Ruostuminen?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Ruostuminen?

Viesti Kirjoittaja HR »

Vanha ja kliseinen aihe josta voisi vetää herneenkin nenään, mutta senkin uhalla.

Mitenkä on näillä nyky Alfoilla (147, 156, 166). Oletteko havainnut ruotumissa joissain kohdin, itse en ja kokemuksia on 155, 147 ja 156:sta. Tietääkö joku käytetäänkö Alfoissa galvanoituja peltejä.

Joskus oli puhetta 156:n taipumuksesta kerätä vettä ohjaamon maton alle mikä ruostuttaa auton pohjan. Onko tästä jollakin omakohtaista kokemusta. Poikkeaako suomeen tuotujen Alfojen ruoste suojaus jotenkin keski-Euroopassa myydyistä autoista.

Kyselen näitä asioita siksi että mielessä pyörii taas Alfan vaihto ja yksi vaihtoehto olisi tuottaa mieleinen auto muualta EU:sta, mutta pitäisikö tälläinen tuontiauto heti ruostesuojata vahinkojen välttämiseksi.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruostuminen?

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

HR kirjoitti:Mitenkä on näillä nyky Alfoilla (147, 156, 166). Oletteko havainnut ruotumissa joissain kohdin, itse en ja kokemuksia on 155, 147 ja 156:sta.
156:ssahan on kaksi tuttua ruosteelle altista paikkaa: helmapeltien saumat ja katon etureuna. Ensimmäinen lähtee ruostumaan kiveniskuista ja jälkimmäinen ilmeisesti mm. silloin, kun tuulilasin tiiviste hankaa katon etureunan maalipinnan rikki.
HR kirjoitti:Kyselen näitä asioita siksi että mielessä pyörii taas Alfan vaihto ja yksi vaihtoehto olisi tuottaa mieleinen auto muualta EU:sta, mutta pitäisikö tälläinen tuontiauto heti ruostesuojata vahinkojen välttämiseksi.
Kyllähän auto kuin auto kannattaa ruostesuojata. Tietysti alustan pitää olla sen verran hyvässä kunnossa, ettei jo kenties alkaneiden ruosteiden korjauskustannukset nouse aivan pilviin (jos ne ylipäänsä ovat korjattavissa). Ehkäpä kunnon ruostesuojaus helpottaa myös auton jälleenmyyntiä, jos nyt ei aivan jälleenmyyntiarvoa nosta. Ainakin minä annan arvoa käytettyä autoa ostaessani kunnolla tehdylle ruostesuojaukselle.

Oman autoni alustassa oli jo alkavaa ruostetta, jonka oli päästänyt alkuun mm. tunkilla kohellettu vaurio pohjaan. :shock: Nyt kun ne on putsattu ja auto suojattu, tuntuu siltä, että se olisi suojassa kaikelta pahalta. Kieltämättä hieman helpotti myös pelko noista vesivahingoista, joista alfa156.netissäkin on juttua, kun kaikki alustan reiät on tukittu ja kotelot täynnä ruostesuoja-ainetta...

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja italia »

Yksi piilevä ruosteenkeräyspaikka 156:ssa on etulokareiden alaosassa sisäpuolella sieltä mistä se on yhteydessä sisälokariin.
Selviää/näkee ainoastaan käyttämällä etulokarit kokonaan irti.
Yhdessä kolari-alfassa oli vaan päässyt jo aika murheelliseen kuntoon. :(

asavinen
Viestit: 30
Liittynyt: 01 Maalis 2005, 22:57
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja asavinen »

Tämä nyt on vähäpätöisempi paikka, mutta kerrotaan kuitenkin...

SW:n johtojen läpiviennit kontin saranoiden vieressä. Kumisen läpiviennin kauluslevy oli ruostunut täysin (irtosi ruosteisia lastuja) ennen kuin kaksi vuotta tuli autolla täyteen. Vaihtoivat takuuseen ja uusista maali kuori pois kuukaudessa ja reilut puoli vuotta myöhemmin levyjen pinta on kokonaan ruosteessa. Pankaahan SW:n omistajat kurkaten ja kertokaa miten on teillä! Ruostuu niin ripesäti, että epäilen kyseessä olevan jostain maadoituksesta tms. johtuva ongelma.
-Antti

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Etupuskurin sivukannakkeet ovat yleensä täysin puhkiruostuneet 156:ssa :roll:

Tehty sellasesta ~0,1mm pellistä, ja päällä on hepponen maalikerros :roll:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Tuulilasin kuukauden käytetty vai mikä tämä artikkelisarja nyt onkaan kertoi että ainakin 156:ssa olisi galvanoidut pellit ja ei nuo ruostumiset niin kovin huolestuttavilta kuullosta. Kuitenkin kuinkahan paljon tullaisesta ruosteen esto käsittelystä pitäisi olla valmis maksamaan.

Oikeastaan nyt kokemukset nimenomaan 166 mallista kiinnostaisi erityisen paljon.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

HR kirjoitti:Tuulilasin kuukauden käytetty vai mikä tämä artikkelisarja nyt onkaan kertoi että ainakin 156:ssa olisi galvanoidut pellit ja ei nuo ruostumiset niin kovin huolestuttavilta kuullosta.
Galvanointi auttaa tasan niin pitkään kun pysyy pellin pinnassa. 156:ssakin on paljon paikkoja, jotka ovat alttiita kivisuihkuille ja näin ollen ruostumiselle. Toivottavasti uuden auton ostajat ymmärtäisivät ottaa roiskeläpät autoon, että meille käytetyn ostajille jäisi enemmän autoa jäljelle. :-D
Ruostesuojautin omani heti oston jälkeen ja se tuli seitsemän vuoden ajon jälkeen tarpeeseen. Plussaa on, että joka paikka on nyt täynnä ruosteenesto ainetta ja miinus on sama juttu. Kädet on hillittömässä tervassa esim. lamppujen vaihdon jälkeen..
Mitähän tuo lysti maksoi.. Kyllä se nyt pitää 400 € saada.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

hagger16 kirjoitti:Ruostesuojautin omani heti oston jälkeen ja se tuli seitsemän vuoden ajon jälkeen tarpeeseen. Plussaa on, että joka paikka on nyt täynnä ruosteenesto ainetta ja miinus on sama juttu. Kädet on hillittömässä tervassa esim. lamppujen vaihdon jälkeen..
Mitähän tuo lysti maksoi.. Kyllä se nyt pitää 400 € saada.
Olikohan sen ruostesuojaamon kaveri ihan selvillä, että mihin sitä suoja-ainetta pitää laittaa? ;) Ei vaan, kyllähän varsinkin heti suojauksen jälkeen sai vähän varoa housunlahkeitaan, mutta eipä minua sen jälkeen ole suoja-aineet yhtään häirinneet.

Tampereella täyssuojauksen hintataso on kyllä lähempänä 600 euroa. Pelkän alustan sai suojattua n. 500 eurolla.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

300€ koko auton suojaus teetettynä. Teillä on pojat kalliit puljut :wink:

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

AutonAlfa kirjoitti:300€ koko auton suojaus teetettynä. Teillä on pojat kalliit puljut :wink:
Muutamaan paikkaan Tampereella soittelin, eikä mainitsemaani halvemmalla lähtenyt ainakaan niistä. Mikä käsittely oli kyseessä ja missä?

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Käsiteltiin siis koko auto eli: Pohjan massaus ja kaikkien luukkujen ja koteloiden suojaus. Koloihin tungettiin kotelonsuojaa, niin että riittää vieläkin. :)
Paikkana oli tutun remonttireiskan halli :mrgreen:

Muistaakseni käyttää Dinitrolin kamaa, en kyllä takuuseen mene.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

AutonAlfa kirjoitti:Paikkana oli tutun remonttireiskan halli
Näitä vinkkejä kaivataan lisää, todellista lisäarvoa tietää että olet saanut jonkun kaverin tekemään sulle halvalla vai tekeekö kelle vaan, eli puhelinnumeroa kehiin?

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

HR kirjoitti: Oikeastaan nyt kokemukset nimenomaan 166 mallista kiinnostaisi erityisen paljon.
No oma 166 on ollut liikenteessä 6,5 v, ajettu 93tkm eikä pienintäkään merkkiä ruosteesta missään. Suurimman osan "elämästään" auto on seissyt ulkona. Takaoven kohdalla olevasta helman saumasta maalia on hieman lähtenyt mutta nämäkään kohdat eivät ruostu kuten eivät mitkään muutkan kivien jättämät maalivammat. Autoa ei ole ruostesuojattu tehtaan jälkeen. Kun auto oli vajaa neljä vuotta vanha käytin sen tarkastuksessa missä katsottiin ovien sisälle jne eikä mitään erikoista huomattu. Maalipinnan eteen olen sen verran uhrannut että olen teettänyt vuosittain sellaisen paremman luokan käsittelyn (onko Suomessa MrCap-ketjua?) jonka ansioista ei koskaan ole tarvinnut autoa vahata ja siinä on hyvä kiilto maalipinnassa edelleen. Toisaalta olen aika laiska pesemään, voi mennä toistakin kuukautta joskus. Käsittelyn ansiosta lika irtoaa kuitenkin hyvin ja auto näyttää aina vastavahatulta pesun jälkeen. En ole koskaan nähnyt ruostetta toisissakaan 166:ssa enkä usko että siitä tarvii olla huolissaan.

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Viikari »

AutonAlfa kirjoitti:Muistaakseni käyttää Dinitrolin kamaa, en kyllä takuuseen mene.
Tuolla aineen "brändillä" ei juurikaan ole merkitystä. Pääasia on että on mahdollisimman inertti kuivuttuaan niin liuottimille, vedelle kuin metalleille.
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1020
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Rolle kirjoitti:Näitä vinkkejä kaivataan lisää, todellista lisäarvoa tietää että olet saanut jonkun kaverin tekemään sulle halvalla vai tekeekö kelle vaan, eli puhelinnumeroa kehiin?
Paikaksi laitettu tarkoituksella noin epämääräinen, koska kyseinen kaveri tekee tätä hommaa oman työnsä ohella ja viimeksi kun kävin,niin pihalla seisoi kymmenkunta autoa odottamassa sisään menoa.
Puhelinnumeroa en saa kaverin pyynnöstä levitellä, joten jutun lisäarvo lienee nolla. Mutta tiedän, että tuolla tehdään autojen korjausta/suojausta moniin eri merkkeihin ja jonojen vähennyttyä myös lisää autoja otetaan jonoon.

Eli paskaa taas jauhettu oikein urakalla ja pyydetään anteeksi. Halvalla tuskin saa hyvää, joten nukkukaa yönne hyvin.


Viikari kirjoitti:Tuolla aineen "brändillä" ei juurikaan ole merkitystä. Pääasia on että on mahdollisimman inertti kuivuttuaan niin liuottimille, vedelle kuin metalleille.
Brändillä ei olekaan merkitystä, kunhan tuli ilmoitettua mitä merkkiä kyseinen paja käyttää. Jos ihan tarkkoja ollaan, niin kaverilla on omat sekoitukset, joita en edes tiedä. Paljon sitä tavaraa ainakin laitettiin, kun vielä viime keväänä sitä lämpimällä kelillä luukkujen koloista valui, joten jotain vastinetta rahoille on saatu.

Ps. Vaikka kyseistä "massaajaa" nimittelen kaveriksi, niin enpä naamatuttua paremmin tunne.

stilo100
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Maalis 2005, 13:51
Paikkakunta: Helsinki

7v ja reikä pohjassa

Viesti Kirjoittaja stilo100 »

Jatketaan vanhaa...

Huomasin alustassani massan olevan hieman kupruilevan näköinen. No painaessa sormella, kuprun alla kuului rutinaa. Massa lähtikin kätevästi sormin pois ja pelti oli vahvasti ruosteessa. Kun tuosta vielä poisti ruosteen (sienimäisellä ruosteen poistoon tarkoitetulla laikalla) paikka paikoin pelti menikin läpi.

Kysymys kuuluukin: puhkiruostumattomuustakuu on päättynyt helmikuussa 05, onko mahdollisuuksia saada maahantuojaa vastuuseen? Auto on käytetty vuosittain merkkihuollossa, jossa myös ruostetilanne tulisi tarkistaa. Ruosteet olisi tuntenut helposti sormella kupruilevasta kohdasta... mutta mutta, asentajaa on tuskin voinut vähempää kiinnostaa...
Fiat GrandePunto 1.4-16V sporty
Saab 96 V4 -77

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Uskomatonta, missä kohdin ruostetta oli?
Kun pelkkä teho ei riitä!

stilo100
Viestit: 35
Liittynyt: 22 Maalis 2005, 13:51
Paikkakunta: Helsinki

Reikä

Viesti Kirjoittaja stilo100 »

Takalattian etuosasta taaksepäin, heti kynnyskotelon sauman sisäpuolella olevassa tasaisessa kaistaleessa. 40X10cm:n pituisen osan putsasin peltiin asti ja sieltä oli metalli häipynyt, niin että pieniä reikiä oli useampia. Toisella puolella on varmasti sama tilanne. Tammikuussa 06 AutoMilanossa mainittiin, että auto tarvitsisi ruostesuojausta, mutta enpä arvannut, että peltiäkin tarvittaisiin! Tarkkaan on takuu laskettu...
Fiat GrandePunto 1.4-16V sporty
Saab 96 V4 -77

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

:shock:

Erikoiselta kyllä kuulostaa, mutta uskottava on.

Kun suojautin auton viime syksynä sanoivat että ruostetta ei ollut, mutta massaus oli paikoin puhki kivilinjoilta joten oli hyvä aika suojata. Auto on viettänyt vuotensa Seinäjoella, Kokkolassa ja nyt Oulussa joten kaipa se on normaalin määrän suolaakin nähnyt.

Olisiko massauksessa mennyt tehtaalla jotain pieleen?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Onko tästä kellään kokemusta/kuulumisia: ERPS
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Onko tästä kellään kokemusta/kuulumisia: ERPS
Mitä **ttua!?!?!?

Ja sitten vielä tosta massauksesta, älkää hyvät ihmiset käyttäkö niitä muovi yms. kova massoja. Niinkun tossa aiemmin joku mainitsi, niin ellei sitä autoa pestä ja kuivata TODELLA hyvin, niin helposti jää massan alle vettä/suolaa ja
jokainen voi arvata miten siinä käy tollasten hengittämättömien massojen kanssa.

Eli öljy tsysteemejä vaan! :-D

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Kiinnosti sen verran että valmistajakin löytyi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

ERPS tai mikä onkaan on varmaankin vastaavanlainen systeemi, minkä olen nähnyt käytettävän muutamalla jätevedenpuhdistamolla suojaamaan rakenteita. Katodisestasuojauksesta olen muistaakseni siinä yhteydessä kuullut puhuttavan .

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

Onko tästä kellään kokemusta/kuulumisia: ERPS
Hmm.. Saiskohan jonkun instanssin (TM yms) testaaman tollaista järjestelmää. Labrassahan kai saa aika hyvin mallinnettua ruostumista. TM:ssähän oli vähän aikaa sitten nuo suojamassat testissä..

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansku »

katossa,tuulilasin kohdassa pikku ruoste kohta joskus reilu vuos sitte (130tkm kohdal) peitettiin,eli ei hiottu tms.ja ei ole ruoste levinnyt...MUTTA...konehuoneessa kannattaa "sivuilta" katsoa vähän tarkemmin...sieltä löytyy näitä ruoste "pilkkuja" hieman enemmän...tiedä sit mistä se vesi,suola ym p a s k a sinne noin hyvin pääsee kertymään...?!? sit toki helmat...mut se menee maalauksen piikkiin...tuonki helmat maalattu nyt vissiin kolmatta vai neljättä kertaa ja silti lähtee maali irti ja ruostuvat...(tyyppivika) :(

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

156sta hieman maalaileena ja massanneena tiedän osan jo paikoista mutta uusiakin tuli. Toi katon etu reuna on paha ei saa ilma tiivisteen irroitusta korjattua.. ainakin yks mikä täällä on jäänyt sanomatta niin taka jalkatilan pelti on kuuluisaa tuplasaumaa sieltä jalkatilan takaosasta ja se tupla sauma rupeaa kukkimaan ainakin minulla vaikka massa päällä onkin. etulokarin se sisä osa (konetilan ja renkaan välissä) on monesti paskassa eikä siitä huomaa että se on hapertunut mutta kun sille näyttää rälläkkää niin totuus paljastuu... Syy tähän on tuon murheellisen "vaihdelaatikon suojan" (asia johon alkaa leipoo kiinni pikkuhiljaa) kiinnitys ruuvit jotka ovat porattu ko pellistä läpitse..

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Onko tästä kellään kokemusta/kuulumisia: ERPS
Onko huuhaata?
Veneissähän käytetään jotain "uhrimetallia" (voisi olla myös musagenre :twisted: ) joka suojaa varsinaisia rakenteita ja vetolaitetta.

Avatar
mutt
Viestit: 5464
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tuo veneiden tapainen sinkkianodi toimii, jos tapana on säilyttää autoa veteen upotettuna. Tuota sähköistä korroosionestoa on käytetty rakennusten ja rakenteiden kanssa, joissa se on toimineet (aika mittavia ne sähkönsyöttöjärjestelmätkin), mutta autokäytöstä en tiedä.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Ruostesuojautin tuon vähän aikaa sitten hankkimani 75:sen Työhön kuului alusta, kotelot, ovet, konepelti ja takaluukku.

Ensiksi auto riisuttiin helmoista, levikkeista, ovipahveista jne ja kuivattiin koneellisesti vuorokauden ajan. Käsittely tehtiin kahteen kertaan eri aineilla joista ensimmäinen oli kotelosuoja (levitettiin siis alustaankin) ja jälkimmäinen varsinainen alustasuoja. Taas kuivattiin vuorokausi ja sitten takaisin osat kasaan. kolmantena päivänä pesun jälkeen kassalle... 610€ Kiitos... Tervetuloa uudestaan... :mrgreen:

Avatar
JTE
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Maalis 2006, 19:54
Car(s): 2x33 16v,155 1.9td,75 2.0ts,coupe 20vt,164 2.0ts,Lybra 1.9jtd
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTE »

kerkesin jo avautuakki asiasta,elikkästä löytyi 156:sen takajalkatiloista 3 nyrkinmentävää reikää ja samalla paljon märkää hiekkaa.alapuolelta katsottaessa massaus oli täysin ehjä mutta kun menin sitä käsin kopeloimaan niin totuus paljastui.raiskaaja oli iskenyt. oisko kellään tietoa mistä hiekka ja vesi on päässyt jalkatiloihin? alustassa näytti olevan kaikki kumitulpakki paikallaan.kannattee käydä kattomas tämä paikka enne kuin ruoste syö isomman alan. auto on 156 -99 2.5
Liitteet
Kuva004.jpg
Kuva004.jpg (11.11 KiB) Katsottu 4561 kertaa
Kuva003.jpg
Kuva003.jpg (15.06 KiB) Katsottu 4561 kertaa
Kuva002.jpg
Kuva002.jpg (10.49 KiB) Katsottu 4561 kertaa

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Eipä tuossa oikein ole kuin kaksi vaihtoehtoa. Joko vesi on tullut yläpuolelta (ilmastoinnin kondenssiputki tukossa, oven tiivisteet vuotaa) tai sitten ruostesuojaus on tehty huonosti (vedetty esim. ruosteen päälle).

Vastaa Viestiin