Moottorin ja sisätilan lämmittimet mykkänä
Valvoja: Moderators
- 155156
- Viestit: 2156
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Moottorin ja sisätilan lämmittimet mykkänä
Aamulla 27 pakkasta ja tyly havainto: moottorin letkulämmitin ja sisätilan lämmitin ovat molemmat lakanneet toimimasta. Kyseessä lienee Defan sarja. Onkohan noille jossain sulake? Aika epätodennäköistä että molemmat olisivat särkyneet yhtäaikaa.
edit: Tolppaan tulee virta. Testattu aamulla föönillä, jota talvella tarvitsee joka kerta ennen tankille menoa.
edit: Tolppaan tulee virta. Testattu aamulla föönillä, jota talvella tarvitsee joka kerta ennen tankille menoa.
Viimeksi muokannut 155156, 23 Helmi 2007, 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1111
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21 - Paikkakunta: Tuusula
Eihän vain jostain syystä olisi päässyt liitin irtoamaan esim. siitä kaapeleiden haaroituskappaleesta? Defan tökkeleitä ei ole tullut roplailtua koskaan, mutta ex-alfan Calixvermeissä ainakin lähti panssarikaapelin pistoke irti ilman mitään väkivaltaa. Siitä oli silloin elementti rikki, mutta se oli oikosulussa.
Tämä oli nyt ehkä kaukaa haettua mutta helppo tarkistaa. Ei noissa mielestäni mitään sulakkeita itsessään ole.
Tämä oli nyt ehkä kaukaa haettua mutta helppo tarkistaa. Ei noissa mielestäni mitään sulakkeita itsessään ole.
Mulla kävi edellisillä pakkasilla samalla lailla. Tolpan kello oli pysähtynyt. Pieni resetti (sulake ensin OFF sitten ON) ja taas toimii.
Aloittaisin vianetsinnän ensin kyllä tolpasta. Laita vaikka sisätilanlämppäri tai tukankuivaaja suoraan tolppaan ja kokeile tuleeko sähköä lainkaan.
Aloittaisin vianetsinnän ensin kyllä tolpasta. Laita vaikka sisätilanlämppäri tai tukankuivaaja suoraan tolppaan ja kokeile tuleeko sähköä lainkaan.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- MKT
- Viestit: 685
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Melkein veikkaisin sitä haaroituskappaletta josta menee piuhat molemmille lämmittimille jos verkkojohto on ehjä. Yleismittarilla jälkimmäinen helppo tsekata. Hyvä että hajosi noin lämpimällä kelillä, minulla hajosi moottorilämmittimen vastus Ilomantissa eikä yöllä ollut pakkasta "kuin" vajaat 40 astetta. Lähti käyntiin, mutta kuulosti sepelimyllyn ja varashälyttimen risteytykseltä.
joo haaroituksesta tolppaan päinhän sen vian on oltava jos kerran ei kumpikaan toimi...liitosten tarkistaminen on kyl helppoo jos sitä kaapelia ei oo vedetty mistään ahtaasta paikasta ettei näe seurata sitä. eikä virtamittarikaan haittaa jos liitosten tarkistus ei auta.
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4