Alfa 156 tehot kateissa
Valvoja: Moderators
Alfa 156 tehot kateissa
Elikkäs kyseessä on Alfa Romeo 156 2.0TS -98.
Oston jälkeen huomasin, että auto ei kiihdy niinkuin sen pitäisi ja epäilin lambdaa tai ilmiä. Hommasin tuon kaapelin millä voi keskustella ECU:n kanssa, sekä uusimman alfadiagin, joka antoi virhekoodin lambda-anturille. Ja eikun Boschin uusi tilalle ja vaihtoon, virhekoodi katosi ja tehoja tuli mielestäni lisää, mutta alfa ei siltikään kiihdy niinkuin sen pitäisi. Kun kaasun painaa räväkästi pohjaan, pitää moottori ihmeellistä "vihellystä", voisiko esimerkiksi imuputkessa olla halkeama? Yritin forumeilta haeskella tietoa, mutta en aivan samanlaisia oireita löytänyt. Ehkä tuolla Alfadiagilla voisi saada jotain lisätietoa irti vaikkapa tutkailemalla ilmin ja lambdan antamia arvoja? Olisiko antaa vinkkiä mitä kyseisien antureiden tulosteista pitäisi etsiä?
Kiitokset vastauksista jo etukäteen.
Oston jälkeen huomasin, että auto ei kiihdy niinkuin sen pitäisi ja epäilin lambdaa tai ilmiä. Hommasin tuon kaapelin millä voi keskustella ECU:n kanssa, sekä uusimman alfadiagin, joka antoi virhekoodin lambda-anturille. Ja eikun Boschin uusi tilalle ja vaihtoon, virhekoodi katosi ja tehoja tuli mielestäni lisää, mutta alfa ei siltikään kiihdy niinkuin sen pitäisi. Kun kaasun painaa räväkästi pohjaan, pitää moottori ihmeellistä "vihellystä", voisiko esimerkiksi imuputkessa olla halkeama? Yritin forumeilta haeskella tietoa, mutta en aivan samanlaisia oireita löytänyt. Ehkä tuolla Alfadiagilla voisi saada jotain lisätietoa irti vaikkapa tutkailemalla ilmin ja lambdan antamia arvoja? Olisiko antaa vinkkiä mitä kyseisien antureiden tulosteista pitäisi etsiä?
Kiitokset vastauksista jo etukäteen.
- Backstroker
- Viestit: 790
- Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
- Car(s): 156x3 159x2
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
lukemani perusteella foorumila on sanottu että ajoituksenmuunnin vähentää tehoja alakierroksilla, ja sen tietää kun se on rikki - käynnistäessä dieselmäinen ääni
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä pitää paikkansa. 75ts koneessa tosin tuota dieselin käyntiääntä ei ilmene, mutta väännössä on ISO ero nimenomaan alakierroksilla. Pitäisi vetää tasaisesti koko alueen, jos alkaa mennä vasta 3-3500 korvilla on muunnin sökö.Backstroker kirjoitti:lukemani perusteella foorumila on sanottu että ajoituksenmuunnin vähentää tehoja alakierroksilla, ja sen tietää kun se on rikki - käynnistäessä dieselmäinen ääni
..ammattina autoslalom..
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi