75 öljypinnan anturi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
kterkkila
Viestit: 2390
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

75 öljypinnan anturi

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Miten toimii, kuka tietää? Syötetäänkö virtaa ja katkeaako kuumetessaan, vai mistä on kyse?
Kimmo

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 880
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

itellä sama ongelma :?
valokonsoliin jää valo palamaan missä on öljytikun kuva...öljyä koneessa on tarpeeksi
onko anturi sanonut työsopimuksen irti kyl se ennen on toiminut
anturille menevä piuhakin on tietääkseni ihan ok.
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2390
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Ja mua kiinnostais lähinnä toimitaperiaate, jotta voisi virellä kilpurin anturin käyttöön ilman ARC-härdelliä.
Kimmo

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 5115
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09, Mito QV -10
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Spider 1988, 159 SW 2.4, Mito QV(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Grendel
Viestit: 607
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Minkon anturilla ehkä kilsat täynnä. Nuo tuuppaavat olemaan rikki. Ensin näyttävät väärin sillointällöin ja myöhemmin koko ajan. Netistä löytyy ohituskeinot.

Saa myös ehdottaa muusta autosta parempaa anturia jolla ratkaista Kimmon ongelma.

EDIT: Luettuani tuon toisen jutun on selvää ettei anturi ole oikein sopiva tuohon.

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 880
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

Grendel kirjoitti:Minkon anturilla ehkä kilsat täynnä. Nuo tuuppaavat olemaan rikki. Ensin näyttävät väärin sillointällöin ja myöhemmin koko ajan.
kiitoksia tuota oiretta on joskus ollut havaittavissa.
elikäs uuden anturin ostoon,että saadaan edes yksi valo pois palamasta taulusta :-D
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5330
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Grendel kirjoitti: Saa myös ehdottaa muusta autosta parempaa anturia jolla ratkaista Kimmon ongelma.
E30 325i :lol:

Ei tosin tietoa miten kyseinen vimpain siinä toimii, on toiminut ongelmitta niin ei ole tarvinnut asiaa selvittää.
VMP

Avatar
kterkkila
Viestit: 2390
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Hyviä kommentteja ja keskustelua, mutta ei riitä vielä. Toisessa keskustelussa Alfistipohjoosesta muistelee ja arvelee toimintaa samaan suuntaan kuin minäkin, mutta varmempaa tietoa tarvitaan. Eli kytkeekö ARC anturille 12V tietyksi ajaksi, ja tarkkailee katkeaako virta sinä aikana?
Kimmo

seppo
Viestit: 1392
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Öljypinnan tason anturi koostuu vastuksesta (n. 12 ohm) ja bi-metalli kärjistä. Kun virta kytketään, kytkee ARC kytkee virran anturille noin 2 sek ajaksi. Jos öljytaso on liian alhainen kuumenee bi-metallikytkin ja se avautuu. Tieto tallentuu muistiin ja merkkivalo syttyy mittarissa. Eli toiminta perustuu öljyn jäähdyttävään vaikutukseen bi-metallikärjissä. Jos anturi on rikku, on johtojen väliin laitettava n. 12 ohm vastus, muuten hajoaa myös ARC ohjainlaite!

Avatar
Grendel
Viestit: 607
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Tuota ei ainakaan voi koko aikaa käyttää. Olisi varmaan mahdollista tehdä laite joka kokeilisi tietyin väliajoin. Tai napista painamalla. Taitaa kuitenkin olla parempi suosiolla vaihtaa anturia.

Bemarin anturi on hyvä mutta kiinnitys täytyy miettiä. Tietääkö kukaan miltä folkkarin anturi näyttää? Molemmat toimivat ajossa koko ajan.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2390
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

seppo kirjoitti:Öljypinnan tason anturi koostuu vastuksesta (n. 12 ohm) ja bi-metalli kärjistä. Kun virta kytketään, kytkee ARC kytkee virran anturille noin 2 sek ajaksi. Jos öljytaso on liian alhainen kuumenee bi-metallikytkin ja se avautuu. Tieto tallentuu muistiin ja merkkivalo syttyy mittarissa. Eli toiminta perustuu öljyn jäähdyttävään vaikutukseen bi-metallikärjissä. Jos anturi on rikku, on johtojen väliin laitettava n. 12 ohm vastus, muuten hajoaa myös ARC ohjainlaite!
Ja tässä tuli se toivottu vastaus. Kiitos ja kumarrus!
Kimmo

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Erikoista kun se tulkitsee kuumenemisesta että öljyä on liian vähän, ainakin oma toimii hyvin lämpimänä mutta ei pakkasella. Lievästi ristiriitaista.

Vastaa Viestiin