Alfa 156 tehot kateissa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Miquu
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Joulu 2008, 21:18

Alfa 156 tehot kateissa

Viesti Kirjoittaja Miquu »

Elikkäs kyseessä on Alfa Romeo 156 2.0TS -98.

Oston jälkeen huomasin, että auto ei kiihdy niinkuin sen pitäisi ja epäilin lambdaa tai ilmiä. Hommasin tuon kaapelin millä voi keskustella ECU:n kanssa, sekä uusimman alfadiagin, joka antoi virhekoodin lambda-anturille. Ja eikun Boschin uusi tilalle ja vaihtoon, virhekoodi katosi ja tehoja tuli mielestäni lisää, mutta alfa ei siltikään kiihdy niinkuin sen pitäisi. Kun kaasun painaa räväkästi pohjaan, pitää moottori ihmeellistä "vihellystä", voisiko esimerkiksi imuputkessa olla halkeama? Yritin forumeilta haeskella tietoa, mutta en aivan samanlaisia oireita löytänyt. Ehkä tuolla Alfadiagilla voisi saada jotain lisätietoa irti vaikkapa tutkailemalla ilmin ja lambdan antamia arvoja? Olisiko antaa vinkkiä mitä kyseisien antureiden tulosteista pitäisi etsiä?


Kiitokset vastauksista jo etukäteen.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

lukemani perusteella foorumila on sanottu että ajoituksenmuunnin vähentää tehoja alakierroksilla, ja sen tietää kun se on rikki - käynnistäessä dieselmäinen ääni
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ymmärtääkseni ajoituksenmuunnin ei oikeestaan voi mennä niin rikki ettei enään toimisi, vaan sinne tulee vain välystä joka aiheuttaa sitä "diesel"-ääntä.

Itse vikaan veikkaan Ilmiä tai Lambdaa.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3320
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Backstroker kirjoitti:lukemani perusteella foorumila on sanottu että ajoituksenmuunnin vähentää tehoja alakierroksilla, ja sen tietää kun se on rikki - käynnistäessä dieselmäinen ääni
Tämä pitää paikkansa. 75ts koneessa tosin tuota dieselin käyntiääntä ei ilmene, mutta väännössä on ISO ero nimenomaan alakierroksilla. Pitäisi vetää tasaisesti koko alueen, jos alkaa mennä vasta 3-3500 korvilla on muunnin sökö.
..ammattina autoslalom..

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Niin, kumpi silloin on rikki, muunnin vai solenoidi??
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Saatan toki olla väärässäkin, mutta väittisin että solenoidi.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Kaivetaas tähän ketjuun jatkoa, samanlaista oiretta on, nakulta kuulostaa käynnistäessä ja tyhjäkäyntikierrokset noin 1300, alakierroksilla veto tuntuu tukkoiselta.. ajoituksenmuunnin vai jotain muuta kun nuo kierroksetkin on pielessä? Lämpöisenä tyhjäkäyntikierrokset alle tuhannen. :?

Vastaa Viestiin