lainkaan. Eli mielestäni lumella eteneminen on ilman lukkoakin yhtä hyvää kuin lukollisella. Joka muuten on takavetoiseksi (ja kestää vertailun etuvetoisiinkin) loistava.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 8053
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kyllä sen lukon pitäisi toima jäällä/lumellakin jos molempien renkaiden pyörimisnopeus pysyy lukon puitteissa, tätä mieltä minä...

Avatar
OL
Viestit: 850
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Kyllä puskeminenkin voi lukosta johtua. Ja kyllä sen etenemisen pitäisi olla parempaa lukollisella liukkaalla/lumessa/jäällä jne. kaiken järjen mukaan. Itse huomasin tuskastuttavasti monta kertaa viime talvena lukon puutteen, kun tuli komeaa pitkää luisua, mutta sitten sisäpuolen takapyörä keventyi niin paljon että kaikki voima välittyi sinne ja ulkopuolen pyörä lakkasi pyörimästä tyhjää -> luisto loppui kuin seinään. Pitäisi jostain hommata se kitkalukko... Itse olen kyllä ajanut vain hitsilukollisilla peleillä ja täysin lukottomilla, mutta pidän enemmän lukollisilla vehkeillä ajamisesta, käytös on ennakoitavampaa ja johdonmukaisempaa. Tiedä sitten toimiiko näin myös kitka yms. lukoilla.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4906
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mutta kun sen lukon toiminta perustuu sisempien hammasrattaiden loittonemiseen vääntövoimien avulla ja jos ei ole vääntövoimia (liukkaus tai pyörä ilmassa) ei lukko toimi lainkaan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 8053
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

niin mutta kyllähän sinne sitä vääntövoimaa ilmaantuu kun hieman liikkeelle pääsee ja näin ollen lukko toimii myös hieman liukkaammalla pinnalla...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4906
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Toki ilmestyy, on sisäisten kitkojen vuoksi tavallisessakin perässä "lukkoa", se paljonko se oikeasti ottaa kiinni?(tosin tullaa siihen että jos renkaiden alla on yhtä liukasta riittää pienikin lukon tarttuminen siihen että molemmat renkaat suttaavat, noihan tapahtuu joskus ilman lukkoakin). Ainakin itselle kävi turbon kanssa että kun jäi kiinni niin vain toinen rengas suttasi. Tosin nuohan kuluu ja voi säätää eli en tiedä toimiko oikein. Tuossa GTV:ssä taas ei ole ollut olosuhteita tai ajoa missä olis lukkoa huomannut. Sivuluisut on varmasti lukollisella, talvellakin, hieman erillaiset. Mutta minusta kun auto jäänyt kiinni niin lukosta ei hyötyä.
Tässähän voi tarkistaa mielipiteitä tammikuulta 2003 minun kelkkaa käännettiin silloin väkisten. :-D
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 8053
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

just jus..no itse tarkoitinkin paikaltaan liikkeelle lähtöa en kiinni jäämistä... :wink:

jos kovin liukkaalla ollaan niin sutimaanhan se jää ja tosi on että kuluneisuuskin vaikuttaa varmaan lukon toimintaan päälle 300tkm ajetusta ja huolettomasti pidetystä voisi olettaa ettei juurikaan pelaa..
no pitäpäs tästä enempää inttämään mutta tuohon suomi24:n ketjuun viitaten olisi kyllä kiva tietää onko tuossa omassa GTV6.ssä lukkoa..

Vastaa Viestiin