Moottorin ja sisätilan lämmittimet mykkänä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
155156
Viestit: 2156
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Moottorin ja sisätilan lämmittimet mykkänä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Aamulla 27 pakkasta ja tyly havainto: moottorin letkulämmitin ja sisätilan lämmitin ovat molemmat lakanneet toimimasta. Kyseessä lienee Defan sarja. Onkohan noille jossain sulake? Aika epätodennäköistä että molemmat olisivat särkyneet yhtäaikaa.

edit: Tolppaan tulee virta. Testattu aamulla föönillä, jota talvella tarvitsee joka kerta ennen tankille menoa.
Viimeksi muokannut 155156, 23 Helmi 2007, 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Tolppaan tulee kuitenkin virta? Ettei vaan siitä olisi sulake menny.

Aikoinaan poksahteli sulakkeet tolpasta aina kovilla pakkasilla..

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Eihän vain jostain syystä olisi päässyt liitin irtoamaan esim. siitä kaapeleiden haaroituskappaleesta? Defan tökkeleitä ei ole tullut roplailtua koskaan, mutta ex-alfan Calixvermeissä ainakin lähti panssarikaapelin pistoke irti ilman mitään väkivaltaa. Siitä oli silloin elementti rikki, mutta se oli oikosulussa.

Tämä oli nyt ehkä kaukaa haettua mutta helppo tarkistaa. Ei noissa mielestäni mitään sulakkeita itsessään ole.

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Mulla kävi edellisillä pakkasilla samalla lailla. Tolpan kello oli pysähtynyt. Pieni resetti (sulake ensin OFF sitten ON) ja taas toimii.
Aloittaisin vianetsinnän ensin kyllä tolpasta. Laita vaikka sisätilanlämppäri tai tukankuivaaja suoraan tolppaan ja kokeile tuleeko sähköä lainkaan.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
155156
Viestit: 2156
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Tolppa OK. Positiivisena asiana voisi sanoa sen, että lähti hyvin käyntiin 27 asteen pakkasessa ilman lämmitystä. Kovaa ulinaa kuului konepellin alta pari minuuttia, ääni tuli moottorin jakopään puoleisesta päädystä.

mavaan
Viestit: 5
Liittynyt: 31 Loka 2005, 16:34

Viesti Kirjoittaja mavaan »

itellä oli joskus mennyt ihan se Defan verkkopiuha hajalle...

siis se joka tulee auton ja tolpan väliin 8)
---tähän jotain tekstiä---

Avatar
MKT
Viestit: 685
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Melkein veikkaisin sitä haaroituskappaletta josta menee piuhat molemmille lämmittimille jos verkkojohto on ehjä. Yleismittarilla jälkimmäinen helppo tsekata. Hyvä että hajosi noin lämpimällä kelillä, minulla hajosi moottorilämmittimen vastus Ilomantissa eikä yöllä ollut pakkasta "kuin" vajaat 40 astetta. Lähti käyntiin, mutta kuulosti sepelimyllyn ja varashälyttimen risteytykseltä.

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

joo haaroituksesta tolppaan päinhän sen vian on oltava jos kerran ei kumpikaan toimi...liitosten tarkistaminen on kyl helppoo jos sitä kaapelia ei oo vedetty mistään ahtaasta paikasta ettei näe seurata sitä. eikä virtamittarikaan haittaa jos liitosten tarkistus ei auta.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Vastaa Viestiin