Löyty 156

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jarvay
Viestit: 239
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Löyty 156

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Elikkäs jatkoa tuohon: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=16784 ...
Löysin siis vihdoin ja viimein toimivan 1.8TS:n. Ne kymmenkunta 1.8 ja 2.0 mitä aikasemmin kävin kokeilemassa ilmeisesti olivat kaikki jotenki tukossa. Tämä kulkee huomattavasti paremmin ja pelleiltää erittäin siisti. Paljon uutta osaa ja huollettu isolla rahalla:) Siittä kiitokset musakolle, häneltä ostin. Alavääntö ehkä hieman vaisua n.2500rpm:een asti mutta siittä eteenpäin vetää hyvin, liekkö ominaisuus? Termari piti ensitöikseen vaihtaa kun ei pitänyt lämpöja, mutta nyt pelaa sekin. Etupään kolina tuli esille koeajolla ja näytti nyt tutkiskelun jälkeen olevan nuo kallistuksen vakaajan helat joilla rungossa kiinni. Käy ilmeisesti nuo motonetin? Jakopään hihna täytyy vaihtaa kevääseen mennessä kun 3v tulee täyteen, tarkistin jo että kuitenkin vielä kireällä ja ihan ok kunnossa. Siitä päästäänkin taas asiaan eli lievää naputusta kuluu jostain venttiilikoneistosta. Ei pahaa, mutta kuitenkin kuuluu. Koneen lämmöllä ei ole vaikutusta, ehkä lämpimänä vielä vähän pahempaa. Ajattelin itse ensin että on se ajotuksen säädin, mutta kun kuulostaa kuitenkin nostajilta. Mistäs tuon voi tietää kummasta tulee? Kuitenkin tuo jakoremppa eessä niin voisi samalla vaihtaa palikkaa muutakin. Huono öljy tieten voisi kalisuttaa noita nostajia, mutta tiäppä sitten.?? Lähiaikoina voisi ottaa kuvaakin albumiin tuosta ostoksesta. Kaikinpuolin hyvä pirssi, hieman modernimpi tuohon 33:een verrattuna:) Ja kun alkoi tuo entinen olee jo niin hyvässä kunnossa niin täytynee olla jotain puuhastelua taas talveksi:D

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Onnittelut - se 2500 kiekan alla ohut veto on käsittääkseni ominaisuus. Samoten pikkasen karhea käynti (oisko se se lievä naputus?).
MP

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tuskinpa on ajoituksen muunnin, se ääni katoaa tai ainakin muuttuu moottorin lämmetessä.

naputuksesta vähän vaikea sanoa onko normaalia, vai olisiko nostajat vähän jumissa.

Kuinka usein on öljyjä vaihdeltu ja mitä?

Jos häiritsee niin voisi kokeilla Forte Motor Flushia, sen jälkeen uudet öljyt ja sekaan Forte Top End Treatment.

Avatar
KJS
Viestit: 4706
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Itsekin suhtauduin aikaisemmin hiukan epäillen noihin moottoripesuihin, mutta nyt kolmessa eri moottorissa kokeilleena sanoisin että saavat kyllä ihmeitä aikaan. Ajoituksenmuuntimen ääni oli mulla sellanen että ei muuttunut mihinkään vaikka kone lämpesi, mutta katosi jossain 2000 kierroksen jälkeen.

Avatar
jarvay
Viestit: 239
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvay »

No öljynvaihtoistapa ei ole kovin tarkkaa tietoa, pitänee kohta kuitenkin vaihtaa. Ja jos ei kummene nii kokeilla jotain noita forteja tai muuta... Ei kuitenkaa erityisen häiritsevää, mutta ei haittaisi vaikka ei naputtaisikaan:) Tänään huomasin töistä lähtiessä uuden vian. Kylmällä koneella nykivää käytöstä?? Ensimmäisessä lähdössä nyki, mutta heti kun vähänkin lämpesi asettu. Onko tämä ilmivikaa? Auttaneeko ecu resetti?

Avatar
jarvay
Viestit: 239
Liittynyt: 27 Syys 2005, 17:23
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Löyty 156 --Kolinaa

Viesti Kirjoittaja jarvay »

Juu elikkäs nuo kallistuksen vakaajan korin helathan ne kolisee... Mistäs porukka on hommannut uusia? Melko työläs oli irroittaa nuo joten ajattelin tehdä seuraavista halkaistavat jotta saa helpommin paikolleen. Näyttää olevan nuokin tehty kahdesta pellistä ja prässätty pultin reikiin holkit joilla pysyy kasassa.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3089
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »


Vastaa Viestiin