alfa 75 2.5 V6 lukkoperä juttuja..?
Valvoja: Moderators
alfa 75 2.5 V6 lukkoperä juttuja..?
joo eli onko 2.5V6 QV:ssä sama lukkomurikka ku 2.0 teeässäs?
siis onko lukoissa samat sisuskalut vai onko niissä esim jotain koko eroja?
eikös tuossa 2.5V6 kumminkin lukko pitäisi olla?
siis onko lukoissa samat sisuskalut vai onko niissä esim jotain koko eroja?
eikös tuossa 2.5V6 kumminkin lukko pitäisi olla?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4906
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Huomaako tuota nyt sitten 100% varmuudella koeajolla? Ainakin jos puhutaan vielä asiallisesta koeajosta? Ainakin autonmanuskan lukemista suosittelen, vaikka normi käytössä ihan sama onko lukkoa.(Tosin kädettömän ajajan ajatus) Tämän mukaan on: Lukko
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Seiska5mma
- Viestit: 1282
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Car(s): 75 3.0
- Paikkakunta: Vaasa
En tiedä onko lukon merkki se että risteyksessä kiihdyttäessä takaa kuulu "kvitt" kun sisin rengas lyö pikaisesti tyhjää (ja lukko lopettaa vikinän).Alfistipohjoosesta kirjoitti:Huomaako tuota nyt sitten 100% varmuudella koeajolla? Ainakin jos puhutaan vielä asiallisesta koeajosta?
Lumikelillä ja kesärenkailla ei lukkoperäautoa käytännössä voi ajaa edes parkkiruudusta toiseen, perä valuu sivulle täysin holtittomasti jos sudittaa vähääkään.
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no itse en ole sutaillut kuin soralla ja lumella, on nuo kard nivelet sen verta kalliit että on saanut asfaltilla sudittelut jäädä, eikä niitä laatikon tyynyjäkään ole mikään mukava vaihdella..
talvella tuon lukon olemassaolon huomaa liikkeelle lähdössä koska luonnistuu mielestäni huom helpommin kuin lukottomalla, vertailupohjaakin löytyy, toinen juttu on tuo josta seiskafemma mainitsikin että perä kyllä lähtee alta aivan erimalliin kuin ilman lukkoa..
talvella tuon lukon olemassaolon huomaa liikkeelle lähdössä koska luonnistuu mielestäni huom helpommin kuin lukottomalla, vertailupohjaakin löytyy, toinen juttu on tuo josta seiskafemma mainitsikin että perä kyllä lähtee alta aivan erimalliin kuin ilman lukkoa..
Viimeksi muokannut 90, 02 Elo 2006, 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4906
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ajelin itsekkin päällekkäin aikoinaan omalla turbollani ja suvussa olleella 1.6:lla. Itse en huomannut eroa (mielestäni turbo oli puskevampi mutta en oikein usko lukon vaikuttaneen siihen). Tuosta lukon toimivuudestahan silloin väännettiin kättä suomi24:lla ja todellakaan lukko ei toimi jos ollaan liian liukkaalla. Jos nostat toisen renkaan ylös (tai jäällä) niin lukko ei toimi lainkaan. Eli mielestäni lumella eteneminen on ilman lukkoakin yhtä hyvää kuin lukollisella. Joka muuten on takavetoiseksi (ja kestää vertailun etuvetoisiinkin) loistava.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- OL
- Viestit: 850
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Kyllä puskeminenkin voi lukosta johtua. Ja kyllä sen etenemisen pitäisi olla parempaa lukollisella liukkaalla/lumessa/jäällä jne. kaiken järjen mukaan. Itse huomasin tuskastuttavasti monta kertaa viime talvena lukon puutteen, kun tuli komeaa pitkää luisua, mutta sitten sisäpuolen takapyörä keventyi niin paljon että kaikki voima välittyi sinne ja ulkopuolen pyörä lakkasi pyörimästä tyhjää -> luisto loppui kuin seinään. Pitäisi jostain hommata se kitkalukko... Itse olen kyllä ajanut vain hitsilukollisilla peleillä ja täysin lukottomilla, mutta pidän enemmän lukollisilla vehkeillä ajamisesta, käytös on ennakoitavampaa ja johdonmukaisempaa. Tiedä sitten toimiiko näin myös kitka yms. lukoilla.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4906
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4906
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Toki ilmestyy, on sisäisten kitkojen vuoksi tavallisessakin perässä "lukkoa", se paljonko se oikeasti ottaa kiinni?(tosin tullaa siihen että jos renkaiden alla on yhtä liukasta riittää pienikin lukon tarttuminen siihen että molemmat renkaat suttaavat, noihan tapahtuu joskus ilman lukkoakin). Ainakin itselle kävi turbon kanssa että kun jäi kiinni niin vain toinen rengas suttasi. Tosin nuohan kuluu ja voi säätää eli en tiedä toimiko oikein. Tuossa GTV:ssä taas ei ole ollut olosuhteita tai ajoa missä olis lukkoa huomannut. Sivuluisut on varmasti lukollisella, talvellakin, hieman erillaiset. Mutta minusta kun auto jäänyt kiinni niin lukosta ei hyötyä.
Tässähän voi tarkistaa mielipiteitä tammikuulta 2003 minun kelkkaa käännettiin silloin väkisten.
Tässähän voi tarkistaa mielipiteitä tammikuulta 2003 minun kelkkaa käännettiin silloin väkisten.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- 90
- Viestit: 8053
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
just jus..no itse tarkoitinkin paikaltaan liikkeelle lähtöa en kiinni jäämistä...
jos kovin liukkaalla ollaan niin sutimaanhan se jää ja tosi on että kuluneisuuskin vaikuttaa varmaan lukon toimintaan päälle 300tkm ajetusta ja huolettomasti pidetystä voisi olettaa ettei juurikaan pelaa..
no pitäpäs tästä enempää inttämään mutta tuohon suomi24:n ketjuun viitaten olisi kyllä kiva tietää onko tuossa omassa GTV6.ssä lukkoa..
jos kovin liukkaalla ollaan niin sutimaanhan se jää ja tosi on että kuluneisuuskin vaikuttaa varmaan lukon toimintaan päälle 300tkm ajetusta ja huolettomasti pidetystä voisi olettaa ettei juurikaan pelaa..
no pitäpäs tästä enempää inttämään mutta tuohon suomi24:n ketjuun viitaten olisi kyllä kiva tietää onko tuossa omassa GTV6.ssä lukkoa..